Η MSC Cruises ξεκίνησε επταήμερες κρουαζιέρες στη Μεσόγειο

Η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι η πιο πληττόμενη βιομηχανία από την πανδημία του κορωνοϊού. Το δεύτερο κύμα που έρχεται δυναμικά απλώς θα εξανεμίσει όποιες ελπίδες υπήρχαν για ένα έστω σταδιακό άνοιγμα υπό προϋποθέσεις.

Ορισμένες χώρες, κυρίως της Ευρώπης, αποφάσισαν να δώσουν την ευκαιρία σε μικρής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια να εκτελέσουν δοκιμαστικά από το τέλος Ιουλίου μικρές κρουαζιέρες, τριήμερες, τετραήμερες, ακόμα και επταήμερες, σε τοπικούς προορισμούς, χωρίς να αποβιβάζονται οι επιβάτες στα λιμάνια προσέγγισης.

Το κρουαζιερόπλοιο «Roald Amundsen» ξεκίνησε επταήμερη κρουαζιέρα από το Τρόμσε της Νορβηγίας στις 17 Ιουλίου με 209 επιβάτες, καθώς επίσης και στις 24 Ιουλίου με 178 επιβάτες. Τριάντα έξι μέλη του πληρώματος παρουσίασαν συμπτώματα κορωνοϊού, με αποτέλεσμα να τεθεί το πλοίο με το πλήρωμα και τους επιβάτες σε καραντίνα και να απαγορευτούν ο απόπλους και η συνέχιση της κρουαζιέρας.

Επίσης, στο κρουαζιερόπλοιο «Paul Gauguin», που ξεκίνησε παρόμοιες κρουαζιέρες από το λιμάνι Παπίτ της Ταϊτής, υπήρξε επιβάτης με κορωνοϊό. Αποτέλεσμα ήταν να απομονωθούν όλοι οι επιβάτες στις καμπίνες τους, να ακυρωθεί η υπόλοιπη κρουαζιέρα και να επιστρέψει το πλοίο στο λιμάνι εκκίνησης, το Παπίτ, για να τεθεί σε καραντίνα.Το πλοίο μετέφερε 148 επιβάτες και 192 μέλη πληρώματος.

«Ολοι οι φορείς που ασχολούνται με τον τομέα της κρουαζιέρας είχαμε μια αμυδρή ελπίδα ότι μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας θα υπήρχαν τρόποι για επανεκκίνηση της κρουαζιέρας σε τοπικό, αλλά κυρίως σε διεθνές επίπεδο.

Σήμερα, μετά από περίπου οκτώ μήνες πανδημίας, δεν υπάρχει τίποτα θετικό στον ορίζοντα.

Αντίθετα, τα προτεινόμενα μέτρα που καλούνται να εφαρμόσουν τα κρουαζιερόπλοια μικρής και μεσαίας χωρητικότητας που προγραμματίζουν επανέναρξη της κρουαζιέρας είναι τόσο αυστηρά που αμφιβάλλω αν οι πιθανοί επιβάτες μπορούν να τα αποδεχτούν και να τα εφαρμόσουν», επισημαίνει ο κ. Μιχάλης Λάμπρος, πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας και γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises, και προσθέτει:

«Ολοι γνωρίζουμε ότι η διεθνής κρουαζιέρα βασίζεται καθαρά στους Αμερικανούς επιβάτες. Ολοι οι υπεύθυνοι Αμερικανοί δημοσιογράφοι που ασχολούνται με τον τομέα της κρουαζιέρας τονίζουν ότι η πιθανή ανάκαμψη θα ξεκινήσει με μικρής χωρητικότητας πλοία στους παραδοσιακούς προορισμούς, ενώ οι κρουαζιέρες σε διεθνείς προορισμούς θα καθυστερήσουν σημαντικά».

Στη συνέχεια, ο κ. Λάμπρος περιγράφει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι τουρίστες θα μπορούν να κάνουν κρουαζιέρα. Συνθήκες ασφυκτικές που δημιουργούνται βάσει των πρωτοκόλλων υγιεινής και προστασίας από τον ιό, τα οποία σωστά ελήφθησαν, όμως όχι απλώς δεν επιτρέπουν στον επιβάτη να χαλαρώσει, αλλά του δημιουργούν και επιπλέον άγχος δυσκολεύοντας την έναρξη της κρουαζιέρας.

«Επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε ένα κρουαζιερόπλοιο που τόλμησε να ξεκινήσει δοκιμαστικά κρουαζιέρες στη Βόρεια Ευρώπη. Στις 24 Ιουλίου το κρουαζιερόπλοιο “Mein Schiff 2” αναχώρησε από το λιμάνι του Αμβούργου για τριήμερη κρουαζιέρα χωρίς να προσεγγίζει σε κανένα ενδιάμεσο λιμάνι, με πληρότητα 60%.

Ολοι οι επιβάτες υποχρεούνται να φορούν μάσκες πάνω στο πλοίο, να τηρούν τις σωστές αποστάσεις ασφαλείας και να εφαρμόζουν όλους τους υγειονομικούς κανόνες. Ολοι πρέπει να προσκομίζουν πρόσφατο ιατρικό πιστοποιητικό ότι είναι αρνητικοί στον κορωνοϊό και να θερμομετρούνται σε τακτικά χρονικά διαστήματα πάνω στο πλοίο.

Οσοι επιβάτες είναι άνω των 65 ετών κυκλοφορούν στο πλοίο σε ξεχωριστούς χώρους και δεν έρχονται σε επαφή με τους νεότερους σε ηλικία επιβάτες.

Το φαγητό σερβίρεται μόνο στις τραπεζαρίες του πλοίου, σε θέσεις που προβλέπουν απόσταση μεταξύ των επιβατών, ενώ καταργείται οριστικά το σερβίρισμα στους μπουφέδες του πλοίου.

Οι παραγγελίες για το μενού στην τραπεζαρία γίνονται μέσω των κινητών τηλεφώνων των επιβατών, για να μην έρχονται οι επιβάτες σε επαφή με τα τυπωμένα μενού. Οσοι επιβάτες δεν έχουν κινητά τηλέφωνα, χρησιμοποιούν προσεκτικά μικρής επιλογής μενού από τους σερβιτόρους του πλοίου.

Τους ανελκυστήρες του πλοίου επιτρέπεται να χρησιμοποιούν μόνο τρία, το πολύ τέσσερα άτομα. Στο πρώτο στάδιο της επανέναρξης της κρουαζιέρας διατίθενται στους επιβάτες μόνο οι σουίτες και οι καμπίνες με μπαλκόνια για να κυκλοφορεί καθαρός αέρας.

Η χρησιμοποίηση των σαλονιών του πλοίου γίνεται διαδοχικά από περιορισμένο αριθμό επιβατών, ο χρησιμοποιημένος χώρος θα εκκενώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ούτως ώστε να υπάρχει χρόνος να καθαρίζονται επαρκώς τα χρησιμοποιούμενα σαλόνια μέχρι να ξαναχρησιμοποιηθούν από τους άλλους επιβάτες.

Ενα άλλο δεσμευτικό μέτρο που υποχρεούνται όλες οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να τηρούν στα πλοία είναι οι διαθέσιμες ελεύθερες καμπίνες, σε περίπτωση που υπάρχουν ασθενείς επιβάτες ή πληρώματα από τον κορωνοϊό. Η υποχρέωση αφορά περίπου 5% σε καμπίνες επιβατών και πληρώματος ούτως ώστε να τίθενται άμεσα σε καραντίνα οι ασθενείς μέχρι την άφιξη του πλοίου σε λιμάνι προορισμού.

Επίσης, υπάρχει υποχρεωτικά αυστηρός περιορισμός διακίνησης επιβατών που επιθυμούν να μετέχουν στις εκδρομές στα λιμάνια προορισμού». Και καταλήγει:

«Ολα αυτά ισχύουν σήμερα σε πιθανό ξεκίνημα των κρουαζιέρας, εφόσον πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Κανείς δεν μπορεί προβλέψει τι θα ισχύει το 2021, εάν διατηρηθεί η μάστιγα του κορωνοϊού.

Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξος, αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα είναι δύσκολη η επανεκκίνηση του κλάδου με αυτές τις συνθήκες διαβίωσης των επιβατών στα κρουαζιερόπλοια. Σίγουρα πρέπει να ξεχάσουμε τις συνθήκες κρουαζιέρας που γνωρίζαμε στην προ κορωνοϊού εποχή».

Στο μεταξύ, η MSC Cruises ξεκίνησε επταήμερες κρουαζιέρες στη Μεσόγειο με δύο κρουαζιερόπλοια, το «Grandiosa» και το «Magnifica».  Η μία κρουαζιέρα  είναι στη Δυτική Μεσόγειο και η άλλη στην Ανατολική και θα περιλαμβάνει και την Ελλάδα.

Τόσο η Ελλάδα όσο και η Μάλτα έχουν ανοίξει τα λιμάνια τους για κρουαζιέρες μετά την ανακοίνωση των πρωτοκόλλων υγείας που προβλέπουν αυστηρά μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό. Στο κάδρο μπαίνει και η Costa.

Ολα αυτά μένει να τα δούμε στην πράξη, αφού οι συνθήκες αλλάζουν μέρα με τη μέρα λόγω της πανδημίας και της αρνητικής ψυχολογίας των τουριστών.

Οπως επισημαίνουν ειδικοί αναλυτές της κρουαζιέρας, «το θέμα που ανακύπτει είναι κατά πόσο αυτά τα λιμάνια έχουν τις κατάλληλες υποδομές, οργάνωση και προσωπικό, συμπεριλαμβανομένου και του προσωπικού ασφαλείας για την εφαρμογή και τήρηση των αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων που αναμένονται αλλά και των μέτρων ασφαλείας.

Κατά περίπτωση και αν χρειάζονται θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επιχειρησιακές, λειτουργικές και υγειονομικές παρεμβάσεις που θα απαιτήσουν ιδιαίτερη τεχνογνωσία, συντονισμό και γρήγορη λήψη αποφάσεων, μαζί με χρηματοδότηση fast track ώστε να είμαστε έτοιμοι ως χώρα να υποδεχτούμε ξανά τα κρουαζιερόπλοια». Και προσθέτουν:

«Το ερώτημα είναι κατά πόσο είναι έτοιμο, για παράδειγμα, το Κατάκολο, ως πρώτο λιμάνι προσέγγισης, για τη διαχείριση της φόρμας εντοπισμού επιβατών (PLF) την οποία υποχρεωτικά θα παραδώσει το πλήρωμα του πλοίου, τη λήψη δειγμάτων από το περίπου 3% των επιβατών, όπως προβλέπουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά και την τήρηση της τάξης, των ροών διαχωρισμού επιβατών, των ελέγχων ασφαλείας για όλα τα συναφή, με εκπαιδευμένο προσωπικό ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα λιμάνια υποδοχής, όταν θα κληθούν να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Χρηματιστήριο Αθηνών: Έριξε το «φράγμα» των 1.440 μονάδων–Νέο ρεκόρ 13 ετών
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 1,9% φέρνει άλλες «αναβαθμίσεις» το 2024
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ-Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
S&P: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της Ελλάδας διατηρώντας το ΒΒΒ-
Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο