Υπογραφή σύμβασης για Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Πάφου

Υπογράφηκε σήμερα Πέμπτη στο Δημοτικό Μέγαρο Πάφου η σύμβαση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Πάφου στην παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννη Καρούσου ο οποίος ανέφερε πως το κόστος της μελέτης ανέρχεται στις 230 χιλ. ευρώ περίπου και θα παραδοθεί σε 14 μήνες. Τα έργα που θα προταθούν θα είναι αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων.

Σε δηλώσεις του ο κ. Καρούσος χαρακτήρισε σημαντική ημέρα για την Πάφο τόσο για τον Δήμο Πάφου όσο και για την ευρύτερη αστική περιοχή, καθώς υπογράφηκε η σύμβαση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Πάφου που αποτελεί, όπως είπε, ευαγγέλιο για τα έργα, τις πρωτοβουλίες και δράσεις που πρέπει να κάνουμε στο χώρο μελέτης, ούτως ώστε να έχουμε μια μετάβαση προς εναλλακτικά μέσα μεταφοράς και σε θέματα τα οποία θα μειώσουν τους ρύπους.

Ενδεικτικά, είπε, είναι μονοδρομήσεις που θα κυκλοφορούν τα ποδήλατα, ποδηλατόδρομοι, λωρίδες για την κυκλοφορία λεωφορείων, πεζοδρομοποιημένες περιοχές, πλατειακοί χώροι, έργα, συνέχισε, «τα οποία σε άλλες επαρχίες, όπως είναι η Λευκωσία τα βλέπουμε να υλοποιούνται ακριβώς γιατί είχαν έτοιμο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας».

Η σημερινή υπογραφή, ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών, περιλαμβάνει τους τρεις Δήμους της επαρχίας και δεκαπέντε κοινότητες αστικές και περιαστικές του Δήμου Πάφου, προσθέτοντας πως η μελέτη θα είναι έτοιμη σε 14 μήνες και τα έργα τα οποία θα προταθούν θα συγχρηματοδοτηθούν από την ΕΕ και από σχετικά κονδύλια ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση τους.

Ο κ. Καρούσος σημείωσε πως το σημαντικό σ’ αυτή την εκπόνηση της μελέτης είναι να συμμετέχουν όλοι στη δημόσια διαβούλευση, να ανταλλάξουν τις εισηγήσεις και τις ιδέες τους. Είπε ακόμη πως η πόλη της Πάφου και γενικότερα η περιοχή μπορεί να συμφωνήσει ένα αρκετά πρωτοποριακό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας γιατί συνδιάζει και τον τουρισμό και με αυτό θα αποκτήσει ακόμη ένα πλεονέκτημα η Πάφος σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς.  

Στην Πάφο, είπε ο κ. Καρούσος, υπάρχουν τοπικοί άρχοντες και Τοπικές Αρχές οι οποίες είναι έτοιμες να αναλάβουν το πολιτικό κόστος για την υλοποίηση των αποφάσεων που θα έχουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Πάφου γιατί οι μελέτες δεν πρέπει να γίνονται για να μένουν στα συρτάρια αλλά για να υλοποιούμε και να εφαρμόζουμε αυτά που λένε αφού είναι τεκμηριωμένα, με αναλύσεις και εισηγήσεις.

Ανέφερε επίσης πως άλλες πόλεις στο εξωτερικό που εφαρμόζουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας έχουν αναπτύξει τον τουρισμό τους και γίνονται επενδύσεις στις περιοχές τους, γιατί όπως έχει αποδειχτεί είναι προς το συμφέρον όλων.

Εξάλλου στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Μεταφορών εξέφρασε την ικανοποίηση του που παρέστη στην υπογραφή του Συμβολαίου για την παροχή υπηρεσιών για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της Επαρχίας Πάφου.

Στην περιοχή μελέτης, όπως είπε,  περιλαμβάνονται 3 Δήμοι - Δήμος Πάφου, Δήμος Γεροσκήπου και Δήμος Πέγειας - και 15 Κοινότητες - Αγία Βαρβάρα, Αγία Μαρινούδα, Άρμου, Αχέλεια, Έμπα, Κισσόνεργα, Λέμπα, Μαραθούντα, Μέσα Χωριό, Μεσόγη, Τάλα, Τίμη, Τρεμυθούσα, Τσάδα και Χλώρακα.

Η εκπόνηση του Σχεδίου ανατέθηκε, μετά από διαγωνισμό, στην κοινοπραξία «NAMA Consulting Engineers and Planners S.A. - “NAMA S.A.” (Greece) and Transeuropean Consultants for Transport, Development and Information Technology S.A.- TREDIT S.A. (Greece)» έναντι δαπάνης ύψους €237.405,00 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και διάρκειας ολοκλήρωσης 14 μηνών.

Σημείωσε ακόμη πως το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ποσοστό 85%, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη», και κατά 15% από εθνικούς πόρους.

Όπως ανέφερε στον χαιρετισμό του η  βιώσιμη κινητικότητα συνδέεται με τους ευρύτερους στόχους, στους οποίους η Κύπρος έχει δεσμευτεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για βιώσιμες πόλεις, για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την αποδοτικότερη χρήση ενέργειας.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Πάφου Φαίδωνας Φαίδωνος σημείωσε πως αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία η εκπόνηση της μελέτης γιατί, όπως είπε, αυτή θα καταδείξει ποια έργα και που πρέπει να γίνουν ούτως ώστε τις επόμενες δεκαετίες  η ζωή μας να είναι καλύτερη και ευκολότερη.

Ο πληθυσμός της επαρχίας μας αλλά και οι επισκέπτες θα αυξηθούν, είπε, προσθέτοντας ότι «είναι εδώ που μια μελέτη θα έρθει να μας πει τεκμηριωμένα που και ποια έργα πρέπει να γίνουν για να μπορεί ο άνθρωπος να κυκλοφορήσει στην πόλη και στο αστικό περιβάλλον της εύκολα και γρήγορα και φιλικά προς το περιβάλλον».

Επεσήμανε ακόμη πως τα έργα αυτά  δεν αναμένεται να γίνουν από την μια μέρα στην άλλη , αλλά που θα ξεκινήσουν το 2023 και το 2024 και θα επεκταθούν σε περίοδο υλοποίησης τουλάχιστον τα επόμενα 10- 15 χρόνια.  

Δειτε Επισης

Το παζλ της απασχόλησης στο Δημόσιο-Οι μόνιμοι, οι αορίστου και ορισμένου χρόνου και πόσοι οι ωρομίσθιοι
Οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για καταπολέμηση του ξεπλύματος
Επ. Θεσμών: 6+1 προτάσεις νόμου για πολλαπλές συντάξεις-όριο συνταξιοδότησης κρατικών αξιωματούχων
Σε αναμονή για κατεπείγουσα εξέταση του προϋπολογισμού του ΤΕΠΑΚ η Βουλή
Η Ευρωβουλή ενέκρινε την οδηγία για την εργασία σε διαδικτυακές πλατφόρμες
Παρατείνεται για ακόμη ένα χρόνο η χρηματοδότηση των ελλειμμάτων του ΟΚΥπΥ-Ο λόγος της απόφασης
Βουλή: Ζητά επαναπροκήρυξη Σχεδίου ρύθμισης οφειλών προσφύγων
Θετικά τα αποτελέσματα ελέγχου της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή σε περίπτερα
Θεσμοθετεί απευθείας διάλογο με το επιχειρείν η Κυβέρνηση-Επιβεβλημένη η ενίσχυση της φήμης της Κύπρου
Αποχωρεί από την ΟΕΒ μετά από 41 χρόνια ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής Κώστας Χριστοφίδης