Σε χαμηλό δύο ετών οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν τον Σεπτέμβριο για πρώτη συνεχόμενη μηνιαία μείωση εδώ και δύο και πλέον χρόνια, καθώς η οικονομία της περιοχής συνέχισε να παραμένει στάσιμη και οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σε 1,12 εκατομμύρια μονάδες, ανακοίνωσε την Τρίτη (22/10) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Τα κέρδη στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τις μειώσεις για τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να βελτιώσουν τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά τους, καθώς η παρατεταμένη ύφεση και τα υψηλότερα επιτόκια μειώνουν τις δαπάνες. Η Stellantis, ιδιοκτήτης εμπορικών σημάτων όπως η Fiat και η Peugeot, σημείωσε μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 26% στην περιοχή.

Ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελαφρώς στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, μειώθηκαν στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, ρίχνοντας τις συνολικές παραδόσεις σε όλη την περιοχή, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέκαμψαν τον Σεπτέμβριο, ένα θετικό σημάδι για τη βιομηχανία που είδε τη ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μειώνεται μετά την κατάργηση των επιδοτήσεων από τις κυβερνήσεις πέρυσι.

Οι παραδόσεις EV σημείωσαν άλμα 24% στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν μεγάλες εκπτώσεις για να προσπαθήσουν να συμμορφωθούν με την κυβερνητική εντολή για πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στη Γερμανία, όπου η κυβέρνηση συζητά το ενδεχόμενο νέων κινήτρων, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 8,7%.

Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις EV στην περιοχή εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά 2,6%. Οι προοπτικές περιπλέκονται από τους προβλεπόμενους δασμούς για τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα EV ύψους 45%, οι οποίοι αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τις επόμενες εβδομάδες.

Η Ε.Ε. και η Κίνα έχουν δεσμευτεί να εργαστούν προς την κατεύθυνση μιας εναλλακτικής συμφωνίας που θα αποφεύγει την ανάγκη επιβολής δασμών, και ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς επανέλαβε την αντίθεσή του στους δασμούς τη Δευτέρα.

Με τους καταναλωτές να αντιδρούν στο υψηλό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προσπαθούν τώρα να αναθερμάνουν τις πωλήσεις με μοντέλα χαμηλότερου κόστους.

Η Renault παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα το νέο της R5 αξίας 25.000 ευρώ (27.053 δολάρια), ενώ η Stellantis ξεκίνησε την αποστολή του αυτοκινήτου πόλης Citroën ë-C3 αξίας 23.300 ευρώ στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, η Volkswagen, σταθμίζει το πρωτοφανές κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία λόγω της μειωμένης ζήτησης. Η μάρκα σπορ αυτοκινήτων της Porsche AG και η ανταγωνίστρια Mercedes-Benz Group έχουν προσαρμόσει τις φιλοδοξίες τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της λιγότερο από το αναμενόμενο δυναμικής των plug-in μοντέλων.

Η πανευρωπαϊκή κάμψη των EVs αυξάνει τον κίνδυνο για κατασκευαστές όπως η VW, η Stellantis και η Renault να πληρώσουν πρόστιμα ύψους έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, εάν αποτύχουν να ανταποκριθούν στους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων στους στόλους που πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή.

Δειτε Επισης

«Ο πόλεμος των Τρώων»... Η νέα ανατρεπτική διαφημιστική καμπάνια της Pizza Hut
Σε χαμηλό δύο ετών οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη
Range Rover Experience: Βιώνοντας μια αυθεντική «modern luxury» εμπειρία από το Range Rover House
Miniso: Κάθοδος στην Κύπρο-Το γνωστό brand από την Κίνα ανοιξε στο MyMall Limassol
Λιανεμπόριο: Ανεβασμένοι τζίροι και ακριβότερα καλάθια αγορών-Πώς κινήθηκαν όλοι οι τομείς
Γιώργος Γεωργίου: Το Nicosia Mall, πού οφείλεται η μεγάλη επιτυχία του και τα μελλοντικά σχέδια των μετόχων
Έκθεση KPMG: Στα €18 εκατ. τα χαμένα φορολογικά έσοδα του κράτους από παράνομα τσιγάρα
Διάρκεια στα μέτρα, έγκαιρη ενημέρωση και εμπλουτισμό κατηγοριών για μηδενικό ΦΠΑ ζητούν οι υπεραγορές
Σκλαβενίτης-Παπαντωνίου: Το mega deal του λιανεμπορίου παίρνει σάρκα και οστά και αλλάζει τις ισορροπίες
Νέα συνεργασία για τις Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ-Βrand ambassador σεφ η Χριστίνα Χριστοφή