Δ. Iωαννίδης: Σε όλα χρειάζεται ισορροπία και σωστή κρίση

H πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές στον τρόπο που βιώνουμε την κάθε μέρα. Από τις καθημερινές μας δραστηριότητες μέχρι την εργασία δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα. Το ΙnBusinessNews με την θεματική ενότητα “Working Space Daily” παρουσιάζει στελέχη από διάφορους τομείς της αγοράς, τα οποία εργάζονται είτε από το σπίτι είτε στο νέο εργασιακό περιβάλλον όπως αυτό έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 

Η εργασία από το σπίτι δεν αποτέλεσε κάτι το ξένο για την Action Global Communications επισημαίνει ο Δημήτρης Ιωαννίδης, Γενικός Διευθυντής της Action Global Communications Κύπρου, Ελλάδας & Action Digital. Εκφράζει τις δικές του εκτιμήσεις για το πως αναμένεται να διαμορφωθεί το εργασιακό περιβάλλον τη μετά την κορωνοϊού εποχή.

Πώς έχετε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα εργασίας; Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες ή ευκολίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα;
Η φιλοσοφία της «εργασίας από το σπίτι» δεν ήταν κάτι ξένο για εμάς, καθώς αποτέλεσε ένα μέτρο που λάβαμε ως εταιρεία εδώ και μερικά χρόνια σε μια προσπάθεια να δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε μέλος της ομάδας, εκεί που χρειαζόταν, να εργαστεί εκτός γραφείου, εάν αυτό θα βοηθούσε στην καλύτερη διεκπεραίωση κάποιου task ή απλά επειδή το είχε ανάγκη τη δεδομένη στιγμή. Δεν υπήρξαμε ποτέ πιεστικοί στο κομμάτι αυτό, και το flexible ωράριο, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ήταν και είναι αποδεκτό. Σίγουρα τον «αναγκαστικό» και όχι κατ’ επιλογήν εγκλεισμό στο σπίτι για σκοπούς προστασίας έπρεπε να τον συνηθίσουμε όπως όλοι, παρόλο του ότι δεν επηρεάστηκε η καθημερινότητα της δουλειάς, αφού η τεχνολογία μας επιτρέπει να φέρουμε εις πέρας την εργασία μας από οπουδήποτε. TEAMS, Zoom και άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες μπήκαν ακόμη πιο έντονα στην καθημερινότητά μας για τα briefings της ομάδας αλλά και για την επικοινωνία με τους πελάτες, επιτρέποντας μας να διατηρήσουμε την επαφή και σε μεγάλο βαθμό να την αναπτύξουμε περαιτέρω.
 
Περιγράψτε μας μια τυπική μέρα (τι ώρα ξεκινάτε δουλειά και τι ώρα τελειώνετε, ποια είναι τα καθημερινά σας καθήκοντα, πώς γίνεται ο συντονισμός με την ομάδα σας).
Μια τυπική μέρα ξεκινά συνήθως στις 08:00 με ενημέρωση για τις εξελίξεις μέσω διαδικτύου, στις 09:00 το καθιερωμένο Covid-19 update call με το management για αξιολόγηση των δεδομένων, μετά το virtual καφεδάκι με τις ομάδες για συζήτηση θεμάτων που αφορούν το πελατολόγιο και ακολούθως 1-2-1 e-meetings με πελάτες. Εννοείται πως αυτή την περίοδο η ανάγκη για επαφή και ενημέρωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις εξελίξεις γύρω από την εξάπλωση τη πανδημίας, έτσι έγκαιρα δημιουργήσαμε ένα landing page ανά χώρα του δικτύου της Action Global Communications, στην ιστοσελίδα του εξειδικευμένου μας τμήματος, Action Digital, όπου καθημερινά οι πελάτες κάθε χώρας μπορούσαν να βρουν τις τελευταίες πληροφορίες. Μια κίνηση που εκτιμήθηκε πολύ, ιδιαίτερα από το πελατολόγιο μας στο εξωτερικό που δεν είχε άμεση πρόσβαση στις εξελίξεις εδώ στην Κύπρο. Τυπικά η μέρα «στη δουλειά» ολοκληρώνεται μετά τις 19:00.
 
Πως θα χαρακτηρίζατε το νέο εργασιακό περιβάλλον; Είναι λειτουργικό και συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας; Θα προτιμούσατε να εξακολουθήσετε να εργάζεστε σε ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον;
Για τη δική μας καθημερινότητα το νέο εργασιακό περιβάλλον είναι και λειτουργικό και δεν επηρεάζει σε κανένα βαθμό την αποδοτικότητα. Ιδιαίτερα τώρα που γίνεται προσπάθεια από όλους για την επαναφορά της οικονομίας σε μια σωστή και πάλι πορεία, οφείλουμε όλοι να  είμαστε ευέλικτοι και πάνω από όλα αποδοτικοί, επομένως η επιλογή της εργασίας από το σπίτι θα παραμείνει στη διάθεση όλων όσοι κάνοντας τη δική τους αυτοκριτική αναγνωρίσουν πως σε αυτό το περιβάλλον μπορούν να λειτουργήσουν καλύτερα. Πιστεύω πως αυτή η περίοδος βοήθησε στο να καταλάβουμε όλοι τα όριά μας, θέτοντας από μόνοι μας τις σωστές ισορροπίες για την εκπλήρωση των επαγγελματικών μας υποχρεώσεων. Προσωπικά, θα ακολουθήσω το μοντέλο που είχαμε ήδη σε εφαρμογή ως εταιρεία, επιλέγοντας την εργασία από το σπίτι όποτε κρίνω πως θα με βοηθήσει να εργαστώ πιο αποδοτικά, χωρίς αντιπερισπασμούς, που είναι αναμενόμενοι λόγω της φύσης της δουλειάς μας. Να σημειώσω όμως πως η κατ’ ιδίαν επαφή με τους συναδέλφους, αλλά και τους πελάτες είναι φυσικά πολύ σημαντική και δεν πρέπει να περιοριστεί, επομένως σε όλα χρειάζεται ισορροπία και σωστή κρίση.
 
Πως φαντάζεστε το νέο εργασιακό περιβάλλον μετά την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων;
Θεωρώ πως το νέο εργασιακό περιβάλλον θα αποτελέσει έναν συνδυασμό του προηγούμενου καθεστώτος με το καινούργιο. Ακόμη και οι λίγοι που αμφισβήτησαν την αποδοτικότητα της εργασίας από το σπίτι, λόγω άγνοιας των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία, είναι σήμερα ένθερμοι υποστηρικτές της, κάτι που αποδεικνύει πως η βιωματική προσαρμοστικότητα είναι η λύση για την αποδοχή κάθε μέτρου. Βλέπουμε οργανισμούς όπως για παράδειγμά πολύ πρόσφατα το Twitter να ανακοινώνει την επ’ αόριστον εργασία από το σπίτι για το προσωπικό του που το επιθυμεί. Αλλά και το Facebook και η Google έδωσαν το πράσινο φως για την εργασία από το σπίτι μέχρι το τέλος του χρόνου. Όλα μπορεί να αλλάξουν φυσικά, αλλά σίγουρα δεν θα επανέλθουμε στο ίδιο καθεστώς προ των περιοριστικών μέτρων. Ας μην ξεχνάμε, ότι το νέο εργασιακό περιβάλλον θα διαμορφώσει βραχυπρόθεσμα και ενδεχομένως μακροπρόθεσμα και άλλους τομείς της καθημερινότητάς μας, όπως για παράδειγμα τα επαγγελματικά ταξίδια τα οποία θα περιοριστούν όχι τόσο λόγω της πανδημίας και των μέτρων προστασίας, αλλά και για σκοπούς περιορισμού των εξόδων, κάτι που όλες οι εταιρείες θα κληθούν να επαναπροσδιορίσουν.

Σε ότι αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες, αναφερόμενος τουλάχιστον στον δικό μας κλάδο, αυτόν της επικοινωνίας, έπονται πολλές αλλαγές όχι μόνο σε σχέση με τον τρόπο που εργαζόμαστε, αλλά και των λύσεων που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Από το βασικό crisis preparedness, που έγινε πλέον αντιληπτό σε όλες τις εταιρείες ότι οφείλουν να έχουν στη διάθεσή τους για αντιμετώπιση πιθανών κρίσεων, μέχρι την ευελιξία στη διαμόρφωση και προσαρμοστικότητα του μηνύματος, στα virtual events, την αναγκαιότητα δημιουργίας eshops για τις εμπορικές εταιρείες, μέχρι το στοχευμένο influencer marketing και πολλά άλλα που πρέπει όλοι να λαμβάνουν πλέον υπόψη στο στρατηγικό επικοινωνιακό τους πλάνο. Οι αλλαγές είναι πολλές, και οι ευέλικτες εταιρείες με ξεκάθαρο επιχειρησιακό πλάνο θα είναι αυτές που θα βγουν «κερδισμένες» ή τουλάχιστον σοφότερες μετά την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων.

Δειτε Επισης

Global Chief Transformation Officer της Ogilvy ο Αντώνης Κόχειλας-Ποια τα νέα του καθήκοντα
Paul Sies: Μετά την αποχώρηση από Cyprus Airways, αναλαμβάνει CEO στην Journey Mentor
Με τον Σταυρό του Τάγματος Αξίας της Γερμανίας τιμήθηκε ο Καθηγητής Νικόλαος Ζαμπόγλου
Παρασημοφόρηση του επίτιμου Προξένου του Βελγίου Μάριου Ε. Λανίτη από το βελγικό κράτος
Danos Group: Νέος Chief Marketing Officer ο Κυριάκος Κοιλιάρης
Δρ. Τριαντάφυλλος Στυλιανόπουλος: Ο Κύπριος ερευνητής που εξασφάλισε €2,5 εκ. επιχορήγηση από την Ε.Ε.
Μάριος Γιωργούδης: Η επόμενη μέρα της αποχώρησης από τη θέση του γενικού διευθυντή του TechIsland
Ξάνθος Σαρρής: Ένας μεγάλος επιχειρηματίας, ηγέτης, και άνθρωπος
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα