Το μετέωρο βήμα των Κυπριακών

Οι εργαζόμενοι αγωνιούν, οι πιλότοι των Κ.Α. φωνάζουν και η κυβέρνηση συνεχίζει τις επαφές με Ryanair και Aegean, την ώρα μάλιστα που ο CEO της low cost εταιρείας τονίζει πως φαβορί για τις Κυπριακές είναι η Aegean. Και όσοι ξέρουν πως λειτουργεί ο O’ Leary μπορούν εύκολα να αντιληφθούν πως επικεφαλής της Ryanair παίζει με τα ΜΜΕ, επιδιώκοντας παράλληλα να αλιεύσει πληροφορίες στο παρασκήνιο.

Τα πυρά στον υπουργό
Πυρά τόσο από εργαζομένους στις Κυπριακές όσο και από άτομα με γνώση σε θέματα αερογραμμών δέχεται ο υπουργός Συγκοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης. Κύριο στοιχείο στις κατηγορίες που δέχεται η κυβέρνηση ο τρόπος με τον οποίο τυγχάνει χειρισμού η διαδικασία επαφών με δυνητικούς επενδυτές. Ο υπουργός επιμένει πως η διαδικασία είναι ορθή και πως όλα κυλούν βάσει προγραμματισμού. Τονίζεται πως πλέον Ryanair και Aegean καλούνται τέλη Νοεμβρίου να καταθέσουν δεσμευτικές προτάσεις για το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν για τις Κ.Α.

Την ίδια στιγμή ένα άλλο μέλος του Υπουργικού, ο Χάρης Γεωργιάδης, σημειώνει ότι γίνονται τακτικές επαφές με τις Βρυξέλλες τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνοκρατικό επίπεδο για την απόφαση της Κομισιόν που αφορά τις ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία. Τα μηνύματα από τις Βρυξέλλες μάλλον δεν είναι θετικά και αυτός είναι ο λόγος που ο κ. Γεωργιάδης αναφέρεται και σε πολιτικές επαφές που υπάρχουν με την Κομισιόν.

Στη Βουλή μεταφέρεται η δράση
Στη Βουλή θα συζητηθεί το θέμα των Κ.Α. με τα θέματα σε ΜΜΕ και τις φήμες να δίνουν και να παίρνουν τον τελευταίο καιρό. Ορισμενοι εκτιμούν πως η εταιρεία πριν το τέλος του έτους θα βάλει λουκέτο, ενώ οι πιο οπτιμιστές θεωρούν πως θα προκύψει συμφωνία με δυνητικό επενδυτή προκειμένου να διασωθεί η εταιρεία, μαζί και κάποιες θέσεις εργασίας. Σε αυτό το σενάριο είναι άγνωστο ποιος και με ποιον τρόπο θα επωμισθεί τις υποχρεώσεις που έχει ο αερομεταφορέας.

Το πλάνο της Ryanair
Παράλληλα, σκέψεις για συνεργασία αλλά και πολύ προβληματισμό προκαλεί τόσο στην κυβέρνηση όσο και σε φορείς όπως ο ΚΟΤ, η πρόταση της Ryanair. Η εν λόγω πρόταση υπαγορεύει σημαντικά κίνητρα από πλευράς πολιτείας προς την ιρλανδική εταιρεία, η οποία με τη σειρά της υπόσχεται να διακινήσει από τη Μέση Ανατολή προς την υπόλοιπη Ευρώπη κάπου 3 εκατομμύρια επιβάτες.

Το συγκεκριμένο πλάνο φαντάζει ως σωτήριο για την κυπριακή οικονομία, ειδικά στην περίοδο οικονομικής κρίσης που περνά, ωστόσο, η μεγάλη εξάρτηση από μία και μόνο εταιρεία αλλά και η ευκολία με την οποία αλλάζει πολιτικές η ίδια η Ryanair προβληματίζουν έντονα τους εμπλεκόμενους με το θέμα.

Πάντως, δεν θα πρέπει να θεωρούνται ως ανεξάρτητα θέματα η πιθανή επένδυση στις Κ.Α. από το μεγάλο πλάνο για να καταστεί η Ryanair το «αεροπορικό λεωφορείο» της Μέσης Ανατολής με βάση την Κύπρο. Μάλιστα, η πρόταση της Ryanair που συμπίπτει με τον διάλογο για τις Κυπριακές προκαλούν μεγαλύτερη ανησυχία σε όσους παρακολουθούν και τα δύο ζητήματα, αφού θεωρούν πως η ιρλανδική εταιρεία έχει ως πολιτική της να πιέζει και να ζητά ακόμη και με προτάσεις που αρχικώς μπορούν να αξιολογηθούν ως ακραίες.

 

Δειτε Επισης

Amanti, MadeForTwo Hotels: Επαναλειτουργεί ανανεωμένο από 1η Απριλίου για το καλοκαίρι του 2024
Το πρωτοποριακό φόρουμ «Γυναίκες στον Αέρα» της Wizz Air
Paradox Museum Limassol: Γιορτάζει ένα χρόνο λειτουργίας με δωρεάν είσοδο σε όλα τα παιδιά
Εκστρατεία καλλιέργειας οδικής συνείδησης από την ΕΤΑΠ Πάφου
Vessel Check: Νέα υπηρεσία από τη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Ελληνική Τράπεζα: Μονόδρομος η εξέλιξη για μια ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία
Επιμόρφωση των εργαζομένων του τουρισμού σε νέα σημεία ενδιαφέροντος της Περιφέρειας Λάρνακας
Ηγεσία: Ο ρόλος του ηγέτη σε όλα τα επίπεδα
Προετοιμασίες από τα αεροδρόμια της Κύπρου για την άφιξη των τουριστών
Στις 87.961 οι αφίξεις τουριστών τον Ιανουάριο 2024