Γιατί οι πολυεθνικές «κόβουν» τις διαφημίσεις στα social media

Τη διακοπή όλων των πληρωμένων διαφημίσεων στα social media για τουλάχιστον 30 ημέρες, ανακοίνωσε η Coca-Cola, εν μέσω των κλιμακούμενων πιέσεων προς τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για την υιοθέτηση αυστηρότερων πολιτικών εναντίον του ρατσιστικού λόγου.

«Δεν υπάρχει χώρος για τον ρατσισμό στον κόσμο. Δεν υπάρχει χώρος για τον ρατσισμό στα social media» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της πολυεθνικής, James Quincey.

Και πρόσθεσε: «Η Coca-Cola σταματάει τις πληρωμές διαφημίσεων στις πλατφόρμες των social media, παγκοσμίως, για τουλάχιστον 30 ημέρες».

Μάλιστα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο περί παράτασης του συγκεκριμένου μέτρου. «Αυτό το διάστημα θα αξιολογήσουμε τη διαφημιστική μας πολιτική και θα αποφασίσουμε αν χρήζει αναθεώρησης».

Η κίνηση αυτή δεν αποτέλεσε κεραυνό εν αιθρία, καθώς η αμερικανική πολυεθνική, μέσω μιας σειράς δηλώσεων και ανακοινώσεων, είχε προϊδεάσει για τις κινήσεις της, καταγγέλλοντας την ύπαρξη «συστηματικού ρατσισμού» στα social media.

Μποϊκοτάζ στα social media
Το προηγούμενο διάστημα, περισσότερες από 90 εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες η Verizon, η Patagonia, η REI κ.α., γνωστοποίησαν την πρόθεσή τους να «παγώσουν» τις διαφημίσεις στο Facebook, εντασσόμενες στο κίνημα «StopHateForProfit» (σ.σ. Σταματήστε το Μίσος για το Κέρδος).

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία βάλλει εναντίον του Facebook, το οποίο -σύμφωνα με τους διοργανωτές- επιτρέπει την κυκλοφορία ρατσιστικού, βίαιου και ψευδούς περιεχομένου.

Εμπάργκο και από την Unilever
Πέραν της Coca-Cola, ωστόσο, ακόμη μία πολυεθνική -η Unilever- αποφάσισε να σταματήσει τις διαφημίσεις στο Facebook, το Instagram και το Twitter έως τουλάχιστον τις 31 Δεκεμβρίου.

Στόχος της κίνησης αυτής, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η άσκηση πίεσης προς τα social media, προκειμένου να υιοθετήσουν αυστηρότερες πολιτικές για τον ρατσιστικό λόγο και την παραπληροφόρηση.

«Το Facebook πρέπει να λάβει μέτρα για να σταματήσει την παραπληροφόρηση και τον διχαστικό λόγο. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει» σχολίασε, στο ίδιο μήκος κύματος, μία ακόμη αμερικανική εταιρεία, η Levi Strauss & Co.

Από την πλευρά της, η Procter & Gamble ανακοίνωσε ότι επαναξιολογεί όλα τα διαφημιστικά προγράμματα που «τρέχει» στις ψηφιακές και διαδικτυακές πλατφόρμες.

Η αντίδραση του Facebook
Σε μία πρώτη αντίδραση, ο διευθύνων σύμβουλος της Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, εξέφρασε την πρόθεσή του να «συζητήσει νέες πολιτικές για την καταπολέμηση του ρατσιστικού λόγου». Απέφυγε, πάντως, να κάνει το οποιοδήποτε σχόλιο για το «εμπάργκο» των μεγάλων εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημόσια συζήτηση για τα δικαιώματα των Αφροαμερικανών και την καταπολέμηση του ρατσιστικού και διχαστικού λόγου, έχει φουντώσει για τα καλά στις Ηνωμένες Πολιτείες -μετά και τη δολοφονία του 46χρονου Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικούς, στη Μινεάπολη, στα τέλη Μαΐου.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Δειτε Επισης

Γεν: «Βουτιά» 34 ετών παρά την παρέμβαση των αρχών
Προς νέο mega deal στον κλάδο της εξόρυξης-Πρόταση εξαγοράς της Anglo American από ΒΗΡ
Γαλλία: Η αύξηση του δημόσιου χρέους απειλεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας
ΕΕ: Χαλαρώνει η δημοσιονομική πειθαρχία-Οι νέοι κανόνες για το δημόσιο χρέος
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. οι κινεζικές δημόσιες συμβάσεις για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού
Αναβάθμισε στο 0,3% την ανάπτυξη φέτος η Γερμανία, μείωσε στο 2,4% τον πληθωρισμό
Μέτρα για εμπορική στήριξη Ουκρανίας με προστασία αγροτών Ε.Ε. ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο
ΗΠΑ: Ετοιμάζουν κυρώσεις σε κινεζικές τράπεζες που συνδράμουν τη Ρωσία
Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο: Πράσινο φως για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες της Ε.Ε.
Ευρωζώνη: Ανακάμπτει η οικονομική δραστηριότητα με οδηγό τις υπηρεσίες