Ευεξία ως τρόπος ζωής στην αγορά ακινήτων

Τα πολυτελή ακίνητα ήταν και συνεχίζουν να είναι μια σταθερή μακροχρόνια επένδυση για άτομα HNWI. Ωστόσο, η αναζήτηση ακινήτων από αγοραστές πολυτελών ακινήτων, έχει δημιουργήσει μια αναπτυσσόμενη τάση, η οποία αποκτά μια σημαντική δυναμική στην αγορά  των ακινήτων: την ευεξία να αποτελεί τη νέα πολυτέλεια στη ζωή.

Η συγκεκριμένη τάση, γνωστή ως «ακίνητα οικιστικής ευεξίας», έχει οριστεί ως η ανάπτυξη ακινήτων που ενισχύουν και ικανοποιούν τις ανάγκες για ευεξία και ολιστική υγεία των ιδιοκτητών. Η εγγενής ιδέα πίσω από την αντίληψη αυτή είναι οι ιδιοκτήτες να ψάχνουν καθαρό περιβάλλον με υψηλή ποιότητα αέρα και νερό, που να ελαχιστοποιεί την ηχορύπανση, να παρέχει πρόσβαση σε χώρους πρασίνου και υπηρεσίες σωματικής και ψυχικής υγείας. Θέτοντας το απλά ,οι ιδιοκτήτες ψάχνουν για ακίνητα που τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν μια πιο υγιή και δραστήρια ζωή.

Ενώ αυτή η νέα τάση για ακίνητα προωθεί την πνευματική, διανοητική και σωματική υγεία εμφανίστηκε πριν πέντε χρόνια, σήμερα έχει αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Η συνεχής απαγόρευση κυκλοφορίας και οι περιορισμοί στο σπίτι έχουν οδηγήσει σε ένα παροξυσμό ζήτησης ακινήτων που μπορούν να διασφαλίσουν μια ισορροπία μεταξύ της δουλειάς και της ψυχαγωγίας, καθώς και τη δημιουργία της ανάγκης για αγορά δεύτερης κατοικίας για θέματα ασφαλείας, ως ένα χώρο άνετο κατά τη διάρκεια της καραντίνας, είτε για σκοπούς ιατρικού τουρισμού.(The Wealth Report Attitudes Survey, Knight Frank, March 2020).

Επιπλέον, σύμφωνα με το YouGov Affluent Perspective, το 2019 75% των αγοραστών πιστεύουν πως τώρα είναι η κατάλληλη ώρα να αγοράσουν ένα δεύτερο πολυτελές σπίτι, ενώ  οι επιθυμίες τους φαίνεται να προσαρμόζονται στην εποχή της πανδημίας Covid-19. Οι αγοραστές πολυτελών ακινήτων υπογραμμίζουν πως η πανδημία δεν έχει επηρεάσει την απόφαση τους στην ερώτηση, αν θα προχωρούσαν με αγορά ακινήτου, αλλά έχει επηρεάσει την απόφαση τους ως προς το είδος του ακινήτου που θα αγοράσουν. Αυτό ενισχύει την ιδέα ότι οι αγοραστές πολυτελών ακινήτων αναζητούν ποιότητα σε ακίνητα αναψυχής για να αυξήσουν το χαρτοφυλάκιο ακινήτων τους και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.

Το YouGov Affluent Perspective 2019 υπογραμμίζει ότι το 95% των αγοραστών πιστεύουν πως ο σχεδιασμός της οικίας έχει σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία και ευημερία, διαδραματίζοντας διπλό ρόλο, ως προσωπικό καταφύγιο και χώρο συγκέντρωσης. Όσο οι εύποροι αγοραστές ξεκινούν να κάνουν μια ζωή έχοντας στο μυαλό τους την ευεξία , το 96% των αγοραστών πολυτελών ακινήτων, λαμβάνουν πολύ σοβαρά το θέμα της ευεξίας στην καθημερινότητα τους. Καθώς αυξάνεται η ζήτηση ακινήτων που προσφέρουν κάτι περισσότερο από πολυτέλεια, οι σύγχρονοι επενδυτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 10% με 25% ασφάλιστρα για οικίες που προσφέρουν ευεξία στο μεσαίο και ανώτερο άκρο της αγοράς (The Global Wellness Institute). Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές ακινήτων απαιτούν να στρέψουν την προσοχή τους σε σχεδιασμό οικιών που να προσφέρουν ανέσεις που προωθούν ένα υγιή τρόπο ζωής.

Στον όμιλο Allea, παρακολουθούμε σχολαστικά και ανταποκρινόμαστε στη νέα τάση «ακίνητα οικιστικής ευεξίας», εδώ και λίγο καιρό, βάζοντας την ευεξία των κατοίκων στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μας. Ένα τρανταχτό παράδειγμα του «ακινήτου οικιστικής ευεξίας», είναι το φημισμένο St. Lambrecht Mountain Resort, στην Αυστρία, ένα καινοτόμο πράσινο έργο που συνδυάζει την πολυτέλεια και την ευεξία σε ένα μινιμάλ αρχιτεκτονικό σχέδιο. Το θέρετρο είναι κτισμένο στις πίστες σκι του  Γκρέμπενζεν, προσφέροντας στους κάτοικους και επισκέπτες τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε υπερσύγχρονες αθλητικές και υπαίθριες δραστηριότητες όπως είναι το γκολφ, ποδηλασία, πεζοπορία, αλεξίπτωτο πλαγιάς και θαλάσσιο αλεξίπτωτο – καθώς και την εμπειρία σε ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον μέσα από βόλτες στη φύση, σε εντυπωσιακούς καταρράχτες και άλλα φυσικά φαινόμενα που προσφέρουν χαλάρωση και ευημερία στους κατοίκους και επισκέπτες.

