Ολοκληρώνεται το νέο υπερσύγχρονο μετρό του Λονδίνου

Στο εργοτάξιο στο κέντρο του Λονδίνου πηγαινοέρχονται φορτηγά, μεταφέροντας υλικά δόμησης. Οι εργάτες δουλεύουν πυρετωδώς προκειμένου να ολοκληρώσουν ένα γιγαντιαίο έργο: την επέκταση της στάσης Tottenham Court Road στο πλαίσιο του λεγόμενου έργου Crossrail.

Το έργο Crossrail προβλέπει την κατασκευή μια νέας, υπερσύγχρονης υπόγειας γραμμής του μετρό με περισσότερες από 40 στάσεις στη βρετανική πρωτεύουσα. Σχεδόν 15 δις λίρες (περίπου 16 δις ευρώ) θα κοστίσει η γραμμή Elizabeth. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση της δημόσιας συγκοινωνίας και οι συντομότερες διαδρομές. Μέχρι τώρα η διαδρομή από το αεροδρόμιο Heathrow μέχρι τη στάση Tottenham Court Road στο κέντρο διαρκούσε περίπου 50 λεπτά και απαιτούσε τουλάχιστον μια μετεπιβίβαση. Με την απευθείας σύνδεση με τη γραμμή Elizabeth η διαδρομή θα διαρκεί μόλις 30 λεπτά.

Προσέχοντας ακόμη και τα χιλιοστά
Τα νέα τούνελ που σκάφτηκαν ακριβώς δίπλα από την ήδη υπάρχουσα γραμμή έχουν μήκος πάνω από 40 χιλιόμετρα. «Σκάψαμε με τις μηχανές ακριβώς πάνω από την γραμμή Northern. Η γραμμή βρισκόταν ούτε ένα μέτρο από κάτω μας. Έπρεπε να είμαστε πολύ προσεκτικοί» περιγράφει τις δυσκολίες των εργασιών ο επικεφαλής του έργου Φιλ Τζόουνς.

Δέκα νέες στάσεις θα δημιουργηθούν για την γραμμή Elizabeth και άλλες θα ανακαινιστούν. «Πρέπει να αναβαθμίσουμε τις στάσεις και να προσαρμόσουμε τις αποβάθρες στο μήκος των νέων τρένων. Τα τρένα στην καινούργια γραμμή είναι διπλάσια σε μήκος απ' ό,τι τα παλιότερα, περίπου 200 μέτρα» εξηγεί ο Φ. Τζόουνς. Γι' αυτό το λόγο και θα μπορούν να εξυπηρετούνται 1500 επιβάτες αντί 800. Επιπλέον όλες οι στάσεις της νέας γραμμής θα είναι προσβάσιμες για ανθρώπους σε αναπηρικό καροτσάκι».

Σύντομες και ευχάριστες διαδρομές
Όποιος έχει βρεθεί στο μετρό του Λονδίνου σε ώρες αιχμής γνωρίζει τον συνωστισμό που επικρατεί. Αυτός αναμένεται να ελαττωθεί γιατί όχι μόνο τα τρένα αλλά και οι αποβάθρες θα προσφέρουν περισσότερο χώρο στο επιβατικό κοινό. Επιπλέον η νέα γραμμή θα αναβαθμιστεί εικαστικά από ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ. «Κάθε στάση έχει το δικό της στιλ» εξηγεί ο Ντέρμοτ Τίλαν, μάνατζερ στην London Underground. Όπως για παράδειγμα η στάση Tottenham Court Road. «Η δυτική είσοδος αντιπροσωπεύει τη σκοτεινή πλευρά του Soho. Οι κυλιόμενες θα είναι επενδεδυμένες με μαύρη πέτρα και ανοξείδωτο χάλυβα. Η ανατολική πλευρά, όπου βρίσκονται τα θέατρα και πολλά γραφεία, θα είναι πιο χρωματιστή».

To 80% του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί, όμως όπως λέει ο Φ. Τζόουνς: «Το τελευταίο 20% είναι το ίδιο δύσκολο με το πρώτο 80%». Το 2019 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή και μέχρι τώρα οι εργασίες κινούνται εντός χρονοδιαγράμματος. Τα πρώτα τρένα μάλιστα θα κυκλοφορούν ήδη τον Δεκέμβριο το 2018. Το αργότερο τότε θα αποκατασταθεί και η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. 

ΠΗΓΗ: dw.com

Δειτε Επισης

Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές
Βρετανία: Ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε λιγότερο από το αναμενόμενο τον Μάρτιο
Ε.Ε.: Προετοιμασίες για επέκταση των κυρώσεων κατά του Ιράν
Κίνα: Ετήσια μέση αύξηση 6,1% κατέγραψε η βιομηχανική παραγωγή το πρώτο τρίμηνο
Έτοιμες να προχωρήσουν σε νέες κυρώσεις κατά του Ιράν οι ΗΠΑ
Νέο επιφυλακτικό σήμα Πάουελ για τη μείωση των αμερικανικών επιτοκίων
Πλεόνασμα 23,6 δις ευρώ στο εμπόριο αγαθών στην Ευρωζώνη
ΔΝΤ: Ανθεκτική η παγκόσμια οικονομία παρά τις πληθωριστικές πιέσεις
Όλι Ρεν: Οι γεωπολιτικές εντάσεις απειλούν τη μείωση των επιτοκίων
Τα υψηλότερα από τα τέλη του 2021 τα κέρδη της Goldman Sachs