Δημητριάδης: Στόχος είναι να γίνει το έργο στο Λιμάνι Λάρνακας

Στόχος του Υπουργείου Μεταφορών είναι να γίνει το έργο στο Λιμάνι Λάρνακας και όχι να μην γίνει, δήλωσε την Πέμπτη (7 Ιουλίου) ο αρμόδιος υπουργός, Μάριος Δημητριάδης, ο οποίος κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους να συνταχθούν στο ίδιο στρατόπεδο, ώστε να προχωρήσει επιτέλους το συγκεκριμένο έργο, που θα έχει οφέλη για την πόλη της Λάρνακας.

Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι την κατεύθυνση όσον αφορά το έργο του Λιμανιού Λάρνακας να είναι κυρίως προς την τουριστική ανάπτυξη και όχι προς την εμπορική  υπενθυμίζοντας εκ νέου ότι “η ίδια η πόλη απαίτησε να φύγουν οι εγκαταστάσεις του φυσικού αερίου, η ίδια η πόλη απαίτησε να φύγουν οι εγκαταστάσεις ή η εξυπηρέτηση των πετρελαιοειδών από εκεί, ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί το Λιμάνι μαζί με τη μαρίνα”.

Σε δηλώσεις του, μετά από τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, κατά την οποία έγινε ανταλλαγή απόψεων και αλληλοενημέρωσης για θέματα των αρμοδιοτήτων του, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων είπε ότι η συζήτηση ουσιαστικά περιστράφηκε γύρω από το Λιμάνι της Λάρνακας, με τα μέλη της Επιτροπής να θέτουν ερωτήματα, για τα οποία δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις.

Ο κ. Δημητριάδης ενημέρωσε την Επιτροπή ότι πρόκειται να συναντηθεί με την Επιτροπή Ανάπτυξης της Λάρνακας για να δουν πώς θα προχωρήσει μπροστά το έργο, επαναλαμβάνοντας ότι ο στόχος του Υπουργείου του είναι να γίνει το έργο.

“Δεν είναι ο στόχος του Υπουργείου να μην γίνει το έργο και νομίζω ότι όλοι θα πρέπει να συνταχθούμε στο ίδιο στρατόπεδο, για να προχωρήσουμε επιτέλους με αυτό το έργο, που θα έχει οφέλη για την πόλη της Λάρνακας. Και την κατεύθυνση, όσον αφορά το έργο δηλαδή, το Λιμάνι να είναι κυρίως προς την τουριστική ανάπτυξη και όχι προς την εμπορική την έχει δώσει ξεκάθαρα η ίδια η πόλη. Να σας θυμίσω ότι η ίδια η πόλη απαίτησε να φύγουν οι εγκαταστάσεις του φυσικού αερίου, η ίδια η πόλη απαίτησε να φύγουν οι εγκαταστάσεις ή εξυπηρέτηση των πετρελαιοειδών από εκεί, ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί το Λιμάνι μαζί με τη μαρίνα”, είπε.

Πρόσθεσε πως “η ίδια η πόλη είχε απαιτήσει να μπει όρος μέσα στη σύμβαση, η οποία είχε σαφής απαγόρευση για οχληρές εργασίες και περιορισμό στην εξυπηρέτηση κάποιων τοπικών φορτίων”, σημειώνοντας ότι “οποιαδήποτε ενέργεια του Υπουργείου έχει γίνει είναι απόλυτα σε συμφωνία και σε σύμπνοια με όλες τις ενέργειες, που έχουν γίνει και το τι ζητούσε η ίδια η πόλη”.

“Φυσικά”, συμπλήρωσε, “επειδή έχουν δημιουργηθεί κάποιες απορίες θα ξανασυναντηθώ μαζί τους, για να μπορέσουμε μαζί να καταλήξουμε σε ένα έργο, το οποίο θα είναι βιώσιμο και θα μπορέσει να γίνει. Όσο περισσότερους περιορισμούς βάζουμε σε ένα έργο, όσα περισσότερα πράγματα θέλουμε να εξυπηρετήσουμε, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες μας το έργο να είναι βιώσιμο και να βρεθεί ένας επενδυτής. Και όσο περισσότερες παρεμβολές γίνονται πάλι τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να βρούμε ένα επενδυτή”.

Συνέχισε λέγοντας: “Δεν λέω ότι δεν πρέπει να έχει άποψη η πόλη. Βεβαίως να έχει, διότι στο τέλος της ημέρας όλοι εμείς αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι για το καλό και την πρόοδο της πόλης, αλλά θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να μη σκοτώσουμε το έργο προτού καν αρχίσει”.

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, ο Υπουργός Μεταφορών είπε πως στόχος είναι να προκηρυχθεί το έργο εντός του 2016, ώστε να μπορέσει να γίνει η απονομή του μέσα στο 2017.

Σε σχέση με τη βιωσιμότητα του Λιμανιού, είπε ότι γύρω στο 60% του όγκου εργασιών σήμερα ή των εισοδημάτων του Λιμανιού της περιοχής γίνεται από τις εργασίες πετρελαιοειδών και γίνεται, επίσης, από τις ενοικιάσεις των χώρων από τις εταιρείες ΦΑ, οι οποίες έχουν και οφέλη εκατομμυρίων για ολόκληρη την πόλη.

“Αυτές τις εγκαταστάσεις η ίδια η πόλη απαίτησε να φύγουν, δηλαδή να μειωθεί η εμπορικότητα του Λιμανιού. Είναι σημαντικό να το θυμόμαστε αυτό και οι υπόλοιπες δραστηριότητες δεν είναι κερδοφόρες για το Λιμάνι. Επομένως, όλες τις κερδοφόρες δραστηριότητες που έκαναν το Λιμάνι ιδιαίτερα βιώσιμο η πόλη αποφάσισε ότι δεν τις θέλει”, είπε.

Εξάλλου, ανέφερε πως έχει βάλει κάτω ξανά το ερώτημα κατά πόσο υπάρχουν δεύτερες σκέψεις όσον αφορά τις εταιρείες ΦΑ, σημειώνοντας ότι “αν θα πάμε για κάποιο Λιμάνι, το οποίο είναι εμπορικό και θέλουμε να είναι βιώσιμο εμπορικά, σίγουρα οι δραστηριότητες που υπάρχει πρόθεση να φύγουν από το Λιμάνι Λάρνακας είναι αυτές που κάνουν σήμερα το Λιμάνι κερδοφόρο και όχι οι υπόλοιπες”.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Εβδομαδιαίες απώλειες κατέγραψε το ΧΑΚ
Μέτρο ενίσχυσης με ετήσιο προϋπολογισμό €1.400.000 για ζημιές από θεομηνίες στην γεωργία
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους
AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση