anner-cyta-vodafone

BOC: Αυτοί που ταράζουν τα νερά

InBusinessNews  27/09/2020 07:03
BOC: Αυτοί που ταράζουν τα νερά
Γιώργος Τζιωρτζής, Διευθυντής Διεύθυνσης Πληροφορικής και Ψηφιακής Μεταμόρφωσης - Δρ Χάρης Πουαγκαρέ, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος - Ειρήνη Γρηγορίου Παυλίδη, Διευθύντρια Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού

BOC: Αυτοί που ταράζουν τα νερά

InBusinessNews  27/09/2020 07:03
Είναι οι νέοι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων του σήμερα, σε πολλές περιπτώσεις τα στελέχη και ασφαλώς οι κύριοι μέτοχοι του αύριο. Διαμορφώνουν πολιτικές, καθορίζουν τις καταναλωτικές τάσεις, ταράζουν τα νερά σε πλείστους τομείς. Τρία στελέχη της Τράπεζας Κύπρου μιλούν για τους millennials και τον ρόλο τους στις επιχειρήσεις, την αγορά εργασίας, την οικονομία και τον ψηφιακό κόσμο.

RELATED ARTICLES


 
Δρ Χάρης Πουαγκαρέ
Ποιες μεγάλες αλλαγές θα δούμε στον κόσμο του επιχειρείν κατά τα επόμενα χρόνια και τι γενικά να αναμένουμε τη νέα δεκαετία;
Στην επόμενη δεκαετία αναμένουμε ότι η τεχνολογία θα διαδραματίσει πρωταρχικό ρόλο στις αλλαγές που έπονται, οδηγώντας σε μία νέα πραγματικότητα. Η ψηφιακή τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο προώθησης υφιστάμενων αγαθών και υπηρεσιών, οδηγεί σε ανασχεδιασμό προϊόντων και μεταβάλλει ολόκληρο το επιχειρηματικό μοντέλο. Οι κυπριακές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν για να μπορούν να μεταμορφώνονται και να εξελίσσονται συνεχώς, έχοντας ως γνώμονα την ανταπόκριση στις αυξανόμενες προσδοκίες και τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών τους.

Ποιες είναι οι προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κυπριακές επιχειρήσεις;
Οι κυπριακές επιχειρήσεις εξέρχονται σήμερα από μία περίοδο παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και εξορθολογισμού των ισολογισμών τους και η θωράκισή τους - μέσω της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, της οικονομικής απόδοσης και της δημιουργίας ρευστότητας - είναι πρώτιστης σημασίας. Με την έλευση της πανδημίας του covid-19 αυτή η προτεραιότητα τίθεται με ακόμη πιο επιτακτικό τρόπο όπως επίσης και η πιο άμεση ψηφιοποίηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ως ανταπόκριση προς τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά.

Πώς θα επιτευχθούν με επιτυχία όλες οι αναγκαίες αλλαγές;
Οι millennials επιχειρηματίες πρωτίστως πρέπει να πείσουν τους ίδιους τους οργανισμούς να αλλάξουν τρόπο λειτουργίας, ώστε να μπορέσουν να διασφαλίσουν τη μελλοντική πορεία τους, να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες φιλικές προς τον πελάτη. Σ’ αυτή τη διαδικασία η αυτοματοποίηση και η ανάλυση των δεδομένων αποτελεί κλειδί.

Θα μπορούσατε να γίνετε πιο συγκεκριμένος για τη χρήση της τεχνολογίας στην οποία αναφέρεστε;
Μέσω της χρήσης προηγμένης τεχνολογίας, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, οι νέοι επιχειρηματίες θα είναι σε θέση να συλλέγουν πληροφορίες και δεδομένα. Αυτό θα τους παρέχει συνεχώς τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τα προϊόντα τους στις εξατομικευμένες και μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών τους, δίνοντάς τους το πιο ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα. Στην προσπάθεια αυτή επιβάλλεται όπως οι επιχειρήσεις επενδύσουν στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού τους προς αυτή την κατεύθυνση.

