Τουρκία: Στα Paradise Papers οι γιοί του Γιλντιρίμ

Σε δύσκολη θέση φέρνουν τον Τούρκο πρωθυπουργό, Μπιναλί Γιλντιρίμ, τα Paradise Papers, καθώς σε αυτά περιλαμβάνονται οκτώ offshore επιχειρήσεις στη Μάλτα, που συνδέονται με τους γιούς, τον θείο και τον ανηψιό του πρωθυπουργού.

Σύμφωνα με το ανεξάρτητο τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο BIA News Desk, οι οκτώ επιχειρήσεις, που φέρεται να ήθελαν να αποφύγουν τους φόρους στην Τουρκία, είναι οι Hawke Bay Marine Co Ltd., Black Eagle Marine Co Ltd., South Seas Shipping N.V., Dertel Shipping Limited, Nova Warrior Limited, Nova Ponza Limited, Rory Malta Limited ve Tulip Maritime Limited.

Οι εταιρείες των υιών Γιλντιρίμ
Σύμφωνα με τα Paradise Papers, οι γιοι του Γιλντιρίμ, Ερκάμμ και Μπουλέντ, είναι «αποκλειστικοί μέτοχοι δυο εταιρειών εγγεγραμμένων στη Μάλτα».

Η πρώτη, η Hawke Bay Marine Co. Ltd, ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2004. Τα δημόσια έγγραφα δείχνουν πως η εταιρεία είναι ιδιοκτήτρια ή διαχειρίζεται πλοία.

Η δεύτερη, η Black Eagle Marine, ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2007.

Τα αρχεία δείχνουν πως ο Ερκάμ Γιλντιρίμ, μέτοχος πλειοψηφίας των δυο εταιρειών, είναι επίσης ο διευθυντής τους. Οι εταιρείες αυτές κατεγράφησαν ως ενεργές στο Μητρώο Εταιρειών της Μάλτας τον φετινό Οκτώβριο.

Ο Ερκάμ Γιλντιρίμ φέρεται επίσης να σχετίζεται με τρεις ακόμα εταιρείες μέσω της South Seas Shipping Company, που είναι μέτοχος των Hawke Bay Marine Co Ltd και Black Eagle Merine.

Ο Ερκάμ Γιλντιρίμ εμφανίζεται επίσης ως μέτοχος της Nova Warrior Limited, η οποία είναι εγγαγραμμένη ως Oras Denizcilik ve Ticaret Ltd Şti με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

Ο στενός φίλος του Γιλντιρίμ
Εξάλλου, εταίρος σε δυο από τις προαναφερθείσες οκτώ εταιρείες, είναι ο Σαλί Ζεκί Τσακίρ, επιχειρηματικός εταίρος του Μπιναλί Γιλντιρίμ προτού αυτός αναλάβει καθήκοντα στο υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών της Τουρκίας.

Ο κ. Τσακίρ είναι γνωστός για τους διαγωνισμούς που κέρδισε στο υπουργείο Μεταφορών και είχε γίνει θέμα συζήτησης αναφορικά με τις πωλήσεις πλοίων στον γιό του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, Μπουράκ Ερντογάν.

Καθώς οι πωλήσεις πλοίων βρίσκονταν στη δημόσια ατζέντα, αναφέρει το BIA, ο κ. Τσακίρ δήλωσε πως ήταν στενός φίλος του τότε υπουργού Μεταφορών, κ. Γιλντιρίμ, πως είχε την στήριξη του κ. Γιλντιρίμ στις εκλογές για το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ωστός αρνήθηκε πως ήταν ιδιοκτήτης των πλοίων που πωλήθηκαν.

Ο ίδιος έχει επίσης επιχειρηματικές σχέσεις με τον γιό του κ. Γιλντιρίμ, Ερκάμ, καθώς και τον θείο του, Γιλμάζ Σερεντσέ.

Σύμφωνα με το τουρκικό εμπορικό μητρώο, ο Σαλί Ζεκί Τσακίρ και ο Ασμέτ Σαΐντ Ατασόι ήταν μέτοχοι της Oras Maritime μέχρι τον Ιούλιο του 2006, ενώ οι σημερινοι μέτοχοι είναι οι Τζαγρί Τσιχάν Τσακίρ και Νιχάν Νουρ Τσακίρ.

Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα, δεν υπάρχει σχέση μεταξύ της Oras Denizcilik και των Ερκάμ και Μπουλέντ Γιλντιρίμ. Ωστόσο, τα έγγραφα της Μάλτας δείχνουν πως υπάρχει συνεργασία μεταξύ της εταιρείας και των γιών του πρωθυπουργού της Τουρκίας.

Επίσης, στα μητρώα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) υπάρχει πλοίο της Nova Warrior Limited, διευθυντής της οποίας είναι ο ανηψιός του κ. Γιλντιρίμ, Σουλεϊμάν Βαρόλ.

Απαντήσεις ζητά η αντιπολίτευση
Το θέμα έχει προκαλέσει σάλο στην Τουρκία και ήδη η αντιπολίτευση ζητά εξηγήσεις.

«Ο πρωθυπουργός, που πρόσφατα έφερε στη βουλή έναν νέο νόμο για τον προϋπολογισμό για να συγκεντρώσει δασμούς 614 δις. τουρκικών λιρών το 2018 από τον λαό, θα πρέπει επειγόντως να κάνει ανακοίνωση στον λαό αναφορικά με τους ισχυρισμούς για τις offshore εταιρείες των συγγενών του», έγραψε σε ανάρτησή του στο Twitter ο βουλευτής του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) Φαϊκ Οζτράκ.

Γιλντιρίμ: Θέλω να ξεκινήσει έρευνα
Ο Μπιναλί Γιλντιρίμ από την πλευρά του, μετά την αποκάλυψη των εγγράφων, μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Άγκυρα εν όψει της επίσκεψής του στις ΗΠΑ, δήλωσε πως ο ίδιος δραστηριοποιείται στη ναυτιλία και είναι φυσιολογικό να έχει σχέσεις με τη Μάλτα.

«Δραστηριοποιούμαι στον τομέα της ναυτιλίας όλη τη ζωή μου, έχω εργαστεί ως μεσίτης πλοίων. Όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με την πολιτική, άφησαν την επιχείρησή μου στα παιδιά μου.

Όταν άρχισα να δραστηριοποιούμαι με την πολιτική, έδωσα μια συμβουλή στα παιδιά μου: ποτέ μην κάνετε business με το κράτος, δεν θα το προσεγγίσετε καν. Δεν θα χρησιμοποιήσετε ποτέ πόρους από δημόσιες τράπεζες.

Το έθνος μου με γνωρίζει, έχω βουλευτική ασυλία, τα παιδιά μου όμως όχι.

Ο ναυτιλιακός κλάδος είναι μια παγκόσμια δραστηριότητα, δεν υπάρχει κάτι κρυφό σ’ αυτό.

Μπορούν να ξεκινήσουν έρευνες όλων των ειδών.

Καλώ να ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα, είτε οικονομική είτε νομική. Το θέλω ιδιαίτερα. Το να κατηγορείται κανείς χωρίς λόγο είναι απαράδεκτο», τόνισε.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

Δειτε Επισης

Ζάο Λέτζι(Εθνικό Λαϊκό Κογκρέσο): Κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη η Κίνα
Λονδίνο: Φθηνότερη αλλά δυσκολότερη η αγορά πρώτης κατοικίας από την ενοικίαση
Στο 5,5% αντί στο 4,9% του ΑΕΠ το δημοσιονομικό έλλειμμα της Γαλλίας το 2023
Έρευνα κατά Apple, Meta, Alphabet για μη συμμόρφωση κινεί η Κομισιόν
Καλεί την Κίνα σε ολοκληρωμένη δέσμη μεταρρυθμίσεων υπέρ της αγοράς η επικεφαλής του ΔΝΤ
ΗΠΑ: Απέτρεψε αναστολή της λειτουργίας τμημάτων της Κυβέρνησης το Κογκρέσο
Scope: Επιβεβαίωσε το Α- της Ισπανίας, αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές
Διαφωνίες στην Ε.Ε. για έκδοση ομολόγων από δεσμευμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία
Αμετάβλητα τα επιτόκια από Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας εν μέσω επίμονου πληθωρισμού
Με απώλειες έκλεισε το πετρέλαιο, με... βαρίδι τη ζήτηση βενζίνης στις ΗΠΑ