Brands εν καιρώ πανδημίας και τακτικές μάρκετινγκ

Brands εν καιρώ πανδημίας και τακτικές μάρκετινγκ

Brands εν καιρώ πανδημίας και τακτικές μάρκετινγκ

Αναμφίβολα ο ιός COVID – 19 έχει δυστυχώς επηρεάσει  την υγεία και τον τρόπο ζωής σχεδόν όλων των κοινοτήτων παγκοσμίως.  Όλοι είμαστε σύμφωνοι πως αρχική προτεραιότητα στη παρούσα φάση είναι η αντιμετώπιση του ιού μέσα από τη λήψη μέτρων που διασφαλίζουν την υγεία των πολιτών παγκοσμίως και έπειτα η αλληλεγγύη προς όλες τις πληγείσες κοινότητες. 

RELATED ARTICLES


 
Την ίδια στιγμή όμως «ο ιός κτυπά ανελέητα και τον τομέα των επιχειρήσεων προκαλώντας έτσι τεράστιο οικονομικό κόστος και αδιαμφησβήτητη ανησυχία σχετικά με την μετέπειτα επιβίωσή τους.»  Το κλειδί σε αυτή τη περίπτωση εκτός από το γνωστό ‘‘υπομονή = αρετή’’, είναι να βρισκόμαστε συνεχώς εν κινήσει, παρακολουθώντας και αξιολογώντας την αγορά και το προσεχές μέλλον.
 
Για το μάρκετινγκ και συγκεκριμένα τους μαρκετεερ έχει ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι σε ένα νέο περιβάλλον το οποίο δεν έχει κανείς εικόνα στη παρούσα φάση για το πως θα είναι το τελικό αποτέλεσμα.
Πολλοί παροτρύνουν στη δημιουργία επικοινωνίας ‘‘social distancing’’.  Τι σημαίνει όμως αυτό; Να είμαι κοινωνικά ενεργός αλλά από απόσταση;
Μεγάλοι κολοσσοί επικοινωνίας όπως το Facebook και Google επιδεικνύουν μέτρα προστασίας μπλοκάροντας οποιεσδήποτε διαφημίσεις όπου εκμεταλλεύονται τον καταναλωτή.  Από την πρώτη κιόλας εβδομάδα Φεβρουαρίου, μόλις δηλαδή ο ιός έκανε την εμφάνισή του στην Ευρώπη τα νούμερα σε google search για τον ιό βάση αναλύσεων της google έχουν ξεπεράσει +260%.
Μήπως όμως αυτό επηρεάζει τον μαρκετέερ και την μάρκα που διαχειρίζεται σε αρνητικό βαθμό στην περίπτωση που υπάρχουν ήδη ενεργοποιημένες εκστρατείες επικοινωνίας;
Με γνώμονα ότι το περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί δεν υποκινεί μηνύματα εκμετάλλευσης της οποιασδήποτε παρούσας κατάστασης σίγουρα θα λέγαμε όχι.
«Τι γίνεται όμως από δω και στο εξής;»  Κάνουμε στροφή 360 μοιρών ή είμαστε εν αναμονή και αξιολόγηση;

Αναλόγως της επιχειρήσεις και του τομέα δραστηριοποίησης τα δεδομένα είναι διαφορετικά.  Αυτή τη στιγμή στην αγορά ζούμε μια ‘‘διπολική’’ οικονομία.  Υπάρχουν επιχειρήσεις που παλεύουν για την αυριανή τους επιβίωση αλλά και επιχειρήσεις όπου το νέο περιβάλλον έχει χαράξει ευκαιρίες τεράστιας ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους.
Οι μαρκετεερ πρέπει να είναι σε θέση μαζί με την ομάδα τους να επεξεργαστούν και να αναγνωρίσουν τη νέα τάξη πραγμάτων και να σκιαγραφήσουν την αναθεωρημένη στρατηγική για την μάρκα τους.

