M. Πηλείδου: Η προσαρμογή ήταν εύκολη χάρη στο σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας της Ελληνικής

H πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές στον τρόπο που βιώνουμε την κάθε μέρα. Από τις καθημερινές μας δραστηριότητες μέχρι την εργασία δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα. Το ΙnBusinessNews με την θεματική ενότητα “Working Space Daily ” παρουσιάζει στελέχη από διάφορους τομείς της αγοράς, τα οποία εργάζονται είτε από το σπίτι είτε στο νέο εργασιακό περιβάλλον όπως αυτό έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 

Στο πλαίσιο της νέας θεματικής ενότητας, συζητήσαμε με την Λειτουργό Τύπου και Επικοινωνίας της Ελληνικής Τράπεζας, Μαρία Πηλείδου, για τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία στον χώρο της εργασίας. Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, η προσαρμογή ήταν εύκολη χάρη στο σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας της Ελληνικής. Για την ίδια ήταν πολύ εύκολο και λιγότερο αγχωτικό να εργάζεται από το σπίτι, με μόνη δυσκολία η παρουσία ενός μικρού παιδιού στο σπίτι που δύσκολα μπορείς να διαχωρίσεις την ώρα εργασίας από το παιχνίδι.
 
Πώς έχετε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα εργασίας; Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες ή ευκολίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα;
Η προσαρμογή ήταν αρκετά εύκολη, αφενός χάρη στη φύση της δουλειάς μου και αφετέρου χάρη στο σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας της Ελληνικής Τράπεζας που τέθηκε άμεσα σε εφαρμογή. Με τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που διαθέτει η Τράπεζα μπορέσαμε από την πρώτη μέρα να εργαστούμε από το σπίτι μας σαν να είμαστε στο γραφείο, έχοντας πρόσβαση σε όλα τα αρχεία και άλλα πολύτιμα εργαλεία. 

Μου φάνηκε πολύ πιο εύκολο και λιγότερο αγχωτικό να εργάζομαι από το σπίτι, γλιτώνοντας την καθημερινή κυκλοφοριακή κίνηση. Πότε ξανά δεν ήμουν στο γραφείο μου μέσα σε 3 λεπτά από την ώρα που ξύπνησα… Από την άλλη σου λείπει η κοινωνική συναναστροφή και η άμεση επαφή με τους συναδέλφους και τους συνεργάτες. Επίσης, με ένα μικρό μωρό στο σπίτι δεν είναι πάντα εύκολο, ούτε ευχάριστο, να του εξηγείς πως πρέπει να δουλέψεις και δεν μπορείς να παίξει μαζί του. 
 
Περιγράψτε μας μια τυπική μέρα (τι ώρα ξεκινάτε δουλειά και τι ώρα τελειώνετε, ποια είναι τα καθημερινά σας καθήκοντα, πώς γίνεται ο συντονισμός με την ομάδα σας).
Κάθε μέρα η εργασία μας ξεκινάει στις 7:30, όπως πάντα. Μέσω Teams, μιας εφαρμογής της Microsoft δίνουμε ένα τυπικό «παρών»,  δηλώνοντας αν θα εργαστούμε από το σπίτι ή αν θα πάμε γραφείο. Πρώτη μου δουλειά είναι να δω τα δημοσιεύματα της ημέρας και ακολούθως τα email μου για να απαντήσω σε επιστολές, να ετοιμάσω ανακοινώσεις, δελτία τύπου και πολλά άλλα. Μέσω Teams κάνουμε όλες τις τηλεδιασκέψεις μας ανταλλάσσουμε αρχεία, μηνύματα και έχουμε άμεση επικοινωνία για ότι χρειαστεί. Με αυτό το μοντέλο στην ουσία δεν σχολάμε, έχουμε άμεση πρόσβαση και αν κάτι είναι επείγον και πρέπει να γίνει, γίνεται ότι ώρα και αν είναι.     

