Σαλπάρει από Σαγκάη ο «Προμηθέας»-Πόσο θα διαρκέσει το ταξίδι και η διαδρομή μέχρι να φθάσει στην Κύπρο

Έτοιμη για να σαλπάρει από το ναυπηγείο της Cosco στη Σαγκάη προς νέο προορισμό είναι η πλωτή μονάδα «Προμηθέας», η οποία, όπως φαίνεται, την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει το ταξίδι της… επιστροφής, παρότι ακόμη δεν έχει επιλεγεί ο ενδιάμεσος προορισμός της, όπου θα σταθμεύσει για να λάβει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις προτού έρθει στην Κύπρο και συγκεκριμένα στο Βασιλικό.

Την ίδια ώρα, η ΕΤΥΦΑ τρέχει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, με στόχο την ολοκλήρωση των χερσαίων έργων και της προβλήτας στο Βασιλικό μέχρι το τέλος του 2025 ή το αργότερο αρχές του 2026.

Για όλες τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με το θέμα, μίλησε στο InBusinessNews ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΤΥΦΑ, Γιώργος Πέτρου, τονίζοντας πως «όλα βαίνουν καλώς και με βάση τους σχεδιασμούς μας».

Πλωτή μονάδα «Προμηθέας»

Σε σχέση με την πλωτή μονάδα «Προμηθέας», και απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο κ. Πέτρου είπε ότι μέχρι την άλλη εβδομάδα το πλοίο θα αποπλεύσει από τη Σαγκάη.

«Αρχικά θα κάνει στάση, πιθανότητα, στη Σιγκαπούρη για ανεφοδιασμό καυσίμων και άλλων εξαρτημάτων που χρειάζονται και ακολούθως θα πλεύσει προς το λιμάνι που θα επιλέξουμε όπου και θα σταθμεύσει», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς εάν έχει επιλεγεί το λιμάνι όπου θα δέσει η πλωτή μονάδα, ο αντιπρόεδρος της ΕΤΥΦΑ ανέφερε πως «γίνονται μελέτες και έρευνες για το πού θα καταλήξει τελικά το πλοίο, προκειμένου να λάβει την πιστοποίησή του και να μπορεί να αξιοποιηθεί ως πλωτή μονάδα FSRU».

Ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζεται, πρόσθεσε, είναι το πλοίο να σταθμεύσει στη Σαουδική Αραβία, ενώ ανάμεσα στις επιλογές βρίσκεται και η Ελλάδα

«Δεν έχει αποφασιστεί ακόμη όμως τίποτα τελεσίδικα. Εξετάζουμε διάφορες επιλογές για να δούμε πού θα καταλήξουμε», επεσήμανε, σημειώνοντας ότι «υπάρχουν κάποιες διαδικασίες, οι οποίες είναι λίγο χρονοβόρες και για αυτό παρατηρείται αυτή η μικρή καθυστέρηση στη λήψη της τελικής απόφασης».

Κληθείς να πει πόσο θα διαρκέσει το ταξίδι του «Προμηθέα», ο κ. Πέτρου εκτίμησε ότι θα διαρκέσει γύρω στον ένα μήνα.

Όπως εξήγησε, «αν τελικά καταλήξει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα χρειαστεί γύρω στις 25 ημέρες για να φθάσει από την Σιγκαπούρη».

Παράλληλα τόνισε πως «μέχρι τότε θα ληφθούν και οι αποφάσεις ως προς τον τρόπο αξιοποίησης του ‘Προμηθέα’ μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο Βασιλικό, όπου θα είναι και ο τελικός του προορισμός».

«Ανάλογα με το πού θα καταλήξει η πλωτή μονάδα θα χρειαστεί η υπογραφή σχετικών συμφωνιών, είτε διακρατικών μεταξύ Κύπρου και άλλη χώρας είτε εταιρικών μεταξύ ΕΤΥΦΑ και άλλης εταιρείας. Από τη στιγμή, όμως, που δεν έχουν ληφθεί ακόμη οι τελικές αποφάσεις, δεν μπορούμε να πούμε οτιδήποτε με πλήρη βεβαιότητα», διευκρίνισε περαιτέρω ο αντιπρόεδρος της ΕΤΥΦΑ.

Τα χερσαία έργα και η προβλήτα

Όσον αφορά τα χερσαία έργα και την προβλήτα στο Βασιλικό, ο κ. Πέτρου δήλωσε στο InBusinessNews πως «σε σχέση με το τερματικό προχωρούμε με διάφορες προσφορές».

Όπως εξήγησε, «καταλήγουμε σύντομα με τον υπεύθυνο μηχανικό του έργου, προχωρούμε και στην εξέταση διαφόρων παραγγελιών που υπάρχουν για εξαρτήματα και ακολουθούν προσφορές για το κάθε τμήμα».

«Στόχος των ενεργειών μας είναι να ολοκληρωθεί το τερματικό μέχρι το τέλος του 2025, όπως είπε πρόσφατα και ο υπουργός Ενέργειας», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι «όμως, λόγω κακοκαιρίας που βλέπουμε όλοι πως θα υπάρχει τους επόμενους λίγους μήνες, ίσως υπάρξει μία σχετική καθυστέρηση λίγων μηνών».

«Παρόλα αυτά, όμως, προχωρούμε με όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται, προκειμένου το τερματικό να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025 ή το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2026», κατέληξε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΥΦΑ.

Δειτε Επισης

Ξεκινά τον Ιανουάριο με τον στόχο «Ηλέκτρα» το γεωτρητικό πρόγραμμα της Κ.Δ.-«Αισιόδοξες οι γεωλογικές δομές»
Καθοριστικό τετ α τετ Παπαναστασίου με Σκυλακάκη για GSI-Ξεκαθαρίζει για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ.
ΑΔΜΗΕ: Ανανεώθηκε η θητεία τεσσάρων γενικών διευθυντών
Συμφωνία Ελλάδας-Ισραήλ για την προώθηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης με Κύπρο
Όλα ρευστά για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον Great Sea Interconnector-Οι κόκκινες γραμμές Παπαναστασίου
Τα τρία σενάρια για τη συμφωνία φυσικού αερίου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας
Κυριάκος Χατζηγιάννης: Δήθεν επενδυτικό ενδιαφέρον για GSI, να δοθεί στη δημοσιότητα η μελέτη των Αμερικανών
Γιώργος Παπαναστασίου: Καλά νέα για το έργο αν ισχύει η συμμετόχη της Meridiam στον GSI-Προχωρά κανονικά η Κ.Δ.
Η είσοδος της Meridiam στον GSI και τι σημαίνει για την πορεία υλοποίησης του έργου-Τι λένε στον ΑΔΜΗΕ
Δυναμικό μπάσιμο της γαλλικής Meridiam στον Great Sea Interconnector…Κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών μαζί με ΑΔΜΗΕ