anner-cyta-vodafone

Πώς είναι η εμπειρία της τηλεργασίας από το σπίτι;

Πώς είναι η εμπειρία της τηλεργασίας από το σπίτι;

Πώς είναι η εμπειρία της τηλεργασίας από το σπίτι;

Βουλευτές, εκπρόσωποι τύπου πολιτικών κομμάτων, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα εργάζονται για τρίτη εβδομάδα από το σπίτι λόγω των μέτρων που πάρθηκαν από την κυβέρνηση για προστασία από την πανδημία του κορωνοϊού. Πώς είναι όμως το να δουλεύεις από το σπίτι; Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά; Έχει μειωθεί η παραγωγικότητα τους με την τηλεργασία; Το InBusinessNews κατέγραψε τις εμπειρίες 10 επαγγελματιών για το πώς βιώνουν τα νέα δεδομένα και σας τις παρουσιάζει.

RELATED ARTICLES

Αναλυτικά:
 
ΣΑΒΙΑ ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΣΥ
ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ ΕΥΚΟΛΑ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Μέσα σε αυτή την κρίση, μάθαμε σχεδόν όλοι στην Κύπρο αυτό που στην Ευρώπη είναι εδώ και χρόνια ευρέως διαδεδομένο, την τηλεργασία, δηλαδή τη δουλειά από το σπίτι.Το κατά πόσο γίνεται η ίδια δουλειά από το σπίτι σε σχέση με το να είναι κάποιος στο γραφείο εξαρτάται από τη φύση της εργασίας, από τις συνθήκες που επικρατούν στο σπίτι, αλλά και από τη θέληση/συμπεριφορά του κάθε εργαζομένου. Υπάρχουν περιπτώσεις που λόγω του ότι κάποιος είναι στο δικό του περιβάλλον και δεν το νιώθει ως υποχρέωση, να δουλεύει λιγότερο, με αποτέλεσμα να μειώνεται η παραγωγικότητα του. Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν μικρά παιδιά στο σπίτι, η προσπάθεια συγκέντρωσης στην εργασία ή η επικοινωνία μέσω τηλεδιάσκεψης με άλλους γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. Υπάρχουν όμως και πολλές περιπτώσεις που λόγω του ότι είναι κάποιος στο σπίτι, δεν έχει μετακινήσεις ούτε την ανάγκη να ντυθεί για έξω και να χάσει χρόνο, δουλεύει πιο πολύ, αυξάνοντας την παραγωγικότητα του, γιατί βασικά είναι διαθέσιμος πολύ περισσότερες ώρες το 24ωρο, καθώς δεν έχει συγκεκριμένες ώρες εργασίας.

Επιπρόσθετα, δεν έχει και φυσικές παρεμβάσεις/ενοχλήσεις από άλλους συναδέλφους εν ώρα εργασίας.Υπήρξαν πρακτικές δυσκολίες για ορισμένες επιχειρήσεις/οργανισμούς στο να «ανοίξουν» τα συστήματα τους και να δώσουν ηλεκτρονική πρόσβαση «από μακριά» στους υπαλλήλους τους για να δουλεύουν από το σπίτι. Υπήρξαν και άλλες τεχνικές δυσκολίες σε μερικές περιπτώσεις λόγω χαμηλής έντασης του διαδικτύου, πχ. να μην γίνεται εφικτή η αποστολή μεγάλου όγκου εγγράφων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κτλ. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις έχουν εξευρεθεί οι λύσεις μέσω της σωστής διαχείρισης και μέσω της χρήσης όλων των ηλεκτρονικών επιλογών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα μεγάλο πρόβλημα παραμένει ότι, γενικά, η συνεννόηση μεταξύ ανθρώπων γίνεται πάντα πολύ πιο εύκολα κατ’ ιδίαν, με τη φυσική τους παρουσία. Για αυτό και ενδεχομένως να υπάρχει καθυστέρηση στην προσβασιμότητα προς συνάδελφο/διευθυντή σε τέτοιες περιπτώσεις. Εδώ χρειάζεται υπομονή, επιμονή και καλύτερη οργάνωση/διαχείριση της εργασίας για να γίνονται οι εργασίες εγκαίρως και με τα λιγότερο δυνατά προβλήματα.

Γενικότερα όμως έχω την πεποίθηση ότι στην Κύπρο, όπως αποδείξαμε και στο παρελθόν, προσαρμοζόμαστε εύκολα σε δύσκολες συνθήκες, μαθαίνουμε γρήγορα και βρίσκουμε πρακτικές λύσεις στα προβλήματα. Αυτό θα αποδείξουμε και μέσα από αυτή την πρωτόγνωρη κρίση. Και όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε.
 
ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΠΑΝΙΚΟΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ

Επιλεκτικές και πολύ λίγες ώρες στο γραφείο μόνο για τα απαραίτητα και κάμποσος χρόνος στο σπίτι. Με δυο μικρά παιδιά ηλικίας 1,5 και 4 χρονών και μια σύζυγο που επίσης εργάζεται κάτ’οικόν, η καθημερινότητα είναι δύσκολη. Κατ’ αρχάς είσαι αναγκασμένος να προσαρμόσεις το ωράριο αναλόγως: ό,τι χρειάζεται ηρεμία και προσοχή διεκπεραιώνεται τις ώρες που τα παιδιά κοιμούνται, Η εμπειρία απέδειξε πως εάν το κλίμα στο σπίτι χαλάσει, παραλύουν τα πάντα.

Κάθε μέρα αποτελεί ένα δημιουργικό πανικό:  η τραπεζαρία μετατρέπεται σε γραφείο, η κουζίνα, σε δωμάτιο εκτόνωσης και τα skype calls μεταξύ συναδέλφων λίγο πριν κάνεις μπάνιο τα παιδιά . Τα κακά νέα είναι πως για πολλά πράγματα οι διαδικασίες του δημοσίου εξακολουθούν να απαιτούν εργασία που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί ηλεκτρονικά. Στο χάος, όμως, που επικρατεί στο σπίτι, ανάμεσα στα παιδικά γεύματα, τις, τα σπασμένα μπιμπελό και τα emails της δουλειάς υπάρχουν και -κάποια- καλά νέα: οι παιδικές φωνές που θα ακουστούν στην άλλη γραμμή του ακουστικού στα πλαίσια ενός επαγγελματικού τηλεφωνήματος δικαιολογούνται και δίνουν την αφορμή να γνωρίσεις πιο καλά τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεσαι: πελάτες και συναδέλφους! 
 
 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΕΛΛΟΥΚΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΟΠ
H ΥΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ

H Kύπρος έζησε το κέρφιου στην διάρκεια του αγώνα ης ΕΟΚΑ 1955-59 με τον φόβο των Άγγλων αποικιοκρατών και αυτοί που το έζησαν μας το περιγράφουν με μελανά γράμματα, το 1974 οι εγκλωβισμένοι έζησαν τον περιορισμό στα σπίτια και στα χωριά τους με τον φόβο των τούρκων εισβολέων. Σήμερα ζούμε υπό   περιορισμό στο σπίτι με τον φόβο ενός αόρατου ιού…Σίγουρα δεν είναι εύκολο για κάποιο που εργάζεται για χρόνια σε δουλειές που προϋποθέτουν και εκτός γραφείου καθημερινές κινήσεις, ωστόσο ο σημερινός περιορισμός δεν συγκρίνεται με τις προηγούμενες φορές.

Μένουμε σπίτι με όλες τις ανέσεις χωρίς ελλείψεις τροφής, ρεύματος ,νερού. Με την τηλεόραση μας, τα κινητά μας και τα κομπιούτερ ,με την τεχνολογία στην διάθεση μας για επικοινωνία. Και με τις εξαιρέσεις διακίνησης.

Όση δουλειά μπορεί να γίνει από το σπίτι γίνεται αλλά υπό τις συνθήκες των μέτρων που λήφθηκαν δεν μπορούν όλα να διεκπεραιωθούν από το σπίτι. Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο να είσαι στο σπίτι για βδομάδες ωστόσο δεν θα πρέπει να κάνουμε παράπονα γιατί έχουμε άνετες συνθήκες περιορισμού! Μένουμε σπίτι για το καλό της οικογένειας μας και των συνανθρώπων  μας χωρίς γκρίνια για τα μέτρα. Η υγεία πάνω από όλα!


