Ο ιδρυτής της Skopy Shoe Factory επιμένει κυπριακά

Η Skopy Shoe Factory Ltd επιμένει κυπριακά. Μια από τις ελάχιστες βιομηχανίες ένδυσης που εξακολουθούν να παλεύουν. Με ετήσιο τζίρο δυο εκατομμυρίων ευρώ κατά το δύσκολο 2013 και με τέσσερα καταστήματα στη Λευκωσία, η εταιρεία Skopy στοχεύει σε ανάπτυξη σημείων πώλησης πέραν της πρωτεύουσας.

Το κυπριακό brand παίρνει σάρκα και οστά στη Βιομηχανική Περιοχή Εργατών, όπου βρίσκεται η μικρή ομώνυμη βιοτεχνία, κι από εκεί δίνει τις μάχες του στην τοπική, αλλά και τη διεθνή αγορά, όπου δραστηριοποιείται με εξαγωγές. Ξεκίνησε το 1992 με την κατασκευή παιδικών υποδημάτων: «Φέραμε σόλες από τη Γερμανία, προσλάβαμε σχεδιαστές από το εξωτερικό και αρχίσαμε με μια γκάμα ποιοτικών βρεφικών και παιδικών παπουτσιών μέχρι το εφηβικό μέγεθος 38 και με μικρή παραγωγή, που δεν ξεπερνούσε τα 50 ζεύγη την ημέρα», θυμάται ο Χριστάκης Χριστοφόρου. Στη συνέχεια, η παραγωγή αυξήθηκε στα 100 ζεύγη: «Μπήκαμε για τα καλά στην αγορά και γρήγορα το όνομά μας έγινε γνωστό για την καλή ποιότητα. Τότε ήταν που σκεφτήκαμε να εντάξουμε στην γκάμα μας και τα αντρικά παπούτσια, που δεν υστερούσαν σε προδιαγραφές, συγκρινόμενα με ανάλογα υποδήματα γνωστών μαρκών του εξωτερικού».

Εντός κι εκτός Κύπρου βήματα                                                                    
Οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Κύπρου, η τελωνειακή ένωση το 1997 και τα παρεπόμενα προβλήματα στον κλάδο του εγχώριου εμπορίου έστρεψαν την εταιρεία στις εξαγωγές στην αραβική αγορά και την Ελλάδα. Όπως είπε ο κ. Χιρστοφόρου η Κύπρος είναι μια μικρή χώρα, χωρίς πρώτες ύλες. «Υποχρεωνόμαστε να τις εισάγουμε σε αυξημένη τιμή λόγω των μεταφορικών. Η Κίνα που διείσδυσε πολύ δυνατά μας εκτόπισε, παρά την καλή ποιότητα στο δικό μας προϊόν», τόνισε. Και πρόσθεσε: «Παράλληλα, η κρίση στην Ελλάδα μείωσε τις συνεργασίες μας, καθώς χάσαμε αρκετά λεφτά, οπότε σήμερα διατηρούμε μόνο ένα - δύο μικρούς πελάτες. Το 50%, περίπου, της παραγωγής μας εξάγεται στις Αραβικές Χώρες και κυρίως στο Κουβέιτ».

Πέραν των εξαγωγών, σημαντικό κομμάτι της δουλειάς της εταιρείας αποτελούν και οι παραγγελίες του δημοσίου. Αναλαμβάνει προσφορές διαφόρων τμημάτων της Αστυνομίας, της Πολιτικής Άμυνας, της Πυροσβεστικής και του Στρατού. Την ίδια ώρα δραστηριοποιείται και στις λιανικές πωλήσεις, λειτουργώντας τα δικά της καταστήματα, ώστε να πωλούμε απευθείας τα παπούτσια μας χωρίς μεσάζοντες και σε καλύτερες τιμές. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι σημαντικό κομμάτι της παραγωγής τους αποτελούν οι ειδικές παραγγελίες, κατόπιν συνταγής γιατρού, για άτομα που αντιμετωπίζουν ποδιατρικά προβλήματα: «Συνεργαζόμαστε με ποδίατρους κι επιπλέον φτιάχνουμε σχέδια που ζητούν οι ίδιοι οι πελάτες. Διαθέτουμε μεγάλα μεγέθη τόσο στα αντρικά όσο και στα γυναικεία παπούτσια, πράγμα που για μας αποτελεί πλεονέκτημα».

