Η «ηλικία» του αεροπορικού στόλου της Ευρώπης

Στα 6.500 ανερχόταν ο αριθμός των αεροσκαφών που διέθεταν συνολικά οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2015 για μεταφορές επιβατών και εμπορεύματα. Από τα στοιχεία της Eurostat εξαιρούνται τα ελικόπτερα και τα αεροσκάφη με μέγιστο βάρος απογείωσης μικρότερο από 2. 600 kg.

Από το σύνολο του στόλου αεροσκαφών της ΕΕ, περίπου το ένα πέμπτο (21%) των αεροσκαφών ήταν ηλικίας κάτω των 5 ετών, ενώ το 17% ήταν 20 ετών ή και περισσότερο. Σχεδόν το ένα τρίτο των αεροσκαφών (30%) ήταν 5 έως 9 ετών, το 17% ήταν 10 έως 14 ετών και το 15% ήταν 15 έως 19 ετών.

Διαβάστε ακόμα: Κερδίζουν έδαφος τα funds για ακίνητα
 
1 στα 5 αεροσκάφη στο Ηνωμένο Βασίλειο
Το 2015, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν ο κορυφαίος φορέας εκμετάλλευσης αεροσκαφών στην ΕΕ, με περισσότερα από 1.250 αεροσκάφη. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσώπευαν σχεδόν ένα στα πέντε αεροσκάφη της ΕΕ (19%). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με περισσότερα από 1. 100 αεροσκάφη (17% του ευρωπαϊκού στόλου), Γαλλία (565 αεροσκάφη, 9%), Ισπανία (485 αεροσκάφη 7%) και Ιρλανδία (περίπου 460 αεροσκάφη, 7%).

Το μεγαλύτερο μερίδιο αεροσκαφών μεγάλης ηλικίας ανήκαν σε εταιρείες με έδρα την Κροατία και τη Σουηδία, ενώ το χαμηλότερο μερίδιο ανήκαν σε εταιρείες με έδρα τη Φινλανδία, το Λουξεμβούργο και την Ιρλανδία.

Σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, πάνω από το ήμισυ των αεροσκαφών ήταν ηλικίας 20 ετών και άνω και συγκεκριμένα στην Κροατία (61%), τη Σουηδία (60%), τη Βουλγαρία και τη Λιθουανία (55%), τη Σλοβακία (52%) και την Κύπρο (με βάση τα στοιχεία και τους όρους της Eurostat το 2015 η Κύπρος διέθετε ένα αεροσκάφος ηλικίας πέραν των 20 ετών. Τα αεροσκάφη ηλικίας 20 ετών και άνω αποτελούσαν επίσης περισσότερο από το ένα τρίτο του στόλου στην Εσθονία (43%), τη Ρουμανία (39%) και τη Δανία (37%). Λιγότερο από το 10% του στόλου των αεροσκαφών ηλικίας 20 ετών και άνω ήταν στη Φινλανδία (2%), το Λουξεμβούργο (6%) και την Ιρλανδία (7%).

Διαβάστε ακόμα: Τα κυπριακά ακίνητα σε Business Forum στο Τελ Αβίβ

Αντίθετα, ένα σημαντικό μερίδιο του στόλου αποτελούταν σχετικά νέα σε ηλικία αεροσκάφη (κάτω των 5 ετών) και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία (44%), στη Μάλτα (42%) και στο Λουξεμβούργο (31%), Ιρλανδία (25%), Κάτω Χώρες (23%), Ηνωμένο Βασίλειο (22%) και Ισπανία (21%). Αντίθετα, οι αερομεταφορείς στην Κροατία και την Κύπρο δεν είχαν αεροσκάφη κάτω των 5 ετών, ενώ στη Λιθουανία (4%), τη Σουηδία (6%), τη Ρουμανία (7%), την Ελλάδα και τη Λετονία (8%), ενώ συνολικά ο αριθμός των αεροσκαφών ηλικίας κάτω των πέντε ετών στην ΕΕ ήταν λιγότερο του 10% του συνολικού στόλου.

Δειτε Επισης

Σε υψηλό πέντε μηνών τα στεγαστικά επιτόκια στις ΗΠΑ
Κέρδη για τον χρυσό καθώς η ένταση στη Μέση Ανατολή ενισχύει τη ζήτηση
Ο S&P υποβαθμίζει μαζί με τους Moody’s το Ισραήλ λόγω γεωπολιτικού κινδύνου
Άμεσο το πλήγμα στις αγορές από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν-Στο «κόκκινο» η Ασία
Morgan Stanley: Η Τράπεζα της Αγγλίας θα μειώσει τα επιτόκια τον Μάιο
Moody’s: Περιορισμένες μέχρι στιγμής οι πιστωτικές επιπτώσεις από την αντιπαράθεση Ισραήλ και Ιράν
Οι ΗΠΑ επαναφέρουν σε ισχύ τις κυρώσεις στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας
Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές
Βρετανία: Ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε λιγότερο από το αναμενόμενο τον Μάρτιο
Ε.Ε.: Προετοιμασίες για επέκταση των κυρώσεων κατά του Ιράν