Στρατηγικές Εμπιστοσύνης – Η επιτυχία της DHL

Διαβάζοντας τη συνέντευξη του Alberto Nobis, CEO της DHL στο The Economist Group, αυτό που μου έμεινε, από το αφήγημα του, που στη ουσία αποτελεί μάθημα ηγεσίας στη πράξη είναι το ακόλουθο: Επικεφαλής ενός οργανισμού με παρουσία σε 60 χώρες και σύνολο εργαζομένων να φτάνει στις 45,000, κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, έγραφε προσωπικά emails στα μέλη του προσωπικού του που κατέληξαν στο νοσοκομείο, λόγω του Covid-19.

«Ένιωθα ότι είναι το λιγότερο που μπορούσα να κάνω, και αυτό ήταν μια ομαδική δράση. Είναι ωραίο πράγμα να παίρνει κανείς μια επιστολή, ενώ βρίσκεται στο νοσοκομείο, από τον CEO, αλλά εξίσου σημαντικό ήταν τα τηλεφωνήματα που έπαιρναν από τους Διευθυντές τους και τα μηνύματα συμπαράστασής από τους συναδέλφους τους».

«Αυτοματοποιημένη διαδικασία» μου λέει κυνικός φίλος μου, Και τι με αυτό του λέω και συνεχίζω, «Αυτό που μετρά είναι η πρόθεση και τι βιώνει ο τελικός παραλήπτης, που είναι το άτομο σε ένα νοσοκομεία απομονωμένος.»

Επεξηγώντας το τρόπο με τον οποίο αντέδρασε η DHL στο ξεκίνημα της κρίσης ανάφερε ότι μια από τις προκλήσεις, που έπρεπε να χειριστούν, ήταν το γεγονός ότι οι μισοί εργαζόμενοι έπρεπε να εργαστούν από το σπίτι τους, οπότε και η επαφή μεταξύ τους θα ήταν εξ ’αποστάσεως και ψηφιακή. Αυτό, κρίθηκε ότι θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά, το αίσθημα κοινότητας, που με πολλή έγνοια και δέσμευση είχε δημιουργήσει και προστάτευε η DHL.

Μια πρωτοβουλία ήταν η δράση το ‘’Fit for Work, Fit for Life’’, μια ψηφιακή / διαδικτυακή κοινότητα, όπου μέλη του προσωπικού, είχαν προθυμοποιηθεί, να κάνουν μαθήματα, σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, όπως ορειβασία, yoga, μαγειρική και δεκάδες άλλες, στους συναδέλφους τους.

Βασικό χαρακτηριστικό της περιόδου που διανύουμε είναι η ανασφάλεια που όλοι μας, βιώνουμε σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Είναι η περίοδος που αναζητούμε πρόσωπα ή θεσμούς να εμπιστευτούμε, περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Οι ηγέτες οργανισμών μικρών ή μεγάλων που γνωρίζουν ότι το επίπεδο εμπιστοσύνης των εργαζομένων, σε αυτούς, άμεσα επηρεάζει το βαθμό αφοσίωσης και δέσμευσης τους και άρα παραγωγικότητας, είχαν συνειδητοποιήσει ότι η πανδημία είναι ένα στοίχημα γι’ αυτούς να υιοθετήσουν πρακτικές και συμπεριφορές που θα ήταν μία σαφή ‘’επένδυση’’ στο απόθεμα εμπιστοσύνης των εργαζομένων προς τον οργανισμό.  

Οι μελέτες του εργασιακού περιβάλλοντος που διεξάγει το Great Place to Work® για πέρα από 10,000 εταιρείες σε ετήσια βάση σε 60 χώρες αναδεικνύουν ότι οι ηρωικοί ηγέτες επιχειρήσεων είναι αυτοί που το 2020, έκαναν πράξη με ΄΄στρατηγικές έγνοιας και φροντίδας‘’ αυτό που εύκολα και ανέξοδα λέγεται: ‘’το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι ο σημαντικό μας πόρος’’.

Δείγματα, έστω και περιορισμένων δράσεων είχαμε εντοπίσει και στη Κύπρο. Ο CEO του ΝΕΧΧΙΕ GROUP, Χάρης Δημητρίου, μια από τις πρώτες εταιρείες που είχαν εξασφαλίσει τη πιστοποίηση Great Place to Work®, μου είχε αναφέρει χαρακτηριστικά, «Όταν το σύνολο μας, έπρεπε να εγκαταλείψουμε τα γραφεία μας και να δουλέψουμε από το σπίτι, ήξερα ότι αυτό θα ανάτρεπε την άνεση που διαθέτουμε στον εργασιακό χώρο, που μεταξύ άλλων ήταν οι εργονομικά σχεδιασμένες καρέκλες, τις οποίες όλο είχαμε συνηθίσει. Γι’ αυτό το λόγο μεριμνήσαμε να μετακομίσουμε σε όλους τη δική τους καρέκλα.»

Είναι προφανές ότι η αξία της δράσης αυτής δεν περιορίζεται στην άνεση αλλά πρώτιστα στην τεκμηρίωση της πρόθεσης έγνοιας και φροντίδας.

Η DHL είναι μια εταιρεία με παράδοση σε ότι αγορά την εργασιακή της κουλτούρα. Το 2020 ήταν στο κατάλογο του World’s Best Workplaces™, διακρίθηκε στις λίστες Best Workplaces™ σε 42 χώρες, εκτός από τις πιστοποιήσεις σαν Great Place to Work® σε 17 άλλες χώρες.

Όταν πριν 14 χρόνια ο Alberto Nobis κατατάχθηκε στο δυναμικό της DHL τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας δεν ήταν καλά. Πιστεύει ότι η επιτυχία που ακολούθησε οφείλεται στο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους τους.

«Τα πάντα, ξεκινούν από τον πυλώνα της παρακίνησης των ανθρώπων μας» λέει και συμπληρώνει, «Ξέρουμε ότι αν οι άνθρωποι μας είναι χαρούμενοι, έχουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας, θα δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση πελατών, γεγονός που ενδυναμώνει την αφοσίωση των πελατών μας. Τα καλά οικονομικά αποτελέσματα είναι το αποτέλεσμα της διεργασίας αυτής»

Κυριάκος Ιακωβίδης, Γενικός Διευθυντής Great Place to Work® Cyprus

Δειτε Επισης

Το μούδιασμα στην αγορά ακινήτων, η προοπτική και οι προκλήσεις
Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη
Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες