X. Κουρέας: Προσαρμοστήκαμε γρήγορα στα νέα δεδομένα

H πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές στον τρόπο που βιώνουμε την κάθε μέρα. Από τις καθημερινές μας δραστηριότητες μέχρι την εργασία δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα. Το ΙnBusinessNews με την θεματική ενότητα “Working Space Daily ” παρουσιάζει στελέχη από διάφορους τομείς της αγοράς, τα οποία εργάζονται είτε από το σπίτι είτε στο νέο εργασιακό περιβάλλον όπως αυτό έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 
 
Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η ανάγκη άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα επισημαίνει στο InBusinessNews o Χάρης Κουρέας, Deputy CEO της M.M. Makronisos Marina Ltd, προσθέτοντας πως η δοκιμασία που περάσαμε όλοι, μας βγάζει πιο δυνατούς και αισιόδοξους.
 
Βλέποντας πίσω στον Μάρτιο, όπου ουσιαστικά άλλαξαν τα δεδομένα εργασίας όλων μας, πώς η εταιρεία σας προσαρμόστηκε και ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες ή οι ευκολίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα;
Η αναγκαστική αλλαγή που επιβλήθηκε λόγω του κινδύνου εξάπλωσης από τον κορωνοϊό ήταν ίσως η μεγαλύτερη και η πιο πρωτόγνωρη που βιώσαμε όλοι μας. Η χρονική περίοδος μάλιστα που αυτή ξεκίνησε βρήκε την εταιρεία μας σε ένα κομβικό σημείο, αφού μόλις είχαμε μεταφέρει όλο το προσωπικό μας στα νεοσύστατα γραφεία μας στους χώρους της μαρίνας, στην Αγία Νάπα. Ευτυχώς, λειτουργήσαμε όπως και οι περισσότεροι όπως αποδεικνύεται, με ψυχραιμία και οργάνωση έτσι ώστε, στον βαθμό που αυτό ήταν δυνατόν να συνεχίσουμε την εργασία μας από το σπίτι.

Η κρίση μας ανάγκασε να επαναξιολογήσουμε τον τρόπο λειτουργίας όλων των τμημάτων της εταιρείας αλλά και να ανακαλύψουμε καινούργιες ευκαιρίες, παραμένοντας πάντοτε πλήρως αφοσιωμένοι στο στρατηγικό μας πλάνο, το οποίο δεν έχει αλλάξει.

Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η ανάγκη άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα, αυτά του social distancing και του ότι έπρεπε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε κανονικά χωρίς την καθημερινή προσωπική επαφή με συναδέλφους και πελάτες.

Έγινε μεγάλη προσπάθεια από όλα τα τμήματα έτσι ώστε όλοι οι εργαζόμενοι μας να εργάζονται απρόσκοπτα και με πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που είχαν και πριν. Όπως και ο περισσότερος κόσμος, προσαρμοστήκαμε γρήγορα στα νέα δεδομένα και χρησιμοποιήσαμε όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές για τηλεδιασκέψεις, διαδικτυακές συναντήσεις και επαφές τόσο μεταξύ μας τα διάφορα τμήματα, όσο και με συνεργάτες και πελάτες μας στη Κύπρο και το εξωτερικό.
 
Πως θα χαρακτηρίζατε το νέο εργασιακό περιβάλλον; Είναι λειτουργικό και συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας; Θα προτιμούσατε να εξακολουθήσετε να εργάζεστε σε ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον;
Υπάρχουν πάντοτε και θετικά και αρνητικά στοιχεία. Σίγουρα είμαστε πολύ πιο ευέλικτοι και έτοιμοι να λειτουργήσουμε κάτω από διαφορετικές συνθήκες ανά πάσα στιγμή, γεγονός που προσωπικά τοποθετώ στις θετικές επιπτώσεις των μαθημάτων του πρόσφατου παρελθόντος. Επίσης προσαρμοστήκαμε στην ακόμη αυστηρότερη τήρηση των κανόνων υγιεινής. Παρά τις προκλήσεις που αυτό συνεπάγεται αφού στις χειρωνακτικές εργασίες, όπως για παράδειγμα στα εργοτάξια, το social distancing προκαλεί αντικειμενικές δυσκολίες. Στους υπόλοιπους τομείς των εργασιών μας όμως οι νέες μέθοδοι που εφαρμόσαμε συνέβαλαν στην αύξηση της αποδοτικότητας. Πιστεύω, ότι αν πρέπει να κρατήσουμε κάτι από την κατάσταση, είναι ότι τίποτα δεν είναι πλέον δεδομένο! Χρειάζεται να είμαστε επιχειρησιακά πανέτοιμοι να προσαρμοστούμε και να ανταποκριθούμε γρηγορά και αποτελεσματικά στα όποια καινούργια δεδομένα.  Αυτοί που θα το καταφέρουν, αυτοί θα έχουν και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
 
Πως φαντάζεστε το νέο εργασιακό περιβάλλον μετά την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων;
Σημασία έχει ένας οργανισμός να έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται και να λειτουργεί κάτω από όλες τις συνθήκες, για να μπορεί να είναι και ανταγωνιστικός. Προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι σύντομα τα πράγματα θα ακολουθήσουν μια νέα κανονικότητα. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πως ακριβώς θα αντιδράσουν οι αγορές και οι καταναλωτές, κάποιες όμως τάσεις και αγοραστικές συμπεριφορές θα αλλάξουν. Η ασφάλεια, η υγιεινή, η όλη εμπειρία κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς, ο προορισμός, η ίδια η χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαστε και προσφέρουμε υπηρεσίες θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Εμείς στην Αγία Νάπα Μαρίνα είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα. Συνεχίζουμε απρόσκοπτα την κατασκευή του εμβληματικού αυτού έργου και αναμένουμε να δούμε ξανά από κοντά συνεργάτες και πελάτες, καθώς και να ταξιδέψουμε προς τις αγορές που μας ενδιαφέρουν. 

Μπορώ να πω με σιγουριά ότι αυτή η δοκιμασία που περάσαμε όλοι, μας βγάζει πιο δυνατούς και αισιόδοξους. Όλες οι προωθητικές μας ενέργειες συνεχίζονται κανονικά και το ενδιαφέρον συνεχίζει να είναι τεράστιο.

Δειτε Επισης

Paul Sies: Μετά την αποχώρηση από Cyprus Airways, αναλαμβάνει CEO στην Journey Mentor
Με τον Σταυρό του Τάγματος Αξίας της Γερμανίας τιμήθηκε ο Καθηγητής Νικόλαος Ζαμπόγλου
Παρασημοφόρηση του επίτιμου Προξένου του Βελγίου Μάριου Ε. Λανίτη από το βελγικό κράτος
Danos Group: Νέος Chief Marketing Officer ο Κυριάκος Κοιλιάρης
Δρ. Τριαντάφυλλος Στυλιανόπουλος: Ο Κύπριος ερευνητής που εξασφάλισε €2,5 εκ. επιχορήγηση από την Ε.Ε.
Μάριος Γιωργούδης: Η επόμενη μέρα της αποχώρησης από τη θέση του γενικού διευθυντή του TechIsland
Ξάνθος Σαρρής: Ένας μεγάλος επιχειρηματίας, ηγέτης, και άνθρωπος
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα
Το Foody αποκτά νέο Managing Director στην Κύπρο