Πως θα χαρακτηρίζατε το εργασιακό περιβάλλον κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων; Ήταν λειτουργικό και συνέβαλε στην αύξηση της αποδοτικότητας; Θα προτιμούσατε να εξακολουθήσετε να εργάζεστε σε ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον;
Με καλή διάθεση και συνεργασία το «εργασιακό περιβάλλον» κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων ήταν πολύ λειτουργικό και παραγωγικό. Προσωπικά, νιώθω πως έγινα πιο αποδοτική και έκανα πολλά παραπάνω οργανώνοντας μόνη μου τις ώρες μου, πέρα από το σταθερό ωράριο εργασίας.  

Παράλληλα, η τεχνολογία μάς δίνει τόσα πολλά εφόδια και εργαλεία που είναι τόσο κρίμα να μην τα αξιοποιούμε. Αυτή η κρίση ήταν μια ευκαιρία να μάθουμε συστήματα που υπήρχαν εδώ και καιρό αλλά ποτέ δεν τα αξιοποιήσαμε επειδή όλοι προτιμάμε την «οδό» που ήδη ξέρουμε και που στην ουσία μπορεί να συνεπάγεται αχρείαστες μετακινήσεις, καθυστερήσεις, σπατάλη χρόνου και πρώτης ύλης.

Γενικά, αυτή ίσως είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που εργαζόμαστε και τα ωράρια λειτουργίας των υπηρεσιών στην χώρα μας. Τράπεζες, δημόσιος τομέας, σχολεία όλα στα ίδια ωράρια λειτουργίας, προκαλώντας ένα πανδαιμόνιο στους δρόμους μας.
 
Πως φαντάζεστε το νέο εργασιακό περιβάλλον μετά την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων;
Στην Ελληνική Τράπεζα λάβαμε άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τόσο του προσωπικού όσο και των πελατών. Τα μέτρα αυτά θα συνεχιστούν καθώς οφείλουμε, παρά την άρση των περιορισμών,  να παραμείνουμε πολύ προσεκτικοί για να μην έχουμε πισωγυρίσματα. Αυξημένα μέτρα υγιεινής, αποστάσεις, μάσκες θεωρώ ότι θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας πλέον. Ταυτόχρονα, πολλές αλλαγές ήρθαν για να μείνουν κυρίως σε ότι αφορά την εργασία από το σπίτι και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Πέραν αυτού, ειδικότερα στον τραπεζικό κλάδο θεωρώ ότι θα γίνουν πολλές αλλαγές προς το καλύτερο. Η στροφή στα ψηφιακά κανάλια είναι εμφανής. Ο κόσμος τα αγκάλιασε και είδε πλέον πόσο πιο εύκολη μπορεί να γίνει η ζωή του αν τα αξιοποιήσει. Αυτό αναπόφευκτα θα επηρεάσει και το εργασιακό μας περιβάλλον, καθώς θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις νέες ανάγκες των πελατών μας. Εμάς στόχος μας παραμένει να δώσουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να κάνουν τις συναλλαγές τους εύκολα γρήγορα και 24/7.
 

Δειτε Επισης

Paul Sies: Μετά την αποχώρηση από Cyprus Airways, αναλαμβάνει CEO στην Journey Mentor
Με τον Σταυρό του Τάγματος Αξίας της Γερμανίας τιμήθηκε ο Καθηγητής Νικόλαος Ζαμπόγλου
Παρασημοφόρηση του επίτιμου Προξένου του Βελγίου Μάριου Ε. Λανίτη από το βελγικό κράτος
Danos Group: Νέος Chief Marketing Officer ο Κυριάκος Κοιλιάρης
Δρ. Τριαντάφυλλος Στυλιανόπουλος: Ο Κύπριος ερευνητής που εξασφάλισε €2,5 εκ. επιχορήγηση από την Ε.Ε.
Μάριος Γιωργούδης: Η επόμενη μέρα της αποχώρησης από τη θέση του γενικού διευθυντή του TechIsland
Ξάνθος Σαρρής: Ένας μεγάλος επιχειρηματίας, ηγέτης, και άνθρωπος
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα
Το Foody αποκτά νέο Managing Director στην Κύπρο