Αρνητικές επιπτώσεις από τις αυξήσεις στα αλκοολούχα

Σοβαρούς κινδύνους ενδέχεται να εμπεριέχει η επικείμενη επιπρόσθετη φορολογία στα αλκοολούχα ποτά σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Αλκοολούχων Ποτών.

Όπως ξεκαθαρίζει ο σύνδεσμος σε σχετική ανακοίνωση, συμφωνεί με την αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα αλκοολούχα ποτά, ως μέτρο αύξησης των εισοδημάτων του κράτους, αντιτίθεται όμως σφοδρά στο ύψος της επιπρόσθετης φορολογίας που προτείνεται από το κράτος, δηλαδή από €5,98 το λίτρο αιθυλικής αλκοόλης σε €11,96, θεωρώντας πως όχι μόνο δεν θα φέρει επιπρόσθετα εισοδήματα στο κράτος, αλλά εμπεριέχει σοβαρότατους κινδύνους.

Ο σύνδεσμος ξεκαθαρίζει ότι το ύψος της προτεινόμενης φορολογίας θα οδηγήσει σε δραματική μείωση της κατανάλωσης και το κράτος θα εισπράξει λιγότερα εισοδήματα από αυτά που προβλέπει, πιθανότατα ακόμη λιγότερα και από αυτά που παίρνει σήμερα με τον υφιστάμενο συντελεστή. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα της Ελλάδας όπου η αύξηση του συντελεστή οδήγησε σε μείωση της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών στο μισό, από το πρώτο έτος και η μείωση συνεχίζεται.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον σύνδεσμο το ύψος της προτεινόμενης φορολογίας θα καταστήσει τις τιμές στις ελεύθερες περιοχές της Κύπρου σημαντικά ψηλότερες από τις τιμές των αντίστοιχων προϊόντων στις κατεχόμενες περιοχές, κάτι που θα έχει καταστροφικές συνέπειες λόγω του ότι θα αρχίσει η μαζική έλευση προϊόντων από τα κατεχόμενα προς τις ελεύθερες περιοχές.

Σήμαντικες θα είναι οι επιπτώσεις και στον τουρισμό. Μια μεγάλη αύξηση στις τιμές των αλκοολούχων ποτών θα μας καταστήσει ακόμη πιο ακριβό προορισμό, ενώ θα χαθούν και οι μεγάλες ποσότητες αλκοολούχων ποτών που αγοράζονται από τους τουρίστες κατά την αναχώρηση τους από την Κύπρο για να τις μεταφέρουν στην χώρα τους.
Βάση των πιο πάνω, εισηγείται όπως επιβληθεί μια αύξηση του 35% στον φόρο κατανάλωσης (€8,00 ανά λίτρο αιθυλικής αλκοόλης) ώστε να διασφαλιστούν από την μία τα επιπρόσθετα έσοδα για το κράτος και για να αποφευχθούν από την άλλη οι καταστροφικές συνέπειες.



 

Δειτε Επισης

Η CPO φέρνει την Korres στο Mall of Cyprus-Ποιο είναι το ελληνικό brand που κατέφθασε στο εμπορικό κέντρο
Ετήσια αύξηση στην αξία κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο και στα οχήματα το α΄ τρίμηνο
Προετοιμάζουν το έδαφος για απότομη αύξηση των τιμών καυσίμων οι πρατηριούχοι-«Απλώς ακολουθούμε τις τιμές»
Θέλουν να ανοίξει ξανά για τα αυτοκίνητα η Μακαρίου και ζητούν να εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Wolt+ Weeks: Εκπτώσεις μέχρι το 50% στο Wolt market και το 40% σε επιλεγμένα εστιατόρια μέχρι τις 29 Ιουνίου
M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση
Συμφόρηση απόψεων για το άνοιγμα της Μακαρίου...«Πρέπει να είναι προορισμός και όχι κέντρο διέλευσης»
Α. Χατζηαδάμου: Δυσμενής διάκριση η μη συμμετοχή καταστημάτων που λειτουργούν ως υπεραγορές στο e-kalathi
Με ειδοποίηση πτώσης τιμής το «e-kalathi»... Η επίσημη πρώτη και ο οδηγός χρήσης για την ηλεκτρονική πλατφόρμα
Τα κύρια συμπεράσματα και οι θέσεις των θεσμικών και επιχειρηματικών φορέων για τη λεωφόρο Μακαρίου