Ένα δυνατό case study
«Γενικά ο τομέας της βιομηχανίας στην Κύπρο νοσεί, πόσω μάλλον η βιομηχανία κατασκευής παπουτσιών», επεσήμανε. «Το εργοστάσιό μας είναι σήμερα το μεγαλύτερο στην Κύπρο. Υπάρχουν άλλα δύο - τρία οικογενειακά εργαστήρια, αλλά είναι πολύ μικρά. Πάντως, η επιβίωση είναι πολύ δύσκολη για όλους», υπογράμμισε. Και πρόσθεσε: «Πρώτον και σημαντικότερο είναι ότι δεν έχουμε καμία στήριξη από το κράτος. Προτού ενταχθούμε στην ΕΕ είχαμε προστασία από το κράτος ως προς τις εισαγωγές, αλλά και τις δημόσιες προσφορές. Τώρα είναι όλα ελεύθερα και οι τιμές πιο χαμηλές. Δεύτερον, δεν βρίσκουμε κατάλληλο προσωπικό. Δεν υπάρχουν, πλέον, άτομα να στελεχώσουν τον κλάδο κι όσοι είναι μαζί μας είναι μεγάλοι σε ηλικία. Κανείς δεν ενδιαφέρεται να ενταχθεί σ’ ένα τομέα χωρίς μέλλον. Προς το παρόν προσέλαβα Ευρωπαίους. Είναι, όμως, μια προσωρινή λύση, γιατί κάποια στιγμή θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Τρίτος βασικός παράγοντας που προκαλεί δυσκολίες, είναι οι πρώτες ύλες, τις οποίες είμαστε αναγκασμένοι να εισάγουμε από Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία και κάποιες φορές από τη Σλοβενία, με αποτέλεσμα να έχουμε αυξημένο κόστος».

Όπως είπε, ο καταναλωτής απαιτεί, μεν, την ποιότητα, την αναζητεί, δε, σε χαμηλότερες τιμές: «Έτσι κι εμείς, με τη σειρά μας, προσφέρουμε ολόχρονα, τουλάχιστον, 20% έκπτωση στα είδη μας, παρά το γεγονός ότι δουλεύουμε κάτω του κόστους στα παπούτσια δικής μας παραγωγής. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε εισαγωγές από Ιταλία και Κίνα, για να καλύψουμε τις ανάγκες της αγοράς, αλλά και τις δικές μας. Τώρα η γκάμα μας μοιράζεται 50% στα εισαγόμενα και 50% στα κυπριακά δικής μας παραγωγής», συμπλήρωσε.

Περισσότερα για τη Skopy
• Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1992 από τον Χριστάκη Χριστοφόρου και τον αδελφό του.
• Η εταιρεία Skopy Shoe Factory παράγει, περίπου, 100 ζεύγη την ημέρα, σε διάφορα μεγέθη, χρώματα και σχέδια.
• Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε το 2003, στο χώρο του εργοστασίου στη Βιομηχανική Περιοχή Εργατών, το δεύτερο το 2004 στη Μακεδονίτισσα, το τρίτο το 2008 στον Στρόβολο και το τέταρτο το 2010 στον Αστρομερίτη.
• Η εταιρεία εργοδοτεί 18 άτομα.
• Οι τιμές πώλησης των παπουτσιών Skopy κυμαίνονται από €15 έως €50.
• Το best selling shoe της εταιρείας είναι το αντρικό, ενώ τα παιδικά παπούτσια είναι δερμάτινα και ορθοπεδικά.

Το θέμα αποτελεί μέρος συνέντευξης που παρουσιάστηκε στο IN Business Αυγούστου 2014. 


 

Δειτε Επισης

Παρασημοφόρηση του επίτιμου Προξένου του Βελγίου Μάριου Ε. Λανίτη από το βελγικό κράτος
Danos Group: Νέος Chief Marketing Officer ο Κυριάκος Κοιλιάρης
Δρ. Τριαντάφυλλος Στυλιανόπουλος: Ο Κύπριος ερευνητής που εξασφάλισε €2,5 εκ. επιχορήγηση από την Ε.Ε.
Μάριος Γιωργούδης: Η επόμενη μέρα της αποχώρησης από τη θέση του γενικού διευθυντή του TechIsland
Ξάνθος Σαρρής: Ένας μεγάλος επιχειρηματίας, ηγέτης, και άνθρωπος
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα
Το Foody αποκτά νέο Managing Director στην Κύπρο
Η Μαριάννα Χατζηαντωνίου εκτελεστική αντιπρόεδρος στην Energame
Νέα καθήκοντα και διευθυντής τομέα ραδιοφώνου στο Alpha radio ο Παναγιώτης Όθωνος