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΛΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
ΕΧΕΙ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ Ο ΨΥΧΙΣΜΟΣ ΜΟΥ

Η εργασία από το σπίτι δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για τα Γραφεία Τύπου, υπό την έννοια ότι πέρα από τις καθημερινές εργάσιμες ημέρες στο γραφείο, ούτως ή άλλως κάθε Σάββατο και Κυριακή εργαζόμαστε από το σπίτι για να εκδίδουμε ανακοινώσεις. Η τεχνολογία έδινε και δίνει αυτή τη δυνατότητα, αλλά κάθε εργασία που έχει σχέση με την Επικοινωνία δεν μπορεί σε σταθερή βάση να γίνεται εύκολα από το σπίτι με βιντεοκλήσεις, τηλεδιασκέψεις για συνεδριάσεις και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως πλέον συμβαίνει. Οι ζωντανές εμφανίσεις στα πάνελ των τηλεοπτικών σταθμών για προβολή θέσεων έχουν μηδενιστεί για ευνόητους λόγους. Έχουν περάσει είκοσι μέρες που εργάζομαι από το σπίτι.

Μου λείπουν οι συνάδελφοι μου, το κλίμα στο γραφείο, το χαμόγελο και η καλημέρα στους ανθρώπους του εργασιακού μου περιβάλλοντος κάθε πρωί. Ο ψυχισμός μου έχει επηρεαστεί, αλλά αισθάνομαι ευλογημένος και πραγματικά πολύ τυχερός που η φύση της δουλειάς μου επιτρέπει να εργάζομαι από το σπίτι για όσο χρειαστεί, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

 
ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΠΟΓΙΑΤΖΕΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΑΦΗ
ME ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ

Εργάζομαι στη Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Συντονισμού και Ανάπτυξης. Σίγουρα είναι πολύ διαφορετικό το να δουλεύεις από σπίτι παρά στο χώρο εργασίας. Καταρχάς απουσιάζει λόγω της κατάστασης η ανθρώπινη επαφή, ενώ η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γίνεται μόνο για τα απολύτως απαραίτητα.

Ευελπιστώ πως σύντομα όλοι θα συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της κυβέρνησης, θα κερδίσουμε τη μάχη με τον αόρατο εχθρό του κορωνοϊού και σύντομα θα επιστρέψουμε στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας. Θα τα καταφέρουμε.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΠΑΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Είμαι εκπαιδευτικός της μέσης εκπαίδευσης και διδάσκω μαθηματικά. Από την αρχή της κρίσης που έχει ξεσπάσει λόγω της πανδημίας του κορωνοϊου είχα έρθει σε επαφή με τις οικογένειες των μαθητών μου δίνοντας τα στοιχεία μου ακόμα και τον αριθμό του τηλεφώνου μου για να μπορούμε να επικοινωνούμε. Σε συνεργασία με τους άλλους συναδέλφους ετοιμάσαμε επαναληπτικές ασκήσεις για όλα όσα είχαμε διδάξει και τις αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Στη συνέχεια η ανάγκη για εξοικείωση με τις πλατφόρμες για σκοπούς τηλεκπαιδευσης ήταν ουσιαστικά μονόδρομος. Μετά από πολλά δοκιμαστικά μεταξύ των συναδέλφων αλλά και με τα ίδια τα παιδιά τελικά κατέστη δυνατό να ξεκινήσουμε τα μαθήματα. Έτσι καθημερινά και σύμφωνα με πρόγραμμα που έχει καθοριστεί από το σχολείο κάνουμε μάθημα μέσω μιας πλατφόρμας.

Μπαίνω αρχικά εγώ στο "meeting" και εγκρίνω ένα ένα μαθητή για να μπει ώστε να είμαι βέβαιη για τους παρόντες κ απόντες. Οι μαθητές έχουν απενεργοποιημένη την κάμερα ώστε να μην εμφανίζεται το πρόσωπο τους γεγονός που δυσκολεύει πολύ το έργο μου σε σχέση με τον απόλυτο έλεγχο της τάξης μου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να "σηκώσουν χέρι" για να πάρουν τον λόγο, να παρακολουθούν την οθόνη μου, να ρωτήσουν απορίες ακόμα και να γράψουν σε αρχείο που προβάλλω. Σίγουρα οι συνθήκες δεν διασφαλίζουν την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος αλλά υπό τις περιστάσεις είναι επαρκείς με πρωταρχικό στόχο την αποφυγή αδρανοποίησης των μαθητών μας.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΟΜΒΟΣ ΑΥΤΟΕΡΓΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ-ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ COSTING, PURCHASING & LOGISTICS
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε σήμερα και η καραντίνα, μας έχει υποχρεώσει σε νέες συνθήκες ζωής. Μια εκ των οποίων είναι η εργασία από το σπίτι.Μια τέτοια κατάσταση έχει θετικά και αρνητικά. Κάποια από τα θετικά που μπορώ να αναφέρω είναι: Δεν περιορίζεσαι σε ένα 8ωρο να ολοκληρώσεις όσες περισσότερες εργασίες. Δουλεύοντας από το σπίτι έχεις την ευχέρεια να ολοκληρώσεις όσες εργασίες επιθυμείς σε όσο χρόνο θες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του άγχους αφού δεν έχει τον περιορισμό του χρόνου.

Αν έχω να αντιμετωπίσω έστω και σε κάποια στιγμή διορία χρόνου για να ολοκληρώσω και να παραδώσω μια εργασία, είναι πιο εύκολο να γίνει, ίσως και με λιγότερα λάθη καθώς στο σπίτι μειώνεις τους διάφορους παράγοντες που μπορούν να σε διακόψουν από την εργασία σου, πχ τηλέφωνα, έκτακτες συναντήσεις κλπ.

Κατά την παρουσία μου στην εργασία γινόντουσαν κάποιες συναντήσεις, έκτακτες ή προγραμματισμένες. Λέω με κάθε υπευθυνότητα πως σε αυτές τις συναντήσεις είμασταν παραγωγικοί κατά 20-30% καθώς ο υπόλοιπος χρόνος ήταν είτε για συζητήσεις περί ανέμων και υδάτων ή για οτιδήποτε άλλο θέμα της εργασίας εκτός από αυτό που γινόταν η εν λόγω συνάντηση. Τώρα οποιεσδήποτε συναντήσεις γίνονται μέσω τηλεδιάσκεψης αξιοποιώντας τον χρόνο ουσιαστικά κατά 80-90% και ακόμα καλύτερα μειώνοντας τον χρόνο της συνάντησης μπορεί και κατά το ήμισυ.

Έχω παρατηρήσει μια μείωση στις εκτυπώσεις που κάνω. Στον χώρο εργασία εκτυπώνεις τα περισσότερα είτε για να τα αρχειοθετήσεις βάσει διαδικασιών είτε για να τα παραδώσεις ως hard copy σε κάποιον ανώτερο σου.

 Καθώς έχω ήδη προαναφέρει ότι υπάρχουν και θετικά και αρνητικά, πιο κάτω επισυνάπτω κάποια από τα αρνητικά:

Έχει χαθεί ως ένα σημείο η προσωπική επαφή, σημαντική πλέον στις μέρες μας. Καλές οι τηλεδιασκέψεις και τα τηλεφωνήματα αλλά η προσωπική επαφή σε μια επιχείρηση είναι πολύ σημαντική για να σε νιώσεις ο πελάτης ως δικό του άνθρωπο.

Κάποιες φορές το ότι δεν δουλεύεις εντός του συνηθισμένου 8ωρου, μπορεί να παρασυρθείς ίσως σε περισσότερες ώρες εργασίας από ότι θα δούλευες.

Σε πολλές περιπτώσεις οι συναντήσεις που γινόντουσαν ήταν να παρουσιάζονται μελέτες διαφόρων λογιών, πχ οικονομικές μελέτες, σχέδια αποθήκης κλπ. Στις προσωπικές συναντήσεις, τέτοιου είδους, ήτα πιο εύκολο και γρήγορο να καταλήγεις σε κάποιο συμπέρασμα ή να κάνεις διορθώσεις πάνω στις μελέτες και στα σχέδια. Τώρα με τις τηλεδιασκέψεις είναι πιο δύσκολο και κάποιες φορές χρειάζονται περισσότερες τηλεπικοινωνίες για να έχεις θετικά αποτελέσματα.

Σε αρκετές περιπτώσεις πρέπει να επισκεφτώ τον χώρο του πελάτη για μελέτη. Διαδικασίες, αποθηκευτικοί χώροι και άλλα πολλά όπου πριν ήταν εφικτό ανά πάσα στιγμή. Τώρα είναι προς το παρόν εντελώς αδύνατον και ίσως στο προσεχές μέλλον αυτό να αλλάξει και να δυσκολέψει.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΔΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΛΑ ΣΑΒΒΙΔΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ CYTA
ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Εργαζόμαστε εγώ και η σύζυγος μου στη CYTA. Ανώτερος Τεχνικός στην κινητή τηλεφωνία εγώ και Μηχανικός η Στέλλα στην Πληροφορική. Η κρίση με την πανδημία βρήκε έτοιμη τη CYTA αφού είχαμε ήδη στην κατοχή μας φορητό υπηρεσιακό υπολογιστή και απομακρυσμένη πρόσβαση στο εταιρικό δίκτυο. Έτσι από τις πρώτες μέρες μετακομίσαμε από τα γραφεία μας στη CYTA στη σοφίτα του σπιτιού μας. Στα θετικά της τηλεργασίας είναι ότι γλυτώνεις την κίνηση στους δρόμους το πρωί και μπορείς να συγκεντρωθείς περισσότερο αφού δεν διακόπτεις την εργασία σου τόσο συχνά.

Επιπλέον στο σπίτι μπορείς ανά πάσα στιγμή μέσα στο 24ωρο να εξυπηρετήσεις κάποιο πελάτη ή να επιλύσεις ένα πρόβλημα χωρίς να πρέπει να μεταβείς στο γραφείο, απλά ανοίγοντας τον υπολογιστή σου. Τα μειονεκτήματα της τηλεργασίας είναι η έλλειψη της άμεσης επικοινωνίας με τους συναδέλφους για ανταλλαγή απόψεων και ενημέρωση για θέματα που αφορούν την εργασία μας. Επιπλέον η τηλεργασία προϋποθέτει την αυτοπειθαρχία του εργαζομένου που δεν είναι πάντα δεδομένη. Τέλος η τηλεργασία όπως τη βιώνουμε σήμερα έχει την ιδιαιτερότητα ότι είναι και τα παιδιά στο σπίτι μαζί μας, με ότι αυτό συνεπάγεται.


ΝΙΚΟΣ ΣΟΦΙΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΤΥΠΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Εξ’ επαγγέλματος, προϋπήρχε εξοικείωση με εργασία «εκτός βάσης». Υπάρχει καθημερινή επικοινωνία με τη Διοίκηση / Διεύθυνση της ΚΟΕ, αλλά και με συναδέλφους εφόσον χρειαστεί. Αρκετά θέματα είναι εύκολο να διεκπεραιωθούν (π.χ. Δελτία Τύπου). Είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να θέτουμε δείκτη και μεθόδους μέτρησης παραγωγικότητας. Μπορεί να εργάζεσαι για μία βδομάδα για να παρουσιάσεις έναν περιεκτικό πίνακα ή να γράψεις ένα κείμενο 1000 λέξεων σε μία ώρα.

Ωστόσο αν αναφερόμαστε σε διεκπεραίωση της καθημερινότητας, πιθανόν οι συνθήκες που προσφέρει η κατ’ οίκον εργασία να της εξασφαλίζουν κάποιου είδους πλεονέκτημα. Η προσωρινή αδυναμία πρόσβασης σε μέρος του αρχειακού υλικού, θα μπορούσε να περιορίσει σε βάθος χρόνου τις δυνατότητες, ωστόσο οι ανάγκες του συγκεκριμένου διαστήματος δεν συνδέονται με το παραπάνω. Η πρόσβαση στην ενημέρωση δεν επηρεάστηκε (π.χ. θέμα αναβολής Ολυμπιακών Αγώνων).

