ΜΟΤ και τέλη σε όλα τα οχήματα

Τέλη θα καλούνται να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών, λεωφορείων, ρυμουλκούμενων οχημάτων αλλά και μοτοσικλετών/μοτοποδηλάτων για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους, σύμφωνα με τις πρόνοιες του νομοσχεδίου που προωθεί το Υπουργείο Συγκοινωνιών και βρίσκεται υπό συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα συνεχιστεί ο έλεγχος των ιδιωτικών οχημάτων στα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ) με τα τέλη να παραμένουν στα 35 ευρώ για εξέταση και 10 ευρώ για επανεξέταση, τα λεωφορεία θα ελέγχονται πλέον είτε στα κρατικά Κέντρα Επιθεώρησης Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΚΕΜΟ) είτε σε ΙΚΤΕΟ και το τέλος θα ανέρχεται στα 70 ευρώ (εξέταση) και 35 ευρώ (επανεξέταση) για τα μικρά λεωφορεία και για τα μεγάλα λεωφορεία στα 90 ευρώ (εξέταση) και 45 ευρώ (επανεξέταση), τα φορτηγά θα ελέγχονται και αυτά πλέον είτε στα ΚΕΜΟ είτε στα ΙΚΤΕΟ και θα επιβάλλεται τέλος 60 ευρώ (εξέταση) και 30 ευρώ (επανεξέταση) για μεγάλα και μικρά φορτηγά όπως επίσης και τα ρυμουλκούμενα οχήματα (καρότσες) για τις οποίες τα τέλη θα ανέρχονται στα 25 ευρώ (εξέταση) και 10 ευρώ (επανεξέταση) αλλά και τα μεγάλου τύπου ρυμουλκούμενα οχήματα ο τεχνικός έλεγχος των οποίων θα κοστίζει 50 ευρώ (εξέταση) και 25 ευρώ (επανεξέταση).

Το νομοσχέδιο προνοεί επίσης την εισαγωγή τεχνικού ελέγχου και για τις μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα με τα τέλη να ανέρχονται στα 25 ευρώ (εξέταση) και 10 ευρώ (επανεξέταση).

Το νομοσχέδιο προνοεί μεταβατική περίοδο 6 μηνών. Για την περίπτωση ωστόσο των μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων ο χρόνος εισαγωγής του τεχνικού ελέγχου θα αποφασιστεί από τον Έφορο Μηχανοκινήτων Οχημάτων.

Όπως εξήγησε μετά το τέλος της σημερινής συνεδρίας ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών Αντώνης Αντωνίου, από τις νέες ρυθμίσεις επηρεάζονται περίπου 30.000 λεωφορεία, φορτηγά και καρότσες με το συνολικό κόστος του τεχνικού ελέγχου να ανέρχεται στα 2 εκ. ευρώ καθώς επίσης και 40.000 μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα με το συνολικό κόστος να μην έχει ακόμη υπολογιστεί καθώς ο τεχνικός έλεγχος γι` αυτή την κατηγορία θα ισχύσει σε μεταγενέστερο στάδιο.

Ο κ. Αντωνίου σημείωσε ότι στο πλαίσιο της συνεδρίας, το Υπουργείο Συγκοινωνιών αφού άκουσε τις εισηγήσεις αλλά και ενστάσεις που διατύπωσαν ενδιαφερόμενοι σχετικά με το χρόνο εφαρμογής της νέας νομοθεσίας αλλά και το ύψος των τελών, επιφυλάχθηκε να συζητήσει εκ νέου το όλο θέμα και να επανέλθει ενώπιον της Επιτροπής για συνέχιση της συζήτησης.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Αντωνίου εξήγησε ότι το όφελος για το Τμήμα Οδικών Μεταφορών είναι ότι θα γίνει αποσυμφόρηση από τη στιγμή που λεωφορεία και φορτηγά ενδεχομένως να παραπέμπονται σε ΙΚΤΕΟ και δεν θα εξετάζονται στα ΚΕΜΟ και ως εκ τούτου εξοικονόμηση προσωπικού.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ζαχαρίας Ζαχαρίου ανέφερε ότι εκείνο το οποίο θα πρέπει να εξεταστεί είναι το ότι με την άμεση εφαρμογή της νέας νομοθεσίας θα αυξηθεί το κόστος των εταιρειών αλλά και πως δεν υπάρχουν έτοιμα συνεργεία για υλοποίηση της νομοθεσίας.

«Πρέπει μέσα από ένα διάλογο να καταλήξουμε στην ημερομηνία εφαρμογής έτσι ώστε την παρούσα περίοδο οικονομικής κρίσης να μην επιβαρύνουμε περισσότερο τις εταιρείες του τομέα μεταφορών, ο οποίος είναι ένας τομέας που έχει πληγεί σημαντικά από την οικονομική κρίση και από την άλλη να δοθεί η ευκαιρία στους επαγγελματίες να δημιουργήσουν τις ανάλογες υποδομές» δήλωσε, εξηγώντας πως είναι γι` αυτό που ο ΔΗΣΥ ζήτησε από το Υπουργείο Συγκοινωνιών «μέσα από διάλογο να βρει τη σωστή ημερομηνία εφαρμογής του νόμου».

«Θεωρούμε ότι το εξάμηνο που αποδέχεται σήμερα το Υπουργείο δεν είναι ικανοποιητικό. Θα βλέπαμε μια ημερομηνία που πλησιάζει την ώρα που θα βγούμε από την κρίση ώστε να μπορέσουν αυτές οι εταιρείες να επιβιώσουν» ανέφερε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής επέκρινε την Κυβέρνηση ότι παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού Οικονομικών ότι δεν θα επιβληθεί καμία νέα φορολογία το 2015, με βάση το νομοσχέδιο θα επιβληθεί μια επιπλέον φορολογία σε μια μεγάλη ομάδα του πληθυσμού από την οποία η Κυβέρνηση θα εισπράξει αρχικά 2 εκ. ευρώ και μετά όταν θα ενεργοποιηθεί και η πρόνοια για τεχνικό έλεγχο και των μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων τότες οι εισπράξεις θα φτάσουν τα 3 εκ. ευρώ.

Ο κ. Φακοντής είπε ότι στο πλαίσιο της συνεδρίας ζητήθηκε από το Υπουργείο Συγκοινωνιών όπως κατατεθεί στην Επιτροπή ο τρόπος υπολογισμού του ύψους των τελών εξέτασης και επανεξέτασης. Ζητήθηκε επίσης, πρόσθεσε, η θέση του Υπουργείου αναφορικά με τη δυνατότητα αντί να μεταφερθεί αποκλειστικά στα ΙΚΤΕΟ η συγκεκριμένη ευθύνη να συνεχίσει και στα ΚΕΜΟ η εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών λεωφορείων και φορτηγών καθώς υπάρχει ο κίνδυνος σε κάποιες επαρχίες να μην δημιουργηθεί κανένα ΙΚΤΕΟ και να δημιουργηθούν μονοπώλια.

Είπε ακόμα ότι θα πρέπει να δοθεί μια μεταβατική περίοδος τουλάχιστο 2 χρόνων, μέχρι το τέλος του 2016, καθώς οι ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας οχημάτων έχουν ήδη επωμιστεί τα τέλη κυκλοφορίας.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Πέντε μέτρα στήριξης με κόστος 35,3 εκατομμύρια ευρώ-Πόσοι και ποιοι επωφελούνται
Η μεγαλύτερη τριμηνιαία καταβολή σε μετρητά από την ΚΕΔΙΠΕΣ στο κράτος-€140 εκατ. για το α’ τρίμηνο 2024
Νίκος Χριστοδουλίδης: Ακούω πολλές ανέξοδες εξαγγελίες... Κάποια οριζόντια και κάποια στοχευμένα τα μέτρα
Αποφασίζει για το νέο πακέτο μέτρων στήριξης το Υπουργικό-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Τα διεθνούς φήμης brands που ετοιμάζεται να υποδεχθεί το My Mall Λεμεσού
Ελίνα Κυρατζή: Θέσεις κλειδιά και προοπτικές ανέλιξης για το προσωπικό μέσω της Ακαδημίας ΑΛΦΑΜΕΓΑ
Το «Build to Rent» και πώς το βλέπουν επενδυτές και επιχειρηματίες ανάπτυξης γης
Κορυφαία κοινή προτεραιότητα για Κύπρο και Ισραήλ ο Great Sea Interconnector
Σημαντικός προορισμός για επενδύσεις από την Εσθονία η Κύπρος-Τι είπε ο Πρόεδρος της χώρας σε φόρουμ του ΚΕΒΕ
Χωρίς ιδιαίτερη μεταβολή έκλεισε την Τετάρτη το ΧΑΚ