anner-cyta-vodafone

Παρέμβαση Καρούσου για το ζήτημα της αδειοδότησης φορτηγών στην ενιαία αγορά της ΕΕ

InBusinessNews  18/02/2020 19:28
Παρέμβαση Καρούσου για το ζήτημα της αδειοδότησης φορτηγών στην ενιαία αγορά της ΕΕ

Παρέμβαση Καρούσου για το ζήτημα της αδειοδότησης φορτηγών στην ενιαία αγορά της ΕΕ

InBusinessNews  18/02/2020 19:28
Παρέμβαση στον Αντιπρόεδρο της Κομισιόν, Φρανς Τίμερμανς, και την αρμόδια Επίτροπο Μεταφορών, Aντίνα Ιωάννα Βαλέαν, πραγματοποίησε σήμερα στις Βρυξέλλες, ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος και οι ομόλογοι του της Βουλγαρίας, της Εσθονίας, της Ουγγαρίας, της Λεττονίας, της Λιθουανίας, της Μάλτας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας, για το ζήτημα της υποχρέωσης επιστροφής φορτηγών στο κράτος μέλος αδειοδότησης κάθε οκτώ εβδομάδες, το οποίο περιλαμβάνεται στην υπό διαπραγμάτευση "δέσμη κινητικότητας". 

RELATED ARTICLES



Ο Υπουργός Μεταφορών δήλωσε πως "μαζί με άλλους οκτώ Υπουργούς είχαμε συνάντηση σήμερα, μαζί με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ και τον Αντιπρόεδρο Τίμερμανς, για το θέμα της δέσμης κινητικότητας και του όρου που έχει προστεθεί και προνοεί επιστροφή του οχήματος κάθε οκτώ εβδομάδες στη βάση του, κάτι το οποίο δεν είναι αποδεκτό από εμάς, για δύο κύριους λόγους".

Πρώτος λόγος, είπε, είναι  γιατί η Κύπρος είναι ένα νησί και επομένως αποκλείεται από την κοινή αγορά, που είναι μια θεμελιώδης αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

"Είχαμε θέσει το επιχείρημά μας και το είχαμε εξηγήσει δίνοντας ως παράδειγμα ότι ένα φορτηγό το οποίο σήμερα είναι αδειοδοτημένο στην Κύπρο και κάνει μια μεταφορά στις Βρυξέλλες, θα πρέπει να ταξιδεύσει 3000 χιλιόμετρα για να φτάσει στην Αθήνα, στο λιμάνι του Πειραιά και μετά ακόμα τρεις ημέρες με το πλοίο, αν και εφόσον υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση, για να κάνει ακόμα 625 ναυτικά μίλια για να καταφθάσει στην Κύπρο και μετά να επιστρέψει πίσω ξανά, ο οδηγός και το όχημα στην ΕΕ, για να συνεχίσει να λειτουργεί", ανέφερε.

Πρόσθεσε πως "αυτό μας αποκλείει ουσιαστικά από την ενιαία αγορά και θέσαμε και τον προβληματισμό μας ότι αυτό μπορεί να λειτουργήσει και σαν δούρειος ίππος για άλλα θέματα όπως οι υπηρεσίες".

Ο Υπουργός επεσήμανε ότι το δεύτερο θέμα που έθεσε με τους ομολόγους του είναι ότι αυτή η πρακτική δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει η ΕΕ και το Green New Deal καθώς οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι πολλαπλές αντί να μειώνει την επίπτωση στο περιβάλλον.

Όπως επεσήμανε "τόσο η Επίτροπος, όσο και ο Αντιπρόεδρος μας έχουν ανακοινώσει ότι προχωρούν σε μια μελέτη αντίκτυπου, όπου αναλόγως του αποτελέσματος, αν επιβεβαιωθούμε εμείς και οι ανησυχίες μας θα κάνουν και τις ανάλογες ενέργειες".

"Αν και εφόσον δεν πετύχουμε την αλλαγή αυτού του όρου, δηλαδή να επιστρέφει το όχημα κάθε 8 εβδομάδες στη βάση του, τότε συζητήσαμε και με τους υπόλοιπους Υπουργούς μεταφορών για νομικά μέτρα που πρέπει να καταθέσουμε στο ΔΕΕ", ανέφερε.

Σημειώνεται ότι ο Υπουργός και οι ομόλογοί του συνυπέγραψαν επιστολή όπου αναφέρονται τα εξής:

"Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Διακήρυξης (11 Δεκεμβρίου 2019) αναφέρεται ρητά στις μεταφορές ως τομέας με συνεχώς αυξανόμενες εκπομπές που απορρέουν από την οικονομική ανάπτυξη και τις αυξανόμενες ανάγκες κινητικότητας των πολιτών και των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται ένα σύνολο μέτρων για να εξασφαλιστεί ότι οι μεταφορές θα συμβάλουν στην κλιματικά ουδέτερη οικονομία ως το 2050, κυρίως μέσω μιας ισχυρής ώθησης για τις μεταφορές και της βελτιστοποιημένης χρήσης όλων των οχημάτων και πλοίων μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, χαιρετίζουμε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να διεξαγάγει αξιολόγηση των επιπτώσεων σχετικά με ορισμένα στοιχεία της προσωρινής συμφωνίας για το πακέτο κινητικότητας. Στη δήλωσή της στις 20 Δεκεμβρίου 2019, η Επιτροπή δικαίως σημείωσε ότι `η υποχρεωτική επιστροφή του οχήματος στο κράτος μέλος εγκατάστασης κάθε 8 εβδομάδες και οι περιορισμοί που επιβάλλονται στις συνδυασμένες μεταφορές δεν είναι σύμφωνοι με τις φιλοδοξίες της Πράσινης Συμφωνίας΄. Η δήλωση αυτή είναι σύμφωνη με τις θέσεις που παρουσίασαν οι χώρες μας κατά τη διάρκεια της νομοθετικής διαδικασίας. Καθ `όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ζητούσαμε συνεχώς εκτίμηση επιπτώσεων σε επίπεδο ΕΕ των εν λόγω διατάξεων, καθώς πιστεύαμε ότι ενδέχεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο τόσο στο περιβάλλον όσο και στην ενιαία αγορά".

"Ειδικότερα, η υποχρέωση επιστροφής του οχήματος στη χώρα εγκατάστασης, που εισήχθη στη συμφωνία κατόπιν αιτήματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έρχεται σε αντίθεση με τους στόχους της ΕΕ για την κλιματική πολιτική και τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού και θα έχει ως αποτέλεσμα πρόσθετες εκροές αέρος και εκπομπές CO2 από τομέα των οδικών μεταφορών. Είναι σημαντικό ότι η διάταξη περιορίζει τη γεωγραφική περιοχή των επιχειρήσεων οδικών μεταφορών κοντά στο κράτος μέλος εγκατάστασης, υπονομεύοντας την ενιαία αγορά περιορίζοντας δυσανάλογα την πρόσβαση αυτών των επιχειρήσεων λόγω της γεωγραφικής τους θέσης και εξαιρώντας αποτελεσματικά τα νησιωτικά κράτη μέλη. Οι εθνικές μελέτες δείχνουν ότι η επιστροφή των οχημάτων θα οδηγήσει σε επιπλέον κενές διαδρομές και, κατ `επέκταση, σε επιπλέον εκπομπές CO2 από τον τομέα των οδικών μεταφορών ετησίως. Οι αναλύσεις αυτές είναι, ωστόσο, κατακερματισμένες, αφορούν κυρίως το εθνικό επίπεδο και δεν μετρούν πλήρως τον αντίκτυπο σε ολόκληρη την ΕΕ. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη η παρακολούθηση της πρωτοβουλίας της Επιτροπής που θα μετρήσει τον αντίκτυπο της νέας πρότασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο".

"Επιπλέον, είμαστε της άποψης ότι μια τέτοια εκτίμηση επιπτώσεων δεν πρέπει να επικεντρώνεται μόνο στα δύο στοιχεία που αναφέρονται στη δήλωση της Επιτροπής του Δεκεμβρίου του 2019 αλλά πρέπει να επεκταθεί και σε άλλα στοιχεία της συμφωνίας που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αμφισβητούμενα κατά τη διάρκεια της νομοθετικής διαδικασίας και μπορεί επίσης να αυξήσουν το αποτύπωμα άνθρακα του τομέα των μεταφορών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι περιορισμοί στις ενδομεταφορές ή οι περιορισμοί που αφορούν πολλαπλές εργασίες φόρτωσης / εκφόρτωσης. Κανένα από αυτά δεν έχει αξιολογηθεί όσον αφορά τον αντίκτυπό τους στον τομέα των οδικών μεταφορών, το κλίμα ή το περιβάλλον. Η ΕΕ απλώς δεν μπορεί να διακινδυνεύσει τη λήψη μέτρων που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικότερο αντί θετικό αντίκτυπο στον ευρωπαϊκό τομέα των μεταφορών"

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας