Δύσκολο το εγχείρημα εξαγοράς της Scania από τη Volkswagen

“Πυρά” από αναλυτές όπως της UBS και της Barclays έχει δεχθεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, μετά την πρόταση που κατέθεσε για την εξαγορά του υπολοίπου των μετοχών της Scania έναντι 6,7 δισ. ευρώ, η οποία απορρίφθηκε χθες από την ανεξάρτητη επιτροπή του Δ.Σ. της Scania που συστήθηκε για να μελετήσει την πρόταση.

Ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου οι αναλυτές της UBS χαρακτήριζαν ως βεβιασμένη την κίνηση της VW, η οποία έχει στην κατοχή της το 63% της Scania. Κατά την άποψή τους, η πρόταση της VW αντανακλά τις ανησυχίες της εταιρείας για τα μελλοντικά της κέρδη, και επιβεβαίωσαν έτσι την σύσταση sell για τη μετοχή.

“Ήταν η άποψή μας, και ακόμα είναι, ότι η πρόταση προς την Scania έχει περιορισμένη σημασία σε οικονομικό και βιομηχανικό επίπεδο” σημείωνε τότε η UBS, προσθέτοντας ότι “οι συνέργειες είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να συζητήσουμε τη στιγμή που γίνεται η εξαγορά, όμως ο κλάδος είναι γεμάτος από εξαγορές και συγχωνεύσεις που απέτυχαν να ανταποκριθούν στις αρχικές υποσχέσεις”.

Από την μεριά τους οι αναλυτές της Barclays φάνηκαν επίσης επικριτικοί απέναντι στο deal,  λέγοντας ότι η VW επικεντρώνεται στο να «μεγαλώσει» εις βάρος των μετόχων της. Εστιάζοντας δε στα μεγέθη που ανακοίνωσε η VW για το 2013 και τις αδύναμες προοπτικές του 2014, προχώρησε σε υποβάθμιση της σύστασης για τη μετοχή σε equalweight, από overweight προηγουμένως.

Προς την ίδια κατεύθυνση, αλλά μάλλον λιγότερο επικριτικοί, εμφανίστηκαν και ο αναλυτές της Bank of America Merrill Lynch, λέγοντας ότι αν και τους “αρέσει” η Scania σαν εταιρεία, το deal μοιάζει ακριβό και οι συνέργειες πιθανότατα θα αργήσουν πολύ. Αν και έκαναν λόγο για προοπτικές ισχυρών χρηματικών ροών μακροπρόθεσμα για την VW, προχώρησαν επίσης σε υποβάθμιση της σύστασης για τη μετοχή από buy σε neutral.

Από την πλευρά της η VW υποστηρίζει ότι μια «στενότερη» σχέση της MAN με την Scania, θα προκαλούσε συνέργιες τουλάχιστον 650 εκατ. στα ετήσια λειτουργικά κέρδη, σε βάθος 15ετιας μετά την τελική ενοποίηση των 2 εταιρειών.

Η Scania, η οποία θεωρείται ένα από τα «διαμάντια» της σουηδικής βιομηχανίας, απορρίπτοντας την προσφορά της VW τόνισε ότι αν και η πρόταση ενσωματώνει ένα premium της τάξης του 50%, σίγουρα  δεν αντανακλά την μακροπρόθεσμη αξία της Scania. Το προσφερόμενο τίμημα αποτιμά την Scania στα 16,7 δισ. ευρώ ή 12,6 φορές τα εκτιμώμενα προ φόρων και τόκων κέρδη του 2016.

Η VW προσπαθεί εδώ και 8 χρόνια να ενοποιήσει τις δραστηριότητες των MAN και Scania, προκειμένου να εξελιχθεί σε “παίκτη” παγκόσμιας εμβέλειας στην αγορά των φορτηγών οχημάτων και να ανταγωνιστεί τις Daimler και Volvo.

Στο σουηδικό “στρατόπεδο”, ανησυχίες προκύπτουν πάντως και σε πολιτικό και εργασιακό επίπεδο, από το ενδεχόμενο μιας στενότερης σχέσης της MAN με την Scania να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας στη Σουηδία, για χάρη της Γερμανίας. Η VW βεβαιώνει ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί.

Άλλοι νιώθουν ότι η υπεραπόδοση της Scania σε σχέση με την MAN τα τελευταία χρόνια, σημαίνει ότι οι Σουηδοί θα πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε οποιοδήποτε νέο σχήμα.

Οι μέτοχοι μειοψηφίας της Scania, μεταξύ των οποίων και αρκετά συνταξιοδοτικά ταμεία της Σουηδίας, έχουν προθεσμία να αποφασίσουν έως τις 25 Απριλίου. Μέχρι στιγμής οι αντιδράσεις είναι μικτές: το Nordea Funds με ποσοστό 0,7% στην Scania ανακοίνωσε ότι θα αποδεχθεί την πρόταση της VW. Το Skandia, με ποσοστό 0,9% στην Scania, ανακοίνωσε ότι θα την απορρίψει, ενώ το κρατικό AP4 χαρακτήρισε το ζήτημα “ευαίσθητο” και δεν τοποθετήθηκε ούτε υπέρ ούτε κατά την πρότασης.

Σε περίπτωση μη αποδοχής πάντως, η VW πρέπει να αποφασίσει είτε να αυξήσει το τίμημα, ώστε να γίνει αποδεκτό από την Scania είτε να προχωρήσει σε επιθετική εξαγορά. Προς το παρόν η VW δεν φαίνεται διατεθειμένη να αυξήσει το προσφερόμενο τίμημα.

Στο μεταξύ, η μετοχή της Volkswagen υποχωρεί σε ποσοστό περίπου 10% από την ημέρα που διατύπωσε την πρόταση προς την Scania και διαπραγματεύεται στα χαμηλότερα επίπεδα από τα τέλη Οκτωβρίου.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Δειτε Επισης

Κακάο: Ξεπέρασε τα 11.000 δολάρια ανά τόνο-Εντείνονται οι φόβοι για έλλειψη
Κάζακς (ΕΚΤ): Είναι πολύ νωρίς για να κηρύξουμε τη νίκη επί του πληθωρισμού
Σε υψηλό πέντε μηνών τα στεγαστικά επιτόκια στις ΗΠΑ
Κέρδη για τον χρυσό καθώς η ένταση στη Μέση Ανατολή ενισχύει τη ζήτηση
Ο S&P υποβαθμίζει μαζί με τους Moody’s το Ισραήλ λόγω γεωπολιτικού κινδύνου
Άμεσο το πλήγμα στις αγορές από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν-Στο «κόκκινο» η Ασία
Morgan Stanley: Η Τράπεζα της Αγγλίας θα μειώσει τα επιτόκια τον Μάιο
Moody’s: Περιορισμένες μέχρι στιγμής οι πιστωτικές επιπτώσεις από την αντιπαράθεση Ισραήλ και Ιράν
Οι ΗΠΑ επαναφέρουν σε ισχύ τις κυρώσεις στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας
Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές