Πώς η Ελλάδα έγινε προορισμός «μαγνήτης» για τα mega yachts

Η μεγάλη αυτή αύξηση σκαφών που πλέουν στις ελληνικές θάλασσες οφείλεται στο γεγονός ότι η περίοδος του θαλάσσιου τουρισμού άνοιξε στην Ελλάδα στα μέσα Μαΐου, νωρίτερα από τα άλλα κράτη-ανταγωνιστές.

Επιχειρηματίες παγκόσμιου βεληνεκούς, αστέρες του κινηματογράφου, αλλά και του διεθνούς αθλητισμού επέλεξαν αυτό το καλοκαίρι την Ελλάδα για να κάνουν τις διακοπές τους. Τα πολυθρύλητα ελληνικά νησιά είναι ο μεγάλος μαγνήτης και για αυτό το διεθνές τζετ σετ προτίμησε να απολαύσει τις ελληνικές θάλασσες και τις αισθήσεις του ελληνικού καλοκαιριού ναυλώνοντας υπερπολυτελείς θαλαμηγούς και mega yachts.

Οι φωτογραφίες και το οπτικοακουστικό υλικό που ανεβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα. Γιατί είναι εκείνοι που ζουν στην πράξη τον μύθο τους στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του Bloomberg για τα υπέρ πολυτελή σκάφη αναψυχής η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη και τρίτη παγκοσμίως. Η Ιταλία που είναι στην κορυφή, έβλεπε μήνα με τον μήνα ο αριθμός των υπέρ θαλαμηγών να κυμαίνεται στις 228 από 208 το 2020 αύξηση 29,8% για να ακολουθήσει η Ελλάδα με 193 έναντι 133 το 2020 αύξηση 15%. Παγκοσμίως στη δεύτερη θέση είναι οι ΗΠΑ με μειούμενη τάση με 198 σκάφη έναντι 241 το 2021.

Σύμφωνα με επαϊόντες του κλάδου η μεγάλη αυτή αύξηση σκαφών που πλέουν στις ελληνικές θάλασσες οφείλεται στο γεγονός ότι η περίοδος του θαλάσσιου τουρισμού άνοιξε στην Ελλάδα στα μέσα Μαΐου, νωρίτερα από τα άλλα κράτη-ανταγωνιστές.

 

 

Πάντως η Ελλάδα αποτελούσε ανέκαθεν έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για σκάφη αναψυχής υψηλής κατηγορίας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών του κλάδου, οι ναυλώσεις θα είναι καλύτερες το φετινό καλοκαίρι σε σύγκριση με πέρυσι, όπου έγιναν πολλές ακυρώσεις, αλλά δόθηκε στους πελάτες οψιόν για το 2021. Οπότε υπάρχουν οι περσινές ναυλώσεις που μετατέθηκαν χρονικά συν τις καινούριες και αναμένεται να φτάσουν σε αριθμό το 50% του 2019 που ήταν μία υπέροχη χρονιά.

Η τουριστική βιομηχανία, που έχει δεχτεί μεγάλο πλήγμα, αντιπροσωπεύει πάνω από το 25% των θέσεων εργασίας στην Ελλάδα και περίπου το 1/5 του ΑΕΠ της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Ελλάδα ήταν 18η στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις αφίξεις από το εξωτερικό από το 2015-2019 με 30,3 εκατομμύρια επισκέπτες κατά μέσο όρο.

Η ελληνική οικονομία έχει σημαντικά οφέλη σε πολλαπλά επίπεδα από τον θαλάσσιο τουρισμό. Πρώτα απ’ όλα δημιουργούνται χιλιάδες πολλές θέσεις εργασίας για τα πληρώματα και απαιτούνται πάρα πολλές επικουρικές υπηρεσίες, όπως μαρίνες, εργασίες συντήρησης και επισκευής, αναλώσιμα κ.λπ.

Αγορές

Επίσης, από τα ναύλα αποδίδονται στο ελληνικό κράτος σημαντικότατα ποσά μέσω ΦΠΑ. Παράλληλα ωφελούνται οι τοπικές κοινωνίες αφού τα σκάφη εφοδιάζονται με προμήθειες από τους τόπους που επισκέπτονται.

Διεθνώς ο κόσμος εστιάζει το ενδιαφέρον του στην αγορά yacht γιατί του δίνει τη δυνατότητα να δραπετεύσει από την καθημερινότητα και να κάνει διακοπές με ασφάλεια την εποχή της πανδημίας.

Οι οικονομολόγοι υπολόγισαν ότι τα νοικοκυριά παγκοσμίως έχουν εξοικονομήσει επιπλέον 5,4 τρισ. δολάρια, πολλά από τα οποία έχουν συγκεντρωθεί στους πλούσιους. Οι αγοραστές προτιμούν σκάφη μήκους 24-40 μέτρων. Την παράσταση κλέβουν ειδικά τα 30 – 40 μέτρων. Οι πωλήσεις μεγάλων σκαφών, άνω των 70 μέτρων, κινήθηκαν στα επίπεδα του 2019 – έχουν μάλιστα πωληθεί τέσσερα το τετράμηνο του 2021.

Πηγή: NewMoney.gr

Δειτε Επισης

Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο
Ποια είναι τα νέα check-in στα ξενοδοχεία της Αθήνας-Μεγάλα projects στον τομέα της φιλοξενίας
Εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών: Ρεκόρ δεκαπενταετίας σε κέρδη και διανομή μερισμάτων
Συνεχίζεται η άνοιξη της ελληνικής αγοράς ακινήτων-Οι προοπτικές ανά κλάδο και οι νέες τάσεις
Ελλάδα: Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές
Αλλάζουν σελίδα οι ελληνικές τράπεζες και προσελκύουν διεθνή επενδυτικά κεφάλαια
«Πρασινίζει» το «Ελευθέριος Βενιζέλος»- Η νέα επένδυση με αρχικό εκτιμώμενο κόστος τα 50 εκατ. ευρώ
Άφησε αμετάβλητη την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας ο Moody's
Συνεχίζει την ανοδική του πορεία το μισθολογικό κόστος στην Ελλάδα