Αυξήσεις στις ταρίφες στο λιμάνι Λεμεσού...πνίγουν τις επιχειρήσεις

Σε αυξήσεις στις ταρίφες για τη διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων ετοιμάζονται να προχωρήσουν οι διαχειρίστριες εταιρείες στο λιμάνι Λεμεσού, κάτι που αναμένεται να επιφέρει επιβάρυνση των επιχειρήσεων με επιπρόσθετο κόστος σε μια εξαιρετική δύσκολη για τις ίδιες χρονική συγκυρία. 

Το ΚΕΒΕ, με επιστολή του προς το Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών-την οποία κοινοποιεί και στο Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Οικονομικών- τονίζει πως δεν είναι η κατάλληλη εποχή γι' αυτού του είδους τις αυξήσεις και καλεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να επανεξετάσουν το όλο ζήτημα.

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο Γενικός Γραμματέας του ΚΕΒΕ, Μάριος Τσιακκής, εξήγησε ότι «στη συμφωνία παραχώρησης, υπάρχει πρόνοια οι ταρίφες να αναπροσαρμόζονται αναλόγως των τιμών παράγωγων. Εμείς από τον καιρό που εντοπίσαμε αυτόν τον δείκτη είπαμε ότι είναι λάθος ο τρόπος με τον οποίο προσδιορίζεται. Θα έπρεπε να λαμβάνονται υπόψη, τόσο οι εγχώριες αγορές όσο και οι εξαγωγές, αλλά βλέπουν μόνο το πρώτο. Επίσης, το δεύτερο που γίνεται και είναι λάθος, είναι αντί να λάβουν υπόψη τον ετήσιο δείκτη, να βλέπουν στιγμιαία τον δείκτη (π.χ. Δεκέμβριο 2020 με Δεκέμβριο 2021) με αποτέλεσμα στην παρούσα φάση να βγαίνει περίπου 16%».

Ο κ. Τσιακκής ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Μεταφορών στην παρουσία των τριών διαχειριστριών εταιρειών για να συζητηθεί το θέμα, με τις δύο να μελετούν τα σημεία που έθιξε το ΚΕΒΕ, όμως την τρίτη να προχωρεί με αύξηση στις ταρίφες. 

«Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό να μπουν τώρα οι αύξησεις, κυρίως λόγω εισαγόμενου πληθωρισμού. Το ΚΕΒΕ νιώθει πολύ έντονα ότι δεν αντέχουν οι επιχειρήσεις. Η αντίδραση από τα μέλη μας είναι ότι δεν μπορούν να δεχτούν», υπογράμμισε ο κ. Τσιακκής.

Ερωτηθείς για τα επόμενα βήματα του ΚΕΒΕ σε περίπτωση που και οι άλλες δύο διαχειρίστριες εταιρείες προχωρήσουν σε αύξηση των ταριφών, ο Μάριος Τσιακκής διαμήνυσε ότι τότε θα ζητηθεί παρέμβαση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Σημείωσε επίσης ότι έχει ήδη ενημερωθεί η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής για το ζήτημα.

«Πρέπει να το δει η Κυβέρνηση. Ενδεχομένως να το πάρουμε στον Πρόεδρο, έχουμε ήδη μιλήσει με την Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής. Είναι επιθυμία και του Υπουργείου Μεταφορών να αποφευχθούν οι αυξήσεις, καθώς δεν δικαιολογούνται», τόνισε ο γενικός γραμματέας του ΚΕΒΕ. 

Ακολουθεί πιο κάτω αυτούσια η επιστολή του γενικού γραμματέα του ΚΕΒΕ προς τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Σταύρο Μιχαήλ: 

  • Επικείμενη αύξηση τελών στο Λιμάνι Λεμεσού

Έχουμε πληροφορηθεί από μέλη μας ότι μια από τις διαχειρίστριες εταιρείες στο λιμάνι Λεμεσού, η DP World Limassol έχει ενημερώσει τους πελάτες της για αυξήσεις που θα εφαρμοστούν από το Φεβρουάριο 2022 στις διάφορες ταρίφες. Στην περίπτωση της DP World οι αυξήσεις αυτές ποικίλουν και θα κυμαίνονται από 4% μέχρι και 96% στις ήδη υφιστάμενες χρεώσεις.

Επιπρόσθετα, έχουμε ενημερωθεί ότι ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού στην εγχώρια αγορά της Eurostat, από τον Νοέμβριο του 2021 παρουσιάζει αύξηση 25 μονάδων συγκριτικά με το έτος βάσης (2015).  Το γεγονός  αυτό  δίνει τη δυνατότητα στις διαχειρίστριες εταιρείες του λιμανιού με βάση τη Σύμβαση που έχουν με το κράτος, να επιβάλουν τις σχετικές αυξήσεις στις ταρίφες τους, κάτι που όπως πληροφορούμαστε είναι μέσα στις προθέσεις τους.

Όπως αντιλαμβάνεστε, εκτός του ότι οι αυξήσεις που προκύπτουν βάσει του Δείκτη είναι υπερβολικά ψηλές, θεωρούμε ότι είναι εντελώς άκαιρο να τίθεται  θέμα  αυξήσεων την παρούσα περίοδο, τη στιγμή που όλοι αναγνωρίζουμε την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το εμπόριο και η επιχειρηματική δραστηριότητα από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα, με τις συνεχόμενες αυξήσεις στο κόστος της ενέργειας και  όχι μόνο.

Η πιο πάνω εξέλιξη επιβεβαιώνει περίτρανα την ορθότητα της θέσης του ΚΕΒΕ, όπως αυτή επεξηγήθηκε κατ’ επανάληψη αλλά και μέσω της νομικής γνωμάτευσης που καταθέσαμε, ότι η συμπερίληψη στο Δείκτη μόνο των τιμών παραγωγού για την εγχώρια αγορά αγνοώντας τις τιμές παραγωγού για την εξαγωγική αγορά είναι εντελώς λανθασμένη.  Με εξαίρεση το κόστος ενέργειας που μπορεί να έχει επηρεάσει τους διαχειριστές, όλη η υπόλοιπη αύξηση του Δείκτη οφείλεται κατά κύριο λόγο σε εισαγόμενο πληθωρισμό (αυξήσεις πρώτων υλών, ενδιάμεσων προϊόντων και μεταφορικών από το εξωτερικό), την οποία θα επιβαρυνθούν για δεύτερη φορά, αν τελικά επιβληθεί, οι κυπριακές επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, μειώνοντας περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.

Επιπρόσθετα με τα πιο πάνω θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, δεν μπορεί τη στιγμή που η αύξηση του Δείκτη Τιμών καταναλωτή για σκοπούς ΑΤΑ και αφορά στους μισθούς να έχει καθοριστεί το 1.27%, η αύξηση του Δείκτη που αφορά τα λιμάνια να αγγίζει το 15%.

Λόγω της σοβαρότητας του θέματος παρακαλούμε όπως διευθετηθεί άμεσα συνάντηση για συζήτηση και λήψη απόφασης για μη επιβολή αυτών των αυξήσεων.

 

Δειτε Επισης

ΚΟΕ: Στο 2,6% το 2024 και στο 3,3% το 2025 ο ρυθμός ανάπτυξης
Ζημιές καταγράφει την Πέμπτη το ΧΑΚ
Ρεκόρ συμμετοχών στον Γύρο της Πάφου 2024 (video)
Παρουσίαση κοινοβουλευτικού έργου του ευρωβουλευτή του ΕΛΚ Λουκά Φουρλά
Έτσι θα λειτουργήσουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη τη Μεγάλη Πέμπτη
Το παζλ της απασχόλησης στο Δημόσιο-Οι μόνιμοι, οι αορίστου και ορισμένου χρόνου και πόσοι οι ωρομίσθιοι
Οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για καταπολέμηση του ξεπλύματος
Επ. Θεσμών: 6+1 προτάσεις νόμου για πολλαπλές συντάξεις-όριο συνταξιοδότησης κρατικών αξιωματούχων
Σε αναμονή για κατεπείγουσα εξέταση του προϋπολογισμού του ΤΕΠΑΚ η Βουλή
Η Ευρωβουλή ενέκρινε την οδηγία για την εργασία σε διαδικτυακές πλατφόρμες