Πώς να διασφαλίσουμε τη θέση μας στο μελλοντικό buzz

Ο τομέας της επικοινωνίας αλλάζει συνεχώς, με καθημερινές μετατροπές, εξελίξεις και διαμορφώσεις. Ίσως θα λέγαμε μάλιστα ότι η μόνη σταθερά είναι η αλλαγή, αφού πλέον όλοι οι κλάδοι κινούνται με ταχύτητες μεγαλύτερες του φωτός. Αν σκεφτεί κανείς το τσουνάμι αλλαγών που έχει προκαλέσει η εξάπλωση της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας,  το σημαντικό ερώτημα που προκύπτει, σε αυτό τον συνεχώς μεταβαλλόμενο και κορεσμένο από πληροφορίες κόσμο, είναι: πώς εμείς, ως ειδικοί επικοινωνίας, μπορούμε να εξελιχθούμε και να συμμετέχουμε στη «συζήτηση» που θα μονοπωλεί το ενδιαφέρον στο άμεσο μέλλον; Πώς θα παραμείνουμε σχετικοί, και σε πλεονεκτική θέση στην αγορά;

Πάμε πέραν του προφανές για να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητά  μας

Η δημιουργικότητα είναι πολύ σημαντική για να είμαστε μέρος του  μελλοντικού buzz. Η δημιουργικότητα, όμως, δε σημαίνει απλά ένα πιασάρικο σλόγκαν, μια ωραία εικόνα ή ένα βίντεο. Το θέμα είναι πως  να  ξεπεράσουμε τα εμπόδια ακολουθώντας τις νέες διαδρομές που θα μας φέρουν για να οδηγηθούμε σε μια εναλλακτική λύση. Εξερευνούμε τρόπους έμπνευσης από παντού. Αποδεχόμαστε τα διάφορα ερεθίσματα του περιβάλλοντός, αφήνουμε τον εαυτό μας να παρατηρεί και να επεξεργάζεται τόσο το συνειδητό όσο και το ασυνείδητο. Ναι, συμφωνώ, όλοι είμαστε πολύ πιεσμένοι, κάτι που μας δυσκολεύει στο να είμαστε δημιουργικοί. Το θέμα είναι όμως να παρατηρούμε και να βλέπουμε τα πράγματα από μια νέα οπτική γωνία. Όπως ακριβώς συμβαίνει όταν παρατηρούμε τα μεταβαλλόμενα σχήματα των σύννεφων στον ουρανό. 

Όταν ήμουν παιδί, συνήθιζα να δαγκώνω το sandwich με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά έτσι ώστε να δημιουργήσω διαφορετικά σχήματα με το ψωμί του τοστ. Όσο περισσότερο τσιμπούσα και δάγκωνα το ψωμί από διαφορετικές πλευρές (από την κρούστα προς τα μέσα) τόσο περισσότερο δημιουργούσα νέα και διαφορετικά σχήματα.

Ο καθένας από εμάς μπορεί να ανακαλύψει τους δικούς του τρόπους για να…ξυπνήσει τη δημιουργικότητά του. Επιπλέον, πιστεύω ακράδαντα το γνωστό «practice makes perfect». Σε αυτόν, λοιπόν, τον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο, όσο πιο πολύ ακονίζουμε το μυαλό και το αφήνουμε να δημιουργεί τόσο πιο εύκολα θα μας γίνει συνήθεια και τρόπος ζωής. 

Μαθαίνουμε από το παρελθόν, παρατηρούμε το παρόν και νιώθουμε ότι βρισκόμαστε ήδη  στο μέλλον

Ό,τι έγινε, έγινε. Ακριβώς επειδή τα πράγματα συνέβησαν με έναν συγκεκριμένο τρόπο αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να παραμείνουν τα ίδια.

Η καινοτομία μπαίνει στο παιχνίδι όταν κάποιος  ανακαλύπτει έναν νέο, ανατρεπτικό, συνήθως πιο αποτελεσματικό και  γρήγορο τρόπο να κάνει κάτι.  Ωστόσο, πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να δεχτούμε την αλλαγή αυτή, αλλιώς θα παραμείνουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν, όσο ο κόσμος γύρω μας εξελίσσεται και προχωράει.

Δεν πρέπει απλά να αποδεχόμαστε την αλλαγή. Πρέπει να την αναζητούμε, να την κυνηγούμε, να την απαιτούμε.

Δεν πρέπει να επιτρέπουμε στους εαυτούς μας να αισθάνονται άνετα. Πρέπει συνεχώς να  ταράζουμε τα δεδομένα,  να τα διαλύουμε και να τα ανακατασκευάζουμε.

Επιπλέον, πρέπει να ακούμε τους  γύρω μας, να ερχόμαστε σε επαφή και να αλληλεπιδρούμε με τους πελάτες, τους συναδέλφους, τους συνεργάτες μας. Να αποδεχόμαστε τα πάντα εποικοδομητικά. Ακόμη και την κριτική. Με θετικότητα, για να  μπορούμε να μάθουμε και να βελτιωθούμε, ανεξάρτητα από το πόσο αρνητική είναι η κατάσταση. Έχοντας πλέον τη γνώση, τότε μπορούμε να κάνουμε ένα δυναμικό βήμα προς τα εμπρός με λογική και στρατηγική, για να θέσουμε τα επόμενα βήματα, νιώθοντας ότι είμαστε ήδη μέρος της μελλοντικής συζήτησης.

Στη βράση κολλάει το σίδερο

Όταν υπεραναλύουμε καταστάσεις, απλά σκοτώνουμε τις ιδέες μας. Χάνουμε το μομέντουμ σε ένα κόσμο που όλα κινούνται γρηγορότερα από τα clicks στις οθόνες μας. Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε με προσοχή, έχοντας στο μυαλό μας ότι η αντίδραση (ή η αδράνεια μας) θα καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία μας. Σε  ανακοίνωση της το Νοέμβριο του 2021, η Nike  δήλωσε επίσημα την πρόθεσή της για παραγωγή και πώλησης sneakers στο metaverse, φανερώνοντας την επιθυμία του διάσημου brand να παραμένει relevant, προκρατώντας τη θέση της στην αγορά του μέλλοντος.  Αυτό είναι το απόλυτο παράδειγμα του τι σημαίνει να διασφαλίζεις τη θέση σου στο μελλοντικό buzz. Η ανακοίνωση έγινε μόλις μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση της Facebook για τη μετάβαση στη νέα εποχή Meta. Η Nike χωρίς να χάνει πολύτιμο χρόνο ανταποκρίθηκε άμεσα διατηρώντας το μομέντουμ, με reactive μάρκετινγκ αποδεικνύοντας ότι είναι ήδη κυρίαρχη στην αγορά του αύριο. Ο κόσμος της επικοινωνίας  αλλάζει συνεχώς, καθιστώντας μονόδρομο τη συνεχή  εξέλιξη και καινοτομία. Οφείλουμε, λοιπόν, να υιοθετήσουμε μια νέα προσέγγιση στη δημιουργικότητα, να πάμε πέρα από το προφανές, να βρούμε ένα νέο μονοπάτι, να περπατήσουμε σε αχαρτογράφητα εδάφη για να ανατρέψουμε τα δεδομένα με μια στρατηγική, χωρίς να χάνουμε χρόνο στην υπερανάλυση.  Για να γίνουμε μέρος της μελλοντικής συζήτησης θα πρέπει να είμαστε αναπόσπαστο μέρος της αλλαγής που συμβαίνει γύρω μας, αντί να αντιδρούμε απλά στην αλλαγή σε μια καθυστερημένη προσπάθεια να συμβαδίσουμε. Σημασία δεν έχει το να ακολουθούμε τα trends, αλλά να τα δημιουργούμε. Σε προκαλώ να το σκεφτείτε την επόμενη φορά που θα τρώτε το αγαπημένο σας sandwich!

*Country Manager Cyprus στην Action Global Communications

Δειτε Επισης

Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη
Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες
Δέσμη προτάσεων από ΕΤΕΚ για έναν ουσιαστικό και αποτελεσματικό ψηφιακό μετασχηματισμό