Γένεση νέων επιχειρηματικών ιδεών
13:55 - 14 Δεκεμβρίου 2012
Πώς δημιουργούνται οι καλύτερες ιδέες για νέες επιχειρήσεις; Ο καλύτερος τρόπος είναι να ρωτήσετε τον εαυτό σας: Tι χρειάζομαι στην ζωή μου και δεν υπάρχει μια καλή λύση; Υπάρχουν δύο κύριες ομάδες ατόμων που δημιουργούν τις νέες ιδέες: αυτοί που έχουν ιδέες οι οποίες γεννούνται οργανικά απο ανάγκες της καθημερινότητα τους, και αυτοί που πιστεύουν οτι η ιδέα τους έχει κάποια σημαντική χρήση σε μια συγκεκριμένη ομάδα ατόμων.
Για παράδειγμα, η Apple ανήκει στην πρώτη ομάδα ιδεών. Το πρώτο προιόν της εταιρείας δημιουργήθηκε στο γκαράζ των ιδρυτών της για τον απλό λόγο ότι χρειάζονταν ένα υπολογιστή με συγκεκριμένες ιδιότητες, και είχαν τις ικανότητες να δημιουργήσουν ένα μόνοι τους. Και επειδή εντέλει άλλοι είχαν την ίδια ανάγκη για το προιόν τους, άρχισαν να κατασκευάζουν περισσότερους, καλύτερους υπολογιστές και η ζήτηση απο την αγορά τους βοήθησε να βρούν επενδυτές και να δημιουργήσουν την πιο μεγάλη εταιρεία του κόσμου (σε αξία). Ακόμη και το iPhone δημιουργήθηκε γιατί ήταν το κινητό που ήθελε ο Steve Jobs. Σε αντίθεση, μια απο της εταιρείες που ξεκινήσαμε ανήκει στην δεύτερη κατηγορία, όπου γνωρίζοντας πόσα άτομα προσβάλλονται από καρδιακές προσβολές κάθε χρόνο, δημιουργήσαμε ένα βηματοδότη ο οποίος βοηθά την καρδία να επουλώσει.
Αλλά στην πραγματικότητα, οι καλύτερες ιδέες δημιουργούνται απο την πρώτη ομάδα ατόμων. Όπως τους ιδρυτές της Apple, ο Bill Gates (Microsoft) δημιούργησε το πρώτο του λογισμικό για την δική του χρήση, και ο Sergey Brin και ο Larry Page (Google) χρειάζονταν ένα καλύτερο τρόπο για να κάνουν έρευνα για τη δουλεία τους.
Οι οργανικές ιδέες είναι προτιμότερες, ειδικά όταν οι ιδρυτές είναι νεαροί επειδή χρειάζεται εμπειρία για να μπορείς να προβλέψεις τι προϊόν χρειάζεται η αγορά. Η ομάδα μας συμπεριλαμβάνει άτομα οι οποίοι έχουν ξεκινήσει και πουλήσει εταιρείες στον τομέα για εκατομμύρια, όπως επίσης και διακεκριμένους ιατρούς. Σαν επενδυτής, μερικές απο τις χειρότερες ιδέες που έχω δεί είναι απο νεαρούς ιδρυτές που προσπαθούν να προβλέψουν τι χρειάζονται άλλοι σε μια συγκεκριμένη αγορά. Αυτές οι ιδέες είναι επίσης συνήθως το αποτέλεσμα ατόμων που έχουν αποφασίσει ότι θέλουν να ιδρύσουν μια εταιρεία σε ένα τομέα πρίν να έχουν μία συγκεκριμένη ιδέα και ίσως χωρίς να έχουν κάποια κριτική επαγγελματική ικανότητα (π.χ. computer science, engineering).
Αλλά θα ενθάρρυνα όποιον έχει ενδιαφέρον να δημιουργήσει κάτι καινούργιο αλλά ακόμα δεν ξέρει τι, να σκεφτεί το ακόλουθο: τι λείπει απο την ζωή σας ή πιά απο τις υπάρχουσες λύσεις σε άλλα προβλήματα της καθημερινότητας σας θα θέλατε να βελτιώσετε; Υπάρχουν εκατοντάδες προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να έχουν δεκάδες διαφορετικές λύσεις. Απλά προσπαθήστε να βρείτε μια λύση σε κάποιο τομέα της ζωή σας oπου μπορείτε να διαγνώσετε ότι δεν είναι μόνο δικό σας πρόβλημα, αναπτύξτε την ιδέα και το πιο πιθανόν είναι ότι θα έχετε δημιουργήσει την βάση για την εταιρεία σας. Για παράδειγμα, μπορεί να συμπεριλαμβάνουν μικρά καθημερινά προβλήματα όπως μια λύση για το πώς να διατηρούνται τα φρούτα φρέσκα για περισσότερο χρόνο (Fenugreen.com) ή το πώς να χρηματοδοτήσετε μια νέα ιδέα (Kickstarter.com) αλλά και πιο μεγάλα όπως το πώς να κάνεται συναλλαγές στο διαδίκτυο πιο ασφαλισμένα (PayPal.com).
Μπορεί να μην πετύχετε με την πρώτη, ή ακόμη και με την δεύτερη ή τρίτη ιδέα στο να λύσετε κάποιο πρόβλημα το οποίο είναι αρκετά σημαντικό (και κερδοφόρο) για να ξεκινήσει μια εταιρεία, αλλά θα μπείτε στην διαδικασία του να λύνετε προβλήματα και εν τέλει είναι αρκετά πιθανό ότι θα δημιουργήσετε κάτι το οποίο λύνει μια σημαντική ανάγκη σε μια μεγάλη ομάδα ατόμων. Τότε θα έχετε όχι μόνο τα θεμέλια για την δημιουργία της εταιρείας αλλά ταυτόχρονα όλα τα αναγκαία ζητούμενα για επένδυση, επέκταση και κυριαρχία στην αγορά.