Κομισιόν: Πίνακας επιδόσεων των καταναλωτικών αγαθών

Tα βιβλία, τα περιοδικά και οι εφημερίδες, τα καταναλωτικά αγαθά ψυχαγωγίας (π.χ. παιχνίδια) και οι μεγάλες οικιακές συσκευές, όπως τα ψυγεία, αποτελούν τα προϊόντα με τις καλύτερες επιδόσεις, σύμφωνα με τον πίνακα επιδόσεων αγαθών, αγορών και υπηρεσιών για το 2016, που έδωσε τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου στη δημοσιότητα η Κομισιόν. 

Όσον αφορά τις υπηρεσίες, τα τρία καταναλωτικά αγαθά με τις καλύτερες επιδόσεις είναι αυτά που συνδέονται με τον ελεύθερο χρόνο, από τα καταλύματα διακοπών έως τις πολιτιστικές και ψυχαγωγικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες στον τομέα του αθλητισμού, όπως τα γυμναστήρια.

Ο πίνακας που παρουσιάστηκε σήμερα εκτενώς από την Επίτροπο Γιούροβα, ουσιαστικά δείχνει σε ποιους τομείς της αγοράς επικρατεί εμπιστοσύνη και συγκρισιμότητας, διαφάνεια και διασφάλιση του καταναλωτή στην ΕΕ. Η Κομισιόν καταγράφει ότι οι αγορές υπηρεσιών βελτιώνονται καλύτερα από τις αγορές προϊόντων, πως η βελτίωση και η προστασία είναι ανισομερώς κατανεμημένη στα κράτη μέλη . Παρομοίως προκύπτει ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα προϊόντα κρέατος έχουν την χαμηλότερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ΕΕ και πως η "συγκρισιμότητα" οδηγεί τους καταναλωτές να αλλάζουν παρόχους πολύ ευκολότερα σε σχέση με το παρελθόν
 
Σύμφωνα με τα βασικά αποτελέσματα του πίνακα επιδόσεων των καταναλωτικών αγαθών του 2016:

1) Οι βελτιώσεις είναι μεγαλύτερες για τις υπηρεσίες σε σχέση με τα προϊόντα. Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη πρόοδο. Οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις τράπεζες, τις ιδιωτικές συντάξεις και τα επενδυτικά ταμεία απ’ ό,τι στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι οι πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες σε τομείς όπως οι λογαριασμοί πληρωμών και τα ενυπόθηκα στεγαστικά δάνεια, η αποτελεσματική επιβολή της νομοθεσίας και οι προσπάθειες ευαισθητοποίησης έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι τραπεζικές υπηρεσίες παραμένουν ο λιγότερο αποδοτικός τομέας μεταξύ των αγορών υπηρεσιών.

2) Οι επιδόσεις είναι άνισες μεταξύ των κρατών μελών. Οι μεγαλύτερες διαφορές στην αξιολόγηση των επιδόσεων των αγαθών μεταξύ των χωρών της ΕΕ εντοπίζονται στις υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας, τις υπηρεσίες υδροδότησης, τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τα ενυπόθηκα δάνεια και τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Σε σύγκριση με τα αγαθά με καλύτερη κατάταξη, τα αγαθά αυτά είναι λιγότερο ανοικτά στον διασυνοριακό ανταγωνισμό.

3) Οι επιδόσεις είναι επίσης άνισες μεταξύ των αγαθών. Μεταξύ των αγαθών που εξετάστηκαν, οι κτηματομεσιτικές υπηρεσίες, οι υπηρεσίες ενυπόθηκων δανείων, τα επενδυτικά προϊόντα, οι ιδιωτικές συντάξεις και τα προϊόντα κινητών αξιών, καθώς και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα προϊόντα κρέατος είναι στη χαμηλότερη κατάταξη.

4) Τα προϊόντα εξακολουθούν να αξιολογούνται πιο ευνοϊκά από τις υπηρεσίες, παρά τις σημαντικές βελτιώσεις για τις υπηρεσίες. Στα καταναλωτικά αγαθά τα «προϊόντα ταχείας λιανικής κατανάλωσης», όπως τα μη αλκοολούχα ποτά και το ψωμί, τα δημητριακά και τα ζυμαρικά εν γένει, που είχαν καλές επιδόσεις σε προηγούμενες εκδόσεις του πίνακα επιδόσεων, έχουν χάσει έδαφος σε σύγκριση με άλλες αγορές αγαθών.

5) Η κατάταξη από τους καταναλωτές των σιδηροδρομικών υπηρεσιών έχει βελτιωθεί σημαντικά από το 2013. Οι υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας δεν ανταποκρίνονται πλήρως στις προσδοκίες των καταναλωτών. Υπάρχουν επίσης πολλά προβλήματα στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. Στους εν λόγω τομείς, η συνολική ζημία που υπέστησαν οι καταναλωτές είναι η υψηλότερη από όλους τους τομείς που αναλύθηκαν.

6) Περισσότεροι καταναλωτές άλλαξαν προμηθευτή, αλλά η αλλαγή εξακολουθεί να είναι δύσκολη σε ορισμένες αγορές. Για πρώτη φορά, ο πίνακας επιδόσεων εξετάζει επίσης τους λόγους που εμπόδισαν τους καταναλωτές να αλλάξουν προμηθευτή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές συνεχίζουν να ανησυχούν ότι η αλλαγή μπορεί να είναι δύσκολο, ή προσπάθησαν να αλλάξουν αλλά αντιμετώπισε εμπόδια.

Σύμφωνα με την Κομισιόν οι αγορές λειτουργούν καλύτερα όταν οι καταναλωτές νιώθουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Για παράδειγμα, η χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες αποτέλεσε την αιτία θέσπισης της οδηγίας για την καταναλωτική πίστη. Στην ίδια έκθεση αναφέρεται ότι οι καταναλωτές αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις αγορές τηλεπικοινωνιών. Ως εκ τούτου η Κομισιόν  θα υποβάλει πρόταση στον τομέα αυτό για την αντιμετώπιση των εν λόγω ζητημάτων.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Γεν: «Βουτιά» 34 ετών παρά την παρέμβαση των αρχών
Προς νέο mega deal στον κλάδο της εξόρυξης-Πρόταση εξαγοράς της Anglo American από ΒΗΡ
Γαλλία: Η αύξηση του δημόσιου χρέους απειλεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας
ΕΕ: Χαλαρώνει η δημοσιονομική πειθαρχία-Οι νέοι κανόνες για το δημόσιο χρέος
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. οι κινεζικές δημόσιες συμβάσεις για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού
Αναβάθμισε στο 0,3% την ανάπτυξη φέτος η Γερμανία, μείωσε στο 2,4% τον πληθωρισμό
Μέτρα για εμπορική στήριξη Ουκρανίας με προστασία αγροτών Ε.Ε. ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο
ΗΠΑ: Ετοιμάζουν κυρώσεις σε κινεζικές τράπεζες που συνδράμουν τη Ρωσία
Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο: Πράσινο φως για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες της Ε.Ε.
Ευρωζώνη: Ανακάμπτει η οικονομική δραστηριότητα με οδηγό τις υπηρεσίες