Αρνητικές επιπτώσεις από τις αυξήσεις στα αλκοολούχα

Σοβαρούς κινδύνους ενδέχεται να εμπεριέχει η επικείμενη επιπρόσθετη φορολογία στα αλκοολούχα ποτά σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Αλκοολούχων Ποτών.

Όπως ξεκαθαρίζει ο σύνδεσμος σε σχετική ανακοίνωση, συμφωνεί με την αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα αλκοολούχα ποτά, ως μέτρο αύξησης των εισοδημάτων του κράτους, αντιτίθεται όμως σφοδρά στο ύψος της επιπρόσθετης φορολογίας που προτείνεται από το κράτος, δηλαδή από €5,98 το λίτρο αιθυλικής αλκοόλης σε €11,96, θεωρώντας πως όχι μόνο δεν θα φέρει επιπρόσθετα εισοδήματα στο κράτος, αλλά εμπεριέχει σοβαρότατους κινδύνους.

Ο σύνδεσμος ξεκαθαρίζει ότι το ύψος της προτεινόμενης φορολογίας θα οδηγήσει σε δραματική μείωση της κατανάλωσης και το κράτος θα εισπράξει λιγότερα εισοδήματα από αυτά που προβλέπει, πιθανότατα ακόμη λιγότερα και από αυτά που παίρνει σήμερα με τον υφιστάμενο συντελεστή. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα της Ελλάδας όπου η αύξηση του συντελεστή οδήγησε σε μείωση της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών στο μισό, από το πρώτο έτος και η μείωση συνεχίζεται.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον σύνδεσμο το ύψος της προτεινόμενης φορολογίας θα καταστήσει τις τιμές στις ελεύθερες περιοχές της Κύπρου σημαντικά ψηλότερες από τις τιμές των αντίστοιχων προϊόντων στις κατεχόμενες περιοχές, κάτι που θα έχει καταστροφικές συνέπειες λόγω του ότι θα αρχίσει η μαζική έλευση προϊόντων από τα κατεχόμενα προς τις ελεύθερες περιοχές.

Σήμαντικες θα είναι οι επιπτώσεις και στον τουρισμό. Μια μεγάλη αύξηση στις τιμές των αλκοολούχων ποτών θα μας καταστήσει ακόμη πιο ακριβό προορισμό, ενώ θα χαθούν και οι μεγάλες ποσότητες αλκοολούχων ποτών που αγοράζονται από τους τουρίστες κατά την αναχώρηση τους από την Κύπρο για να τις μεταφέρουν στην χώρα τους.
Βάση των πιο πάνω, εισηγείται όπως επιβληθεί μια αύξηση του 35% στον φόρο κατανάλωσης (€8,00 ανά λίτρο αιθυλικής αλκοόλης) ώστε να διασφαλιστούν από την μία τα επιπρόσθετα έσοδα για το κράτος και για να αποφευχθούν από την άλλη οι καταστροφικές συνέπειες.



 

Δειτε Επισης

Αύξηση αξίας και όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο
Takata: Τηλεφωνικό κέντρο από ΤΟΜ για πολίτες που δεν μπόρεσαν να κλείσουν ραντεβού για ανακλήσεις
Οι νέες τάσεις στον χώρο του convenience...Πώς αλλάζουν το παχνίδι μικρά καταστήματα και υπεραγορές της γειτονιάς
Οι ανακατατάξεις στα FMCGs και η «χρυσή εποχή» των εξαγορών και συγχωνεύσεων στο λιανεμπόριο που έρχεται
«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
Τα βραβευθέντα προϊόντα των 12ων IN Business Grocery Retail Awards (pics)
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA
IN Business Grocery Retail Award στο γάλα ΜΟΟ Σοκολάτας
IN Business Grocery Retail Award στο Πισσουρκώτικο Γιαούρτι