Η προσωπική υγεία και η ευεξία συνδέονται με το εξωτερικό περιβάλλον του ομίλου Allea που επιδιώκει να κτίσει κατοικίες και κοινότητες ευεξίας που αγκαλιάζουν και ενθαρρύνουν υπαίθριες ψυχαγωγικές και αθλητικές δραστηριότητες, βελτιώνοντας την πνευματική ισορροπία και προωθώντας το αίσθημα γαλήνης. Για το σκοπό αυτό, οι τοποθεσίες ανάπτυξης είναι προσεκτικά επιλεγμένες, ενώ μεγάλη προσήλωση δίνεται στις πολυτελείς υπηρεσίες που παρέχουν, όπως είναι οι εγκαταστάσεις σπα και οι χώροι εξάσκησης.

Το βραβευμένο AM WERDERTOR στη Βιέννη, της Αυστρίας είναι επίσης ένα υποδειγματικό θέρετρο,  που μας έδωσε τη δυνατότητα να είμαστε πρωτοπόροι στην ανάπτυξη ακινήτων κτίζοντας ένα πολυτελές κέντρο ευημερίας σε προνομιακή περιοχή της Βιέννη. Στο θέρετρο αυτό, οι κάτοικοι μπορούν να απολαύσουν τα πολυτελή ιστορικά διαμερίσματα, κατασκευασμένα με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, με κομψές λεπτομέρειες», αλλά ταυτόχρονα, υποδομές που τους επιτρέπουν να βελτιώνουν την προσωπική τους υγεία και την υγεία της οικογένειας τους. Στο θέρετρο περιλαμβάνεται πισίνα για ενήλικες και ανήλικους, αποκλειστικά για τους κατοίκους, καθώς επίσης φιλανδική σάουνα, τούρκικο χαμάμ, και γυμναστήριο υψηλής τεχνολογίας.

Το επερχόμενο εμβληματικό έργο, ένα οικογενειακό θέρετρο 10 εκταρίων, κτισμένο σε παραλία γαλάζιας σημαίας στη Λεμεσό, έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προωθήσει την ολιστική υγεία των κατοίκων του. Το έργο θα περιλαμβάνει το πρώτο Hyatt ξενοδοχείο στην Κύπρο, Grand Hyatt Limassol, προσφέροντας στους επισκέπτες και τους κάτοικους ένα ευρύ φάσμα εγκαταστάσεων αθλητισμού και ευεξίας στις πέντε αστέρων εγκαταστάσεις του, προωθώντας τις αρχές και τη σπουδαιότητα της νέας τάσης «ακινήτων οικιστικής ευεξίας». Πιο συγκεκριμένα, το Grand Hyatt Limassol, θα περιλαμβάνει 3,000 τετραγωνικά μέτρα σπα και εγκαταστάσεις γυμναστικής, τα οποία θα είναι κάτω από τη διαχείριση του διάσημου χειριστή, World Class Black. Οι χώροι γυμναστικής του θέρετρου έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να είναι ο κορυφαίος χώρος εκγύμνασης στην Κύπρο, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό χώρο με ένα μεγάλο αριθμό στούντιο για διάφορες δραστηριοτήτες, μια εσωτερική πισίνα, ενώ θα προσφέρει  προσωπική προπόνηση με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό. Όλα αυτά θα συνοδεύονται από τη μοναδική θέα της θάλασσας, προσφέροντας στους προσκεκλημένους την ευκαιρία να απολαύσουν την πραγματική έννοια της ευεξίας στη Μεσόγειο.

Η τάση «ακίνητα οικιστικής ευεξίας», μπορεί να είναι μια νέα τάση στην αγορά, αλλά οι αριθμοί υποδεικνύουν πως ήρθε για να μείνει και αναμένεται να καθιερωθεί ως η ως η νέα κανονικότητα. Η ανάγκη για ευεξία, μας παρέχει ένα νέο στόχο, και έχουμε επιτύχει εκμεταλλευόμενοι αυτή την ευκαιρία, να δημιουργήσουμε νέα έργα που προσφέρουν στους πελάτες ακριβώς αυτό που χρειάζονται.

Φιλοδοξία μας είναι το δικό μας ταξίδι ευεξίας να αποτελέσει έμπνευση για άλλες εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων να δημιουργήσουν έργα που θα παρέχουν ένα υγιές, ολιστικό, πράσινο μέλλον.

*Commercial Director -Allea Group

Δειτε Επισης

Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη
Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες
Δέσμη προτάσεων από ΕΤΕΚ για έναν ουσιαστικό και αποτελεσματικό ψηφιακό μετασχηματισμό