Πόσο ευέλικτη έχει γίνει η δική σας επιχείρηση και με ποιους τρόπους, ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των millennials;
Οι σημερινοί και αυριανοί μας πελάτες είναι άτομα με γνώσεις και καλή χρήση της τεχνολογίας, έχουν απαιτήσεις και εξειδικευμένες ανάγκες, προσαρμοσμένες στα μέτρα της επιχείρησής τους. Ωστόσο, ο ρόλος των τραπεζών παραμένει ο ίδιος: Να στηρίζουν την επιχειρηματικότητα και τους πελάτες τους σε κάθε σημαντικό στάδιο της ζωής τους. Ο τρόπος που αυτό θα έχει εφαρμογή στο μέλλον θα είναι διαφορετικός απ’ ό,τι σήμερα. Η καλή εξυπηρέτηση θα είναι συνώνυμη με τις άμεσες, ασφαλείς, γρήγορες και αυτοματοποιημένες συναλλαγές, οι οποίες πραγματοποιούνται διαδικτυακά. Ο ιός του covid-19 έχει φέρει αυτή την πραγματικότητα ακόμη πιο κοντά. Το πρόγραμμα ψηφιοποίησης της τράπεζας, που έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή, μάς έχει επιτρέψει να ανταποκριθούμε με ευελιξία ως προς τις αλλαγές που έχουν προκύψει και την πιο περιορισμένη χρήση των καταστημάτων για συναλλαγές κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να στρέψουν τους πελάτες μας προς τα ψηφιακά κανάλια ολοένα και περισσότερο.

Πώς θα διαμορφωθούν τα καταστήματα στο πλαίσιο των αλλαγών που έρχονται;
Τα καταστήματα θα είναι ένας διαδραστικός χώρος, που θα απαρτίζεται από προσωπικό, το οποίο θα είναι σε θέση να δώσει λύσεις, έχοντας εξειδικευμένες γνώσεις. Το μέλλον της τράπεζας συμβαδίζει με τη μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία, η οποία είναι επιβεβλημένη. Γι’ αυτό και υπάρχει όραμα, το οποίο έχουμε ήδη θέσει σε εφαρμογή. Δεν είναι μόνο ο οργανισμός μας που θα πρέπει να μεταμορφωθεί, αλλά και ολόκληρη η οικονομία. Σε αυτή τη διαδικασία θα δημιουργηθούν πολλές ευκαιρίες για ανάπτυξη νέων μοντέλων υπηρεσιών.

Πώς η νέα γενιά επιχειρηματιών αλλάζει το πρόσωπο του κυπριακού επιχειρείν;
Η νέα γενιά επιχειρηματιών αναμένεται να φέρει νέες νοοτροπίες, καινοτομίες και κουλτούρα δεκτική στην αλλαγή, δημιουργώντας ευέλικτες επιχειρήσεις. Αναμένεται να είναι σε καλύτερη θέση να αντιληφθεί την αλλαγή στις προτιμήσεις των πελατών της και να υιοθετήσει νέες τεχνολογίες, ώστε η εταιρεία, σε κάθε περίπτωση, να καταστεί πιο αποδοτική και ανταγωνιστική, ανταποκρινόμενη στις προσδοκίες του πελάτη.
 
Ειρήνη Γρηγορίου Παυλίδη
Ποιες είναι, σήμερα, οι μεγαλύτερες προκλήσεις των επιχειρήσεων, που ζουν στην εποχή των millennials;
Oι millennials έχουν αποτελέσει αντικείμενο άπειρων ερευνών και συζητήσεων. Οι νέοι που έχουν γεννηθεί αρχές της δεκαετίας του 1980 έως και τα μέσα της δεκαετίας του 1990 παρουσιάζουν χαρακτηριστικά που συνθέτουν ταυτόχρονα δυνάμεις, αλλά και προκλήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων. Η επιρροή τους στον κόσμο της αγοράς είναι εμφανής και δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη καμιά εταιρεία. Διαθέτουν ψηλά ακαδημαϊκά προσόντα, έχουν ζήσει τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εξελίξεις και έχουν βιώσει πρώτοι τον κόσμο της τεχνολογικής κοινωνικής δικτύωσης. Προσεγγίζουν πολύ διαφορετικά από προηγούμενες γενιές την καθημερινότητα τόσο στις διαπροσωπικές τους σχέσεις όσο και στις αγοραστικές τους συνήθειες. Ως σύγχρονες επιχειρήσεις οφείλουμε να προσαρμόζουμε τις υποδομές, τα προϊόντα και τον τρόπο εξυπηρέτησης στις ανάγκες της κοινωνίας. Οι διευθύνσεις ανθρώπινου δυναμικού οφείλουν να επενδύσουν στα ταλέντα των νέων, βρίσκοντας ταυτόχρονα τρόπο να συνυπάρξουν με τις προηγούμενες γενιές για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο συνεχής εκσυγχρονισμός των τρόπων λειτουργίας και εργασίας μας, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διαφορετικών γενιών που συνυπάρχουν στο επιχειρηματικό περιβάλλον, παραμένει όσο ποτέ αναγκαίος.

