Emirates: Για 26η συνεχή χρονιά σε κερδοφορία

Η Emirates Group ανακοίνωσε την 26η συνεχόμενη της χρονιά κέρδους και αύξηση εταιρείας, τελειώνοντας την χρονιά σε μια ισχυρή θέση, παρά την ανταγωνιστική πίεση και ένα παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που συνέρχεται αργά. Το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2014, σηματοδότησε επίσης ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο επενδύσεων σε όλο το Group, συνέχισε την επέκταση του παγκόσμιου αποτυπώματος του, καθώς και την επίτευξη νέων ορόσημων χωρητικότητας.

Κυκλοφορώντας σήμερα την 2013-14 Ετήσια Έκθεσή της, η Emirates Group σημείωσε AED 4.1 δις (US$ 1.1 δις) κέρδος, μέχρι και 32% αύξηση από το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα του Group ανήλθαν σε 87.8 AED δις (US$ 23.9 δις), μια αύξηση της τάξης του 13% σε σχέση με τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους, και το ταμειακό υπόλοιπο του Group παρέμεινε ισχυρό στα AED 19.0 δις (US$ 5.2 δις).

«Η επίτευξη της 26ης συνεχής χρονιάς κέρδους σε ένα οικονομικό έτος που σημαδεύτηκε από ρεκόρ σε αυξήσεις της χωρητικότητας και σημαντικές επιχειρησιακές επενδύσεις σε όλο το Group, είναι μαρτυρία για τη δύναμη των προϊόντων μας και τα θεμέλια της επιχείρησής μας», δήλωσε η Αυτού Υψηλότητά του Σεΐχης Ahmed bin Saeed al Maktoum, Chairman and Chief Executive, της Emirates Airline and Group.

«Καθ 'όλη την περίοδο 2013-14 το Group έχει συλλογικά επενδύσει πάνω από AED 22.0 δις (US$ 6.0 δις), το υψηλότερο ποσό που καταγράφτηκε σε ένα οικονομικό έτος. Γνωρίζουμε ότι για να είμαστε μια βιώσιμη και κερδοφόρα επιχείρηση θα πρέπει να συνεχίσουμε να προσθέτουμε αξία στους μετόχους μας, τους πελάτες μας, τους συνεργάτες και τους εργαζόμενους. Για να γίνει αυτό, χρειαζόμαστε οικονομικά νέα αεροσκάφη, ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και εγκαταστάσεις τελευταίας τεχνολογίας. Κάθε ντιρχάμ που επενδύθηκε έχει εξεταστεί προσεκτικά για βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους - είτε επρόκειτο για την ενίσχυση των δυνατοτήτων μας, τη βελτίωση των προϊόντων μας, ή την επέκταση του επιχειρηματικού μας αποτυπώματος».

Το Group συνέχισε να επενδύει και να επεκτείνει τη βάση των εργαζομένων της, αυξάνοντας τη συνολική καταμέτρηση του προσωπικού της κατά 11% σε πάνω από 75.000, αντιπροσωπεύοντας πάνω από 160 διαφορετικές εθνικότητες, σε περισσότερες από τις 80 θυγατρικές και εταιρείες του. Τα έσοδα ανά εργαζόμενο της αεροπορικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 4% σε AED 1.9 εκατ. (US$ 0.5 εκατ.).
«Προχωράμε στο νέο οικονομικό έτος με εμπιστοσύνη, και ένα ισχυρό θεμέλιο για συνέχιση της κερδοφορίας με τον ισχυρό οικονομικό ισολογισμό μας, σταθερή πορεία, ποικίλο διεθνές χαρτοφυλάκιο και διεθνή δεξαμενή ταλέντων», δήλωσε ο Σεΐχης Ahmed. «Λειτουργώντας σε ένα δυναμικό και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον σημαίνει ότι πρέπει να παραμείνουμε ευέλικτοι, και να εργαστούμε ακόμη πιο σκληρά για να ανταποκριθούμε και να υπερβούμε τις προσδοκίες των πελατών μας. Με τη βοήθεια του 75.000 ισχυρού πολυπολιτισμικού ανθρώπινου δυναμικού μας, δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι θα είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες του ερχόμενου έτους».

Παρόμοια με το προηγούμενο οικονομικό έτος, το Group δήλωσε μέρισμα των AED 1 δις (US$ 280 εκατ.) στο Investment Corporation of Dubai.

Απόδοση της Emirates
Το 2013-14, η Emirates αύξησε την χωρητικότητα κατά 5.9 δις Available Tonne Kilometres (ATKMs), τη μεγαλύτερη αύξηση χωρητικότητας στην ιστορία της εταιρείας σε ένα μόνο χρόνο. Αυτό αυξάνει τη συνολική χωρητικότητα επιβατών και φορτίου της Emirates σε 46.8 δις ATKMs στο τέλος του οικονομικού έτους. Η αεροπορική εταιρεία σημείωσε επίσης ένα νέο ρεκόρ πάνω από 1 εκατομμύριο ώρες λειτουργίας όσον αφορά την παραγωγή του στόλου.

Η Emirates έλαβε 24 νέα αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του έτους, συμπεριλαμβανομένων των 16 αεροσκαφών τύπου Α380, έξι Boeing 777 -300ER και δύο Boeing 777Fs, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό του στόλου της σε 217. Η αεροπορική εταιρεία παραμένει ο μεγαλύτερος χειριστής στον κόσμο των Boeing 777 και A380 -  τα δύο αεροσκάφη να είναι μεταξύ των πιο σύγχρονων και αποτελεσματικών, ευρείας ατράκτου αεροσκαφών στον ουρανό σήμερα.

Με την παράδοση των νέων αεροσκαφών, η Emirates εισήγαγε εννέα νέους προορισμούς: τη Βοστώνη, το Κλαρκ , το Κόνακρι, τη Χανέτα, τη Καμπούλ, το Κίεβο, το Σιάλκοτ, τη Στοκχόλμη και τη Ταϊπέι, καθώς και μια νέα υπηρεσία μεταξύ Μιλάνου και Νέας Υόρκης.

Τα έσοδα της Emirates για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα AED 80 δις, σε ένα νέο ρεκόρ των AED 82.6 δις (US$ 22.5 δις). Ενώ η μέση τιμή των καυσίμων παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, ήταν ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι και έχει υποστηρίξει την οικονομική βελτίωση της Emirates. Ο λογαριασμός καυσίμων της Emirates αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με πέρυσι για να φτάσει τα AED 30.7 δις (US$ 8.4 δις). Το συνολικό λειτουργικό κόστος αυξήθηκε κατά 12%, σε σύγκριση με την αύξηση 13% των εσόδων σε σχέση με το οικονομικό έτος 2012-13.

Η αεροπορική εταιρεία διαχειρίστηκε με επιτυχία την αυξημένη ανταγωνιστική πίεση σε όλες τις αγορές για να καταγράψει κέρδη AED 3.3 δις (US$ 887 εκατ.), μια αύξηση της τάξης του 43% σε σχέση με τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους, και ένα υγιές περιθώριο κέρδους του 3.9%.

Μεταφέροντας ένα ρεκόρ 44.5 εκατομμύριων επιβατών, μια αύξηση 13% από το προηγούμενο έτος, η Emirates διατήρησε μια ισχυρή Passenger Seat Factor στο 79.4%, σχεδόν σύμφωνη με το περσινό αποτέλεσμα παρά την αύξηση κατά 15% του αριθμού θέσεων ανά Available Seat Kilometres (ASKMs). Αυτό τονίζει την ισχυρή επιθυμία των καταναλωτών να πετάξoυν στα τελευταίας τεχνολογίας αεροσκάφη της Emirates.
Τα έσοδα από τους επιβάτες παρέμειναν σταθερά στο 30.4 fils (8.3 US σεντς) ανά Revenue Passenger Kilometre(RPKM).

H Emirates βελτίωσε επίσης τον premium παράγοντα θέσης της, παρά την παρατεταμένη οικονομική αβεβαιότητα και τον έντονο ανταγωνισμό σε πολλές αγορές. Ο premium και ο συνολικός συντελεστής θέσης για το A380 αεροσκάφος ναυαρχίδα της εταιρείας ξεπέρασε το δίκτυο, υπογραμμίζοντας τη δημοτικότητα των premium και Α380 προϊόντων της Emirates μεταξύ των επιβατών.

Πάνω από 18 εκατομμύρια επιβάτες είχαν πετάξει σε ένα A380 της Emirates, όταν η αεροπορική εταιρεία γιόρτασε την πέμπτη επέτειο της λειτουργίας του A380, τον Αύγουστο του 2013. Το 2013-14, η Emirates εισήγαγε υπηρεσίες A380 στη Βαρκελώνη, Μπρισμπέιν, Λονδίνο-Gatwick, Λος Άντζελες, Μαυρίκιο και Ζυρίχη, φέρνοντας σε 27 τον συνολικό αριθμό των προορισμών που εξυπηρετούνται από τη δημοφιλή ναυαρχίδα των αεροσκαφών της. Η υπηρεσία του Λος Άντζελες της Emirates είναι επίσης η μεγαλύτερη πτήση A380 στο κόσμο, στις 16 ώρες και 20 λεπτά.

Υπογραμμίζοντας τη δυνατή οικονομία της και την εμπιστοσύνη των επενδυτών της, η Emirates συγκέντρωσε ένα σύνολο των AED 12.0 δις (US$  3.3 δις) μέσα από μια ποικιλία χρηματοδοτικών δομών, κυρίως για να εξασφαλισθεί η συνεχής επέκταση του στόλου της. Επιπλέον, οκτώ από τα αεροσκάφη που παραδόθηκαν κατά το οικονομικό έτος χρηματοδοτήθηκαν μέσω δύο εταιρικών ομολόγων που έχουν εκδοθεί στις αρχές του 2013 τα οποία συγκέντρωσαν AED 6.4 δις (US$ 1.8 δις) σε χρηματοδότηση.

 

Σημαντικά οικονομικά ορόσημα που επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους περιλαμβάνουν την έκδοση ενός δεύτερου Enhanced Equipment trust Certificate μέσω ενός εκμισθωτή, το οποίο αξιοποιήθηκε στην κεφαλαιαγορά των ΗΠΑ, για να χρηματοδοτήσει τέσσερα αεροσκάφη τύπου Α380. Ένα άλλο σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε μέσω της αναχρηματοδότησης δύο αεροσκαφών τύπου Α380 από το πρώτο μέχρι σήμερα ομόλογο κυμαινόμενου επιτοκίου αγοράς κεφαλαίων που υποστηρίζεται από μια COFACE (Γαλλική Υπηρεσία Εξαγωγικών Πιστώσεων) εγγύηση. Η Emirates έκλεισε το οικονομικό έτος με μια υγιές AED 12.7 δις (US$ 3.4 δις) ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες.

Τα έσοδα που δημιουργούνται από τις έξι περιφέρειες της Emirates συνεχίζουν να είναι καλά ισορροπημένα, με καμία περιοχή να συμβάλλει περισσότερο από το 30% των συνολικών εσόδων. Η Ανατολική Ασία και η Αυστραλασία παρέμειναν οι υψηλότερες περιοχές εσόδων συμβάλλοντας με 23.8 AED δις (US$ 6.5 δις), μια αύξηση 14%  από το 2012-13. Τα έσοδα από τον Κόλπο και τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατά 17% σε AED 8.3 δις (US$ 2.3 δις), και τα έσοδα από την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 16% σε AED 23.4 δις (US$ 6.4 δις), αντανακλώντας νέους προορισμούς, καθώς και αυξημένη συχνότητα και χωρητικότητα σε αυτές τις περιφέρειες.

Σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη η Emirates είδε ισχυρή αύξηση των εσόδων από την Αφρική με αύξηση 15% σε AED 7.7 δις (US$  2.1 δις), από την Αμερική αύξηση 11% σε AED 9.2 δις (US$ 2.5 δις) και από τη Δυτική Ασία και τον Ινδικό Ωκεανό με AED 8.3 δις (US$ 2.3 δις) σε έσοδα, αύξηση 3%.

Εστιάζοντας στα σημεία επαφής με τον πελάτη, η Emirates άνοιξε ένα νέο ειδικό χώρο αναμονής αεροδρομίου στη Ρώμη, και αναβαθμισμένους χώρους αναμονής στο Charles De Gaulle στο Παρίσι, στο Gatwick του Λονδίνου και στη Μπανγκόκ. Η Emirates ανακοίνωσε επίσης σχέδια για ένα νέο 300-καθισμάτων contact center στη Βουδαπέστη για να υποστηρίξει μελλοντική ανάπτυξη και να συμπληρώσει την επικοινωνία και την ικανότητα ανταπόκρισης, και συνέχισε να επενδύει στο προϊόν επί του σκάφους της, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης Wi-Fi και «ζωντανής» τηλεόρασης.

Στο πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας του, το πρόσφατα νεοσύστατο Concourse Α στο Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, για τον αυξημένο στόλο Α380 της Emirates, σημειώθηκε σημαντική διακίνηση επιβατών με 37% ή 8.2 εκατ. επιβάτες της Emirates που αναχωρούν από το Ντουμπάι απολαμβάνοντας τις νέες τελευταίας λέξης της τεχνολογίας εγκαταστάσεις, ευρύχωρους χώρους αναμονής για να επιβιβαστούν σε 27.000 πτήσεις.
Ανυπομονώντας για το 2014-15, η Emirates έχει μέχρι σήμερα ανακοινώσει πέντε νέα δρομολόγια για επιβάτες, περιλαμβανομένων την Abuja, τις Βρυξέλλες, το Σικάγο, το Kano και το Όσλο.


Αψηφώντας την τάση της βιομηχανίας, το οικονομικό έτος 2013-14 υπήρξε ισχυρό για την Emirates SkyCargo, που για πρώτη φορά ανέφερε έσοδα πάνω από US$ 3 δις για να φτάσει το AED 11.3 δις (US$ 3.1 δις) ορόσημο, μια 9% αύξηση σε σχέση με πέρυσι.

Συμβάλλοντας 15% στα συνολικά έσοδα μεταφορών της εταιρείας η Emirates SkyCargo συνεχίζει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επέκταση των εργασιών της εταιρείας.
Η Emirates SkyCargo χωρητικότητα αυξήθηκε σημαντικά κατά 8% για να φτάσει τα αξιοσημείωτα 2.3 εκατ. τόνους σε μια επίπεδη και προκλητική αγορά αερομεταφοράς, τονίζοντας την ικανότητά της να αυξήσει έσοδα ενάντια στα συνηθισμένα της βιομηχανίας. Φέτος, τα έσοδα φορτίου ανά Freight Tonne Kilometre (FTKM) μειώθηκαν κατά 1%.

Στο τέλος του οικονομικού έτους, ο στόλος φορτηγών αεροπλάνων της Emirates SkyCargo είχε αυξηθεί σε 12 αεροσκάφη - δέκα σε λειτουργική μίσθωση και δύο σε πλήρη μίσθωση.

Το Destination and Leisure Management της Emirates συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων κατέγραψε έσοδα AED 623 εκατ. (US$ 170 εκατ.), μια εντυπωσιακή αύξηση 35% σε σχέση με πέρυσι. Αυτή η θετική εξέλιξη υποστηρίχθηκε από το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας του JW Marriott Marquis Hotel στο Ντουμπάι, το ψηλότερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Ο δεύτερος ουρανοξύστης του ξενοδοχείου θα είναι σε πλήρη λειτουργία εντός του τρέχοντος έτους.

Απόδοση της dnata
Στα 55 χρόνια λειτουργίας της, το 2013-14 υπήρξε για την dnata το πιο επιτυχημένο μέχρι σήμερα, με βάση τα πολύ ισχυρά αποτελέσματα της κατά το προηγούμενο έτος. Η dnata αύξησε τα έσοδα της σε AED 7.6 δις (US$ 2.1 δις), μια αύξηση της τάξης του 14%, μέσω οργανικής ανάπτυξης και διεθνών στρατηγικών εξαγορών. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, η διεθνές λειτουργία της dnata αντιπροσώπευσε το 50% των εσόδων της.

Η dnata επίσης ξεπέρασε τα περυσινά κέρδη ρεκόρ για να φτάσει τα AED 829 εκατ. (US$ 226 εκατ.).

Το 2013-14, η dnata επένδυσε ένα ρεκόρ AED 850 εκατ. (US$ 232 εκατ.) στην λειτουργία της, θέτοντας τα θεμέλια για μελλοντική ανάπτυξη.

Οι βασικές επενδύσεις της περιλαμβάνουν: την ανάπτυξη της dnata City - ένα 20-στρέμματα logistics φορτίου κέντρο στο Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, πρόσθετη χωρητικότητα αποθήκευσης σε επτά αεροδρόμια σε όλη τη Βρετανία, και επέκταση χωρητικότητας της Freight Gate 3 στο Αεροδρόμιο του Ντουμπάι.

Η διεθνής ανάπτυξη της dnata συνεχίστηκε με την προσθήκη αρκετών νέων εταιρειών στο χαρτοφυλάκιό της, συμπεριλαμβανομένης και της εξαγοράς της Broadlex, ένα φορέα παροχής υπηρεσιών καθαρισμού αεροσκαφών στην Αυστραλία, και το Gold Medal Travel Group, ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς προϊόντων μεγάλων αποστάσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο. H dnata απέκτησε επίσης την Air Chefs στην Ιταλία, με τη λήψη του υπόλοιπου 50% των μετοχών από την Servair.


Τα έσοδα από τις αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata αυξήθηκαν ισχυρά με 15% για να φτάσουν τα AED 2.8 δις (US$ 774 εκατ.). Παραμένει η μεγαλύτερη ροή εσόδων της dnata. Οι επιδόσεις του έτους οφείλονται κυρίως από την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Ντουμπάι, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών διαχείρισης φορτίου για πρώτη φορά στο Dubai World Central, όπου οι εμπορικές πτήσεις επιβατών ξεκίνησαν τον Οκτώβριο, καθώς επίσης και σε μια σειρά άλλων παγκόσμιων δραστηριοτήτων της dnata, συμπεριλαμβανομένων των νέων υπηρεσιών από την Broadlex. Η dnata σήμερα διαχειρίζεται 250 αεροπορικές εταιρείες σε 27 αεροδρόμια σε εννέα χώρες και είναι η μεγαλύτερη εξυπηρέτηση εδάφους του A380 στον κόσμο.

Το παράρτημα διαχείρισης φορτίου της dnata αύξησε τα έσοδα κατά 8% σε AED 1.2 δις (US$ 318 εκατ.), λόγω της αύξησης του όγκου των επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο και πρόσθετες υπηρεσίες οδικής τροφοδότησης μεταξύ και των δύο αεροδρομίων στο Ντουμπάι. Το Dubai World Central αντιπροσωπεύει σήμερα το 30% των δραστηριοτήτων διαχείρισης φορτίου της dnata στο Ντουμπάι.

Η επιχείρηση τροφοδοσίας της dnata αντιπροσώπευσε AED 1.8 δις (US$ 478 εκατ.) των συνολικών εσόδων της, αύξηση κατά 25%. Η επιχείρηση τροφοδοσίας εν πτήσει ανύψωσε πάνω από 41 εκατομμύρια γεύματα κατά τη διάρκεια του έτους, μια απότομη αύξηση του 44% λόγω της ενοποιημένης λειτουργίας της dnata στην Ιταλία, καθώς και την ανάπτυξή της στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία.

Τα έσοδα από το παράρτημα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών της dnata είδαν επίσης ισχυρή αύξηση της τάξης του 22% για να ανέλθουν στα AED 662 εκατ. (US$ 180 εκατ.). Αυτό οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της Travel Republic και της νέας ενσωματωμένης λειτουργίας της Gold Medal Travel Group από τον Μάρτιο. Το σχετικό εισόδημα που σχετίζεται με τις βασικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το οποίο μετράται από την καθαρή αξία των πωλήσεων, αυξήθηκε 10% σε AED 5.9 δις (US$ 1.6 δις).

Το 2013-14, το κόστος λειτουργίας της dnata αυξήθηκε κατά 15% σε AED 6.7 δις (US$ 1.8 δις), αντανακλώντας τους πρώτους μήνες της ενσωμάτωσης των νεοαποκτηθέντων εταιρειών σε όλες τις επιχειρήσεις αερολιμένα, τροφοδοσίας και ταξιδιών.

Παρόμοια με το προηγούμενο έτος, το ταμειακό υπόλοιπο της dnata των AED 2.4 δις (US$ 663 εκατ.) παραμένει ισχυρό και η επιχείρηση παρουσίασε σταθερή λειτουργική ταμειακή ροή των AED 1.1 δις (US$ 307 εκατ.) το 2013-14.

Το εργατικό δυναμικό της dnata αυξήθηκε σε 23.000, μια αύξηση 14% η οποία περιλαμβάνει υπαλλήλους από τις νεοαποκτηθείσες εταιρείες της. Η πλειοψηφία του προσωπικού της dnata, το 60%, έχουν βάση τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η πλήρης ετήσια έκθεση 2013-14 του Emirates Group – συμπεριλαμβανομένων της Emirates, της dnata και των θυγατρικών τους - είναι διαθέσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.theemiratesgroup.com/annualreport

 

Δειτε Επισης

Σαμ Μπάνκμαν-Φριντ: Φυλάκιση 25 ετών για τον «βασιλιά των κρυπτονομισμάτων»
Ζάο Λέτζι(Εθνικό Λαϊκό Κογκρέσο): Κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη η Κίνα
Λονδίνο: Φθηνότερη αλλά δυσκολότερη η αγορά πρώτης κατοικίας από την ενοικίαση
Στο 5,5% αντί στο 4,9% του ΑΕΠ το δημοσιονομικό έλλειμμα της Γαλλίας το 2023
Έρευνα κατά Apple, Meta, Alphabet για μη συμμόρφωση κινεί η Κομισιόν
Καλεί την Κίνα σε ολοκληρωμένη δέσμη μεταρρυθμίσεων υπέρ της αγοράς η επικεφαλής του ΔΝΤ
ΗΠΑ: Απέτρεψε αναστολή της λειτουργίας τμημάτων της Κυβέρνησης το Κογκρέσο
Scope: Επιβεβαίωσε το Α- της Ισπανίας, αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές
Διαφωνίες στην Ε.Ε. για έκδοση ομολόγων από δεσμευμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία
Αμετάβλητα τα επιτόκια από Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας εν μέσω επίμονου πληθωρισμού