Μπορούμε να μάθουμε πολλά από τις αποτυχίες μας

Δεν μάθαμε να γιορτάζουμε σωστά την αποτυχία. Κάποιος που απέτυχε είναι κάποιος που προσπάθησε, σε αντίθεση με άλλους που βολεύτηκαν σε μια γωνία κι απλώς επικρίνουν. Η αποτυχία έχει να κάνει με την ενθάρρυνση και επιβράβευση της προσπάθειας κι όχι μόνο με το τελικό αποτέλεσμα, κάτι που συχνά ξεχνάμε, καθώς τείνουμε να επικεντρωνόμαστε μόνο στους «νικητές» σε συγκεκριμένους κλάδους, τομείς, αθλήματα κλπ. Όταν εστιάζουμε στην προσπάθεια, ενθαρρύνουμε όλους να συμμετάσχουν, να προχωρήσουν, να ρισκάρουν και να συμβάλουν στην επίτευξη ενός κοινού στόχου.

Αντίθετα, αν επικεντρωθούμε στους «νικητές» δοξάζουμε την επιτυχία και αποθαρρύνουμε εκείνους που δεν είχαν αρκετή αυτοπεποίθηση μέσα τους ή που δεν θέλησαν να ρισκάρουν να αποτύχουν. Βάζουμε τη λέξη «νικητές» σε εισαγωγικά, επειδή το «να κερδίζω» δεν είναι ποτέ κάτι ατομικό. Το να είσαι στο επιχειρείν, σημαίνει ότι χτίζεις κάτι, ένα προϊόν ή μία υπηρεσία ή έναν συνδυασμό, πράγμα που σημαίνει επίσης ότι οι προσπάθειές σου για δημιουργία, πωλήσεις και διαχείριση δεν σταματούν ποτέ.

Επιπλέον, η «νίκη» μπορεί να οριστεί με όποιο μέτρο σύγκρισης θέλει να την ερμηνεύσει κανείς: κύκλο εργασιών, καθαρό κέρδος, περιθώριο κέρδους, αριθμό εργαζομένων κλπ. Για παράδειγμα, με βάση στοιχεία του 2020, η Walmart είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο από πλευράς τζίρου ($559,151εκατ., $13,600εκατ. κέρδος), η Microsoft η μεγαλύτερη εταιρεία σε κέρδος ($168,090εκατ. τζίρο, $61,270εκατ. κέρδος) και η Apple η μεγαλύτερη εταιρεία με βάση τη χρηματιστηριακή της αξία ($2.1τρισ.).

 

Όταν ξεκινάτε μια επιχείρηση, πολλοί θα σας συμβουλέψουν, αλλά κανένας δεν θα σας πει να «κάνετε πολλά λάθη». Μπορεί να σας συμβουλεύσουν να «πάρετε ρίσκα», «να μην είστε συγκρατημένοι» ή ακόμα και «να εμπιστευτείτε τις ικανότητές σας», αλλά το πιο πιθανό είναι ότι κανείς τους δεν θα είναι σε θέση να στηρίξει με επιχειρήματα τη θέση του ή να είναι πραγματικά πρόθυμος να σας βοηθήσει να πετύχετε τον στόχο σας. Η υποστήριξη από όσους είναι έξω από τον χορό απαιτεί μηδενική προσπάθεια και φυσικά μηδενικό κίνδυνο, αφού σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συσχετιστούν με μία ενδεχόμενη αποτυχία της επιχείρησής σας.

Φυσικά, όταν η επιχείρηση πετύχει, θα είναι οι πρώτοι που θα τρέξουν να πουν: «Εγώ σου είπα ότι όλα θα πάνε καλά» και μάλιστα θα προσπαθήσουν να κερδίσουν και κάποια θετική μνεία για την τυχαία αυτή τοποθέτησή τους. Μια παρόμοια νοοτροπία συναντούμε και στην καριέρα ενός δημόσιου ή τραπεζικού υπαλλήλου, οι οποίοι στα πλαίσια της επαγγελματικής τους ανέλιξης ακολουθούν την πρακτική: «απέφυγε να κάνεις οτιδήποτε διαφορετικό επειδή η παραμικρή σου δράση μπορεί να οδηγήσει σε κίνδυνο αποτυχίας, μείνε στη θέση σου και απλά να φοράς τις παρωπίδες σου έως ότου προαχθείς στην κορυφή απλά και μόνο επειδή ποτέ δεν έκανες κάτι λάθος!»

Στον κόσμο του επιχειρείν η αποτυχία πρέπει να γιορτάζεται, η επιτυχία να ορίζεται με τους δικούς σας όρους και σταθμά και να είστε πάντα έτοιμοι να ανταπεξέλθετε στις δυσκολίες, μόνοι σας! Ας μιλήσουμε, λοιπόν, για νοοτροπία: αν δεν αποτύχεις ποτέ, πιθανότατα δεν θα κερδίσεις ποτέ. Εάν απλώς διεκπεραιώνεις εργασίες όλη μέρα, πιθανότατα δεν παίρνεις αρκετά ρίσκα, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και αν πετύχεις μικρές καθημερινές νίκες, δεν προκαλείς τον εαυτό σου να επιτύχει τις μεγαλύτερες νίκες που θα σε ξεχωρίσουν με ουσιαστικότερο τρόπο. Το να παίρνεις υπολογισμένα ρίσκα είναι πραγματικά υπέροχο, αλλά αυτά που θα σε οδηγήσουν μπροστά για να ξεπεράσεις τα όρια σου, είναι εκείνα που δεν είχες υπολογίσει καθόλου!

Θα υπάρξουν φορές που κάποιος στην ομάδα σας θα αποτύχει, οπότε συζητήστε το και γιατί όχι, διευθετήστε να το γιορτάσετε. Είναι πολύ πιο εύκολο να μιλάς για την αποτυχία με υποθετικούς όρους παρά πραγματικά να την αποδέχεσαι, αλλά η επισήμανση αυτών των στιγμών όταν συμβαίνουν, βοηθά στο να διασφαλιστεί ότι η νοοτροπία αυτή θα γίνει μέρος της κουλτούρας της εταιρείας που χτίζετε. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ένα χώρο στον οποίο είναι αποδεκτό να τοποθετήστε ανοικτά σε σχέση με το τι πήγε στραβά και τι μπορεί να μάθει η ομάδα από αυτήν την αποτυχία ώστε να το αποφύγει την επόμενη φορά. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η αποτυχία είναι καλό παράδειγμα και πρέπει να γιορτάζεται - κάποιος δοκίμασε κάτι, δεν πέτυχε, αλλά τώρα όλοι είμαστε πιο σοφοί.

Αυτή την νοοτροπία έχει και η WiRE:

  • Ποιος είναι ο στόχος μας; Να φέρουμε διαφάνεια στην αγορά ακινήτων.
  • Πως μπορεί αυτό να επιτευχθεί; Με το να συγκεντρώσουμε όλες τις πληροφορίες και δεδομένα του κάθε ακινήτου που υπάρχει σ’ αυτόν τον πλανήτη, να τα διανείμουμε δωρεάν σε όλους και με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουμε όλο τον κόσμο να λάβει τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις για το σπίτι του.

Υπερβολικό; Ακριβώς. Kαι για αυτό τον λόγο αξίζει τον κόπο.

Σύμφωνα με όλους τους γνωστούς νόμους της αεροπλοΐας, οι μέλισσες δεν είναι με κανένα τρόπο σε θέσει να πετάξουν. Τα φτερά τους είναι πολύ μικρά για να σηκώσουν από το έδαφος το χοντρό τους σώμα. Η μέλισσα, φυσικά, πετάει. Γιατί οι μέλισσες απλά δεν νοιάζονται για το τι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι δυνατόν (απόσπασμα από την ταινία «Bee Movie»).

Διευθύνων Σύμβουλος, WiRE FS

Δειτε Επισης

Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες
Δέσμη προτάσεων από ΕΤΕΚ για έναν ουσιαστικό και αποτελεσματικό ψηφιακό μετασχηματισμό
Καρδιακή Αποκατάσταση: Πώς να ενδυναμώσετε την καρδιά σας μειώνοντας τους κινδύνους που την απειλούν
Αναγκαίοι ορυκτοί πόροι για την ενεργειακή μετάβαση
Το ενοικιοστάσιο εμποδίζει την ανάπτυξη και τις επενδύσεις στα ακίνητα
Είναι τελικά το μέλλον της τηλεόρασης ζοφερό ή μήπως πιο φωτεινό;
Αθηροσκλήρωση: Ο σιωπηλός «εχθρός» που ευθύνεται για εκατομμύρια θανάτους
Διαχείριση της αλλαγής στον επιχειρηματικό μετασχηματισμό: Οι 3 προκλήσεις για έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό
Ο κατασκευαστικός τομέας, οι δημογραφικές αλλαγές και η διεθνής ζήτηση
Κατακτώντας τα κλικ: Οδηγός για να πετύχετε στη διαδικτυακή αγορά