Ο Έλληνας επιχειρηματίας που κρύβεται πίσω απ’ την Fossil

Πολύ συχνά ακούμε να λένε πως για να έχουμε μια επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να αδράξουμε την ευκαιρία όταν αυτή εμφανίζεται.
 
Ο Τομ Καρτσώτης εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που του δόθηκε σε ηλικία μόλις 24 ετών και έδρασε… on time, κυριολεκτικά και μεταφορικά!
Ο επιχειρηματίας  αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο της ωρολογοποιίας «χτίζοντας» ένα brand που έχει διεισδύσει στις πιο δυνατές αγορές παγκοσμίως. Ο Έλληνας ομογενής που ζει στην Αμερική, όντας ακόμη φοιτητής σε Πανεπιστήμιο του Τέξας, εγκαταλείπει μια ωραία πρωία τις σπουδές του για να ακολουθήσει το πάθος του για τα ρολόγια. Ίσως ελάχιστοι καταναλωτές, ακόμη και σήμερα, να γνωρίζουν ότι τα πασίγνωστα ρολόγια Fossil που κοσμούν τον καρπό τους φέρουν την υπογραφή Έλληνα επιχειρηματία.
 
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1984, ξεκίνησε  να πουλάει οικονομικά ρολόγια στο Χονγκ Κονγκ και σταδιακά τοποθέτησε τα προϊόντα της σε πολυκαταστήματα, έτσι ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη έκθεση και αναγνωρισημότητα. Έπειτα από τρεις δεκαετίες οι πωλήσεις της Fossil αγγίζουν πλέον τα 3.2 δις δολάρια ετησίως ενώ στις εγκαταστάσεις της κατασκευάζονται και ρολόγια για λογαριασμό τρίτων εταιρειών, μεταξύ των οποίων, Adidas, Emporio Armani, Karl Lagerfeld, Michael Kors, Marc by Marc Jacobs, Burberry, DKNY, Diesel και Armani Exchange.
 

Ο κ. Καρτσώτης εκτέλεσε καθήκοντα γενικού διευθυντή έως το 2000 και προέδρου του διοικητικού συμβουλίου έως το 2010, ενώ μέχρι και  σήμερα παραμένει από τους βασικούς μετόχους της εταιρείας. Εκτός όμως από την επιχείρηση Fossil, η οποία έχει ψηφιστεί ως μια από τις 100 καλύτερες εταιρείες για εργασία στο Ηνωμένο Βασίλειο για τα έτη 2013 και 2015,  ο ίδιος είναι επίσης γνωστός στους επιχειρηματικούς κόλπους ως ο Ιδρυτής και Ιδιοκτήτης των Bedrock Manufacturing και της Shinola.
 
Σε ότι αφορά την Bedrock Manufacturing πρόκειται για μια εταιρεία ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου και εμπορικής διαχείρισης φιρμών, οι περισσότεροι πελάτες της οποίας έχουν έδρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Νότια Αμερική και στην Ευρώπη. Μάλιστα το 2012, η Bedrock Manufacturing πρόσθεσε στην «ομπρέλα» της και την Filson, εταιρεία με έδρα το Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών που εξειδικεύεται στις δερμάτινες χειροποίητες τσάντες.
 
Όσο για τη Shinola, αυτή μπήκε στη ζωή του κ. Καρτσώτη το 2011 ενδυναμώνοντας το χαρτοφυλάκιο των εταιρειών που βρίσκονται υπό τη σκέπη του. Η σειρά προϊόντων της Shinola αποτελείται από υψηλής ποιότητας ρολόγια, ποδήλατα και δερμάτινα είδη που επί το πλείστον, είτε κατασκευάζονται, είτε συναρμολογούνται στο Ντιτρόιτ των Ηνωμένων Πολιτειών. Μέσα σε μια εξαετία έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αλλά και την εύνοια των ΜΜΕ κάνοντας πολλούς να μιλούν για ένα νέο success story στον χώρο του επιχειρείν.
 
Το Adweek χαρακτήρισε την Shinola ως “την πιο cool μάρκα της Αμερικής”, ενώ  η Washington Post την αποκάλεσε ως “ γίγαντα της καινοτομίας στην κατανόηση των θέλω του καταναλωτή”.

Δειτε Επισης

Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο
Ποια είναι τα νέα check-in στα ξενοδοχεία της Αθήνας-Μεγάλα projects στον τομέα της φιλοξενίας
Εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών: Ρεκόρ δεκαπενταετίας σε κέρδη και διανομή μερισμάτων
Συνεχίζεται η άνοιξη της ελληνικής αγοράς ακινήτων-Οι προοπτικές ανά κλάδο και οι νέες τάσεις
Ελλάδα: Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές