Η Γερμανία χρειάζεται οδηγούς

Η ζήτηση οδηγών στις γερμανικές ιδιωτικές και δημόσιες συγκοινωνίες αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, μιας και από τη μια η προσφορά νέων δρομολογίων αυξάνεται και από την άλλη όλο και περισσότεροι οδηγοί βγαίνουν στη σύνταξη, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Γερμανικών Συγκοινωνιακών Επιχειρήσεων (VDV). Σε ποιους τομείς όμως το πρόβλημα είναι εντονότερο;

Οδηγοί λεωφορείων: 
Μέσα στα επόμενα χρόνια δεν αποκλείεται να… «χηρέψουν» πολλές θέσεις πίσω από τα τιμόνι. Ο Ομοσπονδιακός Σύνδεσμος Ιδιωτικών Λεωφορείων (BDO) καταγράφει όλο και λιγότερους νέους που θέλουν να μάθουν το επάγγελμα. «Μας λείπουν αυτή τη στιγμή 2.000 οδηγοί», λέει ο εκπρόσωπος του συνδέσμου, που εκπροσωπεί 3.000 μικρομεσαίες εταιρίες με κάθε λογής πούλμαν. Υπολογίζει μάλιστα ότι σε λίγα χρόνια στον κλάδο θα υπάρχουν 10.000 λιγότεροι οδηγοί από ό,τι απαιτούν οι αυξανόμενες ανάγκες. Με την εκστρατεία «Γίνε οδηγός λεωφορείου» ο Σύνδεσμος BDO προσπαθεί να πείσει νέους ή νέες στη Γερμανία να ακολουθήσουν αυτό το απαιτητικό και γεμάτο ευθύνες επάγγελμα.

Οδηγοί φορτηγών
Και στη μεταφορά αγαθών διαπιστώνεται έλλειψη οδηγών στη Γερμανία. «Δυστυχώς δεν υπάρχουν και πολλοί ενδιαφερόμενοι που θέλουν να μάθουν το επάγγελμα», λέει ο Βόλφγκανγκ Βέστερμαν Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ένωσης των Συνδέσμων Επαγγελματιών Οδηγών (BdBV) με έδρα το Βούπερταλ. Υπολογίζει ότι στην ευρύτερη περιοχή γύρω από την πόλη του Ντούισμπουργκ στην δυτική Γερμανία θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια έλλειψη περίπου 3.000 οδηγών. Σύμφωνα με το Γερμανικό Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο (DIHK) μόλις 7.000 νέοι ξεκίνησαν πέρυσι την τριετή εκπαίδευση για να γίνουν οδηγοί. Υπάρχουν μάλιστα εταιρίες μεταφορών που είτε αναζητούν οδηγούς σε άλλες χώρες της ΕΕ, είτε πείθουν τους οδηγούς τους να πάρουν σύνταξη αργότερα.

Μηχανοδηγοί τραίνων
Τα στοιχεία δείχνουν ότι ελάχιστοι νέοι ενδιαφέρονται πλέον για το επάγγελμα του μηχανοδηγού. Σύμφωνα με το συνδικάτο μηχανοδηγών GDL στη Γερμανία υπάρχει ήδη σήμερα έλλειψη 800 με 1.000 οδηγών. Ο λόγος; Από τους μηχανοδηγούς απαιτείται ένα «ελαστικό» ωράριο που τους αναγκάζει να περνούν πολλές ώρες ή νύχτες μακριά από τους δικούς τους. Παράλληλα το GDL επικρίνει την έλλειψη θέσεων μαθητείας. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θέλουν να προσλάβουν φέτος 1.200 μηχανοδηγοί, αλλά σήμερα υπάρχουν μόλις 1.000 εκπαιδευόμενοι.

Οδηγοί μετρό και τραμ 
Κάπως καλύτερη είναι η κατάσταση στα τραμ και το μετρό των γερμανικών πόλεων, διαπιστώνει η εκπρόσωπος των Αστικών Συγκοινωνιών Βερολίνου (BVG). Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις συγκοινωνίες του Μονάχου (MVG). Λαμβάνουμε κάθε χρόνο 2.000 αιτήσεις ενδιαφερομένων, δηλώνει ο εκπρόσωπος, προειδοποιεί ωστόσο ότι η ζήτηση για οδηγούς αυξάνεται, μιας και όλο και περισσότεροι παλαιότεροι οδηγοί βγαίνουν στη σύνταξη. Πολλοί ενδιαφερόμενοι πάντως αποθαρρύνονται και από τα υψηλά ενοίκια στο Μόναχο και έτσι προτιμούν να αναζητήσουν εργασία σε άλλες γερμανικές πόλεις.

ΠΗΓΗ: DW

Δειτε Επισης

Κακάο: Ξεπέρασε τα 11.000 δολάρια ανά τόνο-Εντείνονται οι φόβοι για έλλειψη
Κάζακς (ΕΚΤ): Είναι πολύ νωρίς για να κηρύξουμε τη νίκη επί του πληθωρισμού
Σε υψηλό πέντε μηνών τα στεγαστικά επιτόκια στις ΗΠΑ
Κέρδη για τον χρυσό καθώς η ένταση στη Μέση Ανατολή ενισχύει τη ζήτηση
Ο S&P υποβαθμίζει μαζί με τους Moody’s το Ισραήλ λόγω γεωπολιτικού κινδύνου
Άμεσο το πλήγμα στις αγορές από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν-Στο «κόκκινο» η Ασία
Morgan Stanley: Η Τράπεζα της Αγγλίας θα μειώσει τα επιτόκια τον Μάιο
Moody’s: Περιορισμένες μέχρι στιγμής οι πιστωτικές επιπτώσεις από την αντιπαράθεση Ισραήλ και Ιράν
Οι ΗΠΑ επαναφέρουν σε ισχύ τις κυρώσεις στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας
Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές