Τέσσερις εταιρείες κρουαζιέρας ενδιαφέρονται για επανεκκίνηση από ελληνικό λιμάνι

Κινητικότητα υπάρχει τις τελευταίες ημέρες στο θέμα επανεκκίνησης της κρουαζιέρας  αναμένοντας τις τελικές οδηγίες από το EU Healthy Gateways- τα πρωτόκολλα αλλά και από τους διεθνής οργανισμούς και την CLIA. Μέσα στα επόμενα 24ωρα αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση και στην συνέχεια να εξειδικευτούν τα μέτρα που θα λάβει η κάθε χώρα όχι μόνο σε επίπεδο πλοίου αλλά και λιμανιού και εκδρομών.

Οι εταιρείες ετοιμάζουν δικά τους ακόμα πιο αυστηρά πρωτόκολλα που θα περιλαμβάνουν σειρά προληπτικών μέτρων όπως screening, θερμομετρήσεις, συνεχής απολυμάνσεις, εκπαίδευση, περισσότερο ιατρικό προσωπικό κτλ.

Τα πρωτόκολλα επιβατών αναμένεται να είναι ως εξής:

Θα υπολογίζεται ο μέγιστος αριθμός επιβατών και το 10% από αυτό θα μεταφράζεται σε άδειες μονές καμπίνες που θα είναι και το δίχτυ ασφαλείας, μειώνοντας έτσι την μέγιστη χωρητικότητα σε αυτήν την φάση στο 70-75%.

Σύμφωνα με πηγές του ΝΜ τουλάχιστον τέσσερις εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για την επανεκκίνηση τους από ελληνικό λιμάνι.

Το σταδιακό άνοιγμα των λιμανιών και της κρουαζιέρας ανοίγει τον κατάπλου στα πλοία αλλά προϋποθέτει την τελική συμφωνία για τα πρωτόκολλα που θα περιλαμβάνουν τα πλοία, τα λιμάνια και τις εκδρομές.

Αναμένονται πρωτοβουλίες από το Υπουργείο Τουρισμού στην βάση που έγινε και για τον τουρισμό.

Οι κρουαζιέρες αναμένεται να ξεκινήσουν περίπου 60 ημέρες μετά καθώς χρειάζεται χρόνος για να βρεθεί και εγκατασταθεί νέο πλήρωμα, να γίνουν οι προμήθειες και φυσικά να διαφημιστεί και πωληθούν οι καμπίνες. Επίσης θα πρέπει να έχουν αποκατασταθεί οι πτήσεις από τις αγορές αντλήσεις πελατών Δηλαδή την Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία. Σε κάθε περίπτωση το καλό σενάριο για το ξεκίνημα θα είναι το τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.

Στελέχη της αγοράς με γνώση στην εξέλιξη των πραγμάτων διατηρούν την αισιοδοξία τους για επανεκκίνηση με δοκιμαστικές κρουαζιέρες, αν η χώρα καταφέρει να συντονιστεί εγκαίρως με την έκδοση κανονισμών και πρωτοκόλλων αλλά κυρίως με την στρατηγική της επόμενης μέρας μιλώντας με τις εταιρείες και δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για το re-start.

Υπάρχουν πολλές φωνές που ανησυχούν για την στάση του Υπουργείου Ναυτιλίας και την επίδραση που αυτό μπορεί να έχει όχι μόνο στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας αλλά και στο ενδιαφέρων επενδυτών για το πρόγραμμα αξιοποίησης των λιμένων της χώρας.

Σημαντική κρίνεται δε η ανακοίνωση της MSC Cruises ότι ψάχνει για πλήρωμα για πιθανή επανεκκίνηση μέσα στον Αύγουστο όπως και η επιστροφή του προσωπικού της Royal Caribbean στα γραφεία τους στο Μαϊάμι.

Ο ρόλος της Ελλάδας στην παγκόσμια επανεκκίνηση της κρουαζιέρας μπορεί να είναι καταλυτικός δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για μια μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια αρκεί να υπάρξει η βούληση για συντονισμό και επαγγελματισμό.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Χρηματιστήριο Αθηνών: Έριξε το «φράγμα» των 1.440 μονάδων–Νέο ρεκόρ 13 ετών
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 1,9% φέρνει άλλες «αναβαθμίσεις» το 2024
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ-Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
S&P: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της Ελλάδας διατηρώντας το ΒΒΒ-
Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο