Μείωση της μέσης δαπάνης των τουριστών τον Φεβρουάριο

Μείωση της μέσης δαπάνης των τουριστών τον Φεβρουάριο

Μείωση της μέσης δαπάνης των τουριστών τον Φεβρουάριο

Παρόλο το ρεκόρ που έχουμε και φέτος στις αφίξεις τουριστών η δαπάνη των τουριστών κατά κεφαλή παρουσιάζει μείωση. Αναλυτικά,σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας η κατά κεφαλή δαπάνη των τουριστών κατάγραψε μείωση τον Φεβρουάριο 8,4% ,519 ευρώ σε σύγκριση με τα πέρσι 566 ευρώ.

Πτωτικά κινήθηκε και η ημερήσια δαπάνη σε σύγκριση με τα πέρσι από 67 ευρώ σε 57 ευρώ φέτος.

Όπως είναι γνωστό η οικονομική ακόμη επηρεάζει τη διεθνή οικονομία σε όλους τους τομείς και προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις.

Ανησυχητικό το φαινόμενο της   μείωση της αγοραστικής δύναμης των τουριστών, οι οποίοι προέρχονται από τις βασικές χώρες άντλησης επισκεπτών που παραδοσιακά έχουμε στην Κύπρο, που έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύουν λιγότερα χρήματα για τις διακοπές τους θυσιάζοντας πολλές φορές την ποιότητα για χάρη της οικονομίας.

Ο τρόπος ζωής των τουριστών στις χώρες τους έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης στην καταναλωτική συμπεριφορά, οι οικονομικές τους δυνατότητες περιορίζονται, πράγμα και που τους ωθεί να επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες σε σχέση με τα λεφτά που έχουν.  Έχει δημιουργηθεί ένας νέος συντηρητικός τρόπος σκέψης για τα χρήματα με μια τάση συγκέντρωσης και συλλογής τους και όχι να τα χρησιμοποιούν.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να πληγεί άμεσα ο τουρισμός εξαιτίας της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης των τουριστών επιλέγοντας τα πιο φθηνά τουριστικά πακέτα για τις διακοπές τους.    

Η ανεργία, το κόστος διαμονής, η ισοτιμία των νομισμάτων και η αβεβαιότητα για το μέλλον προκαλεί προβλήματα.

Αυτοί που θα καταφέρουν να πάνε αυτό το καλοκαίρι διακοπές θα πιεστούν πολύ και θα ξοδέψουν πολύ λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με προηγούμενες φορές, παραμερίζοντας πολλές δαπάνες όπως τις εκδρομές, τα εστιατόρια, τα σουβενίρ και ότι άλλο «αχρείαστο» και να  περιορίσουν τις δαπάνες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους με διάφορους «έξυπνους» τρόπους.
Η αρνητική ψυχολογία που έχει δημιουργηθεί στους  ταξιδιώτες λόγω της αβεβαιότητας της μελλοντικής τους οικονομικής κατάστασης τους κάνει πολύ προσεκτικους στις δαπάνες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και η συγκρατημένη καταναλωτική συμπεριφορά τους δημιουργεί κάθετη πτώση του τζίρου στην αγορά.

Οι αγορές εντός και εκτός ξενοδοχείου πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλά και λιτά επίπεδα καθώς περιορίζονται στην ικανοποίηση των βασικών τους αναγκών  αποφεύγοντας τα περιττά έξοδα.

Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στις τουριστικές επιχειρήσεις αφού αναζητούν σχεδόν απεγνωσμένα πελάτες με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός εστιατορίων, bars και άλλων συναφών τουριστικών δραστηριοτήτων να υπολειτουργούν και να απειλούνται με πτώχευση πλήττοντας και την περιοχή γενικότερα.

Οι επιχειρήσεις με τη σειρά τους είναι σε μια συνεχή προσπάθεια προσέλκυσης πελατών, μειώνοντας τιμές και ποιότητα έτσι ώστε να αντεπεξέλθουν.

Σε μια περίοδο που ο τουρίστας πιέζεται οικονομικά και συγκρίνει ώστε να επιλέξει το καλύτερο δυνατό σε σχέση με τα λεφτά που διαθέτει η Κύπρος συνεχίζει να κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις των ακριβότερων προορισμών. Οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ καλά πληροφορημένοι και μπορεί να πλήξει τον τόπο μας αν δεν δράσουμε άμεσα και να αλλάξουμε την κατάσταση.
Τουλάχιστον ας μην συνεισφέρουμε και εμείς σε αυτή την τάση τους, με το να κρατήσουμε τις τιμές σε προσιτά και ανταγωνιστικά επίπεδα για να αποφευχθούν σοβαρότερες επιπτώσεις στον τουρισμό μας.

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας