Στο σφυρί τα περιουσιακά της χρεοκοπημένης Air Berlin

Η στιγμή της αλήθειας έφθασε για τη χρεοκοπημένη Air Berlin, το μέχρι πρότινος δεύτερο μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Γερμανίας, καθώς σήμερα Παρασκευή ολοκληρώνεται η διαδικασία προσφορών για τα περιουσιακά της εταιρείας, μια διαδικασία που έχει προκαλέσει πόλεμο μεταξύ των ενδιαφερόμενων εταιρειών.

Η χρεοκοπημένη εταιρεία διασπάστηκε σε κομμάτια. Περίπου 8.500 εργαζόμενοι, 140 αεροσκάφη και οι πολύτιμες χρονοθυρίδες σε γερμανικά αεροδρόμια βρίσκονται στο στόχαστρο μεγαθηρίων όπως τη Λουφτχάνσα καθώς και από την ομώνυμη εταιρεία του θρύλου της φόρμουλα Ένα Νίκι Λάουντα.

Η διορία υποβολής προσφορών λήγει στις 13:00 ώρα Κύπρου.

Το 2016 η Air Berlin μετέφερε συνολικά 36 εκατομμύρια επιβάτες, αλλά αντιμετώπιζε προβλήματα βιωσιμότητας, καταγράφοντας απώλειες €1,2 δις τα τελευταία δύο χρόνια. Το τελικό κτύπημα ήρθε στα μέσα Αυγούστου, όταν η ο βασικός μέτοχος, Etihad Airways, αποφάσισε να αποσύρει την οικονομική στήριξη, κάτι που έθεσε σε κίνηση τη διαδικασία πτώχευσης. Ωστόσο, η Γερμανίδα Υπουργός Οικονομίας Μπριγκίτε Τσουμπριές δήλωσε ότι καμία εταιρεία δεν θα μπορέσει να εξαγοράσει την Air Belrin λόγω θέματα που αφορούν τον ανταγωνισμό.

Η Λουφτχάνσα, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Γερμανίας, εποφθαλμιά τα αεροσκάφη της Air Berlin. Ήδη ενοικιάζει 38 αεροσκάφη από τη χρεοκοπημένη εταιρεία και ενδιαφέρεται να αγοράσει μέχρι και 90, σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα.  Ανταγωνιστές του γερμανικού κολοσσού την κατηγορούν ότι με αυτή την κίνηση επιδιώκει να αποκτήσει το μονοπώλιο στους γερμανικούς αιθέρες.

Έξω από τα δόντια τα είπε ο εκτελεστικός διευθυντής της Ryanair, Μάικλ Ο Λίρι, ο οποίος δήλωσε ότι δεν θα συμμετέχει στο διαγωνισμό διότι πρόκειται για γερμανική μηχανορραφία προκειμένου να ευνοηθεί η Λουφτχάνσα, αν και πολλοί θεωρούν ότι μπλοφάρει.

Ο Λάουντα ανακοίνωσε ότι θα υποβάλει προσφορά σε συνεργασία με την Thomas Cook για αγορά 38 αεροσκαφών. Παράλληλα, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι προσφορές ενδεχομένως να υποβάλουν η EasyJet, η TUI και ο Τζόναθαν Πανγκ, ο Κινέζος ιδιοκτήτης της Parchim, ιδιοκτήτη εμπορικού αεροδρομίου στην νοτιοανατολικού αεροδρομίου στη Γερμανία και ο Ουτζ Κλάασεν, πρώην επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας ηλεκτροδότησης EnBW.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Διχασμένες οι απόψεις των αναλυτών για την πορεία των επιτοκίων της ΒοΕ
Χρυσή λίρα: Νέο ράλι στην τιμή-Πού έφτασε και πού οφείλεται
Ποιες οικονομίες φοβούνται το ισχυρό δολάριο
Στο στόχαστρο των ΗΠΑ τράπεζες της Κίνας που υποστηρίζουν τον πόλεμο της Ρωσίας
Ετήσια αύξηση 10,1% στις πωλήσεις εμπορικών οχημάτων στην Κίνα
ΔΝΤ: Αυξητική η τάση του παγκόσμιου δημόσιου χρέους
Bitcoin: Η νέα εποχή μετά το halving-Τι εκτιμούν οι αναλυτές
Για νέο «μαύρο κύκνο» στις αγορές ανησυχούν οι αναλυτές-Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι για τις οικονομίες
Κακάο: Ξεπέρασε τα 11.000 δολάρια ανά τόνο-Εντείνονται οι φόβοι για έλλειψη
Κάζακς (ΕΚΤ): Είναι πολύ νωρίς για να κηρύξουμε τη νίκη επί του πληθωρισμού