Χρίστος Φαρκωνής: Κάθε σπίτι τον ναργιλέ του

InBusinessNews  21/09/2020 07:45
Χρίστος Φαρκωνής: Κάθε σπίτι τον ναργιλέ του

Χρίστος Φαρκωνής: Κάθε σπίτι τον ναργιλέ του

InBusinessNews  21/09/2020 07:45
Tο να μετατρέπει κανείς το χόμπι του σε επάγγελμα, και μάλιστα σε μια καθ’ όλα επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα, αποτελεί ευχής έργο για κάθε νέο που βρίσκεται σε αναζήτηση της επαγγελματικής του κατεύθυνσης. Αυτό ακριβώς έκαναν ο Χρίστος Φαρκωνής και οι άλλοι τρεις ιδιοκτήτες της Shishalove, οι οποίοι εξέλιξαν την αγάπη τους για τον ναργιλέ σε μια εταιρεία με κυρίαρχο σήμερα ρόλο στην κυπριακή αγορά, όσον αφορά τον τομέα της.

RELATED ARTICLES


 
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Η Shishalove ιδρύθηκε το 2012 με μοναδικό στόχο την ανάπτυξη του ναργιλέ στην Κύπρο και μοναδικό εχέγγυο την αγάπη μας για το χόμπι μας, τον ναργιλέ. Δεν είχαμε ιδιαίτερες οικονομικής φύσεως προσδοκίες. Παρ’ όλα αυτά, στα οκτώ χρόνια που λειτουργεί, καταφέραμε να καταστεί κυρίαρχη εταιρεία ναργιλέ στην κυπριακή αγορά, με πέντε καταστήματα λιανικού και χονδρικού εμπορίου σε όλη την Κύπρο, καθώς και δύο καταστήματα στην Ελλάδα, υπό μορφή franchise. Έχει επίσης παρουσία στην παροχή υπηρεσιών σερβιρίσματος ναργιλέ σε περισσότερους από είκοσι επιλεγμένους χώρους εστίασης σε όλη την Κύπρο, αλλά και ως catering σε όλων των ειδών τα events. Η εταιρεία μας, εισάγει από 30 και πλέον χώρες, φέρνοντας στην Κύπρο μόνο τα πιο αναγνωρισμένα brands στον τομέα του ναργιλέ και έχοντας πάντα ως γνώμονα την εξαιρετική ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Όπως υποδηλώνει το μότο μας, «Upgrade your passion», φιλοσοφία μας είναι η αναβάθμιση του ναργιλέ στην Κύπρο.
 
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ
Η Shishalove και οι τέσσερις ιδιοκτήτες της, έχουμε το κοινό όραμα και φιλοδοξία να εισάγουμε στην κουλτούρα των Κυπρίων καταναλωτών τον ναργιλέ, να εκπαιδεύσουμε τους νέους λάτρεις του σ’ αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ο σωστός, ποιοτικός ναργιλές. Χαριτολογώντας, λέμε μεταξύ μας, ότι η αποστολή μας είναι να έχει κάθε κυπριακό σπίτι τον ναργιλέ του. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι επαγγελματικοί μας στόχοι δεν θα επιτευχθούν μέσω της αποκλειστικής προσήλωσης στην κερδοφορία της εταιρείας, αλλά κυρίως μέσω της μετάδοσης της αγάπης και του πάθους που εμείς οι ίδιοι έχουμε για τον ναργιλέ, στους πελάτες μας.
 
ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Το κυπριακό επιχειρείν κατά την άποψή μου έχει την ευχή και την κατάρα της ακαλούπωτης εκτεταμένης αυτοδημιουργίας, λόγω και της νοοτροπίας και ιδιοσυγκρασίας του Κύπριου επιχειρηματία. Είναι ευχή, διότι ως περιβάλλον μπορεί να δημιουργήσει εύκολα ευκαιρίες για πραγματικές νεοφυείς επιχειρήσεις με καινοτόμες προσεγγίσεις και δυνατότητες ανάπτυξης. Αλλά είναι και κατάρα, διότι μπορεί με την αρνητική της έκφανση να συντηρεί ένα κλίμα επιχειρηματικού ερασιτεχνισμού και αδυναμίας προσήλωσης στους κανόνες, άγραφους και μη, ή και στους ιδίους τους νόμους. Κάτι που μπορεί να μολύνει την έννοια του υγιούς ανταγωνισμού. Προφανώς, και σ’ αυτό διαδραματίζουν τον ρόλο τους και κάποιες διαχρονικές παθογένειες του κυπριακού κρατικού μηχανισμού. Συνεπώς, αν επέλεγα να βελτιώσω κάτι, θα ήταν τον ίδιο τον θεματοφύλακα του κυπριακού επιχειρείν και κάποιες λανθασμένες νοοτροπίες που μας διακατέχουν ως Κύπριους επιχειρηματίες.
 
ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Ως νέος επιχειρηματίας, η μοναδική μου έγνοια είναι η διατήρηση της υγιούς συντεταγμένης ανάπτυξης της εταιρείας, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά και φυσικά, η περαιτέρω εξέλιξή της με στόχο, χρόνο με τον χρόνο, να παρουσιάζει καλύτερα αποτελέσματα. Όλα αυτά, διατηρώντας ταυτόχρονα ευτυχισμένους και επαγγελματικά ήρεμους όλους τους εργαζομένους στην εταιρεία, αλλά και πλήρως ικανοποιημένους τους πελάτες μας. 
 
BUSINESS ETHICS
Ως επιχείρηση, έχουμε έντονα ανεπτυγμένη την ενσυναίσθηση, είτε έχουμε απέναντι τον πελάτη μας είτε τον εργαζόμενό μας. Με άλλα λόγια, θέλουμε να έχουμε την ικανότητα να μπούμε στη θέση του, γιατί έτσι μπορούμε πιο εύκολα να προσφέρουμε αυτό ακριβώς που ζητά. Η κοινωνική ευαισθησία, με όποιο τρόπο κι’ αν αυτή εκφράζεται, καθώς και η σωστή επιχειρηματική ηθική, δεν συμβάλλουν μόνο στην καλύτερη εικόνα της εταιρείας σαν κύτταρο της κοινωνίας, αλλά είναι αλληλένδετα και με τον στόχο κάθε εταιρείας να είναι ο εργοδότης προτίμησης στον τομέα της. Γενικά, πιστεύω ακράδαντα ότι για να παίρνεις, πρέπει πρώτα να δίνεις. Και όσο περισσότερα δίνεις, τόσο περισσότερα παίρνεις, χωρίς να μιλώ κατ’ ανάγκη με οικονομικούς όρους. 
 
Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ
Η κρίση με τον κορωνοϊό είναι η νέα πραγματικότητα όλων μας. Ένα κοσμοϊστορικό γεγονός που μας αναγκάζει βίαια να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα. Μετά όμως το αρχικό σοκ και ανάλογα με την αντίδραση της οικονομίας γενικότερα, όταν καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός, οι επιχειρήσεις στην Κύπρο και παγκόσμια, ανάλογα με την ικανότητά τους στην προσαρμογή στα νέα δεδομένα και πόσο σωστά έχουν προετοιμαστεί και έχουν αποτιμήσει το μέλλον της αγοράς τους, θα βρεθούν σ’ ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, με εντελώς νέα αφετηρία. Κάτι που θα ευνοεί ξεκάθαρα πια, τους πιο «σύγχρονους», τους πιο «ηλεκτρονικούς», τους πιο ενεργούς και ενταγμένους στον ψηφιακό, πλέον, κόσμο. Εμείς ως εταιρεία, προφανώς και αποδεχόμαστε την πρόκληση, έχοντας πάντοτε ως έγνοια να διατηρήσουμε όλο το προσωπικό μας ενεργό και ευτυχισμένο, ετοιμαζόμενοι για τις καλύτερες μέρες που νομοτελειακά θα έρθουν.
 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ - ΕΜΠΝΕΥΣΗ
Στην κυπριακή αγορά θαυμάζω περισσότερο ως επιχειρηματίες, τους συνέταιρούς μου, Σάββα Χριστοδούλου και Σάββα Κωνσταντίνου. Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί και μου δίνουν καθημερινά καινούργιους. Στο εξωτερικό ξεχωρίζω τον Elon Musk, ιδιοκτήτη της Tesla και της SpaceX, για την τρομερή ικανότητά του να επιλέγει τα πιο ριψοκίνδυνα και εξωπραγματικά εγχειρήματα και να τα φέρνει εις πέρας. Είναι θεωρώ, ο ορισμός του επιχειρηματία που σκέφτεται και ενεργεί εκτός του κουτιού.
 
BΙΒΛΙΟ - ΕΜΠΝΕΥΣΗ
Δεν έχω διαβάσει ποτέ business/management βιβλίο, διότι δεν πιστεύω ότι έχει κάτι να μου προσφέρει στη δική μου επιχείρηση. Χωρίς να υποτιμώ όσους διαβάζουν αντίστοιχα βιβλία και χωρίς να είμαι αλαζόνας, είναι τόσες πολλές οι ιδιαιτερότητες της κάθε επιχείρησης, που δεν πιστεύω στις γενικές λύσεις και απαντήσεις. Επιλέγω, όπως όλοι μας στην εταιρεία, να καθοδηγούμαστε από την εμπειρία μας, τις επιτυχίες και αποτυχίες μας, αλλά κυρίως από την αγάπη μας γι’ αυτό που κάνουμε. 
Πίσω στην αρχή της σελίδας