Βολές αγελαδοτρόφων κατά Κουγιάλη για το χαλλούμι

Βολές εναντίον του Υπουργού Γεωργίας, Νίκου Κουγιάλη, εξαπέλυσε ο Παγκύπριος Οργανισμός Αγελαδοτρόφων (ΠΟΑ), ο οποίος σε ανακοίνωση του κάνει λόγω για «απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του Υπουργού Γεωργίας, ότι δήθεν ο ΠΟΑ αντιστρατεύεται τα συμφέροντα της κατοχύρωσης του χαλλουμιού, και ότι ο ίδιος δεν θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα τεσσάρων – πέντε τυροκομείων».

Εγείρουν, παράλληλα, ερωτήματα, για προβλήματα που θα προκύψουν στις εξαγωγές χαλλουμιού, στον γαλακτοκομικό τομέα της Κύπρου και στην Εθνική Οικονομία, εξ αιτίας του προωθούμενου φακέλου για το χαλλούμι, ο οποίος, όπως υποστηρίζουν, προβλέπει μια «κακή» κατοχύρωση. 

Διαβάστε αυτούσια την ανακοίνωση του ΠΟΑ

Ο Παγκύπριος Οργανισμός Αγελαδοτρόφων (ΠΟΑ) θεωρεί απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του Υπουργού Γεωργίας, ότι δήθεν ο ΠΟΑ αντιστρατεύεται τα συμφέροντα της κατοχύρωσης του χαλλουμιού, και ότι ο ίδιος δεν θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα τεσσάρων – πέντε τυροκομείων. 

Τόσο ο ΠΟΑ όσο και ο Σύνδεσμος Τυροκόμων Κύπρου προσπαθούν εδώ και πέντε χρόνια να αποτρέψουν ΟΧΙ την κατοχύρωση του χαλλουμιού αλλά την ΚΑΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ του χαλλουμιού, όπως την προωθεί ο Υπουργός Γεωργίας.
Δεν μπορεί ένας Υπουργός να προβαίνει κάθε λίγο και λιγάκι σε δηλώσεις εντυπωσιασμού στον τύπο, σπιλώνοντας παραγωγούς και τυροκόμους, ενώ ταυτόχρονα να αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι να συζητήσει δημόσια το θέμα της κακής κατοχύρωσης του χαλλουμιού, με αντίλογο, παράθεση στοιχείων και επιχειρημάτων.

Πέραν των διαχρονικών προσκλήσεων μας προς τον Υπουργό Γεωργίας για δημόσια συζήτηση του εν λόγω θέματος, τουλάχιστον σε τρεις περιπτώσεις που όφειλε ως Υπουργός Γεωργίας να είναι παρόν και να δώσει απαντήσεις, προτίμησε να φυγομαχήσει και να μονολογήσει στις κάμερες από το γραφείο του, παραπληροφορώντας την κοινή γνώμη, αφού αδυνατεί να αρθρώσει τεκμηριωμένο λόγο και να παρέχει πειστικές απαντήσεις. Οι περιπτώσεις αυτές ήταν οι πιο κάτω:
Δεκέμβριος 2016: Ο Υπουργός Γεωργίας κάλεσε τους ενδιαφερόμενους και τα ΜΜΕ για παρουσίαση της πολιτικής του Υπουργείου Γεωργίας για την αύξηση της παραγωγής αιγινού και πρόβειου γάλακτος, προκειμένου να ικανοποιηθεί η ζήτηση του εν λόγω γάλακτος σύμφωνα με το ΝΕΟ ΠΡΟΤΥΠΟ στην παραγωγή χαλλουμιού που θέλει ο ίδιος να εφαρμόσει. Σε αυτή την συνάντηση ο Υπουργός Γεωργίας δεν αποδέχτηκε, χωρίς αυτό να μας εκπλήσσει, καμιά ερώτηση.
Φεβρουάριος 2017: Σε συνέδριο με θέμα την ανάπτυξη του γαλακτοκομικού τομέα, το οποίο διοργανώθηκε κάτω από την αιγίδα του ίδιου του Υπουργού Γεωργίας, και στο οποίο συζητήθηκε τόσο το θέμα της εμπορίας του χαλλουμιού όσο και οι συνέπειες από την ΚΑΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ του, ο Υπουργός Γεωργίας αφού προσφώνησε την έναρξη του συνεδρίου αποχώρησε, επιδεικνύοντας μέγιστη ασέβεια στους ομιλητές που ήρθαν από το εξωτερικό και οι οποίοι συνέδεσαν το όνομά τους με την ανάπτυξη του χαλλουμιού στο εξωτερικό. Απέδειξε με την απουσία του για άλλη μια φορά την απροθυμία / αδυναμία του να συζητήσει δημόσια το θέμα αυτό.

Σεπτέμβριος 2017: Σε Ημερίδα του ΠΟΑ με θέμα «Κατοχύρωση του χαλλουμιού: Αύξηση ή Κούρεμα εξαγωγών;» με ομιλητές σημαντικές προσωπικότητες προώθησης του χαλλουμιού στο εξωτερικό, τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου και τον Γενικό Διευθυντή του ΠΟΑ, ο κατά τα άλλα λαλίστατος Υπουργός Γεωργίας απέφυγε να παρευρεθεί, παρόλο που είχε προσκληθεί. Και όχι μόνον αυτό αλλά δεν έκρινε ωφέλιμο ούτε να  αποστείλει εκπρόσωπο από το Υπουργείο του ώστε να καταγράψει έστω τις ανησυχίες που υπάρχουν από τους άμεσα εμπλεκόμενους όσον αφορά το χαλλούμι, την ίδια στιγμή που εκπρόσωποι των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Γεωργίας, Εμπορίου και Οικονομικών καθώς και εκπρόσωποι των Υπουργείων Εμπορίου και Οικονομικών ήταν παρόντες. 
Πέραν των πιο πάνω ενδεικτικών περιπτώσεων, ο Υπουργός Γεωργίας αποφεύγει επιμελώς και συστηματικά να απαντά σε επιστολές που του αποστέλλονται σχετικά με τον φάκελο του χαλλουμιού, κάτι το οποίο βεβαίως και δεν τιμά τον ίδιο. 
Καλούμε λοιπόν και δημόσια τον Υπουργό Γεωργίας να μας δώσει στοιχεία και/ή πληροφορίες αναφορικά με το κατά πόσον υπάρχουν φυλές αιγών και προβάτων οι οποίες είναι ανάμικτες σε φάρμες αιγοπροβατοτρόφων και οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στον φάκελο του χαλλουμιού, ώστε να γνωρίζουμε από ποιες κτηνοτροφικές μονάδες παράγεται γάλα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή χαλλουμιού, σύμφωνα με το φάκελο του χαλλουμιού. Επίσης, καλούμε τον Υπουργό Γεωργίας να μας δώσει στοιχεία / πληροφορίες σε σχέση με την επάρκεια ντόπιων ζωοτροφών, ώστε να ικανοποιούνται οι διατροφικές ανάγκες των ζώων στην Κύπρο, όπως προνοείται στο φάκελο του χαλλουμιού. 

Καλούμε επίσης τον Υπουργό Γεωργίας να μας απαντήσει κατά πόσο αμφισβητεί ότι με την κατοχύρωση του χαλλουμιού, όπως την προωθεί ο ίδιος, θα υπάρξουν τα πιο κάτω προβλήματα και να τεκμηριώσει την θέση του:

  • Άμεση μείωση των εξαγωγών χαλλουμιού κατά 35% με την κατοχύρωση του λόγω τερματισμού εξαγωγών διαφόρων ειδών χαλλουμιού που δεν περιλαμβάνονται στον φάκελο που έχει κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  • Μείωση τουλάχιστον κατά 54% των ποσοτήτων εξαγωγής χαλλουμιού που θα εξάγονται κατά το έτος 2024 που θα λήξει η μεταβατική περίοδος που παραχώρησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή του 51% περιεκτικότητας αιγινού και πρόβειου γάλακτος στο χαλλούμι.
  • Άμεσος τερματισμός της επιταχυνόμενης τάσης αύξησης των εξαγωγών χαλλουμιού (το 2016 η αύξηση ήταν 26,56% ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2017 η αύξηση ήταν επιπλέον 26,95%).
  • Άμεση πρόκληση ζημιάς στην Εθνική Οικονομία, αφού όχι μόνο θα τερματιστεί η τάση αύξηση της εισαγωγής συναλλάγματος, αλλά θα μειωθεί δραστικά. Κατά το έτος 2016 η αύξηση εισαγωγής συναλλάγματος ήταν 25,13% και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 η αύξηση ήταν επιπλέον 25,82%. Κατά το έτος 2016 η εισαγωγή συναλλάγματος ανήλθε στα 129 εκατομμύρια ευρώ από τα 103 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το έτος 2015 και κατά το έτος 2017 αναμένεται να φτάσει τα 160 εκατομμύρια ευρώ.
  • Τερματισμός επενδύσεων στον τομέα του χαλλουμιού τόσο από τις γαλακτοβιομηχανίες της Κύπρου όσο και από υπεραγορές και εταιρείες προώθησης και πώλησης του χαλλουμιού στο εξωτερικό, αφού δεν θα μπορούν να παραχθούν επαρκείς ποσότητες στην Κύπρο που να ικανοποιούν τη ζήτηση της διεθνούς αγοράς.

Εάν ο Υπουργός Γεωργίας αμφισβητεί τα πιο πάνω πιθανά «επιτεύγματά» του, τον προκαλούμε σε Δημόσιο Διάλογο και όχι να κρύβεται πίσω από μονολόγους, υποσκάψεις και σπιλώσεις αυτών που έφεραν το χαλλούμι στην σημερινή εξαγωγική εμπορευσιμότητα κάνοντάς το γνωστό σε όλο τον κόσμο.

Το χαλλούμι δεν χρειαζόταν και ούτε χρειάζεται κανέναν Κουγιάλη. Η μόνη περίπτωση να καταφέρει να μείνει στην Ιστορία ο κ. Κουγιάλης είναι εάν τόσο η Κυβέρνηση όσο και γενικά το Κράτος τον αφήσουν να ολοκληρώσει το καταστροφικό έργο του, κατοχυρώνοντας όχι το ΧΑΛΛΟΥΜΙ της Κύπρου αλλά τα ΧΑΛΛΟΥΜΟΕΙΔΗ των άλλων χωρών οι οποίες θα κατακλύσουν άφοβα την διεθνή αγορά, εκμεταλλευόμενες την αδιαμφισβήτητη δραστική μείωση και καθήλωση της παραγωγής και των εξαγωγών χαλλουμιού από την Κύπρο. 

Δεν είναι οι Αγελαδοτρόφοι ούτε οι Τυροκόμοι της Κύπρου που σαμποτάρουν το χαλλούμι, όπως επικαλείται παραπλανητικά ο Υπουργός Γεωργίας, αλλά είναι ο ίδιος που θεληματικά ή άθελά του σαμποτάρει το πρώτο εξαγώγιμο γεωργοκτηνοτροφικό προϊόν της Κύπρου με προοπτικές τεράστιας ανάπτυξης. Οι Αγελαδοτρόφοι και οι Τυροκόμοι της Κύπρου εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους τα οποία είναι απόλυτα ταυτισμένα και συνυφασμένα με αυτά της Εθνικής Οικονομίας. Ο κ. Κουγιάλης ποιού τα συμφέροντα εξυπηρετεί;

Τέλος, τονίζουμε ότι δεν αντιστρατευόμαστε την κατοχύρωση του χαλλουμιού αλλά την ΚΑΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ του χαλλουμιού, η οποία θα προξενήσει τα προαναφερθέντα προβλήματα τόσο στον γαλακτοκομικό τομέα της Κύπρου όσο και στην Εθνική Οικονομία. 

Δειτε Επισης

Ανοίγει ο δρόμος για απασχόληση ξένων εργαζομένων-Συμφωνούν οι κοινωνικοί εταίροι με πρόταση Παναγιώτου
ΕΥ: Το Υπουργικό να εξετάσει ενδεχόμενη αμέλεια καθηκόντων Εφόρου Εσωτερικού Ελέγχου
Προβληματισμοί για άρση ορίων στις αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων
Στα ταμεία του κράτους €608 εκ. από ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Τμήμα Φορολογίας
«Πράσινο» Βουλής για αγορά 30 ηλεκτρικών και 5 υβριδικών οχημάτων για αξιωματούχους
Με δύο τρόπους οι προαγωγές στο Δημόσιο το 2024-Καθοριστική η παρέμβαση της Νομικής Υπηρεσίας
Πλεόνασμα €918,7 εκ. το 2023-Τα έσοδα και οι δαπάνες του κράτους
Αρνητικός ο ετήσιος ρυθμός μεγέθυνσης του ΣΠΟΔ τον Μάρτιο
Νέα προσπάθεια στη Βουλή για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών
Οι σημαντικότερες εξελίξεις και τα σημαντικά εργασιακά ζητήματα που προώθησε η ΟΕΒ το 2023