Powered by

Τουρισμός: Έχασε τους Ρώσους, πήρε…γαλλικό φιλί η Κύπρος

Το πλήγμα που υπέστη η τουριστική βιομηχανία της Κύπρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και την απώλεια της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς έρχεται να επιβεβαιώσει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών, με στοιχεία μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2023, όπου την ίδια ώρα επισημαίνονται οι προσπάθειες της κυπριακής κυβέρνησης για προώθηση της χώρας ως τουριστικού προορισμού σε νέες αγορές και με την Γαλλία να αναδεικνύεται ως μια καινούργια ιδιαιτέρως αναδυόμενη πηγή άντλησης τουριστικού ρεύματος για το νησί μας.

Η έκθεση αναγνωρίζει το γεγονός πως η Κύπρος ως μέλος της Ε.Ε. και αναγκασμένη να εφαρμόζει τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας-περιλαμβανομένου του κλεισίματος των αιθέρων της για τα ρωσικά αεροπλάνα- βρέθηκε σε δυσχερέστερη θέση έναντι ανταγωνιστικών της προορισμών. Χωρών δηλαδή της περιοχής, που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. και δεν εφαρμόζουν τις κυρώσεις.

Όπως προκύπτει από την έκθεση, η Κύπρος κατέγραψε την μεγαλύτερη μείωση όσον αφορά το μερίδιο αγοράς της από την Ρωσία, με την απώλεια αυτή να αντιστοιχεί για το 2022 σε απώλεια 600 εκατομμυρίων ευρώ.

Συγκεκριμένα, το 2019 οι χώρες με το υψηλότερο μερίδιο από τη ρωσική αγορά ήταν η Κύπρος (20% όλων των αφίξεων προερχόταν από τη Ρωσία), το Μαυροβούνιο (18%), η Γεωργία (16%) και η Τουρκία (12%). Από αυτούς τους προορισμούς, μόνο η Κύπρος είναι μέρος της Ε.Ε. και εφαρμόζει αναγκαστικά τις κυρώσεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Κύπρος και το Μαυροβούνιο είναι οι χώρες που έχασαν την περισσότερη επισκεψιμότητα από τη Ρωσία, αφού και στις δύο περιπτώσεις οι Ρώσοι επισκέπτες αποτέλεσαν το 2022 λιγότερο από το 10% του συνόλου των επισκεπτών. Αντιθέτως, η Τουρκία διατήρησε σταθερό μερίδιο στα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ η Γεωργία σημείωσε αύξηση στα προπανδημικά επίπεδα.

Διεύρυνση αγορών και συνδεσιμότητα

Αυτό που σημειώνει η έκθεση είναι ότι η κυπριακή κυβέρνηση «εκμεταλλεύτηκε» τα νέα δεδομένα, τόσο για να αναπτύξει ένα πιο διαφοροποιημένο μείγμα αγοράς πηγών τουρισμού, μειώνοντας την εξάρτηση από Ρώσους επισκέπτες, αλλά και για να διαφοροποιήσει το τουριστικό προϊόν της.

Συναφώς, στην έκθεση τονίζεται πως σε μια προσπάθεια να διευρύνει τη φήμη της Κύπρου, πέραν του «ήλιου και της θάλασσας», το Υφυπουργείο Τουρισμού προώθησε εντός του 2022 κοινότητες, οι οποίες συνέβαλλαν στην ενθάρρυνση μεγαλύτερης γεωγραφικής διασποράς του τουρισμού πέραν από τα παραθαλάσσια hotspots.

Ταυτόχρονα, η αυξημένη αεροπορική σύνδεση της Κύπρου σε όλη την Ευρώπη βοήθησε επίσης στην αντικατάσταση του ρωσικού τμήματος αφίξεων.

Τόσο η Ryanair όσο και η Wizz Air, τονίζει η έκθεση, έχουν αυξήσει τη συχνότητα πτήσεων προς τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Ουγγαρία, οδηγώντας σε αυξημένα μερίδια επισκεπτών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Όπως σημειώνεται, αναμένεται περαιτέρω επέκταση, με τη Wizz Air να ανακοινώνει τον διπλασιασμό του στόλου των αεροσκαφών της από τη Λάρνακα από τα μέσα Δεκεμβρίου 2023.

Γαλλικό φιλί στην Κύπρο

Στο πλαίσιο των προσπαθειών διεύρυνσης των αγορών της τουριστικής βιομηχανίας της Κύπρου, εξόχως σημαντική αναδείχθηκε και εξελίχθηκε για την χώρα μας η αγορά της Γαλλίας, από την οποία οι αφίξεις αυξήθηκαν στο εντυπωσιακό ποσοστό του 99%.

Κροατία και η Μάλτα ακολούθησαν περίπου ανάλογη πορεία σε ό,τι αφορά την γαλλική αγορά, βλέποντας με τη σειρά τους τις αφίξεις από την συγκεκριμένη χώρα να αυξάνονται κατά 75,3% και 34,8%, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η γαλλική ένεση στην ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία θα ήταν ακόμη πιο καταλυτική, αν δεν είχαν πραγματοποιηθεί εκτεταμένες απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν περισσότερες από 3.000 πτήσεις.

Η συνολική εικόνα

Η Κύπρος το 2022 βρέθηκε στο -19.5% συγκριτικά με το 2019 όσον αφορά τις αφίξεις, ενώ τους πρώτους μήνες του 2023, οι αφίξεις βρέθηκαν στο -11.8% από το 2019. Οι αφίξεις ξένων τουριστών στην Ευρώπη ήταν 18% πιο κάτω από τα επίπεδα του 2019 για ολόκληρο το 2022.

Η γενικότερη συνολική τάση πάντως είναι ότι παρατηρείται συνεχής ανάκαμψη στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια, πλησιάζοντας στην ομαλοποίηση. Η ανάκαμψη από αγορές βασικών πηγών το 1ο τρίμηνο, σε σχέση με το 2019, είναι πιο ισορροπημένη από ό,τι ήταν τα προηγούμενα τρίμηνα, ως επί το πλείστων.

Δειτε Επισης

Ανοίγει το AYÃ Resort του ομίλου All&More Hotels and Resorts-45 πολυτελείς σουίτες και τρία overwater bungalows
Η Emirates ενισχύει τις υπηρεσίες προς τη Βαρκελώνη με τρίτη καθημερινή πτήση
Έγινε ήδη σημείο αναφοράς το νέο Bean Bar στο Ζακάκι-Ενισχύει την παρουσία της στην κυπριακή αγορά η αλυσίδα
Επαναρχίζει τις πτήσεις προς Ισραήλ η Wizz Air-Πότε ξεκινούν
Η Ελλάδα στο top 3 των ευρωπαίων ταξιδιωτών και το 2025-Άνοδος σε βασικές αγορές
Κομισιόν: Σε εξέλιξη η διαδικασία αναθεώρησης Κανονισμού της Ε.Ε. για χειραποσκευές-«Δεν είναι η τελευταία λέξη»
Στρατηγική συνεργασία Zela Aviation-Δήμου Σκύρου...Η δέσμευση που επιβεβαιώνει η εταιρεία
Wizz Air: Στην κορυφή της κατάταξης για τις χαμηλότερες εκπομπές μεταξύ μεγάλων αεροπορικών εταιρειών το 2024
Παγκόσμια τουριστική έκρηξη-Γιατί τα ταξίδια γίνονται η μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη
Μοναδική εμπειρία refined dining στους ατμοσφαιρικούς χώρους του Amyth of Nicosia