Αργεί ο αυτοκινητόδρομος Ανάγυιας - Καλού Χωριού

Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας έχει εγκλωβιστεί το έργο κατασκευής αυτοκινητοδρόμου που θα ενώνει τις περιοχές Ανάγυιας - Καλού Χωριού, με τις εργασίες να μην ξεκινούν σύντομα. Σύμφωνα με απάντηση του υπουργού Μεταφορών, Γιάννη Καρούσου σε σχετικό ερώτημα του βουλευτή Χρίστου Χρίστου, στόχος, είναι η ολοκλήρωση των αναθεωρημένων κατασκευαστικών σχεδίων και η ζήτηση προσφορών περί τα μέσα του 2021, νοουμένου ότι θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία απαλλοτρίωσης.

Πάντως, η έναρξη του έργου τοποθετείται τέλος του 2021 με διάρκεια 3 χρόνων περίπου.
 
Ειδικότερα, ο υπουργός αναφέρει τα στάδια από τα οποία πέρασε το έργο από το 2008 μέχρι και σήμερα. Το ερώτημα τέθηκε με αφορμή της ακαταλληλότητα του υφιστάμενου δρόμου Λευκωσίας - Παλαιχωρίου που οδηγεί στην ορεινή Λευκωσίας
 
Τμήμα: Ανάγυιας - Καλού Χωριού
 
Η μελέτη για το τμήμα Ανάγυια-Καλό Χωριό (Φάση Β΄) μήκους 12 χλμ, άρχισε το Μάιο 2008 και προχώρησε μέχρι το Προσχέδιο Τελικής Μελέτης.  Το κόστος εκτέλεσης του έργου με σημερινές τιμές υπολογίζεται σε €72 εκατομ. + ΦΠΑ.

Με οδηγίες του Προέδρου της Δημοκρατίας έγινε αξιολόγηση του έργου το 2018 και υποβλήθηκε Σημείωμα Έργου με σκοπό την ένταξή του στους Προϋπολογισμούς του 2019.  Σύμφωνα με τις απόψεις της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Συντονισμού και Ανάπτυξης (ΕΠΣΑ) επί του πιο πάνω Σημειώματος, το έργο θεωρήθηκε αιτιολογημένο αλλά ζητήθηκαν αναθεωρήσεις ώστε να καταστεί βιώσιμο.  Για το σκοπό αυτό περιλήφθηκε με τροπολογία στον προϋπολογισμό του 2019 ποσό της τάξεως των €500.000 για επανεξέταση της μελέτης.

Δεδομένων των πιο πάνω, δόθηκαν οδηγίες στο Μελετητή του Έργου να διερευνήσει πιθανές τροποποιήσεις της μελέτης με στόχο τη μείωση του κόστους.  Παράλληλα, ειδοποιήθηκε και το Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας να προγραμματίσει τις δικές του ενέργειες για τις απαλλοτριώσεις, με βάση τα σχετικά σχέδια που είχαν σταλεί το 2014.

Στα πιο πάνω πλαίσια είχαν εξεταστεί 2 σενάρια τα οποία προωθήθηκαν στην ΕΠΣΑ και λήφθηκε έγκριση για υλοποίηση του έργου με όποια λύση κρίνει το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ως προτιμότερη.  Τα πρώτο σενάριο περιλάμβανε μεταξύ άλλων την αντικατάσταση δύο (2) ανισόπεδων κόμβων (Εργατών παρά τη βιομηχανική περιοχή και Μαλούντας παρά το γυμνάσιο) με ισόπεδους, την κατάργηση δύο (2) υπέργειων διαβάσεων και μιας (1) υπόγειας διάβασης, την κατάργηση του ανισόπεδου κόμβου Αγροκηπιάς και τη δημιουργία ισόπεδου τερματικού κυκλικού κόμβου καθώς και αφαίρεση του τμήματος Αγροκηπιάς-Καλού Χωριού, μήκους 3,4 χλμ Το κόστος της λύσης αυτής υπολογίστηκε γύρω στα €57 εκατομ. + ΦΠΑ.  Το δεύτερο σενάριο ήταν το ίδιο αλλά σε αυτό διατηρείται ο κόμβος Μαλούντας στο Περιφερειακό Γυμνάσιο ως ανισόπεδος, με κόστος €61 εκατομ. + ΦΠΑ.  Τελικά εγκρίθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων το δεύτερο σενάριο και το Τμήμα Δημοσίων Έργων προχωρεί τις διαδικασίες για ολοκλήρωση της μελέτης από τον ιδιώτη μελετητή στη βάση του σεναρίου αυτού.

Στο παρόν στάδιο, ετοιμάζονται οι μελέτες των Υπηρεσιών και γίνεται έλεγχος των σχεδίων απαλλοτρίωσης που υποβλήθηκαν από το Κτηματολόγιο.  Στόχος, είναι η ολοκλήρωση των αναθεωρημένων κατασκευαστικών σχεδίων και η ζήτηση προσφορών περί τα μέσα του 2021, νοουμένου ότι θα έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία απαλλοτρίωσης.  Η έναρξη του έργου τοποθετείται τέλος του 2021 με διάρκεια 3 χρόνων περίπου.

Στον προϋπολογισμό του 2020 υπάρχει πρόνοια €70.000 για την επικαιροποίηση της μελέτης ενώ πιστώσεις για έναρξη εργασιών προτείνονται από το 2021 και μετά.
 
Τμήμα: Ανθούπολης - Ανάγυιας

Όσον αφορά την Φάση Α, Ανθούπολη-Ανάγυια, μήκους 7,3 χλμ έχει περιληφθεί στον Περιμετρικό Αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας ως Φάση Γ.  Για το τμήμα αυτό προωθείται η ολοκλήρωση των μελετών/αναθεωρήσεων, με στόχο να καταστεί δυνατή η συγχρηματοδότησή του από το Ευρωπαϊκό Ταμείο “Συνδέοντας την Ευρώπη- CEF” του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών για την επόμενη προγραμματική περίοδο μετά το 2021.»

Δειτε Επισης

Κεραυνός... on fire: «Πολιτικές που άφησαν καμένη γη και κούρεμα-Δεν είναι κανείς σε θέση να μας δώσει μαθήματα»
Δεσμεύτηκαν οι τραπεζικοί λογαριασμοί του ΡΙΚ-Τι διαμηνύει για τους μισθούς των υπαλλήλων ο Κεραυνός
Ετήσια αύξηση 4,2% στη βιομηχανική παραγωγή τον Ιανουάριο-Οι σημαντικότερες θετικές μεταβολές
Βάζει πίεση για τον φορολογικό μετασχηματισμό ο Χριστοδουλίδης-Η πρόοδος του έργου και τα επόμενα βήματα
Πέντε μέτρα στήριξης με κόστος 35,3 εκατομμύρια ευρώ-Πόσοι και ποιοι επωφελούνται
Νίκος Χριστοδουλίδης: Ακούω πολλές ανέξοδες εξαγγελίες... Κάποια οριζόντια και κάποια στοχευμένα τα μέτρα
Αποφασίζει για το νέο πακέτο μέτρων στήριξης το Υπουργικό-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Σημαντικός προορισμός για επενδύσεις από την Εσθονία η Κύπρος-Τι είπε ο Πρόεδρος της χώρας σε φόρουμ του ΚΕΒΕ
Χωρίς ιδιαίτερη μεταβολή έκλεισε την Τετάρτη το ΧΑΚ
Δημοσιοποίηση χορηγιών και κατά χάριν δωρεών του κράτους για το 2023