ΕΕ: Νέες αυστηρές δοκιμές για τις εκπομπές αυτοκινήτων

Σε νέες και πιο αξιόπιστες δοκιμές εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα πρέπει να υποβάλλονται από σήμερα (1 Σεπτεμβρίου 2017), τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων, καθώς και σε βελτιωμένη εργαστηριακή δοκιμή («εναρμονισμένη παγκοσμίως διαδικασία δοκιμής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων» – WLTP) πριν από την κυκλοφορία τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σύμφωνα με τον Jyrki Katainen, αντιπρόεδρος της Κομισιόν αρμόδιο για την απασχόληση, επισήμανε ότι οι νέες δοκιμές εκπομπών αποτελούν ορόσημο στη διαρκή προσπάθειά για πιο καθαρά και αειφορικά αυτοκίνητα τα επόμενα έτη. Πρόσθεσε ότι το σκάνδαλο των εκπομπών έδειξε ότι χρειάζεται περισσότερη ανεξαρτησία στις δοκιμές αυτοκινήτων, αυστηρότερη εποπτεία της αγοράς και τη δυνατότητα για την Επιτροπή να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις ατασθαλιών. 

Από την πλευρά της η Elżbieta Bieńkowska, αρμόδια επίτροπος για την εσωτερική αγορά υπογράμμισε ότι μια ταχεία μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές οχημάτων είναι προς το συμφέρον όλων, δεδομένων των κινδύνων που υπάρχουν για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. 

Οι νέες δοκιμές εκπομπών θα εξασφαλίσουν πιο αξιόπιστα αποτελέσματα και θα βοηθήσουν να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στις επιδόσεις των νέων αυτοκινήτων. Οι δοκιμές αντιπροσωπεύουν ένα από τα πολλά σημαντικά βήματα στο έργο της Επιτροπής για καθαρή, αειφορική και ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία:
•    Πιο αξιόπιστες και ακριβείς δοκιμές εκπομπών: Οι εκπομπές NOx και σωματιδίων, οι οποίες αποτελούν κύρια αιτία ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα μετριούνται πιο αξιόπιστα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (δοκιμή RDE). Η δοκιμή RDE θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς μια νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία εργαστηριακής δοκιμής (δοκιμή WLTP) για όλες τις εκπομπές, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και των εκπομπών NOx και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων. Και οι δύο δοκιμές θα καταστούν υποχρεωτικές από τον Σεπτέμβριο του 2017 για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και θα εφαρμοστούν σταδιακά για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2018 έως το 2019.
•    Πλήρης αναμόρφωση του συστήματος έγκρισης τύπου: Μόλις εγκριθεί, η πρόταση κανονισμού που υπέβαλε η Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2016 θα βελτιώσει την ποιότητα και θα αυξήσει την ανεξαρτησία των δοκιμών οχημάτων, θα ενισχύσει την επιτήρηση των αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία, και θα εισαγάγει στο σύστημα την ευρωπαϊκή εποπτεία.
•    Πρότυπα ποιότητας του αέρα: Τα κράτη μέλη πρέπει να συμμορφωθούν με τις οριακές τιμές της ΕΕ για ορισμένους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των NO2, και να θεσπίσουν σχέδια για την ποιότητα του αέρα στις ζώνες ή στους οικισμούς όπου σημειώνεται υπέρβαση των εν λόγω οριακών τιμών.
•    Κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές: Η ευρωπαϊκή στρατηγική για την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών αποσκοπεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος μεταφορών να επισπεύσει την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας χαμηλών εκπομπών στις μεταφορές και τη μετάβαση στα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η προσπάθεια αυτή εστιάζεται σε διάφορες επιλογές εναλλακτικών μορφών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα λεωφορεία και επίσης δίνει έμφαση στον εξηλεκτρισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών και στη χρήση βιοκαυσίμων στις αεροπορικές μεταφορές, στα φορτηγά και στα πούλμαν. Επίσης, η Επιτροπή προτίθεται να εγκρίνει σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να προωθηθεί η ευρύτερη δυνατή χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην Ευρώπη έως τον Νοέμβριο του 2017.

Παράλληλα, η Επιτροπή παρακολουθεί από κοντά τις προσπάθειες των κρατών μελών σχετικά με τα ρυπογόνα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία.
Μετά τις αποκαλύψεις, τον Σεπτέμβριο του 2015, ότι ο όμιλος Volkswagen χρησιμοποιούσε λογισμικό συστήματος αναστολής για την παράκαμψη των προτύπων εκπομπών για ορισμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Επιτροπή κάλεσε όλα τα κράτη μέλη, καθώς και τις αρμόδιες αρχές για την εποπτεία της αγοράς και την επιβολή της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου, να διεξαγάγουν τις απαραίτητες έρευνες σχετικά με τα πραγματικά επίπεδα εκπομπών των οχημάτων στο έδαφός τους και να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση με το δίκαιο της ΕΕ. 

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασίες παράβασης κατά οκτώ κρατών μελών για παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ περί έγκρισης τύπου τον Δεκέμβριο του 2016 και τον Μάιο του 2017, και εξακολουθεί να παρακολουθεί κατά πόσον η νομοθεσία της ΕΕ επιβάλλεται ορθά.

Δειτε Επισης

Σε υψηλό πέντε μηνών τα στεγαστικά επιτόκια στις ΗΠΑ
Κέρδη για τον χρυσό καθώς η ένταση στη Μέση Ανατολή ενισχύει τη ζήτηση
Ο S&P υποβαθμίζει μαζί με τους Moody’s το Ισραήλ λόγω γεωπολιτικού κινδύνου
Άμεσο το πλήγμα στις αγορές από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν-Στο «κόκκινο» η Ασία
Morgan Stanley: Η Τράπεζα της Αγγλίας θα μειώσει τα επιτόκια τον Μάιο
Moody’s: Περιορισμένες μέχρι στιγμής οι πιστωτικές επιπτώσεις από την αντιπαράθεση Ισραήλ και Ιράν
Οι ΗΠΑ επαναφέρουν σε ισχύ τις κυρώσεις στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας
Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές
Βρετανία: Ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε λιγότερο από το αναμενόμενο τον Μάρτιο
Ε.Ε.: Προετοιμασίες για επέκταση των κυρώσεων κατά του Ιράν