Τρεις συμβάσεις για αποκρατικοποίηση λιμανιού Λεμεσού

Ενώπιον της Βουλής τέθηκαν τα νομοσχέδια που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο για διευκόλυνση των διαδικασιών αναφορικά με ανάθεση των εμπορικών δραστηριοτήτων του λιμανιού της Λεμεσού σε ιδιώτη επενδυτή. Πρόκειται για δύο νομοσχέδια που τροποποιούν τους νόμους για την Αρχή Λιμένων και τους λιμενεργάτες.
 
Η τελική συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή, όπως προβλέπει και ο νόμος για τις αποκρατικοποιήσεις. Η διαδικασία για αποκρατικοποίηση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού αναμένεται να ολοκληρωθεί αρχές Απριλίου 2016, όπως είχε αναφερθεί σε δημοσίευμα του InBusinessNews.

Αναφορικά με τους εργαζομένους, μελετάται η πιθανότητα μετάταξης τους στο δημόσιο τομέα, ενώ διεξάγονται διαπραγματεύσεις με το Σύνδεσμο Αδειούχων Αχθοφόρων για τις αποζημιώσεις που θα λάβουν οι αχθοφόροι καθώς η απόσυρση των αδειών τους κρίνεται αναγκαία. Βάσει της έκθεσης προόδου του Υπουργείου Μεταφορών, όπως παρουσιάζεται στον Τύπο, συστάθηκε μεικτή συμβουλευτική επιτροπή υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών. Στόχος της επιτροπής είναι η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων που επηρεάζονται στην Αρχή Λιμένων. 

Τρεις συμβάσεις για ανάθεση λιμανιού 

Όπως αναφέρει το σημείωμα του Υπουργού Μεταφορών Μάριου Δημητριάδη, το έργο προωθείται σε μια διαδικασία που περιλαμβάνει τρείς συμβάσεις:

1)    για τον τερματικό σταθμό εμπορευματικών του λιμανιού Λεμεσού, 
2)    για τον τερματικό σταθμό γενικού εμπορίου και τερματικό επιβατών και 
3)    τις πλοηγικές υπηρεσίες. 

Όπως εξηγεί στο σημείωμα ο Υπουργός, η διαδικασία θα περιλαμβάνει προεπιλογή και θα επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να εκφράσουν ενδιαφέρον για μία, δύο ή για όλες τις συμβάσεις. Μετά τη διαδικασία των οικονομικών προσφορών, το τελικό κριτήριο στη διαδικασία θα είναι η καλύτερη τιμή. Η Αρχή Λιμένων θα παραμείνει ιδιοκτήτης του λιμανιού, θα αναβαθμιστεί με εποπτικό και ρυθμιστικό ρόλο. Επίσης η Αρχή Λιμένων θα χειρίζεται τους χώρους που δεν θα περιληφθούν στις συμβάσεις για αποκρατικοποίηση. 

Τα δύο νομοσχέδια

Οι τροποποιήσεις που προωθούνται με το Νομοσχέδιο για την Αρχή Λιμένων αφορούν, κυρίως, στα ακόλουθα: 

- αντικατάσταση της φράσης «λιμένα Λάρνακας» με τη φράση «οποιοδήποτε λιμένα», ώστε να έχει τη δυνατότητα το κράτος να παραχωρήσει τη διαχείριση των χώρων στο Λιμάνι Λεμεσού σε στρατηγικό επενδυτή.

- το Υπουργικό Συμβούλιο να έχει τη δυνατότητα, ύστερα από διαβούλευση με την Αρχή, να καθορίζει με Διατάγματα τα εκάστοτε πληρωτέα δικαιώματα για τη χρήση των λιμένων ως και τους όρους πληρωμής και τον τρόπο επιβολής και είσπραξης τους. Αυτό γίνεται ώστε να υπάρχει η αναγκαία ευελιξία στον τρόπο λειτουργίας των λιμένων.

- η Αρχή να έχει την εξουσία να εκδίδει Κανονισμούς για την καλύτερη άσκηση των αρμοδιοτήτων της με την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου. 

- νέος ορισμός του πλοηγού ώστε να μην απαιτείται να είναι υπάλληλος της Αρχής Λιμένων Κύπρου.

Για τους λιμενεργάτες

Οι τροποποιήσεις που προωθούνται με το Νομοσχέδιο για τους λιμενεργάτες αφορούν, κυρίως, στην κατάργηση του ορισμού του «αδειούχου αχθοφόρου», με τρόπο ώστε ο θεσμός του αδειούχου αχθοφόρου να μην υφίσταται πλέον και να δημιουργηθεί έτσι ευελιξία στη διεκπεραίωση βασικών λειτουργιών, ιδιαίτερα, στην εκφόρτωση και διακίνηση φορτίων στους λιμένες με οικονομικότερους όρους. Το Υπουργικό Συμβούλιο θα θέσει σε εφαρμογή τον τροποποιητικό Νόμο με Διάταγμα  σε ημερομηνία που θα καθορίσει, με τρόπο ώστε, στο μεταξύ, να ρυθμισθούν μεταβατικής φύσεως θέματα που σχετίζονται με την κατάργηση του θεσμού του αδειούχου αχθοφόρου.

Δειτε Επισης

Αποχωρεί από την ΟΕΒ μετά από 41 χρόνια ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής Κώστας Χριστοφίδης
Αντώνης Αντωνίου: Τι χρειάζεται για να υπάρξει ένα βιώσιμο και ελκυστικό επενδυτικό οικοσύστημα
Σταύρος Σταύρου: Ανησυχεί το ΚΕΒΕ...Ο αυξημένος κίνδυνος και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις
ΟΕΒ: Η γενική συνέλευση, οι προκλήσεις για το επιχειρείν και η σημασία της συνεργασίας με το ΚΕΒΕ
Ανοίγει ο δρόμος για απασχόληση ξένων εργαζομένων-Συμφωνούν οι κοινωνικοί εταίροι με πρόταση Παναγιώτου
ΕΥ: Το Υπουργικό να εξετάσει ενδεχόμενη αμέλεια καθηκόντων Εφόρου Εσωτερικού Ελέγχου
Προβληματισμοί για άρση ορίων στις αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων
Στα ταμεία του κράτους €608 εκ. από ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Τμήμα Φορολογίας
«Πράσινο» Βουλής για αγορά 30 ηλεκτρικών και 5 υβριδικών οχημάτων για αξιωματούχους
Με δύο τρόπους οι προαγωγές στο Δημόσιο το 2024-Καθοριστική η παρέμβαση της Νομικής Υπηρεσίας