Πώς συμπεριφέρεται η νέα αυτή γενιά των εργαζομένων στην αγορά εργασίας;
Πρόκειται για νέους που αναζητούν τη γνώση, ευκαιρίες εκπαίδευσης, συχνή ανατροφοδότηση, επίπεδα μοντέλα επικοινωνίας, που έχουν απόψεις τις οποίες επιθυμούν να εκφράσουν, ενδιαφέρονται για ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής και επιδεικνύουν συνεχώς ενδιαφέρον για μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο εργασίας και απασχόλησής τους. Έρευνες καταδεικνύουν, επίσης, μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παγκόσμια ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και η καταστροφή των φυσικών πόρων του πλανήτη, η φτώχεια και άλλα. Αναζητούν το γιατί σε αυτό που κάνουν και όχι μόνο το "τί πρέπει" να κάνουν.

Πόσο ευέλικτη έχει γίνει η δική σας επιχείρηση και με ποιους τρόπους, ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των millenials;
Στόχος της δικής μας επιχείρησης είναι να αξιοποιήσει και να επενδύσει στα χαρακτηριστικά των millennials, όπως βέβαια και αυτά των άλλων γενιών που συνυπάρχουν στο συγκρότημά μας. Έχουν δοθεί ευκαιρίες ανάληψης σημαντικών θέσεων εργασίας σε millennials, οι οποίοι αντλούν με τη σειρά τους από τις εμπειρίες και τις γνώσεις άλλων γενεών για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Προσφέρουμε νέες μεθόδους και διαδικασίες μάθησης, όπως είναι τα ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία εξελίσσουμε συνεχώς, δίνουμε βήμα στη νέα γενιά μέσω ομάδων εργασίας, εκπαιδεύουμε τους διευθυντές μας σε θέματα σύγχρονου management, προκειμένου να μπορούν να προσφέρουν εργασιακές εμπειρίες που να αναπτύσσουν και να κρατούν το προσωπικό δεσμευμένο και υποκινημένο. Έχουμε επενδύσει σε σύγχρονα εργαλεία εσωτερικής επικοινωνίας, όπως είναι το yammer, το οποίο παρέχει ένα ακόμη βήμα άμεσης έκφρασης και αμφίδρομης επικοινωνίας ανάμεσα σε όλα τα μέλη του προσωπικού, ανεξαρτήτως θέσης και βαθμού στην ιεραρχία. Ως τράπεζα με τεράστια κοινωνική προσφορά προσφέρουμε βήμα στους συναδέλφους να ασχοληθούν με μια σειρά κοινωνικών δραστηριοτήτων, που στοχεύουν στη στήριξη της κυπριακής κοινωνίας στους τομείς της υγείας, της παιδείας και της επιχειρηματικότητας.

Ποια νέα δεδομένα εργασίας δημιουργήθηκαν με τον covid-19;
Η δοκιμασία με τον covid-19 έδωσε την ευκαιρία στον οργανισμό μας να αναδείξει την προσαρμοστικότητα του ανθρώπινου δυναμικού μας και ιδιαίτερα των millenials στη χρήση της τεχνολογίας τόσο ως μέσου εργασίας όσο και ως μέσου επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ μας. Δόθηκε, ίσως για πρώτη φορά, σε πολλά μέλη του προσωπικού η ευκαιρία να εργαστούν από το σπίτι, επενδύοντας και πάλι στην ετοιμότητα, αλλά και να ικανοποιηθεί η επιθυμία μέρους του προσωπικού μας να εργαστεί με διαφορετικούς και πιο ευέλικτους τρόπους.

Η επένδυσή μας στην παροχή επιλογών που να ανταποκρίνονται στα δεδομένα της κοινωνίας, της οποίας αποτελούμε αναπόσπαστο μέρος, θα συνεχίσει να βρίσκεται στο επίκεντρο των επιλογών μας. Είμαι βέβαιη ότι η Τράπεζα Κύπρου του σήμερα και του αύριο θα συνεχίσει να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πόλους έλξης των νέων ταλέντων της Κύπρου, αφού θα προσφέρει τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που αναζητούν, παραμένοντας παράλληλα πιστή στην παράδοση και τις αξίες που έχουν καταξιώσει τον οργανισμό μας στη συνείδηση της κυπριακής κοινωνίας.


Γιώργος Τζιωρτζής
Ποιες μεγάλες αλλαγές θα δούμε στην κυπριακή επιχειρηματικότητα μέσα στα επόμενα χρόνια;
Το μέλλον της επιχειρηματικότητας θα καθοριστεί από τις μεταβολές που συντελούνται σε σχέση με τα επιχειρηματικά μοντέλα και την οικονομία γενικότερα. Τα περισσότερα μοντέλα θα συνδέονται με τη χρήση της τεχνολογίας για ταχύτερη και πιο στοχευμένη πελατειακή εμπειρία, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά. Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα είναι όσοι αντιληφθούν ότι τα παραδοσιακά μοντέλα δεν είναι σε θέση να συντονίζονται με τον νέο τύπο πελάτη και καταναλωτή. Η προσφορά υπηρεσιών θα υπερέχει της προσφοράς προϊόντων, ενώ επιτυχημένοι θα είναι οι επιχειρηματίες που θα καταφέρουν να καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους με καθορισμένο και αποτελεσματικό τρόπο.

Ποια είναι, στις μέρες μας, τα μεγαλύτερα προβλήματα του επιχειρηματικού κόσμου στην Κύπρο;
Η μεγαλύτερη πρόκληση έγκειται στο ότι οι επιχειρηματίες εστιάζουν στη μικρή αγορά της Κύπρου, παρά στις ευκαιρίες που διανοίγονται ανά το παγκόσμιο, καθώς και το γεγονός ότι ενώ διαθέτουμε πολύ κόσμο με εξειδίκευση, πολύ λίγοι εξ αυτών ασχολούνται με τις ευκαιρίες στο εξωτερικό.

Ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει κανείς να αντιμετωπίσει, όταν εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση;
Η κύρια πρόκληση αφορά στην αντίσταση στην αλλαγή που αντιτάσσει η παλιότερη γενιά, όταν η νεότερη παρουσιάζεται πρόθυμη να αλλάξει και να μεταμορφώσει τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε καθυστερήσεις στην υιοθέτηση των αναγκαίων αλλαγών, που είναι, ούτως ή άλλως, αναπόφευκτες. Άλλα προβλήματα είναι η περιορισμένη εστίαση, η έλλειψη διαθέσιμου και ικανού ανθρώπινου δυναμικού.

Ποια είναι η επίδραση της γενιάς των millennials στο νέο γίγνεσθαι;
Η γενιά αυτή δεν αλλάζει μόνο την εξυπηρέτηση του πελάτη, αλλά και τον τρόπο με τον οποίον ένας οργανισμός αντιμετωπίζει τις ανάγκες των πελατών του. Οι millennials παρουσιάζονται περισσότερο ανυπόμονοι και έχουν πιο εστιασμένη την προσοχή τους σ’ αυτό που στοχεύουν σε κάθε περίπτωση. Ο αντίκτυπος των αλλαγών αυτών στην Κύπρο είναι μικρότερος από ό,τι στο εξωτερικό, λόγω και της αντίστασης στην αλλαγή που επικρατεί ακόμη σε άλλες ηλικιακές ομάδες του πληθυσμού.

Ποιες είναι οι δράσεις της Τράπεζας Κύπρου στο νέο περιβάλλον της ψηφιακής εποχής, σε σχέση και με τις ανάγκες των νέων;
Στόχος της τράπεζας είναι η υιοθέτηση μιας πελατοκεντρικής φιλοσοφίας, με την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών που να εστιάζουν στην παροχή ολοκληρωμένης πρότασης αξίας προς τον πελάτη της. Ταυτόχρονα, το προσωπικό μας εκπαιδεύεται συνεχώς για να μπορεί να διαχειρίζεται και να ανταποκρίνεται στις νέες τεχνολογίες. Οι millennials αναμένουν από την τράπεζα να βρίσκεται κοντά τους και να τους στηρίζει σε κάθε φάση της ζωής τους. Έτσι, μεταμορφώνεται για να μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες τόσο σ’ αυτούς όσο και στους άλλους πελάτες της.

Πώς διαμορφώνει τη στρατηγική της στην πορεία της μεταμόρφωσης;
Η μεταμόρφωση απαιτεί την πραγματοποίηση επενδύσεων στον σχεδιασμό και την παροχή νέων ψηφιακών υπηρεσιών, στην απλοποίηση των υφιστάμενων διαδικασιών, καθώς και στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η τράπεζά μας παραμένει ανοικτή και δραστηριοποιείται ενεργά, σε συνεργασία με τους κυριότερους μετόχους του ψηφιακού οικονομικού οικοσυστήματος προς την κατεύθυνση της παροχής υπηρεσιών παρατεταμένης προστιθέμενης αξίας στους πελάτες της. Παράλληλα, επενδύει σε προγράμματα εκπαίδευσης του προσωπικού για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των νέων τεχνολογιών, χωρίς αυτό να έχει αντίκτυπο στην προσφορά άριστης προσωπικής εξυπηρέτησης στους πελάτες.
 

Σε επιδέξια χέρια το κλειδί της εξέλιξης
Η Τράπεζα Κύπρου προσφέρει στους millennials την ευκαιρία να καινοτομήσουν και να υλοποιήσουν τους στόχους τους, όπως φαίνεται και μέσα από τις αναφορές των τεσσάρων εκπροσώπων τους που ακολουθούν. Εξάλλου, ζήτημα χρόνου είναι να εναποτεθεί στα χέρια τους το κλειδί της εξέλιξης.
 
7A4A5780
Ιωάννα Σιαηλή, Manager Retail Management - Γιώργος Γεωργίου, Cost & Benefit Realization Manager - Βίνια Παρτασίδη, Head Legal Advisors - Χρήστος M. Ιωάννου, Strategy & Planning Manager, CEO Office
 
 
Ιωάννα Σιαηλή
Αναζητούν ευκαιρίες

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους millennials είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης και η στήριξη που χρειάζονται για να υλοποιήσουν τις ιδέες και να εδραιώσουν τις επιχειρήσεις τους. Υπάρχει, επίσης, η πίεση και η επιθυμία για ανέλιξη και επιτυχία σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον. Οι millennial επαγγελματίες αναζητούν ευκαιρίες για να ξεκλειδώσουν τις δυνατότητές τους και να ξεχωρίσουν, ενώ παράλληλα ζητούν ένα εργασιακό περιβάλλον μέσα από το οποίο μπορούν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να νιώθουν ότι συνεισφέρουν.
 
Προσφέρουν Πλεονεκτήματα
Ένα στέλεχος της Generation Y μπορεί να προσφέρει σε μια επιχείρηση νέες ιδέες, τη δεξιότητα να χειρίζεται διάφορες εργασίες ταυτόχρονα (multitasking), την προσαρμοστικότητα και την αισιοδοξία για το μέλλον. Κάποια χαρακτηριστικά πηγάζουν από το νεαρό της ηλικίας και κάποια από το περιβάλλον στο οποίο έχουν μεγαλώσει, όπως είναι η εξοικείωση με την τεχνολογία. Η πανδημία του κορωνοϊού μας έχει δείξει ότι τα χαρακτηριστικά αυτά είναι πολύ σημαντικά για τις επιχειρήσεις σήμερα. Σε κάθε περίπτωση οι millennials ανήκουν στην επόμενη γενιά που θα κυριαρχήσει σε διευθυντικά και ηγετικά στελέχη, αλλά και στην πελατειακή βάση των επιχειρήσεων, κι έτσι μπορούμε να πούμε ότι είναι οι καθοδηγητές του μελλοντικού επιχειρείν.

Κάνουν πράξη το όραμα
Προσωπικά υποστηρίζω την προσπάθεια της Τράπεζας Κύπρου, ως του μεγαλύτερου χρηματοοικονομικού οργανισμού στην Κύπρο, για στήριξη της οικονομίας, ιδιαίτερα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της υγείας, της εκπαίδευσης και της αειφόρου ανάπτυξης. Επίσης, προσβλέπω σε περαιτέρω προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο, ιδιαίτερα στον τομέα της υγείας. Για παράδειγμα, πολλά μπορούν να γίνουν ακόμα για βελτίωση των υπηρεσιών του Ογκολογικού Κέντρου Τράπεζας Κύπρου και για τη μάχη ενάντια στον καρκίνο, για αποτελεσματικότερη θεραπεία και στήριξη των συνανθρώπων μας, καθώς και στο πεδίο της έρευνας.
 

Βίνια Παρτασίδη
Πρωτόγνωρες οι προκλήσεις
Με καταλύτη την πρόσφατη παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία επέφερε ριζικές αλλαγές τόσο στο αντικείμενο της εργασίας όσο και στην επαγγελματική νοοτροπία και στον τρόπο αντίληψης της δουλειάς μας, η γενιά των millennials καλείται να ευδοκιμήσει σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον διαφορετικό από εκείνο που βίωσαν οι προηγούμενες γενιές. Το γεγονός αυτό φέρνει πολλές και πρωτόγνωρες προκλήσεις τις οποίες καλούμαστε όλοι να διαχειριστούμε.

Σε αυτές τις προκλήσεις συγκαταλέγονται η γραφειοκρατία σε συνάρτηση με τους ραγδαίους ρυθμούς των νομοθετικών και κανονιστικών αλλαγών, αλλά και η συνεχόμενη ανάγκη τα νομοθετικά και κανονιστικά πλαίσια να γίνονται όλο και πιο αυστηρά. Ακόμα, η χρήση της τεχνολογίας ως μέσο επικοινωνίας και η απουσία της τεχνολογικής καινοτομίας στην εργασία από τους εργοδότες, οι οποίοι προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και κατ’ επέκταση στην εξέλιξη των υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων.
 
Επένδυση στη μάθηση
Ίσως το κύριο χαρακτηριστικό των millennials είναι η δίψα και η επιθυμία τους, η δουλειά τους και όσα δημιουργούν, να συμβάλλουν σε ένα απτό αποτέλεσμα που να έχει θετικό αντίκτυπο. Γι’ αυτό, δεσμεύονται και δουλεύουν σκληρά για την επίτευξη των όσων στοχεύουν. Επιδιώκουν να αποκτούν νέες δεξιότητες και θεωρούν επιβεβλημένο να επενδύουν συνεχώς χρόνο στη μάθηση, ώστε να γίνονται καλύτεροι και να φέρνουν νέες ιδέες για να ενισχύουν τη δημιουργικότητα σε έναν οργανισμό. Παράλληλα, όμως, συνεργάζονται άριστα και μαθαίνουν από τους εκπροσώπους των προηγούμενων γενεών, αφού αντιλαμβάνονται ότι, οι τελευταίοι, φέρουν πολύτιμη γνώση και μπορούν να ενεργήσουν ως μέντορές τους.
 
Απαίτηση για ισορροπίες
Οι millennials θεωρούν δεδομένο ότι η ζωή τους πρέπει να έχει μια αβίαστη ισορροπία μεταξύ του επαγγελματικού και του προσωπικού τους ρόλου. Σε αυτούς τους ρόλους περιμένουν ότι θα εξελίσσονται και θα καινοτομούν, ώστε να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Παράλληλα αντιλαμβάνονται ότι αυτό χρειάζεται συνεχή προσπάθεια και δέσμευση από τους ιδίους. Επομένως, οι οργανισμοί καλούνται να προσαρμοστούν σε ιδέες όπως είναι τα ευέλικτα ωράρια κι η τηλεργασία και να διατηρούν συνεχώς ανοιχτή την πύλη προς την εξέλιξη. Θεωρούν, επίσης, τον εαυτό τους ως το μέσο για να προωθηθούν και να εφαρμοστούν αλλαγές και καινοτομίες σε ένα οργανισμό.
 
Πολυσχιδείς οι στόχοι
Κύριος μου στόχος είναι η ανάπτυξη και η υλοποίηση ενός οράματος που εστιάζει στην κατάρτιση, τη σταθεροποίηση και την εξέλιξη του ρόλου της νομικής υπηρεσίας ως αναγκαίας υπηρεσίας στην τράπεζά μας. Να είναι, δηλαδή, ο απαραίτητος συνέταιρος, σύμβουλος και προστάτης της φήμης και της ευημερίας του οργανισμού. Επίσης, επιδιώκω να συνεισφέρω στη μετατροπή της τράπεζας σε τεχνολογικό πρότυπο, στη βελτίωση των διαδικασιών και των συστημάτων της για την καλύτερη και γρηγορότερη παροχή υπηρεσιών που να καινοτομούν στον τομέα της τεχνολογίας και στην ανάπτυξη μιας διαφορετικής κουλτούρας, ώστε το προσωπικό να πρωτοπορεί στην καινοτομία και στη συνεισφορά του κυπριακού τραπεζικού τομέα.
 

Γιώργος Γεωργίου
Δύσκολη η αρχή
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους Κύπριους millennials είναι η έλλειψη ευκαιριών και οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Για πολλούς η οικονομική κρίση υπήρξε μια συγκυρία που συνέπεσε με την είσοδό μας στην αγορά εργασίας. Τελειώνοντας τις σπουδές μας, με όνειρα και φιλοδοξίες, έπρεπε να προσαρμοστούμε σε μια νέα διαφορετική πραγματικότητα, ακόμη πιο δύσκολη από ό,τι την αναμέναμε, με μια μεγάλη πλειοψηφία της γενιάς μας να αναγκάζεται να κάνει μια εργασία που δεν αξιοποιεί το πτυχίο της.
 
Εργαλείο η τεχνολογία
Κατά την άποψή μου η μεγαλύτερη πρόκληση μέσα στις επιχειρήσεις για τους millennials είναι η καθυστέρηση που παρατηρείται στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών, οι οποίες πλέον αποτελούν μέρος της καθημερινής μας ζωής.
Αυτό είναι που θέλουμε και στην εργασία μας. Νέα τεχνολογικά εργαλεία για να κάνουμε την εργασία μας πιο αποτελεσματικά. Αναμφίβολα, ένας millennial - με τις γνώσεις που απέκτησε μέσω των σπουδών και της καθημερινής τριβής με την τεχνολογία - μπορεί να φέρει νέες, φρέσκες και καινοτόμες ιδέες στις επιχειρήσεις. Φυσικά, εδώ μπορούμε να πούμε ότι ένα θετικό που έφερε η κρίση της πανδημίας είναι η ταχύτερη εισαγωγή της τεχνολογίας σε περισσότερους τομείς της οικονομίας, κάτι που θα βοηθήσει αναμφίβολα και τις επιχειρήσεις, αλλά και τους εργαζόμενους.

Ικανότητα Προσαρμογής
Επίσης, θα έλεγα ότι η συγκυρία της οικονομικής ύφεσης και τώρα της κρίσης της πανδημίας έδωσε στους millennials ένα επιπλέον χαρακτηριστικό και συγκριτικό πλεονέκτημα, αυτό της προσαρμοστικότητας. Ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα μπορούν και πρέπει να προσδώσουν στις επιχειρήσεις που εργάζονται, μιας και στην εποχή μας όποια εταιρεία δεν προσαρμόζεται με τα δεδομένα της αγοράς, σε κάποια στιγμή δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει.
 
Η αξία της εξέλιξης
Από την πρώτη μέρα που άρχισα να εργάζομαι, μέσω της όποιας εργασίας αναλαμβάνω, στόχος μου είναι να προσδίδω αξία στην εταιρεία που εκπροσωπώ και ταυτόχρονα φροντίζω να εξελίσσομαι κι εγώ ο ίδιος ως επαγγελματίας και ως άνθρωπος.
 

Χρήστος M. Ιωάννου
Σε σύγχρονα κανάλια

Ο τρόπος με τον οποίο επιχειρηματίες και επαγγελματίες συναλλάσσονται και δραστηριοποιούνται διαφοροποιείται, σήμερα, περισσότερο από ποτέ. Στην εποχή μας, μεγάλη πρόκληση είναι η προσέλκυση πελατών μέσω μη παραδοσιακών καναλιών προσέγγισης. Ερωτήματα, όπως, ποιοι είναι οι υφιστάμενοι και μελλοντικοί πελάτες μου, πώς τους προσεγγίζω και τι περιμένουν από μένα, δεν είναι εύκολο να απαντηθούν, ωστόσο χρειάζεται να μας προβληματίσουν.
 
Με νέες προσεγγίσεις
Ο κανόνας της μονοδιάστατης προσέγγισης δεν έχει, πλέον, εφαρμογή και αυτό αφορά ιδιαίτερα στη νέα γενιά, που είναι πιο εξοικειωμένη με την τεχνολογία και συναλλάσσεται περισσότερο μέσω κινητής συσκευής. Οι πελάτες σήμερα αναμένουν εξατομίκευση και δυνατότητα επιλογής στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τέτοιες εξατομικευμένες επιλογές και συμβουλές, που ήταν συνήθως διαθέσιμες μόνο σε μεγαλύτερους οργανισμούς, αρχίζουν τώρα να διατίθενται από όλους. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους επιχειρηματίες σήμερα είναι να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να παρέχουν απρόσκοπτα στον πελάτη εξατομικευμένες λύσεις με εύκολη εφαρμογή, που θα εξυπηρετούν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των πελατών.
 
Γέφυρες στο χάσμα γενεών
Ο επιχειρηματίας της γενιάς των millennials έχει την ικανότητα να γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των γενεών Χ και Ζ, καθώς μπορεί να κατανοεί τις συνήθειες και τα χαρακτηριστικά και των δύο, αλλά και να επικοινωνεί μαζί τους. Κι αυτό είναι πολύ βασικό στοιχείο στην ανάλυση της πελατειακής βάσης ενός οργανισμού, καθώς και στην κατανόηση του τι χρειάζεται να απεικονίζει η εταιρική εικόνα σε καθεμιά από τις τρεις αυτές διαφορετικές γενιές.
 
Όραμα δίχως όρια
Όραμά μου είναι η Τράπεζα Κύπρου να συνεχίσει να πρωτοστατεί στην παροχή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Οι μεγαλύτερες τράπεζες στην Ευρώπη και παγκόσμια έρχονται αντιμέτωπες με ένα μεγάλο αριθμό προκλήσεων στο σημερινό περιβάλλον, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στην Κύπρο. Παρατηρούμε αναποτελεσματικά μοντέλα λειτουργίας και απαρχαιωμένη τεχνολογία της οποίας η συντήρηση είναι δαπανηρή. Από την άλλη, οι παραδοσιακές τράπεζες, ανάμεσά τους και η Τράπεζα Κύπρου, διαθέτουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα, την τεράστια πελατειακή τους βάση. Φιλοδοξία μου για την Τράπεζα Κύπρου είναι η μόχλευση της πελατειακής βάσης και η εισδοχή νέων και καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, που θα ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό η τράπεζα να προχωρήσει με αποτελεσματικότερες εσωτερικές διαδικασίες, που θα έχουν ως αποτέλεσμα την παροχή καλύτερης εξυπηρέτησης προς τους πελάτες της, ιδιαίτερα μέσω καινούργιων και μοντέρνων εναλλακτικών καναλιών.
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας