anner-cyta-vodafone

Ενας δισεκατομμυριούχος με «φωτεινό» μυαλό σε άτοκες δόσεις

InBusinessNews  25/11/2020 19:31
Ενας δισεκατομμυριούχος με «φωτεινό» μυαλό σε άτοκες δόσεις

Ενας δισεκατομμυριούχος με «φωτεινό» μυαλό σε άτοκες δόσεις

InBusinessNews  25/11/2020 19:31

Από μακριά, ο κόσμος των Οικονομικών φαίνεται γεμάτος αριθμούς, ποσοστά και γραφήματα, αλλά τα οικονομικά είναι κοινωνική επιστήμη. Συνήθως, οι καλές επιχειρηματικές ιδέες δεν έρχονται από λυμένες εξισώσεις, αλλά από «μυαλά» που αναγνωρίζουν τι ζητά η αγορά.

RELATED ARTICLES

Έχοντας μεγαλώσει στον απόηχο της οικονομικής κρίσης του 2008, ο Νικ Μόλναρ έμελλε να κάνει μία παρατήρηση που στο μέλλον θα τον έκανε δισεκατομμυριούχο. Προτού ιδρύσει την δική του εταιρεία, όμως, ο Μόλναρ, γεννημένος στο Σίδνεϊ το 1990, σπούδαζε και παράλληλα εργαζόταν στην οικογενειακή επιχείρηση. Για καλή του τύχη, προερχόταν από οικογένεια κοσμηματοπωλών και εκείνος είχε αναλάβει το διαδικτυακό της κομμάτι. Πολύ σύντομα, ένας φοιτητής Οικονομικών στο πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ ήταν ο μεγαλύτερος αποκλειστικά online κοσμηματοπώλης σε ολόκληρη την Αυστραλία. Έπειτα ανέλαβε την αυστραλιανή εκδοχή της αμερικανικής ιστοσελίδας κοσμημάτων Ice.com. Υπό την ηγεσία του, το Ice.com.au σημείωσε κέρδη που ξεπερνούσαν τα δύο εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο. Βέβαια, όπως συχνά συμβαίνει με άτομα που γνωρίζουν τόσο μεγάλη επιτυχία σε τόσο νεαρή ηλικία, ο Μόλναρ δεν έμεινε στάσιμος στη βιομηχανία των κοσμημάτων. Παρατηρώντας τον περίγυρο του πρόσεξε πως η οικονομική κρίση του 2008 και η ύφεση που ακολούθησε είχε αφήσει μεγάλο αντίκτυπο στους συνομήλικους του.

Οι Millennials διστάζουν να αγοράσουν σπίτια, κάνουν λιγότερα παιδιά και έχουν πολύ μικρότερη εμπιστοσύνη στις πιστωτικές κάρτες από ό,τι οι προηγούμενες γενιές. Με λίγα λόγια, είναι πιο προσεκτικοί με τα χρήματά τους. Προφανώς, οι νέοι δεν έχουν βρει κάποιον νέο ιδιοφυΐες τρόπο να αντιστέκονται στον καταναλωτισμό, απλώς έχουν κάποιες διαφορετικές συνήθειες, όπως η προτίμηση τους να κάνουν τα ψώνια τους στο διαδίκτυο. Έτσι, το 2014 ο Μόλναρ παρουσίασε την ιδέα του για μία νέα εταιρεία ονόματι Afterpay στον γείτονα του και τραπεζικό επενδυτή Άνθονι Είσιεν. Η ιδέα ήταν πολύ απλή, μα ο Μόλναρ ήθελε να τη δοκιμάσει σε ένα καινούριο πλαίσιο. Η Afterpay, όπως μαρτυρά το όνομά της, θα πουλούσε προϊόντα στο διαδίκτυο και θα επέτρεπε στους καταναλωτές να πληρώσουν με τέσσερις εντελώς άτοκες δόσεις χωρίς να καταβάλουν καμία προκαταβολή. Θεωρούσε πως ένας Millennial θα αγόραζε πολύ πιο εύκολα ένα προϊόν αν μπορούσε να πληρώσει σε δόσεις και όπως αποδείχθηκε, είχε απόλυτο δίκιο. Η Afterpay αγοράζει ένα προϊόν και αρχικά λαμβάνει μόνο το 25% της αξίας του από τον καταναλωτή, ο οποίος καλείται να καταβάλει το υπόλοιπο 75% μέσα σε έξι εβδομάδες. Αν ο πελάτης δεν είναι συνεπής με τις οικονομικές υποχρεώσεις του, χρεώνεται παραπάνω, ενώ για τις υπηρεσίες της, η Afterpay παίρνει προμήθεια που κυμαίνεται μεταξύ του 4% και του 6%.

Ο Μόλναρ και ο Είσιεν χτύπησαν φλέβα χρυσού. Όλο και περισσότερα καταστήματα παρατήρησαν πως οι πωλήσεις τους, ειδικότερα στις νεότερες ηλικίες, αυξήθηκαν δραστικά αφότου άρχισαν να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα της Afterpay. Στις αρχές του 2020, η Afterpay είχε συνολικά πάνω από 7 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία, με τον αριθμό των καταναλωτών στην άλλη μεριά του Ατλαντικού να παρουσιάζει αύξηση ύψους 443% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Όμως, όσον αφορά αποκλειστικά την οικονομική ανάπτυξη της Afterpay, η πανδημία της Covid-19 ήταν μία ιδανική εξέλιξη. Περισσότερα άτομα από ποτέ άρχισαν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της, με αποτέλεσμα η αξία της να εκτοξευτεί, κάνοντας τους δύο ιδρυτές της δισεκατομμυριούχους.

Εδώ και μερικούς μήνες, ο 30χρονος Μόλναρ είναι ο νεότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος της Αυστραλίας, όπου και μένει προσωρινά με την σύζυγό του Γκαμπριέλ και τη μικρή κόρη τους, μέχρι να μπορέσει να επιστρέψει στις ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή, όλα μοιάζουν ρόδινα για τους δύο άνδρες και την εταιρεία τους. Ωστόσο, σήμερα υπάρχουν πολλές άλλες αντίστοιχες Buy Now, Pay Later εταιρείες που δεν υπήρχαν το 2014 και αν το μοντέλο συνεχίσει να είναι επιτυχημένο, τότε σίγουρα θα δημιουργηθούν ακόμη περισσότερες.

Επιπλέον, όσο και αν αρέσουν οι άτοκες δόσεις στους Millennials, η Afterpay ήδη δέχεται πιέσεις από κυβερνητικούς μηχανισμούς για να αρχίσει να πραγματοποιεί πιστωτικούς ελέγχους στους χρήστες της, προτού αυτοί να μπορούν να κάνουν κάποια αγορά.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας