Τέσσερις μικρομεσαίες αποκαλύπτουν το μυστικό της επιτυχίας

InBusinessNews  28/05/2021 10:13
Τέσσερις μικρομεσαίες αποκαλύπτουν το μυστικό της επιτυχίας

Τέσσερις μικρομεσαίες αποκαλύπτουν το μυστικό της επιτυχίας

InBusinessNews  28/05/2021 10:13

Τα τελευταία χρόνια, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αγωνιούν για την αναβάθμιση της παραγωγικότητάς τους και την ενσωμάτωση καινοτομικών δράσεων, που είναι και οι βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξή τους.

Η βασική συνεπώς πρόκληση είναι να καταφέρουν να συνδυάσουν την επιβίωσή τους με την προσπάθεια να αναπτυχθούν. Συνεχής προσπάθεια η ένταξη στην επιχειρηματική τους δράση των ψηφιακών τεχνολογιών, αλλά και των νέων δεξιοτήτων, με απώτερο στόχο και σκοπό να ενταχθούν σε κάποια παγκόσμια παραγωγική αλυσίδα, που θα βελτιστοποιήσει την εξωστρέφειά τους και άρα θα ενισχύσει τη θέση τους.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, τέσσερις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μοιράστηκαν ενώπιον του συνεδρίου «Αναπτύσσοντας τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» το δικό τους success story, τι θεωρούν μεγαλύτερη τους απειλή, καθώς και το κατά πόσον επιθυμούν να «μεγαλώσουν».
 

Aphrodite Delights
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1895 σύμφωνα με τον Γιώργο Γαβριήλ, Γενικό Διευθυντή του Aphrodite Delights, προσθέτοντας πως ιδρύθηκε από τον προπάππου του μετά την επανεγκατάστασή του στην Κύπρο από την Ελβετία.

Στο ερώτημα πώς ανταγωνίζεται η εταιρεία με ένα προϊόν που είναι ευρέως γνωστό ως Turkish delights και έχει κύριο συστατικό την ζάχαρη, ο κ. Γαβριήλ σημείωσε πως ο ανταγωνισμός ήταν αυτός που ώθησε την εταιρεία να ασκήσει πιέσεις προς την κυβέρνηση το 2003 και να προχωρήσει διαδικασίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο για εγγραφή του λουκουμιού Γεροσκήπου ως προϊόν ΠΟΠ, κάτι το οποίο επιτεύχθηκε το 2007. Ως αποτέλεσμα, σήμερα η εταιρεία είναι ο πρεσβευτής της Κύπρου σε μεγάλες γαστρονομικές εκθέσεις.

Σε ό,τι αφορά την ζάχαρη ο κ. Γαβριήλ σημείωσε πως η εταιρεία προχώρησε την δημιουργία σειράς παραδοσιακών εδεσμάτων χωρίς ζάχαρη και με επικάλυψη σοκολάτας.

Μεγαλύτερο κίνδυνο ο κ. Γαβριήλ θεωρεί τους αστάθμιστους παράγοντες που επηρεάζουν τον τουρισμό και τις εξαγωγές. Παράλληλα, σημείωσε πως στόχος της εταιρείας είναι να μεγαλώσει και να αυξήσει τις εξαγωγές της μέσω της δημιουργίας καινοτόμων προϊόντων με βάση την κυπριακή παράδοση και τις κυπριακές πρώτες ύλες.

ORB Marketing & Communications Boutique
Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2013 εν μέσω οικονομικής κρίσης κάτι το οποίο κάποιοι θεώρησαν ως καθαρή αυτοκτονία, ανέφερε η Νικολέττα Χαραλάμπους, Γενική Διευθύντρια της ORB Marketing & Communications Boutique, επισημαίνοντας πως το γραφείο της προσφέρει όλες τις υπηρεσίες διαφήμισης και επικοινωνίας. Ωστόσο, όπως ανέφερε, για να σκοράρεις χρειάζεσαι καλό timing, κάτι που έπραξε η εταιρεία και διέψευσε τις προγνώσεις, αφού η κρίση ευνόησε την εταιρεία η οποία υιοθέτησε ένα ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο.

Μεγαλύτερη απειλή για την κ. Χαραλάμπους όπως χαρακτηριστικά είπε, «είναι να κουραστούμε να παίζουμε αφού στον δικό μας τομέα για να είσαι καλός πρέπει να το βλέπεις ως ένα παιχνίδι, να παίζεις και να το απολαμβάνεις. Το πάθος για παιχνίδι πρέπει να το μεταδώσουμε και στις επόμενες γενιές».

Στο ερώτημα κατά πόσον η εταιρεία θέλει να μεγαλώσει, σημείωσε πως στην αγορά που κινείται η εταιρεία είναι ο καταναλωτής και επίκεντρο είναι η ποιότητα και το εύρος των υπηρεσιών που παρέχει. «Εμείς εργαζόμαστε για να μεγαλώνουν οι πελάτες μας και όταν μεγαλώνουν οι πελάτες μας νιώθουμε ότι μεγαλώνουμε και εμείς».

CH. N San Siro Sports & Casual LTD
Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο φυσικό κατάστημα εν μέσω οικονομικής κρίσης το 2013 στη Δερύνεια, ανέφερε ο Νίκος Χαραλάμπους, Διευθύνων Σύμβουλος της CH. N San Siro Sports & Casual LTD, επισημαίνοντας πως λόγω της κρίσης και βλέποντας τα καταστήματα να κλείνουν, η εταιρεία κινήθηκε άμεσα και έψαξε εναλλακτικές τεχνολογικές λύσεις, μπαίνοντας αρχικά στην πλατφόρμα του ebay. Τελικά τα κατάφερε και μπήκε και σε άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και επένδυσε σε αποθήκη για να συσκευάζονται τα προϊόντα που θα αποστέλλονταν στο εξωτερικό. «Τώρα, βρεθήκαμε σε μια άλλη κρίση, αλλά εμάς ευτυχώς μας βρήκε έτοιμους διότι είχαμε εξελίξει το κομμάτι του ηλεκτρονικού καταστήματος».

Στο ερώτημα κατά πόσον η εταιρεία θέλει να μεγαλώσει, ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε «και ποιος δεν θέλει να μεγαλώσει;». Στο τομέα της τεχνολογίας η εταιρεία αναζητεί συνεχώς συνεργασίες, όπως και συνενώσεις φυσικών καταστημάτων με των διαδικτυακών καταστημάτων.

Η μεγαλύτερη απειλή, είναι η εταιρεία να βρεθεί χωρίς απόθεμα, καθώς, όπως σημείωσε, οι μεγάλες πλατφόρμες δεν χαρίζονται σε λάθη.

Christoudias Logistics
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1981 με αρχικές δραστηριότητες την παροχή υπηρεσιών εκτελωνισμού, ανέφερε ο  Χρίστος Χριστούδιας, Διευθύνων Σύμβουλος της Christoudias Logistics, επισημαίνοντας πως βλέποντας την ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε. και ακούγοντας ότι θα φύγουν οι υπηρεσίες εκτελωνισμού, ο ίδιος έψαξε το θέμα παροχής εναλλακτικών υπηρεσιών με αποτέλεσμα το 2002 η εταιρεία να προχωρήσει στην παροχή υπηρεσιών third party logistics. Αρχικά το εγχείρημα ήταν δύσκολο, αλλά σήμερα η εταιρεία εξυπηρετεί μεγάλες εταιρείες, ενώ παρέχει υπηρεσίες διεθνών μεταφορών έχοντας έξι πλατφόρμες.

Στο παρόν στάδιο, ανέφερε ο κ. Χριστούδιας, η μεγαλύτερη απειλή είναι η κάθοδος εταιρειών κολοσσών του κλάδου στην κυπριακή αγορά όπου θα έχουμε να ανταγωνιστούμε εταιρείες με μεγάλα κεφάλαια και οικονομίες κλίματος.

Οργανωτής: IMH

Partners: Epic, Ελληνική Τράπεζα, Πανεπιστήμιο Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus)

Χορηγοί επικοινωνίας: Περιοδικό IN Business, Περιοδικό GOLD, Πόρταλ REPORTER

RELATED ARTICLES

Πίσω στην αρχή της σελίδας