Μάχη για το e-καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών

Μια ακόμη πλατφόρμα delivery, αυτή τη φορά από την Ουκρανία, διεκδικεί μερίδιο από την πίτα του e-καλαθιού του Έλληνα καταναλωτή. Πρόκειται για την Rocket, που δραστηριοποιείται στις online παραγγελίες και στη διανομή φαγητού η οποία έχει ήδη παρουσία σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία. Το βάπτισμα του πυρός στην Ελλάδα το έλαβε στην περιοχή του Χαλανδρίου, ενώ ο στόχος της είναι να εξυπηρετεία και άλλες περιοχές της χώρας. Σε αυτή την κατεύθυνση, η υπηρεσία θα γίνει διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Η εταιρεία, η οποία θα επιδιώξει να βάλει "πόδι” σε μια αγορά που βρίσκεται σε ανάπτυξη και η οποία σήμερα ελέγχεται από την Γερμανική e-food, τη BOX και τη Φινλανδική Wolt, ιδρύθηκε στα τέλη του περασμένου Μαΐου με κεφάλαιο 200 ευρώ. 

Αν κρίνουμε από την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της e-food (μέχρι στιγμής είναι η μόνη που έχει δημοσιεύσει τις οικονομικές της καταστάσεις) και τις εκτιμήσεις ερευνών για την πορεία του food delivery στην Ελλάδα, η εγχώρια αγορά "σηκώνει” και άλλους παίκτες. Πέρυσι τα έσοδα της e-food που στα τέλη του 2020 συνεργαζόταν με 13.000 καταστήματα, ανήλθαν στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.  Η ενίσχυση στον κύκλο εργασιών έφερε αύξηση των εσόδων από προμήθειες κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών ανήλθαν στα 13,527 εκατ. ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ, 27,2% περισσότερα από το 2019.Αντίστοιχα τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 40,84 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.

Η Ελλάδα είναι η 45η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με έσοδα 3 δισ. δολ. το 2020, μπροστά από το Πακιστάν και πίσω από το Ιράκ. Σύμφωνα με έρευνα της ecommercedb, πέρυσι οι online πωλήσεις αυξήθηκαν στη χώρα κατά 25% ενώ αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω με μέση ετήσια αύξηση 10% για τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2024. Επίσης αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των καταναλωτών που θα στραφούν στις διαδικτυακές αγορές. 

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες που έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση στο e-commerce αυτές είναι οι εξής: τα προϊόντα μόδας που αντιπροσωπεύουν το 34% των εσόδων από το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη με 23%, τα τρόφιμα και τα είδη προσωπικής φροντίδας με μερίδιο 18%, τα παιχνίδια και τα προϊόντα DIY με μερίδιο 15% και τα έπιπλα και οι συσκευές με μερίδιο 9%.

Oι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ έχουν ξεπεράσει το 2020, σύμφωνα με την Convert Group, τα 163 εκατ. ευρώ, με αύξηση 262%. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι ακόμα μεγαλύτερη αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα κλπ. Παράλληλα, ή έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online έχει φτάσει πλέον στο 12% το 2021 έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.

Πηγή: Capital.gr

Δειτε Επισης

Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο
Ποια είναι τα νέα check-in στα ξενοδοχεία της Αθήνας-Μεγάλα projects στον τομέα της φιλοξενίας
Εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών: Ρεκόρ δεκαπενταετίας σε κέρδη και διανομή μερισμάτων
Συνεχίζεται η άνοιξη της ελληνικής αγοράς ακινήτων-Οι προοπτικές ανά κλάδο και οι νέες τάσεις
Ελλάδα: Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές
Αλλάζουν σελίδα οι ελληνικές τράπεζες και προσελκύουν διεθνή επενδυτικά κεφάλαια
«Πρασινίζει» το «Ελευθέριος Βενιζέλος»- Η νέα επένδυση με αρχικό εκτιμώμενο κόστος τα 50 εκατ. ευρώ
Άφησε αμετάβλητη την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας ο Moody's
Συνεχίζει την ανοδική του πορεία το μισθολογικό κόστος στην Ελλάδα