Σε αυτή τη ‘‘δύσπνοια’’ κατάσταση δεν υπάρχουν γρήγορες νίκες ούτε αρπαχτές.      Οι στρατηγικοί άξονες επιχειρηματικής κατεύθυνσης είναι τρεις: η παροχή στήριξης, η δημιουργία αξίας γύρω από την μάρκα, και το κτίσιμο του customer loyalty και appreciation.
Ένα γρήγορο check list καθημερινών τακτικών στο οποίο θα ήταν καλό να εστιάσουμε:

  • Αναθεωρούμε τα δεδομένα και αλλάζουμε την στάση επικοινωνίας προσαρμοσμένη προς το νέο περιβάλλον.
  • Είμαστε καθημερινά ενημερωμένοι στο πως μεταβάλλεται η αγορά μας αλλά και οι άλλες αντίστοιχες αγορές παγκοσμίως.  Συνήθως είναι ζήτημα χρόνου να επηρεαστούμε από την παγκόσμια αγορά, ειδικότερα στη περίπτωση όπου οργανισμοί έχουν στο χαρτοφυλάκιο τους συνεργασίες με πολυεθνικές μάρκες.
  • Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με την digital ομάδα μας για άμεση αναπροσαρμογή paid search ή άλλων κινήσεων στους λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Από customer marketing άποψης δημιουργούμε trade εκστρατείες φιλικές προς τον καταναλωτή αλλά και την μάρκας μας - και αυτό όχι αποκλειστικά για ενεργοποίηση πωλήσεων αλλά για εκτίμηση, παροχή διευκόλυνσης, στήριξης και δημιουργία ‘‘customer loyalty’’ σε βάθος χρόνου.  Παραμένουμε δίπλα τους!
  • Προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο ευέλικτοι μπορούμε από πλευράς εξυπηρέτησης και στήριξης της αγοράς.  Ανανεώνουμε όλα τα στοιχεία της επιχείρησης μας με βάση τα νέα δεδομένα και ενημερώνουμε όλους τους επηρεαζόμενους φορείς (primary and secondary stakeholders) για το πως εξυπηρετούμε και που μπορούν να μας βρουν.
  • Δημιουργούμε μικρές εκστρατείες επικοινωνίας  με υφιστάμενα ενεργά μέσα επικοινωνίας τα οποία δεν εμπλέκουν επιπρόσθετη επιβάρυνση κόστους στη μάρκα με στόχο τη δημιουργία μιας κοινότητας αλληλοστήριξης και διαδραστικής επικοινωνίας θετικών μηνυμάτων και γιατί όχι ακόμα και καλαίσθητου χιούμορ (με πολλή προσοχή!).
  • Internal communicationδημιουργούμε ένα νέο ‘‘ζεστό’’ εργασιακό περιβάλλον, προβάλλοντας την νέα κουλτούρα του οργανισμού. Κοινοποιούμε συχνά ενημερωτικό υλικό και κρατούμε επαφή με την ομάδα.  Είναι πρώτιστης σημασίας η ομάδα μας να νιώθει τη συμμετοχή και την ασφάλεια αλλά και να έχει εικόνα για την πορεία και τις δράσεις του οργανισμού της.
Κλείνοντας λοιπόν θα λέγαμε πως σίγουρα τα νέα δεδομένα έχουν χαράξει την δημιουργία μιας πολύωρης virtual βιτρίνας, όπου όλοι μας ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο online και χρησιμοποιούμε την τεχνολογία και το διαδίκτυο περισσότερο από ποτέ.  Σε αυτή τη φάση η μάρκα είναι ένα μέρος αυτής της virtual βιτρίνας και είναι ο πρωταγωνιστικός τρόπος για επικοινωνία με τον καταναλωτή.  Για αυτό προτεραιότητα και υποχρέωση για τη μάρκα είναι η διεκδίκηση αυτού το πρωταγωνιστικού ρόλου όπως επίσης και η έμπρακτη θετική στάση σε όλες τις μεταγενέστερες εξελίξεις που θα ακολουθήσουν.

*Senior Brand Manager – Senaga Trading Ltd
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας