Υπ. Εργασίας: Παραπλανητική η διασύνδεση ανεργίας - μετανάστευσης

Για προσπάθεια παραπλανητικής σύγκρισης των προϋπολογισμών κοινωνικής πρόνοιας του 2012 με αυτούς του 2014 για να καταδειχθεί η μείωση των δαπανών κοινωνικής πρόνοιας αναφέρεται το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, απαντώντας στον ΓΓ του ΑΚΕΛ, σημειώνοντας ότι αποφεύχθηκε «επιμελώς να αναφερθεί ότι η μοναδική φορά που το ύψος του προϋπολογισμού κοινωνικών παροχών μειώθηκε, ήταν συνεπεία των αποφάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης που λήφθηκαν τον Δεκέμβριο 2012 και τον Ιανουάριο 2013, ως αποτέλεσμα των οποίων αποκόπηκαν παροχές κοινωνικής πρόνοιας συνολικού ύψους €141,5 εκατ.».

Δεν είναι άλλωστε μυστικό, αναφέρει το Υπουργείο, ότι ο προϋπολογισμός για το 2013 καταρτίστηκε από την Κυβέρνηση Χριστόφια.

Όσον αφορά στην προσπάθεια διασύνδεσης της μείωσης της ανεργίας λόγω αυξημένης μετανάστευσης, το Υπουργείο σημειώνει ότι «η μεγαλύτερη αύξηση στη μετανάστευση Κυπρίων σημειώθηκε μεταξύ των ετών 2011-2013».

Μεταηύ άλλων, τονίζει ότι ότι στην πραγματικότητα, από το 2014 μέχρι σήμερα, από τον πρώτο δηλαδή προϋπολογισμό που κατέθεσε η Κυβέρνηση Αναστασιάδη, οι προϋπολογισμοί κοινωνικής πρόνοιας αυξάνονται σταθερά, με νέες, σημαντικές και αναβαθμισμένες παροχές προς τους πολίτες. «Είναι για τον λόγο αυτό προφανώς που η αναφορά του Γ.Γ. του ΑΚΕΛ σταματά μέχρι το 2014, αφού κατά το 2016 ο εν λόγω προϋπολογισμός ήταν και πάλι στα 960 εκ. ευρώ. Επιπλέον σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός αυτός δεν δίδει την ορθή εικόνα καθώς αφορά μόνο τις δαπάνες της Κεντρικής Κυβέρνησης», αναφέρει το Υπουργείο Εργασίας, σημειώνοντας ότι «οι δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης, οι οποίες ανέρχονται για την κοινωνική πρόνοιας και τις μεταβιβαστικές πληρωμές σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι σταθερές μεταξύ 2012 και 2016».

Γίνεται επίσης, προστίθεται στην ανακοίνωση, «παραπλανητική αναφορά στα ποσά που παρέχονται από το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, το οποίο ας σημειωθεί ότι για ένα ζεύγος με δύο παιδιά ανέρχεται σε 1.200 ευρώ μηνιαίως συν ενοίκιο ή τόκους στεγαστικού και άλλες σημαντικές παροχές/υπηρεσίες, όταν επί προηγούμενης διακυβέρνησης παρεχόταν το Δημόσιο Βοήθημα με μειωμένα ποσά και δυσχερέστερες ρυθμίσεις».
 
Τεχνηέντως, λέει το Υπουργείο, «δεν γίνεται δε καμία αναφορά στα κριτήρια του Δημοσίου Βοηθήματος που ίσχυε επί διακυβέρνησης ΑΚΕΛ, όταν πολίτες που είχαν μια μικρή κληρονομική ακίνητη περιουσία χωρίς ιδιαίτερη αξία δεν μπορούσαν να λάβουν καμία στήριξη από το κράτος, ενώ δεν υπήρχε αξιόπιστο σύστημα ελέγχου των ληπτών δημοσίων βοηθημάτων». 

Δεν αναφέρεται επίσης το γεγονός ότι βάσει της μεταρρύθμισης του κράτους πρόνοιας και της εισαγωγής του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, 13.000 περίπου νέες οικογένειες, που δεν λάμβαναν καμία στήριξη από το κράτος, μπόρεσαν να στηριχθούν στις δύσκολες τους στιγμές από το ΕΕΕ. «Ούτε αναφέρεται βεβαίως ότι με την εισαγωγή του Μητρώου Κοινωνικών Παροχών εντοπίστηκαν χιλιάδες περιπτώσεις προσώπων που λάμβαναν κοινωνικές παροχές, ενώ δεν ήταν δικαιούχοι, στερώντας από συμπολίτες μας το δικαίωμα σε κοινωνική στήριξη», σημειώνει το Υπουργείο.

Καθόσον αφορά αναφορές για αδιαφορία για τους εργαζόμενους, τους άνεργους και τους αδύναμους, το Υπουργείο σημειώνει ότι είναι η πρώτη φορά που έχουν εισαχθεί σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων, περιλαμβανομένων νομοθεσιών για αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας, δημιουργία Σώματος επιθεώρησης με αυξημένες αρμοδιότητες για έλεγχο και συμμόρφωση εργοδοτών προς τις υποχρεώσεις τους έναντι των εργαζομένων, αποτρεπτικά διοικητικά πρόστιμα, νομοθετική κατοχύρωση της πενθήμερης εργασίας σε καταστήματα και ξενοδοχεία, επαναφορά της ΑΤΑ στον ιδιωτικό τομέα, ανανέωση των συλλογικών συμβάσεων καθώς και σειρά άλλων δράσεων που εφαρμόζονται για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

«Οι αναφορές δε που έγιναν για την αντιμετώπιση της ανεργίας προκαλούν, καθώς επί προηγούμενης διακυβέρνησης η ανεργία του 3,5% υπερτετραπλασιάστηκε φθάνοντας στο 15,9%. Το Υπουργείο εφάρμοσε κατά τα τελευταία 4 χρόνια συντονισμένα και στοχευμένα δεκάδες Σχέδια για την αντιμετώπιση της ανεργίας, με συνολική δαπάνη που υπερβαίνει τα 100 εκ. ευρώ», σημειώνεται σχετικά. 

Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας τονίζει ότι η ανεργία είναι σήμερα στο 10,8%, με πτωτική τάση για τους τελευταίους συνεχόμενους 37 μήνες και οι προσπάθειες της Κυβέρνησης και του Υπουργείου όχι μόνο δεν ελαττώνονται αλλά αντίθετα εντείνονται για την περαιτέρω μείωση της ανεργίας. «Άξιο απορίας είναι μόνο το τι μέτρα λαμβάνονταν κατά τα προηγούμενα χρόνια, όταν υπήρχε η ραγδαία αύξηση της ανεργίας», διερωτάται το υπουργείο.

«Ενόψει παραπλανητικών αναφορών που επιχειρούν διασύνδεση της πτώσης της ανεργίας με τη μετανάστευση, σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση στη μετανάστευση Κυπρίων σημειώθηκε μεταξύ των ετών 2011-2013, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία τα οποία δημοσιεύει η Στατιστική Υπηρεσία», επισημαίνει επίσης. Από το 2014 μέχρι σήμερα, η μετανάστευση Κυπρίων μειώνεται συνεχώς. Το 2015 μετανάστευσαν συνολικά 1.025 Κύπριοι, λιγότεροι δηλαδή από τη μετανάστευση του 2012 που ανερχόταν σε 1.050 Κύπριους.

Τέλος, αναφορές για δήθεν φτωχοποίηση συνταξιούχων δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από την πραγματικότητα, σύμφωνα με το Υπουργείο, αφού σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από τη Στατιστική Υπηρεσία, ενώ το 2012 το ποσοστό των συνταξιούχων που διαβιούσε κάτω από το όριο της φτώχιας ήταν 33,4% το ποσοστό αυτό για το 2015 ήταν 20,8% μείωση δηλαδή κατά το ένα τρίτο. «Η βελτίωση αυτή του βιοτικού επιπέδου των συνταξιούχων οφείλεται και στις πολιτικές της Κυβέρνησης, αφού καμία σύνταξη δεν μειώθηκε παρά την κρίση, τα σχετικά επιδόματα σε χαμηλοσυνταξιούχους αυξήθηκαν κατά 9,5%-13,3% ενώ το όριο βάσει του οποίου παρέχεται το επίδομα σε χαμηλοσυνταξιούχους διατηρήθηκε με αποφάσεις της Κυβέρνησης κατά περίπου 25% πάνω από το επίσημο όριο της φτώχιας, ώστε να δικαιούνται σημαντικά περισσότεροι συνταξιούχοι το εν λόγω επίδομα», αναφέρεται, μεταξύ άλλων.

Καταληκτικά σημειώνεται ότι «η προστασία των ευάλωτων ομάδων είναι η ουσιαστική πολιτική που εφαρμόζει στην πράξη η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με μια σειρά από πολιτικές που υλοποιεί».

Δειτε Επισης

ΟΕΒ: Η γενική συνέλευση, οι προκλήσεις για το επιχειρείν και η σημασία της συνεργασίας με το ΚΕΒΕ
Ανοίγει ο δρόμος για απασχόληση ξένων εργαζομένων-Συμφωνούν οι κοινωνικοί εταίροι με πρόταση Παναγιώτου
ΕΥ: Το Υπουργικό να εξετάσει ενδεχόμενη αμέλεια καθηκόντων Εφόρου Εσωτερικού Ελέγχου
Προβληματισμοί για άρση ορίων στις αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων
Στα ταμεία του κράτους €608 εκ. από ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Τμήμα Φορολογίας
«Πράσινο» Βουλής για αγορά 30 ηλεκτρικών και 5 υβριδικών οχημάτων για αξιωματούχους
Με δύο τρόπους οι προαγωγές στο Δημόσιο το 2024-Καθοριστική η παρέμβαση της Νομικής Υπηρεσίας
Πλεόνασμα €918,7 εκ. το 2023-Τα έσοδα και οι δαπάνες του κράτους
Αρνητικός ο ετήσιος ρυθμός μεγέθυνσης του ΣΠΟΔ τον Μάρτιο
Νέα προσπάθεια στη Βουλή για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών