Τι προβλέπει ο CEO της Expedia για την επανεκκίνηση του τουρισμού

Θετική φαίνεται να είναι η πορείας της εταιρίας Expedia Group  που δραστηριοποιείται στον τομέα του τουρισμού παρά τις σημαντικές επιπτώσεις της πανδημίας και ιδιαίτερα στον συγκεκριμένο κλάδο.

Πιο αναλυτικά, έκθεση κερδών που δημοσιεύτηκε για το τρίτο τρίμηνο του 2020, δείχνει ότι η Expedia είναι μια επιχείρηση που παρά τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα- εξακολουθεί να αντλεί 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε τριμηνιαία έσοδα, με αποτέλεσμα να βγαίνει τελικά κερδισμένη παρά τις ζημίες που σημειώνει, οι οποίες ανέρχονται σε 221 εκατομμύρια δολάρια. 

Αυτό συμβαίνει διότι ακόμη και αν οι πωλήσεις των αεροπορικών εισιτηρίων να είναι σαφώς μειωμένες, άλλοι κλάδοι όπως οι ενοικιάσεις ακινήτων φαίνεται να ανθίζουν ακόμη και κατά την περίοδο της πανδημίας γεγονός που αντισταθμίζει τα έσοδα της επιχείρησης.

«Αντί να μένουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν και συγκεκριμένα στους τελευταίους μήνες ανώμαλης πορείας της αγοράς- θα προτιμούσα να κοιτάξω στο μέλλον.» τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Peter Kern – ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του τον περασμένο Απρίλιο.

Ο Kern πιστεύει ακράδαντα ότι η ανάκαμψη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού δεν αχνοφαίνεται απλώς στον ορίζοντα αλλά αντίθετα είναι προ των πυλών.  Η ανάπτυξη αυτή δεν αφορά μόνο σε ταξιδιωτικούς προορισμούς όπου τα άτομα νιώθουν ασφαλή και προστατευμένα από τον covid-19 αλλά ισχύει και για πολυσύχναστα δημοφιλή τουριστικά μέρη.

«Ζούμε σε μια εποχή με περισσότερη επιστήμη, και περισσότερη τεχνολογία. Δεν πρόκειται να τα παρατήσουμε.» σημειώνει ο Kern παραμένοντας αισιόδοξος.

«Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη» συνεχίζει. «Η ανάκαμψη του τουριστικού κλάδου προβλέπεται να σημειωθεί σε λιγότερο από 3-5 χρόνια σε αντίθεση με άλλες προβλέψεις που υποστηρίζουν μια πιο αργή ανάπτυξη του κλάδου. Αν αύριο μας έλεγαν ότι είναι έτοιμο εμβόλιο με 100% αποτελεσματικότητα και όλοι έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, θεωρείτε ότι οι άνθρωποι θα ήθελα να συνεχίσουν να ζουν σε ένα αδιέξοδο όπως τώρα ή να επιστρέψουν αμέσως στην κανονικότητα απολαμβάνοντας και πάλι όλα όσα τους στέρησε η πανδημία;»

Αύξηση των κρατήσεων
Η είδηση για ένα επικείμενο εμβόλιο – και όχι το ίδιο το εμβόλιο – είναι το κλειδί για την επανεκκίνηση του τουρισμού. «Οι άνθρωποι θα σκεφτούν, «Λοιπόν, μέχρι το καλοκαίρι εφόσον θα έχουμε και το εμβόλιο, το πιο πιθανό είναι η Ευρώπη να έχει ανοίξει τα σύνορά της και να δέχεται τουρίστες, οπότε ας κλείσουμε το επόμενο ταξίδι μας!», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η ανακοίνωση της Pfizer την περασμένη εβδομάδα ότι το εμβόλιο που αναπτύσσει η εταιρεία είναι κατά 90% αποτελεσματικό, μπορεί να μην έχει αυξήσει ακόμη τις πωλήσεις της Expedia, ωστόσο εκτίναξε την μετοχή της εταιρείας  στο 22,5% την ίδια κιόλας ημέρα της ανακοίνωσης. Αυξήσεις στις τιμές των μετοχών τους είδαν πολλές ακόμη επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο όπως η Marriott International.

«Η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών δεν σημειώνεται από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά αντίθετα χρειάζεται χρόνος» υποστηρίζει ο Kern.

Ωστόσο, υπάρχει ήδη σημαντικό ενδιαφέρον από τους καταναλωτές για καλοκαιρινά ταξίδια – γεγονός που αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα της επιχείρησης. «Υπάρχει κάθε λόγος να αισθανόμαστε αισιόδοξοι καθώς η επιχείρηση αναμένεται να ανθίσει και πάλι πολύ σύντομα.  Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι τρομερή ωστόσο τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα.» υποστηρίζει.

Οι επιχειρήσεις αργοπεθαίνουν, η επιχειρηματικότητα ποτέ
«Μερικοί άνθρωποι έχουν χάσει αρκετά χρήματα, πολλά εστιατόρια έχουν κλείσει, ωστόσο, δεν πιστεύω πως ένα ξενοδοχείο θα πληγεί τόσο πολύ ώστε να χρειάζεται έναν κεφαλαιούχο προκειμένου να το σώσει. Το τοπικό χρώμα είναι αυτό που κάνει τα μέρη υπέροχα. Αλλά στη Νέα Υόρκη, πολλά, πολλά εστιατόρια χρηματοδοτούνται όχι από τον σεφ ή το άτομο με την ιδέα, αλλά από άτομα με κεφάλαια. (Μην το πείτε σε κανένα από τα 2,6 εκατομμύρια ανθρώπους που ζουν στο Μπρούκλιν, όπου η υπερηφάνεια της γειτονιάς και η ανεξάρτητη πίστη συμβαδίζουν.)» σημειώνει.

Και ενώ ο Kern υποστηρίζει ότι «ούτε η Expedia ούτε η υπόλοιπη τουριστική βιομηχανία “κάνουν αρκετά” για να προωθήσουν τη βιωσιμότητα» το σχέδιό του είναι να κάνει τις υπάρχουσες προσπάθειες πιο ορατές στους καταναλωτές έτσι ώστε «ο καταναλωτής να δώσει έμπρακτα ψήφο εμπιστοσύνης στον τουρισμό και ο κλάδος να αρχίσει να ανθίζει ξανά όσο το δυνατόν πιο σύντομα.»

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Κακάο: Ξεπέρασε τα 11.000 δολάρια ανά τόνο-Εντείνονται οι φόβοι για έλλειψη
Κάζακς (ΕΚΤ): Είναι πολύ νωρίς για να κηρύξουμε τη νίκη επί του πληθωρισμού
Σε υψηλό πέντε μηνών τα στεγαστικά επιτόκια στις ΗΠΑ
Κέρδη για τον χρυσό καθώς η ένταση στη Μέση Ανατολή ενισχύει τη ζήτηση
Ο S&P υποβαθμίζει μαζί με τους Moody’s το Ισραήλ λόγω γεωπολιτικού κινδύνου
Άμεσο το πλήγμα στις αγορές από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν-Στο «κόκκινο» η Ασία
Morgan Stanley: Η Τράπεζα της Αγγλίας θα μειώσει τα επιτόκια τον Μάιο
Moody’s: Περιορισμένες μέχρι στιγμής οι πιστωτικές επιπτώσεις από την αντιπαράθεση Ισραήλ και Ιράν
Οι ΗΠΑ επαναφέρουν σε ισχύ τις κυρώσεις στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας
Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές