Ανοίγει ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας και των μαρίνων

Με τροπολογία που κατατέθηκε στην βουλή στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για τα αυθαίρετα,  η κυβέρνηση εξαιρεί από το πλαίσιο που θέτει ο νόμος για την ανάθεση και εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης, τα αντίστοιχα έργα του ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για τροπολογία που κατατέθηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομίας Δημήτρη Παπαδημητρίου και Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη, με την οποία απαλλάσσονται από τις επίμαχες ρυθμίσεις που έβαζαν εμπόδια στις διαγωνιστικές διαδικασίες έργα όπως η Εγνατία και οι μαρίνες.  

Στις εξαιρέσεις αυτές προβλέπονται η υποχρέωση προηγούμενης σύμφωνης γνώμης του  τεχνικού συμβουλίου δημοσίων έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, το ερωτηματολόγιο ποιοτικής επιλογής,  τα συμβατικά τεύχη, η χρηματοδότηση, η εκχώρηση απαιτήσεων, η εταιρεία ειδικού σκοπού, το καταβλητέο αντάλλαγμα  από τους χρήστες των έργων, η τεκμηρίωση της διαδικασίας ανάθεσης και εκτέλεσης της σύμβασης παραχώρησης και τα όργανα σύναψης συμβάσεων παραχώρησης. Ο επίμαχος νόμος (4413/2016) που αποτελεί εναρμόνιση με ευρωπαϊκή οδηγία,  αποτελούσε βαρίδι για το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και δυναμίτιζε την πορεία των συμβάσεων  παραχώρησης.  

Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας εξακολουθεί να σέρνεται. Τις προηγούμενες μέρες ο Σύλλογος Εργαζομένων, εξέφρασε την αντίθεσή του στην δημοπράτηση 4 νέων μετωπικών σταθμών διοδίων (σε Καβάλα, Στρυμονικό, Αρδάνιο και Σιάτιστα) και 42 πλευρικών και των Κάθετων Αξόνων, «διότι ο μοναδικός σκοπός του συγκεκριμένου σχεδιασμού είναι να καταστήσει πιο ελκυστική την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου».

Ο Σύλλογος Εργαζομένων καταγγέλλει –μεταξύ άλλων- τις παρεμβάσεις του ΤΑΙΠΕΔ στο τεχνικό αντικείμενο των έργων, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει  τη σημαντική καθυστέρηση στη δημοπράτησή τους, την έκθεση της εταιρείας έναντι των υποχρεώσεών της και τελικά την πιθανή διακινδύνευση της ασφάλειας των χρηστών του αυτοκινητόδρομου.

«Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ζητούν την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και συνεχούς εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και την απεμπλοκή της κατασκευής των διοδίων από τις εργασίες συντήρησης της οδού».
 
ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο
Στα 830 ευρώ από την 1η Απριλίου ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα
Νέα εύσημα Moody's στις ελληνικές τράπεζες-Πώς είδε τα αποτελέσματά τους
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 3,378 δισ. ευρώ για κρατικό προϋπολογισμό στο πρώτο δίμηνο
Ποια είναι τα νέα check-in στα ξενοδοχεία της Αθήνας-Μεγάλα projects στον τομέα της φιλοξενίας
Εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αθηνών: Ρεκόρ δεκαπενταετίας σε κέρδη και διανομή μερισμάτων
Συνεχίζεται η άνοιξη της ελληνικής αγοράς ακινήτων-Οι προοπτικές ανά κλάδο και οι νέες τάσεις
Ελλάδα: Στροφή σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα από τους καταναλωτές
Αλλάζουν σελίδα οι ελληνικές τράπεζες και προσελκύουν διεθνή επενδυτικά κεφάλαια