Γιώργος Γεωργίου: Το Nicosia Mall, πού οφείλεται η μεγάλη επιτυχία του και τα μελλοντικά σχέδια των μετόχων

Τους σημαντικότερους παράγοντες για την επιτυχία του Nicosia Mall, το οποίο-όπως υποδεικνύει-δεν είναι ένα ακόμη shopping mall, αλλά ένα ολοκληρωμένο family entertainment center, παραθέτει ο γενικός διευθυντής του εμπορικού κέντρου, Γιώργος Γεωργίου.

Σε συνέντευξή του στο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού IN Business με τις 1000+μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου, ο κ. Γεωργίου παραθέτει ταυτόχρονα τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να επισκέπτονται τα εμπορικά κέντρα, επισημαίνοντας πως η σημαντική ανάπτυξη των τελευταίων ετών στα εμπορικά κέντρα είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης από τους καταναλωτές για τέτοιες αναπτύξεις.

Ερωτηθείς αναφορικά με τα μελλοντικά σχέδια των μετόχων του Nicosia Mall, ο Γιώργος Γεωργίου σημειώνει πως αντλώντας δύναμη από την επιχειρηματική επιτυχία του εμπορικού κέντρου, αλλά και ωθούμενοι από τη μεγάλη ζήτηση τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τα διάφορα brands, οι μέτοχοί του αποφάσισαν να ενώσουν δυνάμεις με τον όμιλο Παπαντωνίου, ένα ακόμη σημαντικό όμιλο κυπριακών συμφερόντων, για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου εμπορικού κέντρου στην Ανατολική Λεμεσό.

«Είμαστε απόλυτα βέβαιοι», υπογραμμίζει, «ότι η προτεινόμενη ανάπτυξη θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου στην επαρχία Λεμεσού, ενισχύοντας ταυτόχρονα την τοπική, αλλά και την κυπριακή οικονομία».

Ποιες βασικές κατηγορίες καλύπτετε στον τομέα του εμπορίου και των υπηρεσιών;

Το Nicosia Mall δεν είναι ένα ακόμη shopping mall, αλλά ένα ολοκληρωμένο family entertainment center. Ως εκ τούτου η προσπάθεια είναι να φιλοξενούμε όχι απλώς ένα μεγάλο αριθμό καταστημάτων, αλλά ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών χρήσεων και επιλογών, οι οποίες καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των επισκεπτών μας.

Ενεργώντας σε αυτά τα πλαίσια, το Nicosia Mall διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα καταστημάτων, μεταξύ άλλων, στις ακόλουθες κατηγορίες: Ένδυση, υπόδηση, cosmetics, αθλητικά είδη, ηλεκτρικά, μικροσυσκευές και οικιακές συσκευές, τηλεφωνία, υπεραγορά, κινηματογράφο, video arcade, παιδότοπο, φαγητό, ποτό και καφέ.

Ποια ειναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Nicosia Mall που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;

Το Nicosia Mall είναι το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Κύπρου, τόσο σε μέγεθος όσο και σε αριθμό καταστημάτων.

Επίσης, φιλοξενεί κάτω από την ίδια στέγη όλα τα σημαντικά brands που δραστηριοποιούνται στην κυπριακή αγορά, ενώ είναι το μοναδικό Mall που περιλαμβάνει όλες τις σημαντικές χρήσεις καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες του καταναλωτή.

Ακόμη, στο Nicosia Mall οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρκετά καταστήματα τα οποία είναι μοναδικά στην επαρχία Λευκωσίας όπως Kiko Milano, Etam, Undiz, Parfois, Vans, Sunglass Hut, Gant, US Polo κι άλλα, ενώ υπάρχουν και αρκετά μαγαζιά που είναι μοναδικά σε παγκύπριο επίπεδο όπως Nike, North Face, Timberland, Napapjiri, Lee/Wrangler, Swatch, Lyle & Scott, Asics, Puma, Dickies και άλλα.

Ποιοι είναι οι κύριοι λόγοι αύξησης των εμπορικών κέντρων και ποια τα οφέλη της για τους καταναλωτές και την κυπριακή οικονομία;

Σε μία φιλελεύθερη οικονομία, όπως η κυπριακή, η αγορά κινείται ελεύθερα χωρίς κρατικούς ή άλλους περιορισμούς και προστατευτισμούς, καθώς ρυθμίζεται από τους κανόνες της ζήτησης και της προσφοράς.

Αυτή η σημαντική ανάπτυξη των τελευταίων ετών στα εμπορικά κέντρα είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης από τους καταναλωτές για τέτοιες αναπτύξεις.

Οι σημαντικότεροι λόγοι που ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν να επισκέπτονται τα εμπορικά κέντρα είναι οι ακόλουθοι:

  • Καιρικές συνθήκες.
  • Ευκολία εξεύρεσης προϊόντων όλων των χρήσεων αλλά και brands κάτω από την ίδια στέγη.
  • Αυξημένη ασφάλεια των επισκεπτών.
  • Βολικό ωράριο λειτουργίας.
  • Δωρεάν χώροι στάθμευσης.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι η αύξηση των εμπορικών κέντρων έχει ωθήσει πολλά διεθνή brands να δραστηριοποιηθούν στην αγορά της Κύπρου, είτε μόνα τους είτε μέσω Κύπριων franchisees, αναβαθμίζοντας σημαντικά τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες προς τον Κύπριο καταναλωτή, συμβάλλοντας την ίδια στιγμή στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας.

Με ποιο τρόπο διαχειρίζεστε τις αλλαγές που σημειώνονται στο λιανικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια;

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπήρξαν τεράστιες αλλαγές στο λιανικό εμπόριο για πολλούς και διάφορους λόγους όπως η πανδημία του κορωνοΐου που οδήγησε στην άνοδο του e-commerce και σε πολλές νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως οι Temu και Shein.

Σημειώνεται επίσης δραματική άνοδος των social media όπως Instagram, Χ και ΤikTok, αλλαγή του τρόπου ζωής των καταναλωτών με έμφαση στην υγιεινή διατροφή, την άθληση αλλά και την ψυχαγωγία.

Ως Nicosia Mall εντοπίσαμε έγκαιρα τις αλλαγές και τις νέες τάσεις και προχωρήσαμε σε πολλές αλλαγές στο tenancy mix μας, για να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

ΓΡΑΦΙΚΟ NICOSIA MALL

Πού οφείλεται η μεγάλη επιτυχία του Nicosia Mall;

Οι σημαντικότεροι παράγοντες για την επιτυχία του Nicosia Mall είναι οι ακόλουθοι:

Τοποθέτηση του πελάτη μας στο επίκεντρο όλων των ενεργειών μας.

  • Συνεχής παρακολούθηση της παγκόσμιας αγοράς και έγκαιρη αναγνώριση των νέων τάσεων.
  • Συνεχής προσπάθεια για ικανοποίηση των συνεχώς μεταβαλλόμενων αναγκών του καταναλωτή.
  • Δημιουργία ειλικρινούς και τίμιας σχέσης με όλους τους συνεργάτες μας (ενοικιαστές, τράπεζες, υπεργολάβους, προμηθευτές, προσωπικό κτλ.)
  • Το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό τόσο του Nicosia Mall όσο και των συνεργατών μας.

Άφησα ως τελευταίο παράγοντα αυτόν που θεωρώ εγώ προσωπικά τον σημαντικότερο που δεν είναι άλλος από τους μετόχους του Nicosia Mall, οι οποίοι είναι Κύπριοι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες.

Η άριστη γνώση τους για την κυπριακή αγορά και ο διαχρονικός σεβασμός τους προς την κυπριακή κοινωνία και τον Κύπριο καταναλωτή αποτυπώνεται πλήρως στη φιλοσοφία, στις αποφάσεις και σε όλες τις ενέργειες του Nicosia Mall.

Ο κόσμος έχει προσέξει τη διαφορετικότητα στην προσέγγιση του Nicosia Mall και μας έχει αναδείξει στη θέση που βρισκόμαστε σήμερα.

Υπάρχει οικολογική πολιτική και πώς αυτή εκφράζεται στο Nicosia Mall;

Με δεδομένη τη μεγάλη εμπειρία της εταιρείας ανάπτυξης του Nicosia Mall, της Κ. Athienitis, καταφέραμε μέσω ορθού σχεδιασμού και κατασκευής να υλοποιήσουμε πολλές δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Κάποιες ενέργειες που υλοποιήθηκαν είναι οι ακόλουθες:

  • Λειτουργία φωτοβολταϊκού συστήματος 2 MKW.
  • Χρήση βρόχινου νερού ως επίσης και νερού από κλιματιστικές μονάδες για κάλυψη του 70% των συνολικών αναγκών άρδευσης του Nicosia Μall.
  • Λειτουργία Συστήματος Διαχείρισης Κτιρίου (Building Μanagement System) το οποίο βελτιστοποιεί τον έλεγχο και την απόδοση όλων των μηχανημάτων μας, εξασφαλίζοντας τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
  • Λειτουργία έξυπνων Συστημάτων Ελέγχου Κατανάλωσης Ενέργειας.
  • Τοποθέτηση και λειτουργία προηγμένων συστημάτων ανάκτησης θερμότητας, τα οποία επιτρέπουν μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
  • Δράσεις για την ευαισθητοποίηση του κοινού, όπως δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φύτευση και διαχείριση πέραν των 700 δέντρων τόσο στο Nicosia Mall όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του κ.α.

Όλες οι πιο πάνω ενέργειες έχουν μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Nicosia Mall κατά 40% περίπου, ενώ ο μεγάλος μας στόxoς είναι μέχρι το 2030 να είναι πλέον μηδενικό.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας για το Nicosia Mall;

Αντλώντας δύναμη από την επιχειρηματική επιτυχία του Nicosia Mall αλλά και ωθούμενοι από τη μεγάλη ζήτηση τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τα διάφορα brands, οι μέτοχοί του αποφάσισαν να ενώσουν δυνάμεις με τον όμιλο Παπαντωνίου, ένα ακόμη σημαντικό όμιλο κυπριακών συμφερόντων, για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου εμπορικού κέντρου στην Ανατολική Λεμεσό.

Είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι η προτεινόμενη ανάπτυξη θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου στην επαρχία Λεμεσού, ενισχύοντας ταυτόχρονα την τοπική αλλά και την κυπριακή οικονομία.

Πιο σημαντικά όμως θα συμβάλει στην αναβάθμιση των προσφερόμενων προϊόντων κι υπηρεσιών και στη ποιότητα ζωής των κατοίκων της επαρχίας Λεμεσού.

  • Η πολυδιάστατη οικονομία μας

Πώς βλέπετε την κατάσταση της κυπριακής οικονομίας από την οπτική γωνία του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου;

Το θέμα της κυπριακής οικονομίας είναι πολυδιάστατο και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Υπάρχουν πολλές πτυχές και τομείς που πρέπει να ληφθούν υπόψη για να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα.

Από τη μία ο ρυθμός ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας τα τελευταία χρόνια είναι από τους υψηλότερους στην Ευρωζώνη, σημειώνοντας αξιοθαύμαστη ανθεκτικότητα παρά τις σημαντικές προκλήσεις των τελευταίων ετών.

Από την άλλη όμως υπάρχουν σημαντικά προβλήματα που ταλανίζουν την οικονομία μας και αποτελούν τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Μερικά από αυτά είναι:

  • Η καθυστέρηση στην υλοποίηση της μεταρρύθμισης του κράτους
  • Η γραφειοκρατία που συνεχίζει να ταλαιπωρεί όλους τους τομείς της οικονομίας
  • Οι ελλείψεις προσωπικού σε σημαντικούς κλάδους
  • Η μείωση της αγοραστικής δύναμης του Κύπριου καταναλωτή
  • Το αδικαιολόγητα υψηλό κόστος δανεισμού και η μεγάλη συσσώρευση πλούτου στα τραπεζικά ιδρύματα σε βάρος της πραγματικής οικονομίας και των καταναλωτών
  • Το μεγάλο χάσμα μισθών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
  • Η αδυναμία του κράτους να υλοποιήσει σημαντικά έργα τα οποία θα συνεισφέρουν σημαντικά στην οικονομία
  • Η στεγαστική κρίση ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους
  • Το κύμα φυγής αρκετών νέων Κυπρίων επιστημόνων που μεταναστεύουν για σκοπούς εργασίας
  • Η διαφθορά σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας και της πολιτείας
  • Η απαξίωση κομμάτων και θεσμών ευρύτερα.

Επομένως, μπορεί σήμερα κάποιοι δείκτες να είναι ικανοποιητικοί, αλλά για να μπορέσουμε ως πολιτεία και κοινωνία να προχωρήσουμε, πρέπει απαραίτητα να επιλύσουμε άμεσα όλα τα πιο πάνω θέματα.

Σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύουμε αργά ή γρήγορα οι επιπτώσεις τους να μας οδηγήσουν σε μία νέα κρίση, όπως εκείνη που αντιμετωπίσαμε την περίοδο 2010-2013 με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα.

Δειτε Επισης

«Ο πόλεμος των Τρώων»... Η νέα ανατρεπτική διαφημιστική καμπάνια της Pizza Hut
Σε χαμηλό δύο ετών οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη
Range Rover Experience: Βιώνοντας μια αυθεντική «modern luxury» εμπειρία από το Range Rover House
Miniso: Κάθοδος στην Κύπρο-Το γνωστό brand από την Κίνα ανοιξε στο MyMall Limassol
Λιανεμπόριο: Ανεβασμένοι τζίροι και ακριβότερα καλάθια αγορών-Πώς κινήθηκαν όλοι οι τομείς
Γιώργος Γεωργίου: Το Nicosia Mall, πού οφείλεται η μεγάλη επιτυχία του και τα μελλοντικά σχέδια των μετόχων
Έκθεση KPMG: Στα €18 εκατ. τα χαμένα φορολογικά έσοδα του κράτους από παράνομα τσιγάρα
Διάρκεια στα μέτρα, έγκαιρη ενημέρωση και εμπλουτισμό κατηγοριών για μηδενικό ΦΠΑ ζητούν οι υπεραγορές
Σκλαβενίτης-Παπαντωνίου: Το mega deal του λιανεμπορίου παίρνει σάρκα και οστά και αλλάζει τις ισορροπίες
Νέα συνεργασία για τις Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ-Βrand ambassador σεφ η Χριστίνα Χριστοφή