Υπάρχει μεγάλη αύξηση στις πληροφορίες που φτάνουν, και είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους δημοσιογράφους στο τέλος αυτής της κρίσης να αξιολογήσουν τον βαθμό εγκυρότητας των πηγών τους.


ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΚΟΝΤΟΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΓΚΑΘΙΑ


Η διακοπή φοίτησης στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δημοσία και ιδιωτικά ως μέτρο πρόληψης της εξάπλωσης του κορωνοϊού, μας βρήκε απροετοίμαστους. Κληθήκαμε να εφαρμόσουμε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα διδασκαλίας στο οποίο δεν τύχαμε καμίας επιμόρφωσης και χωρίς καμία προετοιμασία, με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και να συμβάλουμε στο να αξιοποιηθεί δημιουργικά ο χρόνος παραμονής των μαθητών στο σπίτι. Οι πλείστοι συνάδελφοι ανέλαβαν άμεσα την ατομική ευθύνη που τους αναλογούσε και με δικές τους πρωτοβουλίες ξεκίνησαν εξ αποστάσεως μαθήματα, επικοινωνόντας με τους μαθητές τους, στηρίζοντας τους και προμηθεύοντας τους με εκπαιδευτικό υλικό μέσω διαφόρων εφαρμογών και πλατφόρμων.

Παρόλα αυτά,υπήρξαν σοβαρές αλλαγές και πρακτικές δυσκολίες τόσο για εμάς, ως εκπαιδευτικούς όσο και στις οικογένειες. Το ωράριο εργασίας/διδασκαλίας καταργήθηκε. Οι ώρες μπροστά στην οθόνη είναι ατέλειωτες. Απαραίτητη η δημιουργία νέου υλικού, η αποστολή του, η επικοινωνία με γονείς και παιδιά για στήριξη και καθοδήγηση τους είτε τηλεφωνικά είτε ηλεκτρονικά. Προηγήθηκε βέβαια έρευνα και καταγραφή του ηλεκτρονικού εξοπλισμού που διαθέτει κάθε οικογένεια ξεχωριστά στην οποία εντοπίστηκαν οικογένειες χωρίς ηλεκτρονικό υπολογιστή, εκτυπωτή, ακόμη και διαδίκτυο.
 

Αυτό είναι το μεγαλύτερο αγκάθι για το ΥΠΠΑΝ και στο όλο εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης καθώς καθιστά αδύνατη τη διδασκαλία νέας ύλης περιορίζοντας την αποστολή υλικού σε επαναλήψεις και δημιουργικές εργασίες. Αποτελεί υποχρέωση του κράτους να διασφαλίσει ώστε το δημόσιο σχολείο να παρέχει ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως παρέχοντας στις οικογένειες τους τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα επιτρέπει την συνέχιση της εκπαίδευσης τους είτε με ασύγχρονη είτε με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Και εμείς οφείλουμε να ενεργήσουμε με τρόπο που να μην διαχωρίζει και να περιθωριοποιεί κανένα παιδί. Οικογένειες με περισσότερα από ένα παιδιά αλλά με ένα υπολογιστή είναι επίσης ένα πρόβλημα που γίνεται ακόμη πιο έντονο όταν τον υπολογιστή χρειάζεται και ο γονιός που εργάζεται από το σπίτι.

Είναι σχεδόν αδύνατο να οριστεί κοινή ώρα διδασκαλίας με όλες τις οικογένειες. Ούτε όλες οι οικογένειες (γονείς/παιδια) έχουν τις γνώσεις για να εφαρμόσουν όσα απαιτεί η νέα μορφή διδασκαλίας. Ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες να είστε σίγουροι όμως ότι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται αδιάκοπα και με υπερβάλλοντα ζήλο για να καλυφθούν τα κενά και αδυναμίες του όλου εγχειρήματος προς όφελος όλων των παιδιών ανεξαιρέτως.

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας