anner-cyta-vodafone

Αφαιρείται η υποχρεωτική συνεισφορά εργαζομένων/εργοδοτών για υφιστάμενα ταμεία προνοίας από Ν/σ

InBusinessNews  28/01/2020 18:54
Αφαιρείται η υποχρεωτική συνεισφορά εργαζομένων/εργοδοτών για υφιστάμενα ταμεία προνοίας από Ν/σ

Αφαιρείται η υποχρεωτική συνεισφορά εργαζομένων/εργοδοτών για υφιστάμενα ταμεία προνοίας από Ν/σ

InBusinessNews  28/01/2020 18:54
Την διαγραφή του άρθρου 13 που υπήρχε στο αρχικό εναρμονιστικό νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για την ίδρυση και εποπτεία των ταμείων προνοίας και το οποίο αναφερόταν στην υποχρεωτική καταβολή συνεισφοράς τόσο των εργοδοτών όσο και των εργαζομένων για όσους διατηρούν σήμερα ταμεία προνοίας, αποφασίστηκε κατά τη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας η οποία έγινε στην παρουσία της Υπουργού Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ζέτα Αιμιλιανίδου. 

RELATED ARTICLES


 
«Θεωρήσαμε ότι αυτή η πρόνοια για να μπορεί να εφαρμοστεί χρειάζεται θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης αυτών των ταμείων προνοίας», τόνισε η κ. Αιμιλιανίδου, μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Εργασίας κατά την οποία συζητήθηκε το κυβερνητικό νομοσχέδιο με τίτλο «ο περί της Ίδρυσης, των Δραστηριοτήτων και της Εποπτείας των Ιδρυμάτων Επαγγελματικών Συνταξιοδοτικών Παροχών Νόμος του 2020».
 
Η Υπουργός Εργασίας εξήγησε ότι «δεν μπορεί να δημιουργείται άνιση μεταχείριση μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών» και εξήγησε ότι «κάποιοι που σήμερα είχαν ταμεία προνοίας είναι υποχρεωτική η συνεισφορά όλων των εργαζομένων σε εκείνη την επιχείρηση, ενώ σε κάποιαν άλλη επιχείρηση η οποία δεν λειτουργούσε ταμείο προνοίας δεν είναι υποχρεωτική η συνεισφορά».
 
Το νομοσχέδιο θα τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής στις 7 Φεβρουαρίου.
 
Μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την Υπουργό Εργασίας, θα πρέπει να ολοκληρωθεί και η ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου γιατί είναι η τελευταία παράταση που έχει δοθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για εναρμόνιση.
 
Πιο συγκεκριμένα, η κ. Αιμιλιανίδου είπε ότι οι βασικές τροποποιήσεις που έγιναν στο νομοσχέδιο που έχει επανακατατεθεί είναι η διαγραφή του άρθρου 13 της υποχρεωτικής συνεισφοράς έτσι ώστε να γίνει ο κοινωνικός διάλογος, να γίνει το θεσμικό πλαίσιο και να γίνει ένα ορθό ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας.
 
«Οι προσπάθειες είναι της ενίσχυσης του δεύτερου πυλώνα των ωφελημάτων των εργαζομένων που είναι τα επιχειρησιακά ταμεία προνοίας», σημείωσε.  
 
Για να γίνει αυτό, συνέχισε, πρέπει να υπάρχει σωστό θεσμικό πλαίσιο και διαχείριση των ταμείων, αλλά επιπρόσθετα να υπάρχει ίση μεταχείριση τόσο μεταξύ των εργαζομένων όσο και των εργοδοτών.
 
Επιπρόσθετα, η Υπουργός ανέφερε ότι «θα πρέπει σε ένα κοινωνικό διάλογο να καθοριστούν οι οποιεσδήποτε συνεισφορές οι οποίες θα υπάρχουν και θα είναι πλέον υποχρεωτικές».
 
Επιπρόσθετα ανέφερε πως σε άλλο άρθρο, το οποίο απαγορεύει τη διάλυση των ταμείων προνοίας, «ουσιαστικά έχει τεθεί μία επιφύλαξη που είναι όποιες αιτήσεις έχουν φθάσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου για διάλυση αυτών των ταμείων να επιτρέπεται η διάλυση μόνο για εκείνους που ήδη έλαβαν την απόφαση για διάλυση του ταμείου και έχουν φθάσει οι αιτήσεις τους στον έφορο των ταμείων προνοίας».
 
Η κ. Αιμιλιανίδου είπε ακόμη ότι «με δύο άλλες διαφοροποιήσεις που έγιναν στα άρθρα 74 και 75 του νομοσχεδίου, δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά η διάταξη η οποία λέει πως απαγορεύεται η μεταφορά από ταμείο προνοίας σε συνταξιοδοτικό σχέδιο απλά μπαίνει μία επιφύλαξη η οποία ουσιαστικά ρυθμίζει το ότι μόλις γίνει ολόκληρο το ρυθμιστικό πλαίσιο θα επιτρέπεται και αυτή η μεταφορά σε άλλα συνταξιοδοτικά σχέδια».
 
«Σε αυτό το νομοσχέδιο όπως έχει κατατεθεί τώρα από την Κυβέρνηση έχουν διατηρηθεί μόνο οι εναρμονιστικές διατάξεις, οι οποίες είναι με βάση την (ευρωπαϊκή) οδηγία», κατέληξε.  
 
Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αντρέας Φακοντής είπε ότι το νομοσχέδιο έπρεπε να τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2019 και η Κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο περί τα μέσα Νοεμβρίου και πρόσθεσε πως ζητήθηκε παράταση, η οποία δόθηκε μέχρι τις 11 Φεβρουαρίου του 2020 οπότε θα πρέπει να ψηφιστεί και να τεθεί σε εφαρμογή.
 
Ανέφερε ότι λόγω καθυστέρησης ετοιμασίας του νομοσχεδίου η Γενική Εισαγγελία αρνήθηκε τον νομοτεχνικό έλεγχο και η Βουλή σε μια προσπάθεια να μην επιβληθεί πρόστιμο, όπως είπε, «υιοθέτησε τη θέση της Γενικής Εισαγγελίας για να το ψηφίσουμε ως έχει κατατεθεί και στη συνέχεια αν υπάρχουν τροποποιήσεις επί του νομοσχεδίου η Κυβέρνηση να προβεί σε τέτοια ενέργεια».
 
«Κάτι το οποίο η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Οικονομικών αποδέχτηκαν, όμως στη συνέχεια υπήρξε αντίδραση εκ μέρους των ασφαλιστικών εταιρειών και των εργοδοτικών οργανώσεων με αποτέλεσμα η Κυβέρνηση να μας στείλει σχετική επιστολή για να τροποποιηθούν κάποιες συγκεκριμένες πρόνοιες της νομοθεσίας», πρόσθεσε.
 
Ο κ. Φακοντής είπε ότι η Επιτροπή σε προηγούμενη συνεδρία της δεν έκανε αποδεκτή αυτή την επιστολή με αποτέλεσμα, όπως είπε, «η Κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και να το επανακαταθέσει με τη μορφή του κατ΄ επείγοντος συμπεριλαμβάνοντας αυτές τις αλλαγές στο νομοσχέδιο».
 
Αναφορικά με τις αλλαγές που συμπερίλαβε η Κυβέρνηση, ο κ. Φακοντής είπε ότι με μία αλλαγή ζητούν να διαγραφεί η πρόνοια για την υποχρεωτική καταβολή ταμείου προνοίας εκεί και όπου υπάρχει ταμείο προνοίας, ενώ η δεύτερη πρόνοια δίνει ουσιαστικά, όπως είπε, «δικαιώματα στις ασφαλιστικές εταιρείες να διαχειρίζονται και αυτές συνταξιοδοτικά σχέδια».
 
Σε σχέση με την τρίτη αλλαγή, ο κ. Φακοντής είπε ότι έκανε ο ίδιος μια προσθήκη όπως «όσοι έχουν καταθέσει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου του 2020 αίτηση διάλυσης αυτό να επιτραπεί και από την ημερομηνία αυτή και μετά να μην υπάρχει δυνατότητα διάλυσης των ταμείων».
 
Πρόσθεσε ότι οι εργοδοτικές οργανώσεις και ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών χαιρέτισαν αυτές τις προσθήκες και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις τάχθηκαν κάθετα εναντίον αυτών των αλλαγών γιατί κρίνουν ότι αλλάζει το περιεχόμενο του πρώτου νομοσχεδίου που κατέθεσε η Κυβέρνηση.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας