Γκάζι στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να αυξήσουν σταδιακά την παραγωγή τους μετά την πανδημία του κορωνοϊού και στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην ηλεκτροκίνηση. Αναλυτές στον χώρο του αυτοκινήτου αναφέρουν ότι το 2020 είναι το καθοριστικό έτος, όπου όλοι οι κατασκευαστές θα βγάλουν στην κυκλοφορία πολλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα, θέλοντας από τη μία να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι της αναπτυσσόμενης αγοράς στην συγκεκριμένη κατηγορία και από την άλλη γιατί είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση των εκπομπών ρύπων και η αποφυγή βαριών προστίμων.

Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του έτους αναμένεται να φθάσει από όλους τους κατασκευαστές τα 175 μοντέλα, δίνοντας την πολυτέλεια στους δυνητικούς πελάτες να επιλέξουν το αυτοκίνητο που επιθυμούν, ενώ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αυτός ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί.

Όλα αυτά όταν βλέπουμε στις ευρωπαϊκές χώρες τη ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα να υποχωρεί σταδιακά, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν αυξητική τάση. Σε πολλές χώρες οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι άνω του 3% των συνολικών πωλήσεων. Μέχρι το 2026 αυτές οι πωλήσεις θα αντιπροσωπεύουν το 20% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι προβλέψεις από την LMC Automotive δείχνουν ότι 540.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πωληθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση φέτος, από τις 319.000 μονάδες που πουλήθηκαν το 2019.

Οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τιμωρούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε περίπτωση που οι εκπομπές ρύπων ξεφύγουν από τα επιθυμητά όρια, αναγκάζουν πολλές από αυτές να στέφουν την προσοχή τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλωστε δεν είναι μικρό το ποσό του προστίμου, καθώς τα 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο ανά χιλιόμετρο, επί του συνόλου των αυτοκινήτων που έχουν πωληθεί στο τέλος ανεβάζουν ψηλά το πρόστιμο.

Αν και σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν με μεγάλο ποσοστό κέρδους ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η αλλαγή της δομής έχει ήδη ξεκινήσει και η τροποποίηση στην παραγωγική διαδικασία μπαίνει σε άλλη ρότα.

Σήμερα οι πωλήσεις καθαρών ηλεκτρικών οχημάτων επισκιάζονται από τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες και τα υβριδικά μοντέλα που κινούνται με τη δύναμη ηλεκτρικής ενέργειας για κάποια χιλιόμετρα. Όμως η κατάσταση δεν θα μείνει έτσι, καθώς αναλυτές αναφέρουν ότι από το 2022 η κατάσταση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις θα υπάρξει εξίσωση της τιμής του συμβατικού αυτοκινήτου με αυτό του ηλεκτρικού, όπου θα πωλείται στην ίδια τιμή, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η χωρητικότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γεγονός που θα δώσει μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης.

Η Γερμανία φέρνει νέο φόρο ρύπων
Όλα τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης εκπέμπουν επικίνδυνους ρύπους. Στο στόχαστρο των επιστημόνων, των γιατρών και των κυβερνήσεων είναι κυρίως οι εκπομπές του CO2.

Στην Ευρώπη, τα επιβατικά αυτοκίνητα συνεισφέρουν κατά 12% στις εκπομπές CO2, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ε.Ε. των 25. Το αντίστοιχο μερίδιο των μεταφορών είναι 26%, των εργοστασίων 39%, της βιομηχανίας 16% και των νοικοκυριών 19%.

Οι εκπομπές από τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν μειωθεί πάνω από 13% την τελευταία δεκαετία. Η πλειονότητα των εκπομπών CO2 προέρχεται από το γερασμένο στόλο αυτοκινήτων, την έλλειψη διαχείρισης της κυκλοφορίας και την αύξηση των αποστάσεων που διανύει ο μέσος οδηγός. Μεταξύ του 1995 και του 2003, οι οδηγοί στην Ε.Ε. των 25 αύξησαν ετησίως τις αποστάσεις που διανύουν κατά 16,4%. Επιπλέον, ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων αυξάνεται με πιο γρήγορο ρυθμό από την παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων, αναφέρεται σε σχετική ερευνά του ΣΕΑΑ(Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).

Η Γερμανία σχεδιάζει να αυξήσει την επιβάρυνση στα καινούργια αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν από το 2021, για να προστατεύσει το περιβάλλον. Ειδικότερα, τα μεγάλα σε όγκο SUV, που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα καυσίμου, επομένως εκπέμπουν μεγάλη ποσότητα CO2, θα επιβαρυνθούν με περισσότερους φόρους, σύμφωνα με σχέδιο νόμου, αναφέρει το Reuters.

Η νέα μελέτη καθορίζει ότι η προσαύξηση θα διπλασιαστεί για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άνω των 195 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Οι αγοραστές μικρότερων αυτοκινήτων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο δεν αντιμετωπίζουν πρόσθετη επιβάρυνση, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται πλήρως από οποιονδήποτε φόρο οχημάτων έως το τέλος του 2030, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που θα συζητηθεί τώρα εσωτερικά μεταξύ των υπουργείων.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε στις 19/6/2019, αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα. Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα.

Τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά παράγουν περίπου το 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, συμβάλλοντας στην κλιματική αλλαγή. Ο κλάδος των μεταφορών είναι ο μοναδικός κλάδος όπου οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου παραμένουν υψηλότερες από τα επίπεδα του 1990.

Η θέσπιση αυστηρότερων προτύπων εκπομπών από αυτοκίνητα αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα με ορίζοντα το 2030 και στη μείωση του κόστους καυσίμων για τους καταναλωτές.

Το 2018, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων ανήλθε στα 118,5 γραμ.CO2/χλμ., σημειώνοντας σταθερή πτώση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία. Βάσει των ισχυόντων κανόνων, το μέσο καινούργιο αυτοκίνητο δεν πρέπει να εκπέμπει πάνω από 95 γραμ./χλμ. έως το 2021.

Παρότι ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά, εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1,5% των νέων ταξινομήσεων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη μείωση των ορίων του 2021 για τις εκπομπές CO2 από νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά κατά 15% από το 2025 και κατά 30% από το 2030.

Το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο συμφώνησαν να τεθούν ακόμα υψηλότεροι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών CO2 από νέα αυτοκίνητα κατά 37,5% και 31% αντιστοίχως έως το 2030. Οι νέοι κανόνες έλαβαν την έγκριση των ευρωβουλευτών κατά τη δεύτερη σύνοδο ολομέλειας του Μαρτίου, στις 27 Μαρτίου 2019. Στις 18 Απριλίου, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν, επίσης, την πρόταση μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 30% για τα νέα βαρέα οχήματα μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Αν οι οδηγοί αλλάξουν λίγο τον τρόπο οδήγησης, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2, μπορούν να μειωθούν σημαντικά.

Οικονομική οδήγηση
Η "οικονομική οδήγηση" είναι εύκολη στην εφαρμογή:

- Διατηρήστε σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου και χρησιμοποιήστε γρηγορότερα όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Προβλέψτε την κίνηση της κυκλοφορίας. Σβήνετε τον κινητήρα όταν κάνετε συχνές στάσεις μέσα στην κίνηση.

- Ελέγξτε και ρυθμίστε την πίεση των ελαστικών σε τακτά χρονικά διαστήματα.

- Κάντε χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών στο αυτοκίνητο που βοηθούν στην εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμου (πχ. του υπολογιστή ταξιδιού, του συστήματος πλοήγησης, κλπ).

- Αφαιρέστε το περιττό βάρος και τις σχάρες οροφής.

Αν οι οδηγοί εκπαιδευτούν στην "οικονομική οδήγηση", αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση της οικονομίας καυσίμου κατά 25%, ενώ σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα το όφελος όσον αφορά την εξοικονόμηση καυσίμου από την "οικονομική οδήγηση" σε καθημερινή βάση μπορεί να φτάσει το 7%.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δειτε Επισης

Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. οι κινεζικές δημόσιες συμβάσεις για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού
Αναβάθμισε στο 0,3% την ανάπτυξη φέτος η Γερμανία, μείωσε στο 2,4% τον πληθωρισμό
Μέτρα για εμπορική στήριξη Ουκρανίας με προστασία αγροτών Ε.Ε. ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο
ΗΠΑ: Ετοιμάζουν κυρώσεις σε κινεζικές τράπεζες που συνδράμουν τη Ρωσία
Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο: Πράσινο φως για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες της Ε.Ε.
Ευρωζώνη: Ανακάμπτει η οικονομική δραστηριότητα με οδηγό τις υπηρεσίες
Διχασμένες οι απόψεις των αναλυτών για την πορεία των επιτοκίων της ΒοΕ
Χρυσή λίρα: Νέο ράλι στην τιμή-Πού έφτασε και πού οφείλεται
Ποιες οικονομίες φοβούνται το ισχυρό δολάριο
Στο στόχαστρο των ΗΠΑ τράπεζες της Κίνας που υποστηρίζουν τον πόλεμο της Ρωσίας